Mikä Jumala on?

TähänItseTyydyn

Lyhyesti on kainiisti sanottu:

Ho Theos een ho Logos, ho Theos agapee estin, Pneuma ho Theos. Monogenees ho Theos. Ho Theos oudeis heooraken poopote.

Jumala on Viisaus, Jumala on Rakkaus, Jumala on Henki. Jumala on ainokainen. Jumalaa yksikään ei voi nähdä koskaan.

(Kaikki ovat Raamatusta poimittuja Joh 1:1; 1. Joh 4:8; John 4:24; Joh 1:18)

6

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihanvitalis

Ps.33:6 Ilm.19:13 Siis Sana on Jumala.

• Minun mielestä ainoa oikea vastaus on se mikä kuuluu palavasta pensaasta Moosekselle: Ehje ashar ehje, suomeksi hieman murteellisesti Oon mikä oon.
      Raamatun ulkopuolelta sama löytyy Tao Te Kingistä (Konfutse) : Se TAO joka voidaan määritellä, ei ole oikea TAO.

• EiKummoisetPuitteet

2 Ja ilmestyi enkeli Jahven hänelle liekeistä tulen keskeltä pensasta. Ja hän katsoi, ja huomaa, pensas paloi tulessa, ja pensas ei kulunut. 3 Ja sanoi Moshe, "Kääntyä sivuun nyt aion, ja nähdä tämän näyn suuren tässä, miksi ei pala pensas."

14 Ja sanoi Elohim Moshelle, "ehyeh asher ehyeh" (olen minä se joka minä olen).

• Ontologisesti perimmäinen puhdas aktuaalisuus.

• Raamatusta poimittu on ihmismielen tuotetta. Ei välttämättä väärässä, mutta ei ole mitään takeita sen oikeellisuudestakaan.

Ylipäätään pitäisi miettiä voiko ihminen karistaa hihastaan jonkilaisen kuvauksen tai määritelmän jumalalle, josta ei koskaan ikinä ole nähty poninhäntääkään. (Päädyin poninhäntään, koska jumalan sukupuolestakaan ei ole tietoa saatavilla.)

• Kirjakääröt

Ps.119:160 Biblia (1776). Sinun sanas on alusta totuus ollut: kaikki sinun vanhuskautes oikeudet pysyvät ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe