sanoo Nordean pääekonomi
https://www.suomenuutiset.fi/nordean-paaanalyytikko-ylelle-euroa-ei-olisi-pitanyt-perustaa-eurojasenyys-on-ollut-suomelle-haitallinen-pankkiunioni-on-mata-omena/
Euroon liittyminen oli virhe
7
206
Vastaukset
Suomen euroraha-alueen jäsenyys on tapahtunut tosiasia eli vaihtoehdoton fakta. Vaikka jo aikaisemmin Sixten Korkman on todennut euron käyttöön oton Suomen valuuttana olleen virheen ja vaikka nyt nyt Jan von Gerich on liittynyt euron arvostelijoitten joukoon, niin eipähän tälle todellisuudelle mitään muutosta tulla tekemään. Kokoomus on religionistinen eurorahan apostoli. Keskusta peesaa Kokoomusta ja tykkää olla myötäisissä väleissä Brysselin päsmäretten kanssa. Meidän sosialidemokraattimme kuuluvat jo vanhastaan internationalistisen sosialismin vannoutuneisiin kannattajiin Lipppos-Paavon osoittamaan malliin eikä puolueessa ole tapahtunut eikä tapahtumassa mitään suunnanmuutosta. Seuraavien eduskuntavaalienkin jälkeen Suomen hallitus tulee vannomaan eurorahan nimiin niin kuin nykyäänkin tehdään vaikka taivas romahtaisi niskaan.
- ItsenäisyytemmeTakaisin
Koko EU on virhe! Se pitäisi ehdottomasti palauttaa takaisin EEC:ksi.
EEC-aikana sen jäsenmailla meni hyvin. Mitään Euvostoliiton tuomia ongelmia ei esiintynyt. - pyrkiytimeen
Lipposentollo päsmärinä!
- Atm
Jo 1994 olivat Esko Seppänen ja Sixten Korkman julkisesti euroon liittymistä vastaan. Korkmanin silloise aseman huomioiden se oli voimakas mielipide mikä olisi pitänyt huomioida.
Eurorahan käyttöön ottoa koskeneessa eduskunnan äänestyksessä muistaakseni Keskustapuolueen ryhmä vastusti euron käyttöön ottamista. Sitten ajat ovat kuitenkin muuttuneet. Kun nykyään Väyrys-Paavo ajaa irtaantumista euroraha-alueesta, niin hänet on julistettu suoranaiseen keskustalaiseen kirkonkiroukseen. Ajat ja muodit muuttuvat.
Jos yritän ajatella löytäväni eurorahasta jotain myönteistä meidän rahanamme, niin vaikeata semmoisen positiivisen seikan keksiminen on. Kun kuitenkin oikein ajan kanssa korvien taustojani rapsutan ja useitten öitten ylitse nukun, niin yksi seikka toki juohtuu mieleen. Rahana euro sentään erottaa meidän Ruotsista. Euro yhdistää meidät rahana myös Baltiaan päin. Tässä on aiheellista kyllä muistaa sekin, että tuo Väyrys-Paavo on ehdotellut meille ja muille pohjoismaille yhteistä "kruunu"-valuuttaa, mikä idea kyllä romahduttaa minun mielessäni kaiken Paavon mahdollisen glorian., mitä hänellä muutoin olisi.- kokoomusmepitkuolaten
Onhan kohde mihin kärrätä rekkakaupalla eläkeläisiltä ryöstettyä rahaa!
Suomen perustuslakiin uitettiin suunnilleen kymmenisen vuotta sitten maininta Suomen EU-jäsenyydestä. Se tarkoittaa Euroopan unionin hajotessa jopa sitä, että vaikka koko EU lakkaisi olemasta, niin Suomi olisi sitkeästi EU-jäsenmaa eli ainokainen semmoinen Euroopassa ja maailmassa. Emmehän voi kuvitellä, että vasemmisto ja vihreät sen enempää kuin Kokoomus ja ruotsalaisemmekaan saattaisivat antaa periksi Suomen Pyhimmistä Pyhimmäisimmän EU-jäsenyyden sakramentin kohdalla. Keskustahan tunnetusti päämäärätietoisen systemaattisesti peesaa niin Kokoomusta, ruotsalaisimamme kuin myös sosialidemokraatteja, vaikka joskus äänestäjien silmän lumeeksi jotain otatusta Keskusta harrasteleekin. Perustuslaista ei tulla poistamaan Suomen EU-jäsenyysmainintaa, vaikka taivas niskaan tipahtaisi.
Suomen rahana on euro ja saattaisihan tuo mennä niinkin, jotta vaikka EU lakkaisi olemasta ja euroraha-alue hajoaisi ja kaikki muut eurorahaa käyttävät valtiot euron käytöstä luopuisivatkin, niin eipähän se luopuminen ehkä menisikään läpi Suomen eduskunnassa, kun meillä on semmoinen fundamentalistinen eurofanaattinen puoluerakenne niin kuin nyt on ja ilmeisesti sama ideologisuskonnnollinen dogmi jatkuu pitkälle tietymättömään tuevaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602