Ensimmäiset Kiat olivat Fiay 124 lisenssimalleja eli sama malli josta myös Lada tehtiin.
Ensimmäinen Kia = Fiat 124
9
522
Vastaukset
- Seat124
Tämän keskustelun voi jatkaa täällä, enempi juttua tällähetkellä, mutta hyvä saada KIA ihmiset liikkeellä :)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15273216/fiat-124-ja-muut-versiot - oli.Mazda.nyt.Kia
Kia Rion esi-isä Pride tunnettiin täällä Mazda 121:nä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Pride - osittain.Lada
Lujaa Laatua Kia.
Delta-Autokin on muuten Konelan jälkeläinen... - Kasarikärry
Kaikki Konelasta, no näihän sen vois sanoa:)....
Mutta joo KiA:n viimeiset, jos ei nyt Huihaita lasketa ovat tosiaan Mazdoja. Monesti on aina jokin muu valmista taustalla syystä tai toisesta. No on se koskenut myös Japanialaisiakin valmistajia - fdsfyyyj
Fiat 124 oli edistyksellinen auto aikanaan; taisi tulla valituksi vuoden autoksikin.
Fiat-KIA 124 ei itse asiassa ollut edes KIA:n tekemä, vaan Asian Motorsin, joka fuusioitui Kiaan vasta 124:n valmistuksen päättymisen jälkeen.
En tällä oikaisulla toki halua kiistää sitä, etteikö 124 olisi ollut erinomainen auto aikoinaan, myös Korean markkinoille.- Anonyymi
EIKS ESPANJASSA OLLUT SEAT 124 JOKA PERIAATTEESSA OLI FIATIN ESPANJALAINEN SISARMALLI
- Anonyymi
Mielenkiintoista. Kaikista tuota Fiat 124 lähtökohtaa käyttäneistä valmistajista Kia on varmasti kehittynyt pisimmälle tänä päivänä.
- Anonyymi
vain neuvostomielinen riippuperse köröttelee kialla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892