Kun paljon eri kulttuuritaustaisia henkilöitä asuu lähekkäin samassa lähiöissä - henkilöille syntyy erilaisia mielenterveydellisiä ongelmia.
Asun itse lähiössä, missä on paljon maahanmuuttajia. Kantaväestö -johon itsekin kuulun- ei voi ymmärtää maahanmuuttajien käytöstä , eikä maahanmuuttajat kantaväestöä tai toisiaan. Kulttuurit ovat niin erilaiset. Kerrostalossa voimakkaiden ruokien ja hajuvesien tuoksut, erilaiset vuorokausirytmit, rukousäänet eivät tunnu rikkaudelta. Useat maahanmuuttajat nukkuvat päivällä ja valvovat yöt, pienet lapset huitelevat pihalla yömyöhään kesäisin. Olen myös huomannut, että useat muslimit eivät välitä lastensa turvallisuudesta. Isä ja äiti huitelee sadan metrin päässä perhekävelyllä ja alle kouluikäinen lapsi painelee katujen yli miten sattuu - usein olen pelännyt lasten puolesta. Puistattaa myös ajatus, että vievät tyttäriään ympärileikattavaksi omiin kotimaihinsa.
Tämä eri kulttuurien sekasotku ei ole kellekään hyväksi. Mieli tulee sekasortoiseksi tällaisessa lähiössä asuttaessa. Päättäjät eivät välitä, koska heidän ei tarvitse asua lähellä maahanmuuttajia.
En voi ymmärtää, miksi ei vaadita, että eletään maassa maan tavalla -voihan oman uskontonsa ja kielensä silti säilyttää. Olen väsynyt tähän "eri kulttuurien rikkauteen".
Kulttuurierilaisuudet -ei rikkaus
3
99
Vastaukset
- aika.aikaansa.kutakin
Otan osaa arkipäiväsi tuskaisuuteen.
Jos sinulla on mahdollisuus muuttaa sellaiseen paikkaan, jossa ei aurinko ole liikaa ruskettanut ketään, niin muuta.
En nyt kehu, mutta olen saanut kasvaa supisuomalaisessa maisemassa maalla noin 60 vuotta sitten. Muistan kaiholla noita aikoja. Kuten kaikki muutkin suomalaiset.
Olen saanut asua ja elää senkin jälkeen ihan oman rotuni keskuudessaja olen siitä kiitollinen.
- Antaisin ohjeeksi maahanmuutajien sijoittamiseksi: vain yksi tai kaksi perhettä yhtä kerrostaloa kohden. Tällöin nämä muukalaiset lähes pakosta kotoutuisivat paremmin suomalaiseen ympäristöön. Parasta olisi, että vain yksi perhe per talo. Kaikista parasta, ettei yhtään ... ;(
Montako vuotta saksalaiset kestivät vierasasutusta ennenkuin kypsyivät. Monta vuosisataa. Ei se muuttaminen ole ratkaisu. No on mutta päättäjät voisivat tehdä asialle jotain. Ei ne tee vaan lisäävät maahanmuuttajien määrää. Mikä pahinta kaikki samoille alueille. Suomessa olisi tilaa vaikka ja kuinka. No mutta kai tässä haetaan sitä Ruotsin mallia.
Kohta saa ihmiset olla varuillaa kun erilaiset jengit mylvii kaduilla.- Huolestuttavaa
Monikulttuurisuus ei toimi silloin, kun joukossa on myös tiukan monokulttuurisuuden kannattajia, jotka vastustavat demokratiaa ja monikulttuurisuutta. Nyt, kun Suomeenkin on syntynyt rinnakkaistodellisuuksia, joissa eivät pädekään Suomen lait ja käytännöt, täytyy monikulttuurisuuden ideaalista luopua.
On totta, että Suomikin on aina ollut monikulttuurinen maa. Eri kulttuurimme eivät kuitenkaan ole pitkiin aikoihin olleet täynnä vihaa ja halveksuntaa toisiaan kohtaan. Nyt meillä on kuitenkin suuria ihmisjoukkoja, joissa vastustetaan avoimesti Suomen lakeja mm. moniavioisuutta ja lasten silpomista suosien. Tällainen monikulttuurisuus ei ole kaikkia osapuolia ja yhteistä lainsäädäntöä kunnioittavaa.
Monikulttuurisuuden ideaalin sisälle on syntynyt monokulttuurinen yhteisö, joka ei ole vuorovaikutuksessa monikulttuurisen yhteiskunnan kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752833- 572756
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172513- 412062
- 512023
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2771995Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421150
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21080Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.96999