Vuosi vuodelta tuo Hämeenselän vesi käy ruskeammaksi tuon Oravilahden kuivatuksen humus lannoitejäämien vesien pumppauksesta. Oliko kuivatuksessa mitään järkeä. Suuret maataloustukiaiset? Kenelle? Uskaltaako niille rannoille enää kesämökkiä rakentaa tai ostaa sieltä kesämökkiä.?
Hämeenselänveden pilaantuminen
3
253
Vastaukset
- huolestunut
Sama huomio
- Omituistenotustenkerho
Eikä yksin lannoituksesta ja humuksesta, vaan Oravilahtea myrkytetään urakalla nk. torjunta-aineilla, nekin päätyvät vesiluontoon ja ovat paha trauma alueen linnuille ja pölyttäville hyönteisille.
Hämeenselän vedenpinnan laskiessa, esim. Vänskänsalmessa haisee loppukesästä homeelta, hönkii tunkkaista hajua koko "lahti".
Oravilahden alueella paukkuu aseet loppukesästä ja hupaisia kieltotauluja ollut, joissa seisoo: "Älä ammu kaalipellon suuntaan, haulit uppoavat kaaleihin".
Kenenkään päähän ei tunnu pälkähtävän mahdollinen lyijyriski viljelykasvien suhteen? Hullun hommaa, antaa ammuskella viljelyksillä ollenkaan.
- kesälläuimaan
Ennen tuo Vänskänniemen laituri oli suosittu uimapaikka. Nykyisin en ole nähnyt siellä ketään uimassa eikä siellä ole mitään tutkimuspaperia veden laadusta. Voiko sinne mennä lasten kanssa uimaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628