A6 2,4 V6 ja öljynkulutus

veke

Eli onko muilla vastaavanlaisia ongelmia, A6 2,4 V6 vm -04 multitronic-vaihteistolla syö öljyä litran/5000 km. Autolla on nyt ajettu 25000 km ja öljyä on pitänyt lisätä viisi litraa.
Bernerillä sanoivat, että kuutoskoneen pitääkin kuluttaa öljyä, mutta eihän nyt noin paljon voi mikään kuluttaa.
Merkki vaihtuisi välittömästi, jos ei muuten olisi niin mahtava auto ajaa.

42

19865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on erimerkkiset autot, toisessa 3,8l V6 (ajettu 130tkm), toisessa 5,7l V8 (ajettu 75tkm) ja vaikkakin ovat jenkkejä molemmat, en ole huoltoväleillä öljyä joutunut lisäämään. Toki öljyä aina vähän kuluu, mutta minimin ja maksimin välissä pysytellen (koputtaa puuta).

    • reippaasti

      olet polkenut sitä oikeanpuoleista poljinta?

    • Harppa

      Moi, saman olen huomannut omassa A6 2.4 Avant Multitronic (-03) autossani. Öljyä saa lisätä 1.5-2 litraa /10tkm. Tuttavan vanhemmassa vastaavassa mallissa on sama ominaisuus. Öljyä kuluu kiusallisen paljon. En tiedä onko longlife öjyn käytöllä mitään merkitystä vs. normaali Mobil vai onko vain moottorin ominaisuus. Itse ajelen aikas rauhallisesti eikä esim vanhan mallin 2.6 V6 vienyt mainittavasti öljyä minun ajotyylillä. Oma auto on vielä aika vähän ajettu (25tkm) ja saattaahan olla, että öljynkulutus vähenee kun osat "hioutuvat" toisiinsa. Huollon vastauksen voi arvata: sanovat sen olevan täysin normaalia.. ikivanha raja-arvo on 1 litra/1000 km, joka on vielä ns. normaalia kulutusta.

      • Sixinline

        Ei tuollainen kulutus voi olla totta! Vaikka jotkut moottorit kuulemma hiukan kuluttavatkin öljyä uutena, niin ei noin paljon.

        Ajelen etelä-Saksassa valmitetulla autolla vm. -04 jossa on 2,5 litrainen bensiini käyttöinen kuutoskone. Mittarissa on nyt 21 tkm ei auto ole kuluttanut öljyä ollenkaan.
        Edellinen autoni oli vanhemman mallinen mutta sananlaisella moottorilla eikä siihenkään tarvinnut koskaan lisätä öljyä muutakuin huolloissa (n. 24 tkm välein).

        PS. Kyllä Audille vaihtoehtoja löytyy!


    • A6 2.4 vm. 98

      Omassa A6:ssa öljyä kuluu samaan malliin. Auto on ollut mulla melkein uudesta asti eikä se kulutus
      ole silti mihinkään noussutkaan. Samana on pysynyt. Onko siitä sitten kauheasti haittaa, sillä ei öljy ainakaan tämän päivän autoilussa
      kustannusten osalta ole paljon. Edellinen 100:nen
      tykkäsi myös öljystä.

      • tralla

        turhaa kitinää. Ja ei kyse ole kuitenkaan mistään 1,4 litrasesta riisikiposta.


      • Man-Oil
        tralla kirjoitti:

        turhaa kitinää. Ja ei kyse ole kuitenkaan mistään 1,4 litrasesta riisikiposta.

        Taitaa kuitenkin vähän mieltä painaa.....Oli tuo heitto suuntaan jossa ongelmaa ei ole. Otan osaa, lisäilehän sinä vaan öljyä.


    • vw asentaja

      Lueppa käyttiskirjasta mitä sanotaan öljyn kulutuksen määristä , oliko litra/1000km? On sallittua valmistajan mielestä kuten monissa muissakin sakemanneissa.
      Erääseen ammatti ajossa olevaan A6 v6 bensa malliin vaihdettiin 2 konetta takuuseen öljyn kulutuksen takia eikä loppunut silti. Vaihto merkkiä =loppui kulutus.
      Eli valmistus vaiheessa on suuret toleranssit jo tehty, kenties jonkin muun asian takia.Kuka tietää.
      Ei niitä ns laatu autojen valmistajia siellä saksas kiinnosta hevonpaskaa joku öljyn kulutus,sitä saa lisää. Suomi on pieni maa eikä niitä kiinnosta pikkuiset ongelmat.
      Ylimainostettu merkki laadun osalta sanoisin,olen nimittäin laitellut muitakin merkkejä elämäni aikana. Ja mitä multitr.vaihteistoon tulee niin kestävyydeltään aika heikko esitys.Jos sattuu toimimaa niin kelpo peli.
      En hauku merkkiä koska sillä on minulle erittäin työllistävä vaikutus.
      Ja kokeiles mobilin öljyllä seuraavaksi jos ei jo ole.
      Varaosaliikkees 15e litra LL öljy.
      Jotkut puhuu ettei sitä tarvis lisiä niin paljon.

      • oili

        A6 V6 2,8 vm. 2000 Mobil1 0W40 vaihtoväli 15000 km ei lisäyksiä


    • Mi35

      Itselläni on vastaavan mallin auto vuosimallia -99. Öljyä on kulunut pari litraa / 15.000 km. Olen omistanut auton pari vuotta ja olen käyttänyt sitä kaksi kertaa ns. "15.000 km huollossa". Ensimmäisellä kerralla Stockmanin Audi-huolto vaihtoi autooni Nesteen ns. normaalit moniasteöljyt ja toisella kerralla Shellin LL-öljyt. Kumpaa öljyä / millaista öljyä olisi paras käyttää ko. huoltovälillä? Mielestäni on silkkaa rahan haaskausta käyttää LL-öljyä näin lyhyellä öljynvaihtovälillä.

