Luonnon monimuotoisuus heikkenee

asdsf

Selkärankaisten määrä on enää 2/5 siitä mitä se oli 1970-luvulla. Jopa 3/5 selkärankaisista on kuollut sukupuuttoon 1970-luvulta lähtien. Luonnon monimuotoisuus on romahtanut rajusti vain 50 vuodessa. Kuviteltua evoluutiota ei tapahdu, vaan kaikki menee romuksi ja rappeutuu.
Evoluution mukaan kaiken pitäisi mennä eteenpäin ja kehittyä.
Havaitsemme vain sukupuuttoon kuolemista ja luonnon monimuotoisuuden heikkenemistä.

Mitä enemmän aikaa kuluu, niin sitä varmemmin kaikki menee romuksi ja rappeutuu. Alussa luotiin täydellinen luomakunta ja aikaa voi mitata geneettisestä eroosiosta. Eliöiden tietopankit eivät tule paremmaksi, vaan geneettinen eroosio huonontaa niitä.
Aikaa mitataan epäjärjestyksen lisääntymisestä. Kun kuluu aikaa, niin sitä enemmän epäjärjestykseen eliöiden tietopankit menevät ja lopulta ajaa ne sukupuuttoon.
Tietenkin Herra tulee takaisin ennen sitä kun me täältä kuollaan sukupuuttoon.

9

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse." - Paavo Haavikko.

    • Selkärankaisten eläinten (=elossa olevien eläinyksilöiden) määrä on romahtanut, koska ihminen on muokannut ympäristöään niin kovalla kädellä (maanviljelys ja tehokalastus). Selkärankaislajeista ei onneksi sentään ole 2/5 kuollut sukupuuttoon - ei lähellekkään. Sukupuuttoon kuolemiakin on ollut toki aivan liian paljon. Hälyyttävintä on varsinkin isojen selkärankaisten yksilömäärien romahtaminen ja populaatioiden pirstalotuminen.

      Maapalloa koettelee ihmisen aiheuttama joukkosukupuuttoaalto. Ihminen on tämän ajan asteroidi. Evoluution kannalta ihmislajin räjähdysmäinen lisääntyminen ja asteroidin iskeytyminen ovat molemmat liian nopeita muutoksia, että elokehä pysytyisi siihen kattavasti sopeutumaan.

      Se, että elokehä ei sopeudu rajuihin ja nopeisiin muutoksiin on sopusoinnussa evoluutioteorian kanssa. Evoluutio ei ole kaikkivoipa, vaan hidas ja lyhytnäköinen prosessi.

      • Jotain hyvääkin. Siperiantiikerit ovat lisääntyneet 40:stä 500:aan ja jopa Mekongin erittäin uhattujen jokidelfiinien määrä on kääntynyt kasvuun. "Kohta jäljellä ei ehkä ainuttakaan" -saimaannorppa on lisääntynyt erittäin uhanalaisesta peräti ei-uhanalaiseksi. Merikotkien reviirejä on kohta Suomen vesialueet täynnä, vaikka pariluku tippui 70-luvulla muutamaan ja niidenkin lisääntyminen oli onnenkauppaa. Helvetisti duunia on kyllä painettu noiden kaikkien lajien eteen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jotain hyvääkin. Siperiantiikerit ovat lisääntyneet 40:stä 500:aan ja jopa Mekongin erittäin uhattujen jokidelfiinien määrä on kääntynyt kasvuun. "Kohta jäljellä ei ehkä ainuttakaan" -saimaannorppa on lisääntynyt erittäin uhanalaisesta peräti ei-uhanalaiseksi. Merikotkien reviirejä on kohta Suomen vesialueet täynnä, vaikka pariluku tippui 70-luvulla muutamaan ja niidenkin lisääntyminen oli onnenkauppaa. Helvetisti duunia on kyllä painettu noiden kaikkien lajien eteen.

        Vaikka tilanne on monin paikoin huono, niin toki meidän kannattaa iloita niistä onnistumisista joita on saavutettu. Merikotka on todella hieno esimerkki ja olen itsekin onnistunut niitä näkemään liki vuosittain. Helsingissä on nähty merikotkan pyydystävän valkoposkihanhen puiston nurmikolta. Eikä ole kuin pari kuukautta, kun olin ajaa ojaan kun vain parikymmennen metrin korkeudessa kaksi merikotkaa lensi tietä pitkin vastaan.

        Toinen erinomainen luonnonsuojeluesimerkki on Vantaanjoki. Minun lapsuudessani se oli likipitäen likaviemäri ja olen kuullut väitteen, että liian lähellä jokea olleita kaivoja laitettiin käyttökieltoon 1960-luvulla joesta tihkuvien jätteiden takia. Nyt Vantaanjoki on yksi Suomenlahden parhaista taimenen lisääntymijoista - ellei paras. Ja nousee taimen nykyään Helsingissä todella pieneen Mätäjokeenkin, vaikka se virtaa muoviputkessa Kehä I:n ali.

        Suomessa sukupuuton uhka koskee vain lajeja, joita ilmastonmuutos kohtelee kaltoin (esimerkiksi naali).


    • Liioittelet kuin helppoheikki vapputorilla.
      Voitko osoittaa ainuttakaan lajia, joka olisi kuollut sukupuuttoon "geneettisen eroosion" takia?

      Ihminen aiheuttaa kuudetta sukupuuttoaaltoa ja on aiheuttanut jo kauemmin kuin Maan ikä on YEC porukan mielestä. Nyt sukupuuttotahti on kiihtynyt selvästi lajien elinympäristöjen tuhoutumisen ja pirstoutumisen takia. Syy on "jumalan kuvan", ei rappeutumisen.

      • RAAMATTU__ON__TOTUUS

        Haepa hakusanoilla 'genetic rescue', niin saat tietoa useista eläimistä, jotka tarvitsevat ihmisen apua selvitäkseen sukupuutosta. Huomaat samalla, että kuviteltu luonnonvalinta ei kykene karsimaan haitallisia mutaatioita. Ainoa mahdollisuus on risteyttää sukupuuton partaalla oleva laji taksonomisesti ylempänä olevan lajin kanssa. Tämä on selkeä todiste geneettisestä rappeutumisesta ja todistaa kaikesta, mistä olen palstalla kirjoittanut.


    • Aloituksestasi voisi vetää sen johtopäätöksen, että kärsit syvästä, luultavasti kroonisesta masennuksesta. Uusi sukupuuttoaalto on kyllä totta, mutta sinä itsekeskeisesti ja taikauskoisesti kuvittelet sen johtuvan jostain sinun uskomuksestasi. Mikään jumalhahmo saati kummitusolento eikä maaginen uskomus tapa lajeja tällä hetkellä.

    • RAAMATTU__ON__TOTUUS

      Kiitos aloittajalle. Nuo ovat tärkeitä tietoja. Hyvä aloitus!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      38
      3044
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      96
      2168
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      111
      1555
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1439
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      100
      1312
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1259
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      79
      1236
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      13
      1116
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      42
      1044
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      223
      880
    Aihe