Olen 16-vuotias tyttö ja olen nyt kepeillä kövellyt jo 7kk. Yöllä kramppas pohje ja sen jälkeen ei ole kantapäätä lattiaan saanut laitettua seistessä. Lääkäreillä olen käynyt epäilleet hermovaurioita, crps ja lihasvauriota muttei oikein selkoa ole tullut että mikä on. Fysioterapiaa, sähköhoitoa on kokeiltu auttaa jonkin verran mutta aivan helvetin hitaasti. Kylmähoitoa ei voi tehdä sillä jalkaa kylmää aina. Oisko jollain jotain vinkkejä tai kokemuksia jakaa epätoivoiselle tytölle??
Lihasvaurio?
2
166
Vastaukset
- apuakaipava
Ja venytyksessä on todella kipeä ja lihas on niin kireä ettei anna periksi ollenkaan
- kalium
Hei ! Kramppisi voivat johtua siitäkin kun ei normaalisti pysty liikkumaan ts. kepeillä könköttelet :)
Lihakset alakvat kramppaamaan. Kutsumme sitä joskus suonenvedoksi.
Saatkohan kaliumia tarpeeksi ?
Omat jalkojen kramppaukseni johtuivat viitearvojen alapuolella olevasta kaliumista.
Lääkäri kirjoitti Kaleorid'ia ja oireet alkoivat hävitä parissa viikossa.
Kaliumia ei saa toisaalta sitten syödä liikaakaan, siitä voi aiheutua sydänoireita.
(Yleensä epäillään magnesiumin puutetta, mutta kyse onkin kaliumin puutteesta)
Jos syö normaalisti, monipuolisesti ja vähänkään terveellistä ruokaa, ei kaliumista eikä mistään muustakaan tule puutetta, mutta yksinkertaisella labrakokeella selviää kaliumtaso.
Yleensä otetaan samalla kalium ja natrium labrakoe.
Kaikkea hyvää sinulle !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807