      • ööli

        Oivalsit oikein. Samat koneet perustekniikaltaan audi ja vw nykyään kuin aiemminkin ei se mitään LL öljyä tarvi, ajosuorite vielä lyhyt esim vuodessa niin mitä järkeä maksaa 20e/L?
        Käytät vain tavanomaisia kunnollisia synteettisiä öljyjä ovat edullisia. Esim merkkiliike ottaa paikasta riippuen noin 20e/L purkilta työ jos vaihdetaan.
        Jossakin pikkupajas on vaihdettuna 0w mobil 11e/L
        LL järjestelmän pystyy koodaamaan myös pois käytöstä ,eli mittaristo sopeutetaan uudelleen tavalliselle 15tkm huolloille. Eikä vaikuta mitään muuhun tekniikkaan , paitsi että pussis on rahaa enempi.
        Eikä tuokaan operaati mikään pakollinen ole koska voihan sitä km lukemaa seurata itsekin ihan sieltä mittaristosta että koska se 15tkm on täysi. Mitä väliä sillä on vaikka se huolto tekstiä herjaa.


    • A4 1.8 -00

      Onkos tämä öljynkulutus audeissa tämän V6 koneen ongelma. mites jengillä menee 1.8T A6 kanssa. syökö ne öljyä.

      mun tava 1.8 A4:ssa en ole huomannut syödä oljyä. todettakoon etten ole ajanut autolla vasta kuin 13tkm, ja nyt autossa 65tkm lasissa.

      • 2.0

        Itselläni vm 2005 2.0 tdi ajettu nyt 9900 km olen lisännyt pariin otteeseen öljyä about 1.5 litraa.


    • Toista

      Öljymerkkiä

    • satunnainen

      Mielestäni tuollainen öljynkulutus ei ole hyväksyttävää, vaikkakin tiedän sen olevan erittäin tuttua tiettyjen automerkkien uusissakin malleissa.

      Itse ajelen kohta 16 vuotta vanhalla japsilla, jonka 1.6-litraisella koneella on ajettu n. 300 tkm. Öljyä ei kulu 10 tkm vaihtovälillä tippaakaan. Huollan autoa kyllä säännöllisesti ja hyvin, mutta käytän surutta. Auto saa raakasti kenkää joka päivä, mutta ei ole siitä moksiskaan.

      Tarkoitus ei ole vittuilla, mutta jotain vertailupohjaa se tuolle uuden Audin öljynkulutukselle antaa. Niin, ja mulle on turha vittuilla ajopelistäni, mua ei mahdollisten häiriköiden kirjoittelu liikuta pätkääkään.

      • Jamppa1

        uskoo: "Öljyä ei kulu 10 tkm vaihtovälillä tippaakaan."

        Saako tähän väliin laittaa legendaarisen Buahahaahah :n?


      • satunnainen
        Jamppa1 kirjoitti:

        uskoo: "Öljyä ei kulu 10 tkm vaihtovälillä tippaakaan."

        Saako tähän väliin laittaa legendaarisen Buahahaahah :n?

        Saat naureskella ihan niin paljon kuin huvittaa. Jamppa1-nimimerkillä on yleensä kirjoitettu ihan asiallisia kirjoituksia, mistä moinen tason lasku?

        Ei kulu öljyä 10 tkm vaihtovälillä, ei sitten yhtään. Eikä sekoitu öljy ja vesi, vaikka jotkut pellet sitäkin yrittävät aina väittää. Koneen tyyppimerkintä on GA16S, jos se sulle jotain kertoo. Merkkiä en viitsi mainita.


      • liikuttavan...
        satunnainen kirjoitti:

        Saat naureskella ihan niin paljon kuin huvittaa. Jamppa1-nimimerkillä on yleensä kirjoitettu ihan asiallisia kirjoituksia, mistä moinen tason lasku?

        Ei kulu öljyä 10 tkm vaihtovälillä, ei sitten yhtään. Eikä sekoitu öljy ja vesi, vaikka jotkut pellet sitäkin yrittävät aina väittää. Koneen tyyppimerkintä on GA16S, jos se sulle jotain kertoo. Merkkiä en viitsi mainita.

        "Tarkoitus ei ole vittuilla, mutta jotain vertailupohjaa se tuolle uuden Audin öljynkulutukselle antaa. Niin, ja mulle on turha vittuilla ajopelistäni, mua ei mahdollisten häiriköiden kirjoittelu liikuta pätkääkään."


      • satunnainen
        liikuttavan... kirjoitti:

        "Tarkoitus ei ole vittuilla, mutta jotain vertailupohjaa se tuolle uuden Audin öljynkulutukselle antaa. Niin, ja mulle on turha vittuilla ajopelistäni, mua ei mahdollisten häiriköiden kirjoittelu liikuta pätkääkään."

        Tarkoittaa selkokielellä sitä, että en revi pelihousujani, vaikka vittuilua tuleekin.

        Ihmettelin vaan kyseisen nimimerkin pottuilua, hän kun yleensä kirjoittaa ihan asiallisia.

        Minä jaksan kyllä täällä kirjoitella ihan iloisin mielin vaikka kuinka pitkään, joten eipä liikuta.


      • Jamppa1
        satunnainen kirjoitti:

        Tarkoittaa selkokielellä sitä, että en revi pelihousujani, vaikka vittuilua tuleekin.

