Miksi ihmeessä se on vapaapäivä, jolloin ei tehdä töitä?
On maita, joissa työnjuhlaa vietetään ottamalla työ mukaan juhlintaan. Miksi Suomessa katsotaan ryyppääminen arvokkaammaksi kuin työnteko?
Vappu on työn juhla
13
177
Vastaukset
- Aasille
Miksi ryyppääminen katsotaan arvokkaamaksi?
Rippileirillä pappi puhui päihteistä vertauksin ja sanoi. Aasin edessä on kaksi ämpäriä jossa toinen on täynnä vettä ja toinen täynnä viinaa. Miksi Aasi valitsee sen joka on täynnä viinaa? Kaikki riparilaiset olivat hiljaa, minä nostin käteni, jolloin pappi kysyi minulta. No miksi? Sanoin. No siksi kun se on aasi. Papilla naama punoitti ja hän sanoi. Kyllä sitä ollaan niin perkeleen vitsikkäitä.- Aasille
Korjaus. Valitsee täyden vesiämpärin
- noniinpäkö
Aasi joi ämpärillisen viinaa ja oli täysin käkenä.
- KenenJoukoissaSeisot
Onhan Kokoomusnuorille myös USA:n kansallispäivä palkallinen vapaapäivä.
Kokoomusnuorten outo etu: vapaapäivä USA:n kunniaksi
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001801610.html
Palkkio USA:n hyväksi tehdystä työstäkö? - AhkerilleKiitos
Vappu on työn juhla
"Miksi ihmeessä se on vapaapäivä, jolloin ei tehdä töitä?
On maita, joissa työnjuhlaa vietetään ottamalla työ mukaan juhlintaan. Miksi Suomessa katsotaan ryyppääminen arvokkaammaksi kuin työnteko?"
Vappu on pikemminkin työn tekijöiden juhla, sillä tekeväthän he jokaisen firman lisäarvon, tuloksen, voitot ja osingot. Kiitos ja syväkyykkykumarrus työn sankareille ja isolle D:lle eli DUUNARILLE joita on syytäkin juhlia palkallisella vapaapäivällä, tekeväthän he kaiken työn.- näin.se.menee
Kvinnaman kirjoitti:
Oikein. Ilman meitä työläisiä ei olisi kellään mitään, ainakaan rahaa.
Olisivat harvassa miljonäärit eikä miljardöörejä olisi lainkaan ilman meitä ahkeria työläisiä jotka teemme työmme liian halvalla jotta joku kerää hillot välistä.
- Ryyppäjäisetperjantaille
Miksi vappua ei siirretä viikonlopulle? Ryypätköön työläiset perjantaina tavallista rankemmin vappujaan.
- MyyrätPois
Työläisten juhla Vappu pitäisi olla vapaapäivä vain työläisille, muut töihin mars! Samoin työehtosopimus pitäisi olla voimassa vain ay-kassojen jäsenille ei Loismaan kassan loisijoille, sehän ei aja edes jäseniensä asiaa vaan takaa löytyvät EK, kokoomus ja yrittäjäjärjestöt rapauttamassa työläisten yhdistäytymistä.
- Aasille
Miksi vappua ei siirretä viikonlopulle? Ryypätköön työläiset perjantaina tavallista rankemmin vappujaan.
Mehän ryypätäänkin perjantait, lisäks halutaan pitää se vappu muina päivinä, että voidaan juoda silloinkin, kun kerran saadaan siitä palkka. Täytyy sen rahan eteen jotain tehdä. Vapupäivän jälkeinen päivä pitäisi saada palkalliseksi rokulipäiväksi. - jatkaisitte.vaan
Aasille kirjoitti:
Miksi vappua ei siirretä viikonlopulle? Ryypätköön työläiset perjantaina tavallista rankemmin vappujaan.
Mehän ryypätäänkin perjantait, lisäks halutaan pitää se vappu muina päivinä, että voidaan juoda silloinkin, kun kerran saadaan siitä palkka. Täytyy sen rahan eteen jotain tehdä. Vapupäivän jälkeinen päivä pitäisi saada palkalliseksi rokulipäiväksi.Mitä se auttaisi kun sitten joisitte vappupäivänäkin aaton lisäksi.
- Aasille
Juodaan me muutenkin. Näköjään vaikea tajuta. Siksi sen seuraavan päivän pitäisi olla palkallinen, että voidaan levätä ja toipua krapulasta.
- demari
Toista oli Neuvostoliitossa.
Siellä juotiin töissä ja vapaa-aikana. Vappuna juotiin vapun kunniaksi.
Siksi Suomessakin moni työläinen piti ja pitää Neuvostoliittoa työläisten paratiisina.
Humakassa tosiaan kaikki näyttää komeammalta ja velatkin muuttuvat saataviksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602