Mikä Jumala on?

TähänItseTyydyn

Lyhyesti on kainiisti sanottu:

Ho Theos een ho Logos, ho Theos agapee estin, Pneuma ho Theos. Monogenees ho Theos. Ho Theos oudeis heooraken poopote.

Jumala on Viisaus, Jumala on Rakkaus, Jumala on Henki. Jumala on ainokainen. Jumalaa yksikään ei voi nähdä koskaan.

(Kaikki ovat Raamatusta poimittuja Joh 1:1; 1. Joh 4:8; John 4:24; Joh 1:18)

6

166

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihanvitalis

Ps.33:6 Ilm.19:13 Siis Sana on Jumala.

• Minun mielestä ainoa oikea vastaus on se mikä kuuluu palavasta pensaasta Moosekselle: Ehje ashar ehje, suomeksi hieman murteellisesti Oon mikä oon.
      Raamatun ulkopuolelta sama löytyy Tao Te Kingistä (Konfutse) : Se TAO joka voidaan määritellä, ei ole oikea TAO.

• EiKummoisetPuitteet

2 Ja ilmestyi enkeli Jahven hänelle liekeistä tulen keskeltä pensasta. Ja hän katsoi, ja huomaa, pensas paloi tulessa, ja pensas ei kulunut. 3 Ja sanoi Moshe, "Kääntyä sivuun nyt aion, ja nähdä tämän näyn suuren tässä, miksi ei pala pensas."

14 Ja sanoi Elohim Moshelle, "ehyeh asher ehyeh" (olen minä se joka minä olen).

• Ontologisesti perimmäinen puhdas aktuaalisuus.

• Raamatusta poimittu on ihmismielen tuotetta. Ei välttämättä väärässä, mutta ei ole mitään takeita sen oikeellisuudestakaan.

Ylipäätään pitäisi miettiä voiko ihminen karistaa hihastaan jonkilaisen kuvauksen tai määritelmän jumalalle, josta ei koskaan ikinä ole nähty poninhäntääkään. (Päädyin poninhäntään, koska jumalan sukupuolestakaan ei ole tietoa saatavilla.)

• Kirjakääröt

Ps.119:160 Biblia (1776). Sinun sanas on alusta totuus ollut: kaikki sinun vanhuskautes oikeudet pysyvät ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      25
      1171
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      56
      1140
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      519
      858
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      844
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      755
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      679
    7. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      633
    8. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      626
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      182
      619
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      53
      603
    Aihe