        Ihmettelin vaan kyseisen nimimerkin pottuilua, hän kun yleensä kirjoittaa ihan asiallisia.

        Minä jaksan kyllä täällä kirjoitella ihan iloisin mielin vaikka kuinka pitkään, joten eipä liikuta.

        siis ihan tosissasi kun kirjoitit tuota autosi öljynkulutusjuttua? En oikeen osannut suhtautua siihen asiaankuuluvalla vakavuudella, en voi edes puolustautua humalatilalla kun en käytän rahani alkoholin sijasta öljyyn :)

        No kantani on sinänsä ihan sama, muotoilen sen vähän fiksummin: Kaikki koneet vie öljyä merkistä riippumatta. Se kun on sellainen tämä 4T-mäntämoottorin rakenne että siellä männänrenkaissa täytyy olla pienet raot. 300 tkm ajetussa siellä on yleensä jo vähän enemmänkin sitä rakoa. Pyydän vain että pysytään myös sinun puoleltasi asialinjalla eikä väitellä teknisistä itsestäänselvyyksistä.

        VW-konsernin autoilla on tapana viedä keskimääräistä enemmän öljyä ja myös kestää keskimääräistä enemmän. Nuo asiat eivät siinä mielessä korreloi suoraan. Ovat vaan tehty kovin eri tavalla kuin esim. japsit. Oma 264 tkm ajettu volkkari nauttii sisäisesti sellaiset 2l/10tkm 0w-40:stä, jota tarjoan sille mielelläni tietäen että se kuljettaa minua vielä pitkään. Koneessa ei ole mitään kulumisen oireita, toisin kuin muualla autossa. Ei ole iso kuluerä eikä vaiva. Elämässä on vaikeampiakin asioita myös tuon auton osalta.

        Mitä tulee autoosi, se on siinäkin mielessä tuttu että samanlaisesta padasta kaveri antoi mun volkkariin apuvirtaa tänään kun siitä hyytyi akku. Voin paljastaa että se kaveri omistaa öljykannun kuten minäkin. Hän kuitenkin pidättäytyi vihjailemasta autoni mahdollisesta dieselöitymisestä "suuren" öljynkulutuksen vuoksi. Minä vastasin eleeseen pitämällä kommentit hänen autonsa "lehtevyydestä" sisälläni.

        Jotta näin.


      • satunnainen
        Jamppa1 kirjoitti:

        siis ihan tosissasi kun kirjoitit tuota autosi öljynkulutusjuttua? En oikeen osannut suhtautua siihen asiaankuuluvalla vakavuudella, en voi edes puolustautua humalatilalla kun en käytän rahani alkoholin sijasta öljyyn :)

        No kantani on sinänsä ihan sama, muotoilen sen vähän fiksummin: Kaikki koneet vie öljyä merkistä riippumatta. Se kun on sellainen tämä 4T-mäntämoottorin rakenne että siellä männänrenkaissa täytyy olla pienet raot. 300 tkm ajetussa siellä on yleensä jo vähän enemmänkin sitä rakoa. Pyydän vain että pysytään myös sinun puoleltasi asialinjalla eikä väitellä teknisistä itsestäänselvyyksistä.

        VW-konsernin autoilla on tapana viedä keskimääräistä enemmän öljyä ja myös kestää keskimääräistä enemmän. Nuo asiat eivät siinä mielessä korreloi suoraan. Ovat vaan tehty kovin eri tavalla kuin esim. japsit. Oma 264 tkm ajettu volkkari nauttii sisäisesti sellaiset 2l/10tkm 0w-40:stä, jota tarjoan sille mielelläni tietäen että se kuljettaa minua vielä pitkään. Koneessa ei ole mitään kulumisen oireita, toisin kuin muualla autossa. Ei ole iso kuluerä eikä vaiva. Elämässä on vaikeampiakin asioita myös tuon auton osalta.

        Mitä tulee autoosi, se on siinäkin mielessä tuttu että samanlaisesta padasta kaveri antoi mun volkkariin apuvirtaa tänään kun siitä hyytyi akku. Voin paljastaa että se kaveri omistaa öljykannun kuten minäkin. Hän kuitenkin pidättäytyi vihjailemasta autoni mahdollisesta dieselöitymisestä "suuren" öljynkulutuksen vuoksi. Minä vastasin eleeseen pitämällä kommentit hänen autonsa "lehtevyydestä" sisälläni.

        Jotta näin.

        Juuri tällaiseen saivarteluun en viitsinyt lähteä. Selostus moottorin toimintaperiaatteesta on sinänsä ihan totta.
        Asia on vaan niin, että käytännössä tuo teknisistä syistä johtuva öljynkulutus on eräissä moottoreissa niin pientä, että öljytaso ei tikusta katsottuna putoa pätkääkään 10 tkm vaihtovälillä.

        Ja jotta kukaan ei pääse saivartelemaan lisää, todettakoon, että öljy ja vesi eivät sekoitu keskenään, eikä kummankaan määrä nouse tai laske tuolla 10 tkm öljynvaihtovälillä. Tämä voi olla vaikeaa volkkaristin sulattaa, mutta näin se vaan on, vaikka mittarissa on jo 300 tkm.

        Kyseisessä GA-koneessa öljynkulutus alkaa aikanaan venttiilinvarren tiivistekumeista, ei männänrenkaiden kulumisesta.

        Mainintasi korin "lehtevyydestä" on täysin totta. Jokaisessa autossa on omat ongelmansa, mutta yleensä niiden kanssa pärjää, kun on konstit hallussa. Koria tarttee paikkailla kuitenkin huomattavasti harvemmin.

        Minusta olisi vittumaista koko ajan kyylätä öljynpintaa, jos kulutus on niinkin suurta, kuin tässä keskustelussa on todettu. Reipas öljynkulutus on auton toiminnan kannalta huomattavasti kriittisempää kuin pienet ruostekukat helmassa. Kyllä autolla pitää voida ajella huoletta niin, että pistää vaan bensaa tankkiin ja päästää menemään.


      • lisää
        satunnainen kirjoitti:

        Juuri tällaiseen saivarteluun en viitsinyt lähteä. Selostus moottorin toimintaperiaatteesta on sinänsä ihan totta.
        Asia on vaan niin, että käytännössä tuo teknisistä syistä johtuva öljynkulutus on eräissä moottoreissa niin pientä, että öljytaso ei tikusta katsottuna putoa pätkääkään 10 tkm vaihtovälillä.

        Ja jotta kukaan ei pääse saivartelemaan lisää, todettakoon, että öljy ja vesi eivät sekoitu keskenään, eikä kummankaan määrä nouse tai laske tuolla 10 tkm öljynvaihtovälillä. Tämä voi olla vaikeaa volkkaristin sulattaa, mutta näin se vaan on, vaikka mittarissa on jo 300 tkm.

        Kyseisessä GA-koneessa öljynkulutus alkaa aikanaan venttiilinvarren tiivistekumeista, ei männänrenkaiden kulumisesta.

        Mainintasi korin "lehtevyydestä" on täysin totta. Jokaisessa autossa on omat ongelmansa, mutta yleensä niiden kanssa pärjää, kun on konstit hallussa. Koria tarttee paikkailla kuitenkin huomattavasti harvemmin.

        Minusta olisi vittumaista koko ajan kyylätä öljynpintaa, jos kulutus on niinkin suurta, kuin tässä keskustelussa on todettu. Reipas öljynkulutus on auton toiminnan kannalta huomattavasti kriittisempää kuin pienet ruostekukat helmassa. Kyllä autolla pitää voida ajella huoletta niin, että pistää vaan bensaa tankkiin ja päästää menemään.

        Tuosta kriittisyydestä "öljynkulutus on auton toiminnan kannalta huomattavasti kriittisempää kuin pienet ruostekukat helmassa"

        Eikö kriittisempää ole pysyä hengissä liikenteessä? Silloin voidaan kysyä onko "kriittistä" ajaa umpiruostuneella vanhalla nissanilla vai turvallisuudeltaan aivan eri luokkaa olevalla ruostumattomattomalla autolla?

        Mieluummin lisäilisin öljyä kuin vääntäytyisin rullatuolista kupan syömään nissaniin pienen kolarin jälkeen. Se vasta olisikin vittumaista ;-)


      • Jamppa1
        lisää kirjoitti:

        Tuosta kriittisyydestä "öljynkulutus on auton toiminnan kannalta huomattavasti kriittisempää kuin pienet ruostekukat helmassa"

        Eikö kriittisempää ole pysyä hengissä liikenteessä? Silloin voidaan kysyä onko "kriittistä" ajaa umpiruostuneella vanhalla nissanilla vai turvallisuudeltaan aivan eri luokkaa olevalla ruostumattomattomalla autolla?

        Mieluummin lisäilisin öljyä kuin vääntäytyisin rullatuolista kupan syömään nissaniin pienen kolarin jälkeen. Se vasta olisikin vittumaista ;-)

        sen voi muotoilla. Kuten sanottu se öljyn tarkkailu on ihan terveellistä kuluu sitä öljyä tai ei. Mikään nissani tai toyota ei ole niin ikuinen että kävisi ilman sitä öljyä jos se jostain löytääkin tiensä vuotamalla ulos. Mitä useammin katsoo öljyt, sitä parempi. Jotkut katsoo huolellisuudesta tai pakosta joka tankkauksen yhteydessä.

        Itse katson vähintään tuhannen välein, samalla atf:n, pesurin nesteen ja muut jutut pellin alta. Talvella useammin kun joka päivää tulee sitä peltiä auottua lämppärin johdon takia.

        Sanokaa mitä sanotte mutta kun taas kesä koittaa ja pirellit vaihtuu alle niin joku päivä innostun taas heittämään VW:n nelipyöräluisuun awfaltilla ja nautin täsmällisestä hallittavuudesta, italialaisesta rengastekniikasta ja siitä että tukivarret pysyy kiinni autossa. Sitten ruokin VW:n Motulilla ja kuskin limpparilla.


      • satunnainen
        lisää kirjoitti:

        Tuosta kriittisyydestä "öljynkulutus on auton toiminnan kannalta huomattavasti kriittisempää kuin pienet ruostekukat helmassa"

        Eikö kriittisempää ole pysyä hengissä liikenteessä? Silloin voidaan kysyä onko "kriittistä" ajaa umpiruostuneella vanhalla nissanilla vai turvallisuudeltaan aivan eri luokkaa olevalla ruostumattomattomalla autolla?

        Mieluummin lisäilisin öljyä kuin vääntäytyisin rullatuolista kupan syömään nissaniin pienen kolarin jälkeen. Se vasta olisikin vittumaista ;-)

        Tähän tämä aina menee. En ollenkaan vaivaudu kiistelemään heitetyistä kommenteista. Tottahan ne tietenkin ovat.

        Nyt puhuttiin öljynkulutuksesta, ei siitä, onko ikivanha japsi turvallinen tai hyvä ajaa.

        Mielestäni uusi auto ei saa kuluttaa öljyä. Öljynkulutuksen pitää olla niin pientä, että riittää kun muutaman kerran öljynvaihtovälin aikana tarkistaa öljynpinnan tason esim. tankkauksen tai lasinpesunesteen lisäyksen yhteydessä. Tämä oli pointti.

        Uudessa autossa on suunnitteluvirhe, jos se vie öljyä litratolkulla. Tietyt valmistajat ovat jo parikymmentä vuotta sitten osanneet rakentaa moottoreita, jotka eivät vie öljyä edes paljon ajettuina. Tämä oli pointti.

        Pointti ei ollut VAG-kuskeille vittuilu, tai omalla autolla röyhistely. Huollan autoani säntillisesti, mistään laiskuudesta on turha meikäläistäkään syyttää.

        Vääntäkää ja kääntäkää aihetta toki lisää, jos vielä kiinnostaa. Kommentoidaan sitten lisää.


    • örri

      2.4-30v liiallisen öljynkulutuksen vuoksi avattiin kone takuuna. Vaihdettiin männänrenkaat, joku öljyohjain, ja jotain muuta sälää, sekä tiivisteitä. Nyt kuluttaa enää 3 dl/1000 km. 30v koneessa se on kuitenkin ihan perusteltu kulutus vrt. 12v. Sitäpaitsi eihän siihen koneeseen olisi muuten saatu LL öljynvaihtoväliä, ellei öljy itsessään vaihtuisi pitkin matkaa :). Jotkut ovat saaneet öljynkulutuksen pienenemään käyttämällä 5W50 Mobilia. Miksiköhän uusi 2.4 kone ei ole enää 30v?

    • Jamppa1

      mitenkään tavaton kulutus, mitä enemmän mukeja ja venttiileitä (ja lenkkaria) sitä enemmän kuluu. Lisäksi noi 0w-30 öljyt on kovin ohkasia joka ei ainakaan vähennä kulutusta.

      • JaHu

        Ihan vaan ajatustasolla: Miten paljon sinne öljyn joukkoon tulee vettä ja muita epäpuhtauksia öljynvaihto välin aikana?
        Lyhyt ajomatka= enempi kosteutta=vettä??

        Tuskin on kukaan analysoinut öljyä kun on sen vaihtanut.


      • no joo
        JaHu kirjoitti:

        Ihan vaan ajatustasolla: Miten paljon sinne öljyn joukkoon tulee vettä ja muita epäpuhtauksia öljynvaihto välin aikana?
        Lyhyt ajomatka= enempi kosteutta=vettä??

        Tuskin on kukaan analysoinut öljyä kun on sen vaihtanut.

        kyllä se öljystä näkyis jos se hävinny öljy korvautus vedellä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • juki

      On täsmälleen sama ongelma, eli A6 2,4 V6 Avant -04 ja öljyä menee vähintään tuo 1 l / 5000 km. Autolla on nyt ajettu 123 tkm. Audilla väittävät olevan normaalia, itse vaan vaikea uskoa. Sama ongelma tuntuu olevan myös uudemmassa mallissa - uskomatonta, ei voi pieni ihminen ymmärtää...
      Muutenhan tuo on kyllä hyvä auto ja muilta osin vähävikainenkin.

      • Yrittävät luikerrella vaan ulos korjausvastuustaan! Sama mitä ohjekirjassa lukee, mutta 1L/5000km ei ole enää normaalia öljyn kulumista, jos öljynvaihtoväliksi on huolto-ohjelmassa luvattu 15 000km tai jopa yli 30 000km long lifeilla. Avensiksessa oli samaa vikaa, mutta kun netistä löytyi monia juttuja hurjasta öljynkulutuksesta ja laadultaan huonoista männänrenkaista tietyissä vuosimalleissa, niin autoliike suostui männänrenkaat mukisematta vaihtamaan, vaikka takuuaika olikin jo mennyt umpeen. Valmistusviallisissa tuotteissa korjausvelvollisuus on aina myyjällä!

        Isäukon -05 1.8T A4:ssa on ollut puolavikaa ja ne kyllä merkkiliike on suostunut mukisematta vaihtamaan, kun myöntävät valmistusviat kyseisissä osissa.


      • JohnyBeGood
        Jake_29 kirjoitti:

        Yrittävät luikerrella vaan ulos korjausvastuustaan! Sama mitä ohjekirjassa lukee, mutta 1L/5000km ei ole enää normaalia öljyn kulumista, jos öljynvaihtoväliksi on huolto-ohjelmassa luvattu 15 000km tai jopa yli 30 000km long lifeilla. Avensiksessa oli samaa vikaa, mutta kun netistä löytyi monia juttuja hurjasta öljynkulutuksesta ja laadultaan huonoista männänrenkaista tietyissä vuosimalleissa, niin autoliike suostui männänrenkaat mukisematta vaihtamaan, vaikka takuuaika olikin jo mennyt umpeen. Valmistusviallisissa tuotteissa korjausvelvollisuus on aina myyjällä!

        Isäukon -05 1.8T A4:ssa on ollut puolavikaa ja ne kyllä merkkiliike on suostunut mukisematta vaihtamaan, kun myöntävät valmistusviat kyseisissä osissa.

        Kyllä se vaan niin on että 1l/1000km monelle autolle ON ns. normaali öljynkulutus. Esim. 90-luvulla taisi jokaisessa peugeotin bensakäyttöisen auton ohjekirjassa lukea juuri tuomäärä. Kaverini ajaa tälläkin hetkellä 1.6 bensakoneisella yli 650tkm ajetulla 405:lla jonka konetta ei ole koskaan avattu ja se on aina syönyt noin litran tuhannella kilometrillä. Ja aina on päästötkin menneet läpi. Napinaa tästä kommentista tulee joten uskokoon ken tahtoo.

        Isellä loppui Corollasta,306,205,406,Polosta,Calibrsta vaihtamalla mobil-öljyt toisen merkkisiin (aina castrol tai shell helix) vaikka ainakin peugeot ja toyota aikoinaan suositteli mobilia.

        Iteltä löytyy nyt myös 200tkm ajettu 2.4 Audi ja ei voi olla muutakun tyytyväinen. On sille öljyä menee noin 1l/5000km ja on käynnyt takuu-huollossa ja kone purettukkin ja fortte-pesukin on tehty varmuuden vuoksi. Kaikki mitattu, ei vikaa. Tosin Tömaatti-vaihdelaatikon on joutunut edellinen omistaja remppaamaan, mutta se on nyt ns. vahvistettu.

        Toki on autoja jotka eivät kuluta öljyä juuri lainkaan, mutta on se kumma miten sillä tarvii päteä? Öljyä kuluttava kutoskonetta ei voi mitenkään verrata 1.3 litraiseen japsiin. Molemissa moottorityypeissä omat hyvät puolensa. :)


      • vvcbhyu
        JohnyBeGood kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on että 1l/1000km monelle autolle ON ns. normaali öljynkulutus. Esim. 90-luvulla taisi jokaisessa peugeotin bensakäyttöisen auton ohjekirjassa lukea juuri tuomäärä. Kaverini ajaa tälläkin hetkellä 1.6 bensakoneisella yli 650tkm ajetulla 405:lla jonka konetta ei ole koskaan avattu ja se on aina syönyt noin litran tuhannella kilometrillä. Ja aina on päästötkin menneet läpi. Napinaa tästä kommentista tulee joten uskokoon ken tahtoo.

        Isellä loppui Corollasta,306,205,406,Polosta,Calibrsta vaihtamalla mobil-öljyt toisen merkkisiin (aina castrol tai shell helix) vaikka ainakin peugeot ja toyota aikoinaan suositteli mobilia.

        Iteltä löytyy nyt myös 200tkm ajettu 2.4 Audi ja ei voi olla muutakun tyytyväinen. On sille öljyä menee noin 1l/5000km ja on käynnyt takuu-huollossa ja kone purettukkin ja fortte-pesukin on tehty varmuuden vuoksi. Kaikki mitattu, ei vikaa. Tosin Tömaatti-vaihdelaatikon on joutunut edellinen omistaja remppaamaan, mutta se on nyt ns. vahvistettu.

        Toki on autoja jotka eivät kuluta öljyä juuri lainkaan, mutta on se kumma miten sillä tarvii päteä? Öljyä kuluttava kutoskonetta ei voi mitenkään verrata 1.3 litraiseen japsiin. Molemissa moottorityypeissä omat hyvät puolensa. :)

        Se on vaan niin että eräät valmistajat ei osaa rakentaa kunnon moottoreita vaan ovat tehneet niistä jonkunsorttisia ölynpolttimia!


      • Öljy-syöppö

        Audin öljysyönti aikanaan täsmälleen silloin kun moottorien valmistus siirtyi Unkariin. Sama tapahtui Opelilla.

        Se on sitä itä-euroopan laatua.

        Oma viimeinen Audini oli vuonna -03 (A4 1.8TQ). Silloin uskoin viimein, että laatu vain heikkenee vuosi vuodelta. Se viimeinen Audini vei öljyä n. 1.5-2.0 litraa/10 000 km.


      • näin menee
        Öljy-syöppö kirjoitti:

        Audin öljysyönti aikanaan täsmälleen silloin kun moottorien valmistus siirtyi Unkariin. Sama tapahtui Opelilla.

        Se on sitä itä-euroopan laatua.

        Oma viimeinen Audini oli vuonna -03 (A4 1.8TQ). Silloin uskoin viimein, että laatu vain heikkenee vuosi vuodelta. Se viimeinen Audini vei öljyä n. 1.5-2.0 litraa/10 000 km.

        Turha väittää. että kaikki syö. Oma Audi A4 1,8T -02 135000km, 15000km vaihtovälillä havaitsee tikusta juuri ja juuri öljyn vähenemisen. Nesteetkään ei vähene, jos joku sekoittumista epäilee..


      • Kallista halpaa!
        näin menee kirjoitti:

        Turha väittää. että kaikki syö. Oma Audi A4 1,8T -02 135000km, 15000km vaihtovälillä havaitsee tikusta juuri ja juuri öljyn vähenemisen. Nesteetkään ei vähene, jos joku sekoittumista epäilee..

        että joskus saavat Unkarissakin mitat ja toleranssit kohdalleen? Varmaankin kyllä vahingossa, koska useimpia audeja öljynsyönti tuntuu koskevan ja onhan noita unkarin moottoreiden takia päästy tyrimisillä ihan isoihinkin otsikoihin.

        Laatu laski kun valmistus siirtyi Unkariin. Ei yllätys kenellekään. Ja ihan sama Brasilian volskeissa.


      • mikrometri
        Kallista halpaa! kirjoitti:

        että joskus saavat Unkarissakin mitat ja toleranssit kohdalleen? Varmaankin kyllä vahingossa, koska useimpia audeja öljynsyönti tuntuu koskevan ja onhan noita unkarin moottoreiden takia päästy tyrimisillä ihan isoihinkin otsikoihin.

        Laatu laski kun valmistus siirtyi Unkariin. Ei yllätys kenellekään. Ja ihan sama Brasilian volskeissa.

        Valmistajat tietenkin kiertävät tuotevastuuta ja ohjekirjoissa saattaa olla käsittämättömiä öljyn normikulutuksia, jos kone vie öljyä esim. tuon 1l / 1000km se on taatusti täysremontin tarpeessa.

        Hyväksyttävä öljynkulutus on max-rajasta min-rajaan vaihtovälin aikana.

        Jos häviää öljyä 1l/5000km uudesta autosta niin ei laatu kyllä kovin korkea voi olla, ihan kuin valmiiksi loppuunajettu moottori.
        Selityksiä tälle on keksitty tietenkin useita, mutta lienevät tosiasian peittelyä.

        No valmistetaanhan sitä nykyään muutakin ala-arvoista tavaraa (esim. kiinalaiset työkalut), vaikka laadukastakin osataan, tärkeintähän on halpa tuotanto ja suuret voitot! Autojen myyntiin ei juuri vaikuta syökö kone öljyä vai ei, siinä ostohuumassa ei ihmiset mieti näitä juttuja (tai siis ei voi tietää) vaan asia käy ilmi vasta kuukausien päästä. Kyllä jokainen autonostaja valitsisi sellaisen moottorin autoonsa, joka ei öljyä kuluta, jos se olisi mahdollista. Kun öljyä kuluu, on se yhtä kyttäämistä ja tulee siihen hintaakin pitkässä juoksussa.

        Hyvä moottori ei syö öljyä nimeksikään. Hyvä kone on valmistettu tarkoilla toleransseilla hyvistä materiaaleista eikä se polta öljyä litratolkulla kulumisen estämiseen. Näitä moottoreitakin on (ehkä suurin osa?) ja ne kestävät taatusti saman kuin öljysyöpötkin. Ilmeisesti tarkat toleranssit/hyvät materiaalit ovat kalliita eikä niitä pystytä hallitsemaan kaikissa savimajoissa ympäri maailmaa missä moottoreita valmistetaan.

        Miten ihmeessä katalysaattori pysyy auki, jos moottori kuluttaa öljyä litratolkulla?!?


      • Öljynlisääjä
        mikrometri kirjoitti:

        Valmistajat tietenkin kiertävät tuotevastuuta ja ohjekirjoissa saattaa olla käsittämättömiä öljyn normikulutuksia, jos kone vie öljyä esim. tuon 1l / 1000km se on taatusti täysremontin tarpeessa.

        Hyväksyttävä öljynkulutus on max-rajasta min-rajaan vaihtovälin aikana.

        Jos häviää öljyä 1l/5000km uudesta autosta niin ei laatu kyllä kovin korkea voi olla, ihan kuin valmiiksi loppuunajettu moottori.
        Selityksiä tälle on keksitty tietenkin useita, mutta lienevät tosiasian peittelyä.

        No valmistetaanhan sitä nykyään muutakin ala-arvoista tavaraa (esim. kiinalaiset työkalut), vaikka laadukastakin osataan, tärkeintähän on halpa tuotanto ja suuret voitot! Autojen myyntiin ei juuri vaikuta syökö kone öljyä vai ei, siinä ostohuumassa ei ihmiset mieti näitä juttuja (tai siis ei voi tietää) vaan asia käy ilmi vasta kuukausien päästä. Kyllä jokainen autonostaja valitsisi sellaisen moottorin autoonsa, joka ei öljyä kuluta, jos se olisi mahdollista. Kun öljyä kuluu, on se yhtä kyttäämistä ja tulee siihen hintaakin pitkässä juoksussa.

        Hyvä moottori ei syö öljyä nimeksikään. Hyvä kone on valmistettu tarkoilla toleransseilla hyvistä materiaaleista eikä se polta öljyä litratolkulla kulumisen estämiseen. Näitä moottoreitakin on (ehkä suurin osa?) ja ne kestävät taatusti saman kuin öljysyöpötkin. Ilmeisesti tarkat toleranssit/hyvät materiaalit ovat kalliita eikä niitä pystytä hallitsemaan kaikissa savimajoissa ympäri maailmaa missä moottoreita valmistetaan.

        Miten ihmeessä katalysaattori pysyy auki, jos moottori kuluttaa öljyä litratolkulla?!?

        Omistan Passatin 2,0 Tdi 2007, joka syö oljyä noin 5 l / 30.000 km. Sanoivat Pörhön huollossa että oljynkulutus loppuu 30 - 40.000 km lukemissa, mutta oljynkulutus näyttää vain kasvavan. Autolla
        on nyt ajettu 66.900 km ja öjyä lisätty yht. 11,5 l. Viimeisellä lisäyksellä 0,7 l päästy 2300 km, kunnes merkkivalo syttynyt. Ei kyllä laatu vakuuta, auto ei meinannut mennä katsastuksesta läpi savutuksen vuoksi arvo oli 2,97 kun raja on 3,0. Seuraava auto on kyllä eri merkkiä.


      • öljylinko
        Öljynlisääjä kirjoitti:

        Omistan Passatin 2,0 Tdi 2007, joka syö oljyä noin 5 l / 30.000 km. Sanoivat Pörhön huollossa että oljynkulutus loppuu 30 - 40.000 km lukemissa, mutta oljynkulutus näyttää vain kasvavan. Autolla
        on nyt ajettu 66.900 km ja öjyä lisätty yht. 11,5 l. Viimeisellä lisäyksellä 0,7 l päästy 2300 km, kunnes merkkivalo syttynyt. Ei kyllä laatu vakuuta, auto ei meinannut mennä katsastuksesta läpi savutuksen vuoksi arvo oli 2,97 kun raja on 3,0. Seuraava auto on kyllä eri merkkiä.

        Nyt on kulunut 18 vuotta ja n. 360.000 km ilman öljynlisäystä. Viimeiksi lisäsin Ladaan öljyä 1991 ja sen jälkeen olen ajanut käytetyillä japseilla. Mazda 626:lla 240 tkm ja sen jälkeen jo 6 vjuotta ja 120 tkm Camryllä. Ei niiden öljytikkua tarvi edes tarkastella kun tietää etukäteen, että 15 tkm:n vaihtovälillä vajenee korkeintaan muutaman millin. Camryssäkin vaihteluväli on 21 mm, joten vielä on reilusti varaa männänrenkaidenkin kulua. Kone on 5S-FE eli 2.2 nelkku.
        Pyhien jälkeen 300 tkm:n öljynvaihto maksaa suodattimineen ja töineen 55-60 euroa, kun käyttää Gastrol SLX:ää.
        Ei voi kun hämmästellä sellaisia separaattoreita, joihin uppoaa kallista LL öljyä litratolkulla vaihtovälin aikana. Kyllä perinteisen käsityksen mukaan noin runsaasti öljyä kuluttava moottori on selkeästi viallinen. Lienee männänrenkaat alunperin liian lyhyet tai venttiilinvarren kumit jotakin muoviseosta. Laadusta ei voi puhua tälläisten öljysyöppöjen yhteydessä.
        Kun vielä pojan 200 tkm ajettu Colt ei syö öljyä, niin johtuisiko sekin valmistusmaasta, kun kaikissa noissa vanhoissa on peltiin stanssattu JPN.
        Jaa, onhan perheessä sentään yksi kulkine mikä syö öljyä, nimittäin terapiatraktori Valmet 15 . Mutta sille pieni öljynkulutus suotakoon, onhan valmistusvuosi sentään kunnioitettavat 1953 !
        Toivon mukaan pukki tuo vagniikan miehille lahjoiksi niitä öljypulloja.


      • AutoUnion
        öljylinko kirjoitti:

        Nyt on kulunut 18 vuotta ja n. 360.000 km ilman öljynlisäystä. Viimeiksi lisäsin Ladaan öljyä 1991 ja sen jälkeen olen ajanut käytetyillä japseilla. Mazda 626:lla 240 tkm ja sen jälkeen jo 6 vjuotta ja 120 tkm Camryllä. Ei niiden öljytikkua tarvi edes tarkastella kun tietää etukäteen, että 15 tkm:n vaihtovälillä vajenee korkeintaan muutaman millin. Camryssäkin vaihteluväli on 21 mm, joten vielä on reilusti varaa männänrenkaidenkin kulua. Kone on 5S-FE eli 2.2 nelkku.
        Pyhien jälkeen 300 tkm:n öljynvaihto maksaa suodattimineen ja töineen 55-60 euroa, kun käyttää Gastrol SLX:ää.
        Ei voi kun hämmästellä sellaisia separaattoreita, joihin uppoaa kallista LL öljyä litratolkulla vaihtovälin aikana. Kyllä perinteisen käsityksen mukaan noin runsaasti öljyä kuluttava moottori on selkeästi viallinen. Lienee männänrenkaat alunperin liian lyhyet tai venttiilinvarren kumit jotakin muoviseosta. Laadusta ei voi puhua tälläisten öljysyöppöjen yhteydessä.
        Kun vielä pojan 200 tkm ajettu Colt ei syö öljyä, niin johtuisiko sekin valmistusmaasta, kun kaikissa noissa vanhoissa on peltiin stanssattu JPN.
        Jaa, onhan perheessä sentään yksi kulkine mikä syö öljyä, nimittäin terapiatraktori Valmet 15 . Mutta sille pieni öljynkulutus suotakoon, onhan valmistusvuosi sentään kunnioitettavat 1953 !
        Toivon mukaan pukki tuo vagniikan miehille lahjoiksi niitä öljypulloja.

        Wag, teknistä etumatkaa, heh heh, ei kai noihin tarvitse koskaan lisätä öljyä kun tuntuu olevan läpivirtausvoitelu.


      • Autolla liikutaan
        AutoUnion kirjoitti:

        Wag, teknistä etumatkaa, heh heh, ei kai noihin tarvitse koskaan lisätä öljyä kun tuntuu olevan läpivirtausvoitelu.

        Moi,

        Mulla on Audi A6 2.0 2007 vm farkku ja olen ajanut sillä 35000km. Öljyä olen lisännyt 2L. Tänä aamuna auton käynnistyksen jälkeen mittariin tuli ilmoitus öljynpaine liian alhainen. Tarkastin öljyt ja ne oli ok. Audicenteristä sanoivat, ettö öljypumppu on voinut laueta, joten autolla ei saa ajaa. No ei hätiä mitiä Audin liikkumisturvan myötä saimme vuokra-auton alle. Audi vietiin hinurilla korjaamolle. Mulla on myös sitikan picasso hdi 2003 vuosimallia ja sen kanssa ei ole mitään ongelmaa ja 20 000 km huoltovälillä ei ole tarvinnut öljyä lisätä ja 110tkm aikana vain koiranluut on vaihdettu. Audin takuu 2v ei ole enää voimassa, joten täytyy jännittää mikä on lasku. Audi on todella hyvä ajaa ja tilaa on, mutta laatua olisin kuvitellut olevan rahan vastikkeeksi enemmän.


    • Kuutosaudi

      Uusi Audi A6 (3.0 bensakone) syö öljyä kuin hevonen. Maahantuojan mukaan 1 litra tuhannella kilometrilla on vielä muka normaalia.

    • entinenaudimies

      Audin V6 moottoreiden ominaisuuksiin kuuluu kevyt öljynsyönti, normaalin rajoissa on 0,5L-1.0L/1000km. Moottorin suunnittelussa ei ole mitään vikaa, ja siitä öljynsyönnistä ei kannata huolestua tai vihastua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe