Luomisen mekanismi?

IhmetteleväEvokki

ROT totesi toisessa ketjussa "Jos et kykene tekemään omia johtopäätelmiäsi, on se sinun ongelmasi. Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa; luominen tai evoluutio. Evoluutiolle ei ole mekanismia."

Kysynkin siis että mikä on tämä Raamatussa tapahtuva luomisen mekanismi?

30

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the-bible

      Aloittaja. Sua ei kiinnosta. Mistä sen tietää? Siitä, että sä et lue Raamattua.

      • IhmetteleväEvokki

        yurkikö se siellä?

        Luomiskertomuksessa sanotaan että Jumala loi pelkillä sanoilla, mutta ei kerro mekanismista. ROT antoi ymmärtää että luomisella on mekanismi, sitä ei lue Raamatussa, niin siksi kysyn asiaa täältä.


      • IhmetteleväEvokki kirjoitti:

        yurkikö se siellä?

        Luomiskertomuksessa sanotaan että Jumala loi pelkillä sanoilla, mutta ei kerro mekanismista. ROT antoi ymmärtää että luomisella on mekanismi, sitä ei lue Raamatussa, niin siksi kysyn asiaa täältä.

        Heitä Googleen sopivat hakusanat. Ellei kukaan tiedä oikeaa vastausta, sitten on parasta antaa elämänsä Jeesukselle ja ajallaan kysyä asiaa suoraan taivaan Isältä. Simbeliä:)

        http://wallpaper4god.com/en/wp-content/uploads/2012/04/011.jpg


      • IhmetteleväEvokki
        yurki1000js kirjoitti:

        Heitä Googleen sopivat hakusanat. Ellei kukaan tiedä oikeaa vastausta, sitten on parasta antaa elämänsä Jeesukselle ja ajallaan kysyä asiaa suoraan taivaan Isältä. Simbeliä:)

        http://wallpaper4god.com/en/wp-content/uploads/2012/04/011.jpg

        Miksi Jeesus puolustaa pedofiileja?


      • IhmetteleväEvokki kirjoitti:

        Miksi Jeesus puolustaa pedofiileja?

        Ihmettelevä: "Miksi Jeesus puolustaa pedofiileja?"

        Hyvä kymysys. Jeesus rakastaa jokaista ihmistä. Jokainen, joka kääntyy Hänen puoleensa ja vastaanottaa Hänen sanansa, saa mahdollisuuden alkaa eheytyä.

        http://www.mahdollisuus.fi/


      • yurki1000js kirjoitti:

        Ihmettelevä: "Miksi Jeesus puolustaa pedofiileja?"

        Hyvä kymysys. Jeesus rakastaa jokaista ihmistä. Jokainen, joka kääntyy Hänen puoleensa ja vastaanottaa Hänen sanansa, saa mahdollisuuden alkaa eheytyä.

        http://www.mahdollisuus.fi/

        Jos Jeesus tekee ihmisestä tuollaisen, hänestä on viisainta pysyä kaukana. Sinua ei ole tyhmentänyt skole eikä valtamedia, vaan kritiikitön usko.


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        Jos Jeesus tekee ihmisestä tuollaisen, hänestä on viisainta pysyä kaukana. Sinua ei ole tyhmentänyt skole eikä valtamedia, vaan kritiikitön usko.

        SS: "Jos Jeesus tekee ihmisestä tuollaisen, hänestä on viisainta pysyä kaukana. Sinua ei ole tyhmentänyt skole eikä valtamedia, vaan kritiikitön usko."

        SS. Kuinka monta vuatta sä oot?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Heitä Googleen sopivat hakusanat. Ellei kukaan tiedä oikeaa vastausta, sitten on parasta antaa elämänsä Jeesukselle ja ajallaan kysyä asiaa suoraan taivaan Isältä. Simbeliä:)

        http://wallpaper4god.com/en/wp-content/uploads/2012/04/011.jpg

        "Heitä Googleen sopivat hakusanat."

        Aurinko on pallosalama


    • asdsf

      Luomisen mekanismi: Jumala sanoi ja tapahtui. Kaikki tuli olevaisuuteen Jumalan sanan voimalla.

      Meidän ei tarvitse sitä sen tarkemmin tietää. Me emme koskaan edes voisi ymmärtää molekyylin tarkkuudella sitä kuinka luominen tapahtui, koska emme ole jumalia.
      Ihminen ei voi ymmärtää Jumalan yliluonnollista voimaa. On siis asioita joita ihminen ei voi ymmärtää.

      • IhmetteleväEvokki

        Eli toisin sanoen se oli taikuutta.


      • Järkisyitä

        Miksei luomisen mekanismi voi olla ensimmäisen solun synty alkumeressä ja evoluutio?

        Jos luomistarinan ottaa kirjaimellisesti, niin silloinhan on puhuvia käärmeitä ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta. Eihän kukaan moisiin usko, eihän?


      • IhmetteleväEvokki
        Järkisyitä kirjoitti:

        Miksei luomisen mekanismi voi olla ensimmäisen solun synty alkumeressä ja evoluutio?

        Jos luomistarinan ottaa kirjaimellisesti, niin silloinhan on puhuvia käärmeitä ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta. Eihän kukaan moisiin usko, eihän?

        Halu elää ikuisesti saa ihmiset uskomaan mihin tahansa.


      • Ösky
        Järkisyitä kirjoitti:

        Miksei luomisen mekanismi voi olla ensimmäisen solun synty alkumeressä ja evoluutio?

        Jos luomistarinan ottaa kirjaimellisesti, niin silloinhan on puhuvia käärmeitä ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta. Eihän kukaan moisiin usko, eihän?

        Joidenkin on pakko uskoa kirjaimelliseen tulkintaan koska he uskovat muuten päätyvänsä helvettiin.

        Lapsesta saakka luomiskultilleen ehdollistettua uskoa ei aikuisenakaan järkisyillä useinmiten kumota.

        Useimmat luomiseen uskovista eivät kuitenkaan välitä eivätkä ajattele uskonsa ja reaalimaailman välistä dilemmaa. He antavat vain asian olla sillään.

        Niillä luomisukoisista ketkä yrittävät selittää itselleen uskonsa ja reaalimaailman välistä dilemmaa on edessään kolme tietä

        1. Maaninen uskon puolustaminen, vanhojen uskon tulkintojen laventaminen ja uusien tulkintojen keksiminen voidakseen pitää kirjaimellisesta tulkinnastaan kiinni

        2. Luopuminen kirjaimellisesta tulkinnasta päätymällä enemmän vertauskuvalliseen luomisuskoon

        3. Luopuminen luomisuskosta kokonaan

        Kaksi viimeistä on kuitenkin aina vaikeita vaihtoehtoja, varsinkin lapsesta saakka kultilleen ehdollistetulle, sillä ehdollistaminen pitää hänet tiukasti kiinni kultissaan. Eri kreationististen kulttien käytännöt omien sukulaisten ja lahkolaisten karttamisesta vain lisäävät tätä ahdistusta sellaiselle joka ei usko kirjaimelliseen uskon tulkintaan. Uskonnonvapaus ei ole näiden luomiskulttilaisten keskuudessa kuin kuollut lainkohta.


      • asdsf
        Ösky kirjoitti:

        Joidenkin on pakko uskoa kirjaimelliseen tulkintaan koska he uskovat muuten päätyvänsä helvettiin.

        Lapsesta saakka luomiskultilleen ehdollistettua uskoa ei aikuisenakaan järkisyillä useinmiten kumota.

        Useimmat luomiseen uskovista eivät kuitenkaan välitä eivätkä ajattele uskonsa ja reaalimaailman välistä dilemmaa. He antavat vain asian olla sillään.

        Niillä luomisukoisista ketkä yrittävät selittää itselleen uskonsa ja reaalimaailman välistä dilemmaa on edessään kolme tietä

        1. Maaninen uskon puolustaminen, vanhojen uskon tulkintojen laventaminen ja uusien tulkintojen keksiminen voidakseen pitää kirjaimellisesta tulkinnastaan kiinni

        2. Luopuminen kirjaimellisesta tulkinnasta päätymällä enemmän vertauskuvalliseen luomisuskoon

        3. Luopuminen luomisuskosta kokonaan

        Kaksi viimeistä on kuitenkin aina vaikeita vaihtoehtoja, varsinkin lapsesta saakka kultilleen ehdollistetulle, sillä ehdollistaminen pitää hänet tiukasti kiinni kultissaan. Eri kreationististen kulttien käytännöt omien sukulaisten ja lahkolaisten karttamisesta vain lisäävät tätä ahdistusta sellaiselle joka ei usko kirjaimelliseen uskon tulkintaan. Uskonnonvapaus ei ole näiden luomiskulttilaisten keskuudessa kuin kuollut lainkohta.

        Helvetinpelko ei ole syy siihen että kiellän evoluution.

        Vaikka olisin ateisti, niin en uskoisi evoluutioon, koska olen saanut selville että evoluutio ei toimi ja se on mahdotonta.
        Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.
        Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.


      • IhmetteleväEvokki
        asdsf kirjoitti:

        Helvetinpelko ei ole syy siihen että kiellän evoluution.

        Vaikka olisin ateisti, niin en uskoisi evoluutioon, koska olen saanut selville että evoluutio ei toimi ja se on mahdotonta.
        Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.
        Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.

        Kiellät siis jopa mikroevoluution.


      • asdsf kirjoitti:

        Helvetinpelko ei ole syy siihen että kiellän evoluution.

        Vaikka olisin ateisti, niin en uskoisi evoluutioon, koska olen saanut selville että evoluutio ei toimi ja se on mahdotonta.
        Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.
        Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.

        Varmasti elämä on uskonharhassa jännittävää, kun saa yhtenään väistellä noitanaisia ja pahoja henkiä.


      • JännääOn
        he-ma kirjoitti:

        Varmasti elämä on uskonharhassa jännittävää, kun saa yhtenään väistellä noitanaisia ja pahoja henkiä.

        Myös öiset syöjättäret ja metsänpeikot antavat pikantin säväyksen elämään. Niiden varalta kun pitää alati pysyä skarppina, niin ei käy elämä pitkäveteiseksi.

        Tosin pikkukakkoseen uskomallakin elämään tulisi väriä.


      • Ösky
        asdsf kirjoitti:

        Helvetinpelko ei ole syy siihen että kiellän evoluution.

        Vaikka olisin ateisti, niin en uskoisi evoluutioon, koska olen saanut selville että evoluutio ei toimi ja se on mahdotonta.
        Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.
        Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.

        Uskossa näyttää monet tavalliselle ihmiselle mahdottomat asiat olevan mahdollisia. Kuten olla yhtäaikaa ateisti ja uskoa luomiseen kuten sinä luulet.

        Uskonnollisen aivopesun voi tehdä myös aikuiselle. Lapselle sen tekeminen on vain helpompaa ja pysyvämpää. Kyllähän saarnamiehet ja -naiset sekä muut uskontyrkyttäjät vaanivat myös henkisesti heikoilla olevia, kuten rankkoja päihteiden väärinkäyttäjiä, vaikean eron tai läheisen kuoleman vuoksi raskaassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Tädin mies kun kuoli niin jo seuraavana päivänä oven takana oli uskontyrkyttäjiä jonoksi asti. Nämä lipeväkieliset uskontyrkyttäjät osaavat kyllä luvata seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista kuin tv-shopin helppoheikit. "Eikä tässä vielä kaikki, pistetään vielä kaupan päälle taivaspaikka ja ikuinen elämä."


      • Faktatesiin
        Ösky kirjoitti:

        Joidenkin on pakko uskoa kirjaimelliseen tulkintaan koska he uskovat muuten päätyvänsä helvettiin.

        Lapsesta saakka luomiskultilleen ehdollistettua uskoa ei aikuisenakaan järkisyillä useinmiten kumota.

        Useimmat luomiseen uskovista eivät kuitenkaan välitä eivätkä ajattele uskonsa ja reaalimaailman välistä dilemmaa. He antavat vain asian olla sillään.

        Niillä luomisukoisista ketkä yrittävät selittää itselleen uskonsa ja reaalimaailman välistä dilemmaa on edessään kolme tietä

        1. Maaninen uskon puolustaminen, vanhojen uskon tulkintojen laventaminen ja uusien tulkintojen keksiminen voidakseen pitää kirjaimellisesta tulkinnastaan kiinni

        2. Luopuminen kirjaimellisesta tulkinnasta päätymällä enemmän vertauskuvalliseen luomisuskoon

        3. Luopuminen luomisuskosta kokonaan

        Kaksi viimeistä on kuitenkin aina vaikeita vaihtoehtoja, varsinkin lapsesta saakka kultilleen ehdollistetulle, sillä ehdollistaminen pitää hänet tiukasti kiinni kultissaan. Eri kreationististen kulttien käytännöt omien sukulaisten ja lahkolaisten karttamisesta vain lisäävät tätä ahdistusta sellaiselle joka ei usko kirjaimelliseen uskon tulkintaan. Uskonnonvapaus ei ole näiden luomiskulttilaisten keskuudessa kuin kuollut lainkohta.

        Totuus on se, että ihmisen pitäisi pystyä kokemaan kaikenlaiset tunteet. Vihan pohjalla on usein pelkoa. Jos on joutunut autoritäärisen pelkoon perustuvan kasvatuksen uhriksi, niin ihminen on oikeasti täynnä vihaa. Hengellisten piirien helmasynti on se, että ollaan hampaat irvessä muka hyviä ihmisiä. Ihminen ei pääse inhimillisestä puolestaan, vaikka kuinka rukoilisi tai meditoisi. Tunteet pitää tunnistaa ja tunnustaa osaksi itseä. Kaikki olemme yhtä vajavaisia, ja vanhempia kohtaan voi tuntea vihaakin. Kunnioita isääsi ja äitiäsi käsky perustuu siihen, että vanhukset olisi muuten jätetty autiomaahan kuolemaan, kun ei olisi jaksettu heitä reppuselässä kantaa.


      • "Me emme koskaan edes voisi ymmärtää molekyylin tarkkuudella sitä kuinka luominen tapahtui, koska emme ole jumalia. Ihminen ei voi ymmärtää Jumalan yliluonnollista voimaa. On siis asioita joita ihminen ei voi ymmärtää."

        Puhu vain omasta puolestasi äläkä ota itsellesi Jumalan valtuuksia.


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Me emme koskaan edes voisi ymmärtää molekyylin tarkkuudella sitä kuinka luominen tapahtui, koska emme ole jumalia. Ihminen ei voi ymmärtää Jumalan yliluonnollista voimaa. On siis asioita joita ihminen ei voi ymmärtää."

        Puhu vain omasta puolestasi äläkä ota itsellesi Jumalan valtuuksia.

        SS: "Puhu vain omasta puolestasi äläkä ota itsellesi Jumalan valtuuksia."

        Minkä ihmeen "Jumalan". Evoluutiossa ei ole jumalia eikä edes termiä "kreationismi". Evoluutiossa on vain ainetta. Logiikka on taitolaji. Kandee opiskella:)


      • asdsf kirjoitti:

        Helvetinpelko ei ole syy siihen että kiellän evoluution.

        Vaikka olisin ateisti, niin en uskoisi evoluutioon, koska olen saanut selville että evoluutio ei toimi ja se on mahdotonta.
        Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.
        Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.

        "Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi."

        Ei vain siltä näytä.


      • asdsf kirjoitti:

        Helvetinpelko ei ole syy siihen että kiellän evoluution.

        Vaikka olisin ateisti, niin en uskoisi evoluutioon, koska olen saanut selville että evoluutio ei toimi ja se on mahdotonta.
        Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.
        Sitten tulin uskoon ja elämänimuuttui tuhat kertaa jännittävämmäksi ja mielenkiintoisemmaksi.

        >Ja minua ei ole lapsena aivopesty mihinkään uskonnolliseen kulttiin. Olin 35 ensimmäistä vuotta elämästäni täysi ateisti.

        Tietysti olit. Jos olisit saanut ankaran kristillisen kasvatuksen, olisit hyvin todennäköisesti jättänyt vanhempiesi lahkon. Eihän näillä palstoilla ole "uskovissa" juuri lainkaan fundiskristillisten kotien kasvatteja vaan vain entisiä ateisteja.


      • >Meidän ei tarvitse sitä sen tarkemmin tietää.

        Uteliaisuus ja tiedonhalu ovat ihmislajin tunnusomaisimpia piirteitä. Ikävää että olet ne jo menettänyt.

        >Ihminen ei voi ymmärtää Jumalan yliluonnollista voimaa. On siis asioita joita ihminen ei voi ymmärtää.

        Minä ainakin ymmärrän sen verran, että vaikka on asioita joita minä en ymmärrä, joku muu ymmärtää ne hyvinkin. Ei sinunkaan kannata kuvitella, etteikö joillakin ihmisillä voisi olla hyvin paljon suurempi ymmärrys kuin sinulla.


    • päivystävä.ilkimys

      "Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa; luominen tai evoluutio."

      Sivumennen sanoen tuo on valhe.

      • PI: "Sivumennen sanoen tuo on valhe."

        Kyllä. Se on valhe. Nimittäin kaikki luomakunnassa todistaa LUOMISEN historiallisuuden.

        PLUS

        Kaikki luomakunnassa todistaa lankeemuksen historiallisuuden. Langennut maailma vastustaa totuutta/Jumalaa. Siksi täälläkin esiintyy sensuuria ja pimitystä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        PI: "Sivumennen sanoen tuo on valhe."

        Kyllä. Se on valhe. Nimittäin kaikki luomakunnassa todistaa LUOMISEN historiallisuuden.

        PLUS

        Kaikki luomakunnassa todistaa lankeemuksen historiallisuuden. Langennut maailma vastustaa totuutta/Jumalaa. Siksi täälläkin esiintyy sensuuria ja pimitystä.

        Yrittäisit aikuistua.


    • mekanismi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2668
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2245
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      83
      1546
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1431
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1423
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      97
      1340
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1108
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1102
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1059
    Aihe