Muuttaako Jumala mieltään?

Raamattu sanoo, ettei Jumala muuta mieltään.

4. Moos23:19 Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele,
hän ei muuta mieltään.
Hänkö ei tekisi, mitä sanoo?
Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

Kuitenkin hän muuttaa mielensä luomisesta melko nopeasti.

31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä.

7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt."

Tässähän on selvä ristiriita. Jumala voi muuttaa mielensä ja lisäksi on todistettu hänen olevan suoranainen valehtelija mm. Jahve -nimensä käytöstä.

3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."

45

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kretiinimuseo

      Kreationistien pitäisi selittää ensin nämä ristiriidat, ennenkuin alkavat puhumaan genetiikasta, epigenetiikasta, mutaatioiden kasautumisesta ja evoluution kaatamisesta.

      • tieteenharrastaja

        Sinähän koplaat yhteen toisiinsa liittymättömiä asioita ihan Mark5:n tapaan.


      • Kretiinimuseo
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Sinähän koplaat yhteen toisiinsa liittymättömiä asioita ihan Mark5:n tapaan.

        Kretiinien olkiukkoilut genetiikasta, epigenetiikasta ja haitallisten mutaatioiden kasautumisista on onnettomia yrityksiä kaataa evoluutioteoria. Jos evoluutioteorian meinaa kaataa, on sen tilalle tarjottava jotain selitysvoimaisempaa. Kretiinit tarjoavat tilalle kreationismia, luomisuskoa. Kristillisen kretinis...kreationismin perusta on raamatussa. Jos raamattu on perusasioissa jo noin ristiriitainen niin miten luominen voisi millään tavalla olla vaihtoehto?

        Ennen kuin alat selittelemään raamatun vertauskuvallisuudesta niin mitä vertauskuvallisuutta on peruskysymyksessä "Oliko jumala tyytyväinen luomiseensa vai katuiko hän luomista?" Jos kaikkivaltias katuu luomista ja luomakunta on edelleen synnin/haitallisten mutaatioden turmelema niin olisihan hän jo hävittänyt luomakunnan. Näin ollen luomisusko on kokonaisuutena satuihin uskomista.


      • kretut.epärehellisimpiä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Sinähän koplaat yhteen toisiinsa liittymättömiä asioita ihan Mark5:n tapaan.

        Oletko aito tieteenharrastaja vaiko kusipäinen nikkivoro ja jeesuksenoma?


      • SepäSe
        kretut.epärehellisimpiä kirjoitti:

        Oletko aito tieteenharrastaja vaiko kusipäinen nikkivoro ja jeesuksenoma?

        Taisipa olla jeesuksenoma kusipää ... On se jännää että kaikein epärehellisimpiä tällä palstalla ovat kretut ... eiköstä vaan.


      • djdslksjdlsjf
        SepäSe kirjoitti:

        Taisipa olla jeesuksenoma kusipää ... On se jännää että kaikein epärehellisimpiä tällä palstalla ovat kretut ... eiköstä vaan.

        Kyllä tuo on oikea tieteenharrastaja, mutta hän on niin vanha gubbe, että iskee monesti kirveensä kiveen ja vaikuttaa enimmäkseen typerältä kretulta.


      • miksi.olet.noin.typerä
        djdslksjdlsjf kirjoitti:

        Kyllä tuo on oikea tieteenharrastaja, mutta hän on niin vanha gubbe, että iskee monesti kirveensä kiveen ja vaikuttaa enimmäkseen typerältä kretulta.

        Ihanko tosi? Oletko ylpeä nikkivoroudestasi jeesuksenoma?


    • Knark5

      Kun tulet Uskoon ja/tai otat Jeesuksen sulhaseksesi kaikkine hääyön riemuineen, näennäiset ristiriidat katoavat.

      Samalla tosin pääosa aivoista turskahtaa korvista ulos. Luku- ja kirjoitustaito jäävät jäljelle, mutta vain eräänlaisina ehdollisina reflekseinä, vailla ymmärrystä.

    • asdsf

      Jumalalla on monta nimeä. Elohim, JHWH, Jumala, Herra ovat kaikki yksi ja sama Jumala. Aloituksessa oleva Raamatun kohta todistaa tätä.
      Lisäksi Raamatun mukaan sekä Herra että Elohim loivat kuutena päivänä ja seitsemäntenä lepäsi, joten Elohim on Herra.

      Jumala voi aivan hyvin valita mitä nimeään itsestään haluaa käyttää. Joillekkin Raamatun henkilöille hän esittäytyi Herra nimellä ja joillekkin muulla nimellään. Tässä ei ole mitään ristiriitaa.

      • revi.siitä.tolvana

        1. Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään.

        2. Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä.

        3. Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt."

        Tässä on ristiriitaa.


      • "...ovat kaikki yksi ja sama Jumala."

        Eivät ole, esimerkiksi ensimmäisessä luomismyytissä Elohim tarkoittaa jumalia vai puhuuko Elohim itsekseen ja onko hänellä jakautunut persoonallisuus?

        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme..."

        Toinen selkeä osoitus Raamatun monista jumalista on Mooseksen laulu. Siinä Korkein jakaa maat ja kansat pojilleen ja Jahven osaksi tulee Israel. Eli on olemassa Korkein jumala ja hänellä 70 poikaa. Poikien lukumäärä tulee tietysti Nooan poikien lukumäärästä, heistähän on muodostunut kaikki kansat.

        8 [i] Kun Korkein jakoi kansoille maat,
        kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
        hän määräsi kansojen asuinsijat
        ja kullekin oman jumalan jumalan poikien luvun mukaan.

        9 Herran osuus on hänen kansansa Israel,
        ja Jaakob hänen perintömaansa.

        "Lisäksi Raamatun mukaan sekä Herra että Elohim loivat kuutena päivänä ja seitsemäntenä lepäsi, joten Elohim on Herra."

        Väärin, ensimmäisessä luomismyytissä (siinä jossa on luomispäivät) luojana on Elohim, ei Jahve tai Herra. Tarkasta vaikka itse tästä, et löydä Jahvea lainkaan Genesis 1:stä.

        http://www.qbible.com/hebrew-old-testament/genesis/1.html


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "...ovat kaikki yksi ja sama Jumala."

        Eivät ole, esimerkiksi ensimmäisessä luomismyytissä Elohim tarkoittaa jumalia vai puhuuko Elohim itsekseen ja onko hänellä jakautunut persoonallisuus?

        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme..."

        Toinen selkeä osoitus Raamatun monista jumalista on Mooseksen laulu. Siinä Korkein jakaa maat ja kansat pojilleen ja Jahven osaksi tulee Israel. Eli on olemassa Korkein jumala ja hänellä 70 poikaa. Poikien lukumäärä tulee tietysti Nooan poikien lukumäärästä, heistähän on muodostunut kaikki kansat.

        8 [i] Kun Korkein jakoi kansoille maat,
        kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
        hän määräsi kansojen asuinsijat
        ja kullekin oman jumalan jumalan poikien luvun mukaan.

        9 Herran osuus on hänen kansansa Israel,
        ja Jaakob hänen perintömaansa.

        "Lisäksi Raamatun mukaan sekä Herra että Elohim loivat kuutena päivänä ja seitsemäntenä lepäsi, joten Elohim on Herra."

        Väärin, ensimmäisessä luomismyytissä (siinä jossa on luomispäivät) luojana on Elohim, ei Jahve tai Herra. Tarkasta vaikka itse tästä, et löydä Jahvea lainkaan Genesis 1:stä.

        http://www.qbible.com/hebrew-old-testament/genesis/1.html

        Tarkennetaan vielä niin, että Jahve eli Herra on Korkeimman poika, ei Korkein itse. Muinaisina aikoina jumalilla piti olla poikia. Olisihan pojaton jumala ollut kyvytön impotentti. Siksi Jahvellakin oli poika, kuningas Salomon.

        2. Sam 7:14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan.

        Näiden perinteiden mukaan kristitytkin väänsivät omaan Raamattuunsa Jeesuksen jumalan pojaksi. Tämä ei tietenkään ole totta, koska Salomon on jo jumalan poika. Juutalaisethan pitivät Jeesusta pelkkänä kansankiihottajana eivätkä he tunnusta Uutta Testamenttia lainkaan Raamattuun kuuluvaksi.


      • asdsf
        Munuaistutkija kirjoitti:

        Tarkennetaan vielä niin, että Jahve eli Herra on Korkeimman poika, ei Korkein itse. Muinaisina aikoina jumalilla piti olla poikia. Olisihan pojaton jumala ollut kyvytön impotentti. Siksi Jahvellakin oli poika, kuningas Salomon.

        2. Sam 7:14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan.

        Näiden perinteiden mukaan kristitytkin väänsivät omaan Raamattuunsa Jeesuksen jumalan pojaksi. Tämä ei tietenkään ole totta, koska Salomon on jo jumalan poika. Juutalaisethan pitivät Jeesusta pelkkänä kansankiihottajana eivätkä he tunnusta Uutta Testamenttia lainkaan Raamattuun kuuluvaksi.

        ''Tämä ei tietenkään ole totta, koska Salomon on jo jumalan poika. ''

        Juutalaiset eivät tunnusta Salomonia Jumalan pojaksi, ja lisäksi Jumalan pojan pitäisi olla myös jumalallinen ja jumalan kaltainen. Kuolevainen ihminen ilman mitään jumalallisia yliluonnollisia kykyjä ei voi olla Jumalan poika. Pojan pitäisi olla aina isänsä kaltainen ja saman vertainen.


      • asdsf kirjoitti:

        ''Tämä ei tietenkään ole totta, koska Salomon on jo jumalan poika. ''

        Juutalaiset eivät tunnusta Salomonia Jumalan pojaksi, ja lisäksi Jumalan pojan pitäisi olla myös jumalallinen ja jumalan kaltainen. Kuolevainen ihminen ilman mitään jumalallisia yliluonnollisia kykyjä ei voi olla Jumalan poika. Pojan pitäisi olla aina isänsä kaltainen ja saman vertainen.

        "Juutalaiset eivät tunnusta Salomonia Jumalan pojaksi..."

        Tällaisia typeryyksiä voi odottaa vain kreationistien suusta. Ethän sinä tunne Raamattua lainkaan. 2. Samuelin kirjan 7. luvussa Herra itse ilmestyi unessa Natanille ja käski sanoa Daavidille, että Herra rakentaa kuningashuoneen Daavidille ja Daavidin poika rakentaa temppelin ja kuningashuone pidetään vahvana ikiaikoihin. Samalla Herra totesi Daavidin pojan olevan hänen poikansa.

        14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "Juutalaiset eivät tunnusta Salomonia Jumalan pojaksi..."

        Tällaisia typeryyksiä voi odottaa vain kreationistien suusta. Ethän sinä tunne Raamattua lainkaan. 2. Samuelin kirjan 7. luvussa Herra itse ilmestyi unessa Natanille ja käski sanoa Daavidille, että Herra rakentaa kuningashuoneen Daavidille ja Daavidin poika rakentaa temppelin ja kuningashuone pidetään vahvana ikiaikoihin. Samalla Herra totesi Daavidin pojan olevan hänen poikansa.

        14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan.

        "...jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan."

        Jälleen käy selväksi, että Raamatun lait pohjautuvat silloisten ihmisten lakeihin. Osa niistä oli niin julmia, etteivät ne ole käytössä juuri missään sivistyneessä valtiossa. Ja sekös kretuja potuttaa - he vain eivät huomaa, että jos Raamatun lakeja todella sovellettaisiin heihin, moni olisi jo kivitetty tai muuten teloitettu epäjumalanpalvojana ja harhaoppisena.

        Kivittäminen on tietenkin käytännöllistä siellä, missä ei juuri muuta olekaan kuin kiviä.


      • Evomoraalionpeestä
        IlkimyksenUutisvahti kirjoitti:

        "...jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan."

        Jälleen käy selväksi, että Raamatun lait pohjautuvat silloisten ihmisten lakeihin. Osa niistä oli niin julmia, etteivät ne ole käytössä juuri missään sivistyneessä valtiossa. Ja sekös kretuja potuttaa - he vain eivät huomaa, että jos Raamatun lakeja todella sovellettaisiin heihin, moni olisi jo kivitetty tai muuten teloitettu epäjumalanpalvojana ja harhaoppisena.

        Kivittäminen on tietenkin käytännöllistä siellä, missä ei juuri muuta olekaan kuin kiviä.

        Henki hengestä on täydellisen oikeudenmukaisuuden ihannelaki.
        Evoille se ei kelpaa koska evomoraali määrittelee lait siten että vahvemmalla on oikeus sortaa heikompaa ja raiskauksesta tulee vain pikkutuomiot koska siinähän raiskaaja vain toteuttaa evoluutiota kylvämällä kun tilaisuus tulee, siis vaikka väkisin.


      • Evomoraalionpeestä kirjoitti:

        Henki hengestä on täydellisen oikeudenmukaisuuden ihannelaki.
        Evoille se ei kelpaa koska evomoraali määrittelee lait siten että vahvemmalla on oikeus sortaa heikompaa ja raiskauksesta tulee vain pikkutuomiot koska siinähän raiskaaja vain toteuttaa evoluutiota kylvämällä kun tilaisuus tulee, siis vaikka väkisin.

        Kuvittelemasi evomoraali näyttää olevan varsin lähellä jehovantodistajien moraalia, varsinkin noissa sinulle mieleisissä raiskausasioissa.


    • lököklöjjkl

      Kyllähän tämä perkeleen Jahve on aivan pierulla käyvä tyhjähousu, joka muuttaa mieltään jatkuvasti.

    • Epiphaniuseikirj

      Kuviteltu ristiriita.
      Toki se pätee jos uskotaan Raamatun olevan Jumalan kirjoittama 100% erehtymätön sana, millä on yli 30 kirjoittajaa..
      Onko mahdoton ajatus luoda jotain ja sanoa että tämä on hyvä ja myöhemmin nähdä toisin?
      Stalin oli ihana pieni lapsi. Kasvoi ja tappoi miljoonia.
      Ihanasta tuli väärä.

      • jlkjlkjlj

        "Stalin oli ihana pieni lapsi. Kasvoi ja tappoi miljoonia.
        Ihanasta tuli väärä."

        Tämä on verrattavissa reductio ad hitlerumiin.


      • AteistiVaan

        ”Onko mahdoton ajatus luoda jotain ja sanoa että tämä on hyvä ja myöhemmin nähdä toisin?”

        Kyllä, jos olet kaikkitietävä.


      • Epiphaniuseikirj
        AteistiVaan kirjoitti:

        ”Onko mahdoton ajatus luoda jotain ja sanoa että tämä on hyvä ja myöhemmin nähdä toisin?”

        Kyllä, jos olet kaikkitietävä.

        "Kyllä, jos olet kaikkitietävä."

        Raamattuhan ei selvästikään ole kaikkitietävä.

        Jumala kenties on.
        Ehkä kaikella mitä on kansien välìin kirjoitettu on jokin tarkoitus. Muu kuin ristiriitojen etsiminen.


      • AteistiVaan

        Hyvä oivallus. Eli vaihtoehdot ovat:
        1. Jumala ei ole kaikkitietävä
        2. Jumala muuttaa joskus mieltään eli katuu, mitä tuli tehdyksi.
        3. Raamattu on väärässä. Jumala ei katunut vaan suunnitteli kaiken ennalta tai tarina on vain myytti eikä totta tms.

        Kun olin vielä kristitty, minulle opetettiin viimeistä vaihtoehtoa rippikoulussa. Raamatun tarinat eivät ole oikeita tapahtumia vaan vertauskuvallisia tarinoita, joilla on jokin piiloviesti eli opetus.


    • Ainakin Jumalan diettiohjeet muuttuvat kuin naistenlehtien vastaavat. Ensin piti syödä vain hedelmää tekeviä kasveja, sitten vedenpaisumuksen jälkeen saikin syödä ihan, mitä vaan kunnes sitten Mossen laissa kiellettiinkin taas sika, äyriäiset, kani yms "saastaiset" ruuat ja lopuksi (ainakin useimpien kristittyjen mukaan) saakin taas syödä ihan mitä vaan nokkosista torakoihin joulukinkusta puhumattakaan.

      • vbefd

        Krisseleiden moraalinen kompassi on kuin tuuliviiri.


    • Jumala ei ole ristiriitainen, mutta tottakai Jumala muuttaa suhtautumistaan ihmiseen jos ihminen ei toimi Hänen tahtonsa mukaan.
      Näin tekee jokainen ihminenkin. Jos joku kavereistasi ei toimikaan kuten olet halunnut, niin silloin muutat suhtautumistasi häneen. Ei siinä ole mitään ristiriitaa.

      • "...mutta tottakai Jumala muuttaa suhtautumistaan ihmiseen..."

        No mutta Raamatun mukaan hän ei muuta mieltään. Eikös tässä ole selvä ristiriita?

        "Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään."


      • Ihmettelijä

        Eikö Jumala siis tiedä kaikkien tekoja, niin menneitä kuin tuleviakin, etukäteen?


      • Mistä vimma luopua itsemääräämisoikeudestaan ja iänikuisesta vapaudenkaipuusta ja juosta palvomaan diktaattorijumalaa?


    • HALOOPÄÄTTÄJÄT

      Uskonnot ja uskomukset palstan kirjoittajista suurimman osan voisi samantien ohjata psykiatriseen hoitoon. Sen huomaa että paljon on niitäkin jotka pitää hauskaa näiden henkisesti hyvinkin sairaiden kustannuksella.

      Uskonnot ja uskomuksethan on se pahin mitä kaikissa yhteiskunnissa on ja mitä sen varjolla tehdään.

      Näitä otsikoita ja niiden määrä kun seuraa niin hyvin vakava ongelma Suomessakin. Viranomaiset voisi oikeasti ottaa tämän vakavasti, ei hyvä kun SUURI osa kansasta elää jossain normaalin ulkopuolella ja voi tehdä mitä vain mielenvikaisuudessaan

    • gdftg56egted

      Joona 3:10 Jumala näki, että he kääntyivät pahoilta teiltään. Niin hän muutti mielensä eikä sallinutkaan onnettomuuden kohdata niniveläisiä, vaikka oli sanonut tuhoavansa heidät.

      2. Moos 32:14 Niin Herran viha lauhtui, ja hän päätti luopua siitä hävityksestä, jolla oli uhannut kansaansa.

    • Gredinta

      Ei Raamattu sano etteikö Jumala muuttaisi mieltänsä. Ei se ole ristiriidassa sen kanssa että Hän on luonteeltaan ikuisesti sama.

      Päinvastoin raamattu sanoo suoraan että Jumala muuttaa mielensä, jos olosuhteet muuttuvat.
      Esimerkiksi Hes.18:21. Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
      22. Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
      23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
      24. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava

    • Jumala todella muuttaa mieltään ja hyvä onkin, että Hän niin tekee. Hän antaa ihmiselle hänen syntinsä anteeksi, kun ihminen tunnustaa syntinsä ja katuu.
      Jumala myöskin muuttaa mielensä ateistin suhteen, joka tekee parannuksen. Kun ateisti luopuu ateismistaan ja ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen, ateisti pelastuu ja pääsee Jumalan valtakuntaan, eikä joudu helvettiin.
      Meillä on todella rakastava ja hyvä Jumala. Siksi kenenkään ei kannata olla enää ateisti, vaan uskova kristitty!

      • KauheaHirmuinen

        Jumala voi muuttaa mieltään,mutta Hänelläkin on rajansa.Häntäkin määrää Kosmisen Oikeudenmukaisuuden Laki,joka määrää hyveellisenkin pakanan Ikuiseen Helvetintuleen.
        Jumalankin päätösvallalla on rajansa.


      • ”Jumala todella muuttaa mieltään ja hyvä onkin, että Hän niin tekee.”

        Eli Raamattu valehtelee? 4. Mooseksen kirja väittää, ettei Jumala muuta mieltään.

        4. Moos23:19 Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele,
        hän ei muuta mieltään.


    • 12____13

      Jumala ei minun nähdäkseni muuta mieltään. Alussa kaikki oli hyvää. Myöhemmin kaikki ei enää ollut hyvää, koska valitsivat pahuuden. Vapaus valita on kuitenkin hyvä asia, vaikka ihmiset eivät yleensä sitä soisi, kun ovat fasistisia äpäriä.

      Ja nimen Jahve käytöstä, saisiko tarkat kohdat, niin voin näyttää miksi olet väärässä?

      • ”Jumala ei minun nähdäkseni muuta mieltään. ”

        Katuminen on mielen muuttamista.

        7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä MINÄ KADUN, että olen ne tehnyt."

        ”Ja nimen Jahve käytöstä, saisiko tarkat kohdat, niin voin näyttää miksi olet väärässä?”

        Jotta sinulla olisi alkeellisintakaan toivoa näytää, että olen väärässä niin et kysyisi noita Raamatun kohtia vaan tietäisit, mistä ne löytyvät.


      • Mitkä Raamatun mukaan ovat ihmiselle tarkoitettua ravintoa Raamatun mukaan? Eikö määräykset sallitusta ravinnosta ole muka muuttuneet?


      • 12____13
        Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Jumala ei minun nähdäkseni muuta mieltään. ”

        Katuminen on mielen muuttamista.

        7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä MINÄ KADUN, että olen ne tehnyt."

        ”Ja nimen Jahve käytöstä, saisiko tarkat kohdat, niin voin näyttää miksi olet väärässä?”

        Jotta sinulla olisi alkeellisintakaan toivoa näytää, että olen väärässä niin et kysyisi noita Raamatun kohtia vaan tietäisit, mistä ne löytyvät.

        "Katuminen on mielen muuttamista."

        Olen erimieltä.


      • 12____13
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Mitkä Raamatun mukaan ovat ihmiselle tarkoitettua ravintoa Raamatun mukaan? Eikö määräykset sallitusta ravinnosta ole muka muuttuneet?

        > Mitkä Raamatun mukaan ovat ihmiselle tarkoitettua ravintoa Raamatun mukaan? Eikö määräykset sallitusta ravinnosta ole muka muuttuneet?

        Kaikki epäpuhdas on kiellettyä nyt ja ennen. Mutta Jumala on voinut puhdistaa asioita, jotka ennen olivat epäpuhtaita. Ja kun joku on puhdistettu, se ei ole enää epäpuhdasta ja kiellettyä. Eikä silloin sääntö ole muuttunut, vaan syötävä asia.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Mitkä Raamatun mukaan ovat ihmiselle tarkoitettua ravintoa Raamatun mukaan? Eikö määräykset sallitusta ravinnosta ole muka muuttuneet?

        Kaikki epäpuhdas on kiellettyä nyt ja ennen. Mutta Jumala on voinut puhdistaa asioita, jotka ennen olivat epäpuhtaita. Ja kun joku on puhdistettu, se ei ole enää epäpuhdasta ja kiellettyä. Eikä silloin sääntö ole muuttunut, vaan syötävä asia.

        Jos en näkisi nimimerkkiä, niin tämä voisi olla hauska satiiri uskovaisten selittelyistä.

        Huvittavuuden lisäksi väitteesi ei perustu siihen mitä Raamatussa lukee. Kaksi ensimmäistä Jahven diettiohjetta ei perustunut mitenkään saastaisuuteen / puhtauteen.

        Diettiohje 1: Jumala sanoi vielä: "Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne." (Missään ei sanota että paratiisin eläimet tai vaikka herkkusienet olisivat ravintona "saastaisia").

        Diettiohje 2: Teidän ravintonanne olkoot kaikki olennot, jotka elävät ja liikkuvat. Ne kaikki minä annan nyt teille, niin kuin annoin teille vihreät kasvit. (Tässäkään ei mitään viitettä saastaisuuteen).

        Mutta ei ole ensimmäinen (eikä viimeinen) kerta kun uskovaisen Raamatussa on rivien välissä täydennyksiä, joita muut eivät näe. Raamattu on Jumalan sanaa jota uskovaiset täydentävät ja vääntelevät mielensä mukaan.


    • niinkuinsanotaan

      4.Moos.23:19. Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?
      20. Katso, minä olen saanut tehtäväkseni siunata: hän on siunannut, enkä minä voi sitä peruuttaa.

      Ylläolevat sanat ovat luopioprofeetta Bileamin sanomia koskien sitä siunausta jonka Jumala oli luvannut Israelille. Jumala oli luvannut siunata Aabrahamin jälkeläisiä. Hän siunaa nykyäänkin niitä jotka uskovat kuin Aabraham.

      Israelin kansalle oli luvattu siunaus tottelevaisuuden pohjalta. Elleivät he tottelisi, heitä kohtaisi monenlaisia koettelemuksia.
      Vielä Jeesuksen aikaan siunaus tuli uskovien osaksi, mutta kirjanoppineille ja fariseuksille annettiin vakavia varoituksia.
      Jumalan lupaukset toteutuvat niille jotka täyttävät ehdot! Jos ihminen muuttuu, Jumala muuttaa suhtautumistaan!

      Ei maallinen isäkään yleensä lupaa ehdottomia lahjoja, vaan "jos olet kiltti, saat polkupyörän". Jos lapsi kenkkuilee, pyörän saaminen viivästyy.

      • "Ylläolevat sanat ovat luopioprofeetta Bileamin sanomia..."

        Tämähän on jo aivan loistavaa, Raamatun ristiriitojen selittelyksi tarjotaan jo luopioprofeettojen sanomisia. Mitä muuta Mooseksen kirjoissa ja Raamatussa yleisesti on luopioprofeettojen sanaa?

        "Jumalan lupaukset toteutuvat niille jotka täyttävät ehdot! Jos ihminen muuttuu, Jumala muuttaa suhtautumistaan!"

        Eli ihminen pystyy toimimaan niin, ettei Raamatun ilmoitus pidäkään paikkansa vaan jumala joutuu muuttamaan mieltään. Jumala ei siis olekaan kaikkivaltias vaan on ihmisen vapaan tahdon ja mielenliikkeiden vietävissä.


      • tosiaankin

        Jumala voi olla kaikkivaltias ja hyvä samanaikaisesti! Ei kaikkivaltiaan ole pakko olla paha tai tehdä tietyllä tavoin, muutoinhan Hän ei olisikaan kaikkivaltias.

        Jumala siis voi olla hyvä, kärsivällinen, sallia arvostelun ja pilkan, koska Hän on sen yläpuolella.

        Koska Hän rakastaa meitä, Hän sallii meille vapauksia. Kun Hän sanoo "Seis!" se merkitsee "Seis".
        Eräänä päivänä elämämme loppuu. Kukaan ei voi sanoa: "Et saa lopettaa minun elämääni!" Meillä ei ole siihen mitään sanomista.

        Jumala kunnioittaa meidän pyrkimystämme elää terveellisesti, ja usein Hän antaa meidän nauttia terveydestä. Kuitenkin Hän voi silmänräpäyksessä ottaa pois terveytemme jos niin tahtoo. Jumala on kaikkivaltias.

        Kuitenkin tärkeämpää on että Jumala on rakkaus.

        Ellet halua lukea muuta kuin yhden jakeen sieltä, toisen täältä, omapa on asiasi. Itse olet siitä vastuussa, joten iloitse vapaudestasi!

        Bileamia pyydettiin rukoilemaan Jumalaa, että Jumala kiroaisi Israelia. Bileam tiesi ettei Jumalaa voinut kukaan pakoittaa muuttamaan mieltään. Jumala oli luvannut siunata Israelilaisia jos nämä olisivat tottelevaisia. Ei Bileam voinut sitä muuksi muuttaa. Hän oli pakotettu myöntämään ettei hän voinut Jumalaa pakottaa kiroamaan.

        Kuitenkin, jos olisit jaksanut lukea eteenpäin, olisit huomannut että Bileam houkutteli israelilaiset haureuteen pakanallisten naisten kanssa. Siitä tuli rangaistus sekä israelilaisille että moabilaisille ja itse Bileamille!


    • "Muuttaako Jumala mieltään? "

      Ei tietenkään.
      Julle diggaa esinahoista tältä milleeniumilta seuraavalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe