Mikä on tämä Athos-säätiö ja Lammin Panagia?

Ddglöplnfin

Olen kuullut vain outoja puhuttavan ko. tahosta. Harhaoppeja, sanovat jotkut. Toisten mielestä taas johtaja on liian omalaatuinen. En ole viitsinyt ottaa puheeksi mutta rivien välistä olen kuullut vain kielteistä. Lehdistä luin jostain taloussotkuista tms. Kuuluuko kyseinen taho Suomen ortodoksiseen kirkkoon, Konstantinopolin patriarkkaattiin, vai kenen alaisuudessa se toimii? En heidän sivuiltaan löytänyt mitään oikeaa tietoa.

Voiko kuka tahansa perustaa luostarin ja sanoa, että se on ortodoksinen ja sillä selvä? Vai Athos-vuoren munkitko Lammin asioista päättävät :D

179

10996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PanPeter

      Ei ole harhaoppinen. Se on yksityisten ihmisten perustaman säätiön ylläpitämä keskus. Jäsenet kuuluvat Suomen ortodoksiseen kirkkoon, ja kirkkotilat on vihkinyt Suomen ortodoksisen kirkon Helsingin hiippakunnan piispa. Mutta mitään virallista asemaa sillä ei ole Suomen ortodoksisessa kirkossa. Luostarin voi perustaa hiippakunnan piispan siunauksella, mutta siihen tarvitaan myös kirkollishallituksen hyväksyntä. Mikään ei kuitenkaan estä ketään tahansa muuttamasta johonkin yhteisöksi ja alkamasta elää siellä samalla tavalla kuin luostarissa eletään. Vähitellen sellaisesta voi kehittyä luostari, mutta ennen kuin se on saanut virallisen hyväksynnän kirkolta, se ei varsinaisesti ole luostari. Mitään taloussotkuja siellä ei ilmeisesti ole koskaan ollut, mutta sen sijaan kyllä liian vähän rahaa.

      • Eikö maailmoja luova jumala pysty palvaajiaan rahoittamaan? Omituisen kyvytön jumala lienee kyseessä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Eikö maailmoja luova jumala pysty palvaajiaan rahoittamaan? Omituisen kyvytön jumala lienee kyseessä.

        Athos luostariin ei naisilla ole asiaa
        Tämä miellyttää sovinisti piispoja


      • Anonyymi

        ei pidä paikkaansa, Yhteisö ei kuulu Suomen ortodoksiseen kirkkoon eikä johtajansa omien sanojen mukaan pidä sitä oikeana ortodoksisena kirkkona. Yhteisö ei käy alueen palveluksissa mutta käyttää hyväkseen Hämeenlinnan papin ja henkilökunnan palveluja. Yhteisössä harjoitetaan antikanonista uudelleenkastamista (kuka toimittanee kastamiset?) Yhteisön nimissä on julkaistu kannanotto, jossa vastoin Suomen kirkon ja Konstantinopolin patriarkaatin kantaa tuomitaan Ukrainan kirkon päätös ja ilmoitetaan, että Ukraina kuuluu venäjän kirkon MP alaisuuteen.
        Yhteisön toiminnasta on saatu eri tahoilta huolestuttavia tietoja; yksi sellainen on, että jäseniltä olisi kielletty lääkkeiden käyttö Korona-aikaa yhteisö käytti rahojen keräämiseen mutta viitteitä on, että suositeltuja varotoimia ei hyväksytty
        Uudelleenkastamiskäytäbtö on ehdottomasti harhaoppisuuden ilmentymä, joten voidaan perustellusti lausua, että yhteisö on harhaoppinen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei pidä paikkaansa, Yhteisö ei kuulu Suomen ortodoksiseen kirkkoon eikä johtajansa omien sanojen mukaan pidä sitä oikeana ortodoksisena kirkkona. Yhteisö ei käy alueen palveluksissa mutta käyttää hyväkseen Hämeenlinnan papin ja henkilökunnan palveluja. Yhteisössä harjoitetaan antikanonista uudelleenkastamista (kuka toimittanee kastamiset?) Yhteisön nimissä on julkaistu kannanotto, jossa vastoin Suomen kirkon ja Konstantinopolin patriarkaatin kantaa tuomitaan Ukrainan kirkon päätös ja ilmoitetaan, että Ukraina kuuluu venäjän kirkon MP alaisuuteen.
        Yhteisön toiminnasta on saatu eri tahoilta huolestuttavia tietoja; yksi sellainen on, että jäseniltä olisi kielletty lääkkeiden käyttö Korona-aikaa yhteisö käytti rahojen keräämiseen mutta viitteitä on, että suositeltuja varotoimia ei hyväksytty
        Uudelleenkastamiskäytäbtö on ehdottomasti harhaoppisuuden ilmentymä, joten voidaan perustellusti lausua, että yhteisö on harhaoppinen .

        " (Yhteisössä harjoitetaan antikanonista uudelleenkastamista (kuka toimittanee kastamiset?) "

        Eikös sielä saunasaaressa ole vanha iso1800 luvun, koko kylän savussauna. Olen kuullut, että sielä kastetaan.


      • Anonyymi

        Jos ei ole ortodoksi, voiko aloittaa ortodoksisen toiminnan joissain tiloissa tai kotonaan?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Eikö maailmoja luova jumala pysty palvaajiaan rahoittamaan? Omituisen kyvytön jumala lienee kyseessä.

        Kun jumalalla ei ole euroja niin minkäs teet!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun jumalalla ei ole euroja niin minkäs teet!

        Alkuaineita voisi luoda lisää tietysti, miksi jättää vaikkapa kullan valmistus supernovien tehtäväksi kun witä voi luoda sormia napsauttamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei pidä paikkaansa, Yhteisö ei kuulu Suomen ortodoksiseen kirkkoon eikä johtajansa omien sanojen mukaan pidä sitä oikeana ortodoksisena kirkkona. Yhteisö ei käy alueen palveluksissa mutta käyttää hyväkseen Hämeenlinnan papin ja henkilökunnan palveluja. Yhteisössä harjoitetaan antikanonista uudelleenkastamista (kuka toimittanee kastamiset?) Yhteisön nimissä on julkaistu kannanotto, jossa vastoin Suomen kirkon ja Konstantinopolin patriarkaatin kantaa tuomitaan Ukrainan kirkon päätös ja ilmoitetaan, että Ukraina kuuluu venäjän kirkon MP alaisuuteen.
        Yhteisön toiminnasta on saatu eri tahoilta huolestuttavia tietoja; yksi sellainen on, että jäseniltä olisi kielletty lääkkeiden käyttö Korona-aikaa yhteisö käytti rahojen keräämiseen mutta viitteitä on, että suositeltuja varotoimia ei hyväksytty
        Uudelleenkastamiskäytäbtö on ehdottomasti harhaoppisuuden ilmentymä, joten voidaan perustellusti lausua, että yhteisö on harhaoppinen .

        Lääkkeitä kuuluu käyttää bakteereihin suurin syy kuolemiin on sepsis veren myrkytys jopa ikenistä. Kyllä teillä on oltava joku mikä ohjaa nämä oikeaan tai hajottaa sitten pois kokonaan. Ukrainan kirkkoja on monia katolisia luterilaisia metodistia on helluntai jengit myös moskeijoita synagogia ja enemmistö kirkoista on sitä mieltä että Ukraina oli oli jo itsenäinen maa joten tämä oli virhe ja eivät tahdo kuulua Moskovaan eikä osallistua näihin ryöstöretkiin ei edes suomessa eikä siunaa mitään sotaa kristittyjä vastaan mikä on sairasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " (Yhteisössä harjoitetaan antikanonista uudelleenkastamista (kuka toimittanee kastamiset?) "

        Eikös sielä saunasaaressa ole vanha iso1800 luvun, koko kylän savussauna. Olen kuullut, että sielä kastetaan.

        Vapaakirkon jäseniä on uudelleen kastettu ensin heitä on käännytetty hellareista ortodokseista ja luterilaista sitten uudelleen kastettu myös hellarit uudestaan kastaa muista kirkoista houkuttelee sinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole ortodoksi, voiko aloittaa ortodoksisen toiminnan joissain tiloissa tai kotonaan?

        Ei saa mennä toisten kristittyjen tiloihin varastamaan eikä uudelleen kaatamaan ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jumalalla ei ole euroja niin minkäs teet!

        HE- ma on juutalainen


    • mene_ja_koe

      Annetaan 10, 15, 20 vuotta, toivottavasti vähemmänkin, niin kenties meillä on Suomessa kolmaskin luostari. Puitteet ainakin olisivat mitä oivallisimmat. Nythän se tosiaan on enempi kokoontumispaikka ja keskus, mutta on siinä ihan aitoa potentiaalia luostariksikin jossain vaiheessa.

      Perin harmillista millaisen vainon kohteeksi ovat joutuneet. Facebookissa on Athos-Säätiön Ystävät-ryhmä, josta voi käydä lukemassa millaisia juttuja tapahtuu. Joku käy kaatamassa Panagiaan vievällä tiellä olevaa ristiä, joka aina nousee suurempana takaisin. Nytkin on käyty ristin kaatamisen lisäksi spraymaalilla tuhrimassa opastekylttiä (kirjoitettu numero 666). Myös pykälän järjestäytyneempää ryöstelyäkin on tapahtunut. Alkaa jo vainoamisen kriteerit täyttymään.

      Kannattaa käydä paikan päällä ja ottaa itse selvää.

      • Anonyymi

        Ei ole luostari!
        Ei ole vainon kohteena, päinvastoin, yhteisön ei-oikeaoppisena pitämä seurakunta lahjoittaa joka kuukausi ilmaiset henkilökunnan palvelut liturgian toimittajina. Verorahoilla ja valtion tuilla toimiva toinen kansankirkkomme siis tukee yhteisöä, joka ei pidä Suomen ort kirkkoa johtajansa sanoin "oikeana ortodoksikirkkona".
        Tähän pitää tulla muutos.
        Kirkon on otettava kantaa myös siihen, että Lammin yhteisö tukee venäjän brutaalia hyökkäyssotaa Ukrainassa kirjoittamalla julkisesti, että Ukrainan kirkko on toiminut väärin liittyessään Konstantinopolin patriarkaatin piiriin. Kirjoituksen mukaan Ukraina kuuluu venäjän kirkon alaisuuteen.
        On monta syytä tutkia yhteisön toiminta niin eettisyyden, uskonopin, rahoituksen kuin ihmisoikeuksienkin osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole luostari!
        Ei ole vainon kohteena, päinvastoin, yhteisön ei-oikeaoppisena pitämä seurakunta lahjoittaa joka kuukausi ilmaiset henkilökunnan palvelut liturgian toimittajina. Verorahoilla ja valtion tuilla toimiva toinen kansankirkkomme siis tukee yhteisöä, joka ei pidä Suomen ort kirkkoa johtajansa sanoin "oikeana ortodoksikirkkona".
        Tähän pitää tulla muutos.
        Kirkon on otettava kantaa myös siihen, että Lammin yhteisö tukee venäjän brutaalia hyökkäyssotaa Ukrainassa kirjoittamalla julkisesti, että Ukrainan kirkko on toiminut väärin liittyessään Konstantinopolin patriarkaatin piiriin. Kirjoituksen mukaan Ukraina kuuluu venäjän kirkon alaisuuteen.
        On monta syytä tutkia yhteisön toiminta niin eettisyyden, uskonopin, rahoituksen kuin ihmisoikeuksienkin osalta.

        " Kirkon on otettava kantaa myös siihen, että Lammin yhteisö tukee venäjän brutaalia hyökkäyssotaa Ukrainassa kirjoittamalla julkisesti, että Ukrainan kirkko on toiminut väärin liittyessään Konstantinopolin patriarkaatin piiriin. "

        Ja missä tämmönen pamfletti on esitetty?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole luostari!
        Ei ole vainon kohteena, päinvastoin, yhteisön ei-oikeaoppisena pitämä seurakunta lahjoittaa joka kuukausi ilmaiset henkilökunnan palvelut liturgian toimittajina. Verorahoilla ja valtion tuilla toimiva toinen kansankirkkomme siis tukee yhteisöä, joka ei pidä Suomen ort kirkkoa johtajansa sanoin "oikeana ortodoksikirkkona".
        Tähän pitää tulla muutos.
        Kirkon on otettava kantaa myös siihen, että Lammin yhteisö tukee venäjän brutaalia hyökkäyssotaa Ukrainassa kirjoittamalla julkisesti, että Ukrainan kirkko on toiminut väärin liittyessään Konstantinopolin patriarkaatin piiriin. Kirjoituksen mukaan Ukraina kuuluu venäjän kirkon alaisuuteen.
        On monta syytä tutkia yhteisön toiminta niin eettisyyden, uskonopin, rahoituksen kuin ihmisoikeuksienkin osalta.

        Konstantin nopoli NOPOLI on alueella entinen Italia ja alkuseurakuntia siellä oli jo 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole luostari!
        Ei ole vainon kohteena, päinvastoin, yhteisön ei-oikeaoppisena pitämä seurakunta lahjoittaa joka kuukausi ilmaiset henkilökunnan palvelut liturgian toimittajina. Verorahoilla ja valtion tuilla toimiva toinen kansankirkkomme siis tukee yhteisöä, joka ei pidä Suomen ort kirkkoa johtajansa sanoin "oikeana ortodoksikirkkona".
        Tähän pitää tulla muutos.
        Kirkon on otettava kantaa myös siihen, että Lammin yhteisö tukee venäjän brutaalia hyökkäyssotaa Ukrainassa kirjoittamalla julkisesti, että Ukrainan kirkko on toiminut väärin liittyessään Konstantinopolin patriarkaatin piiriin. Kirjoituksen mukaan Ukraina kuuluu venäjän kirkon alaisuuteen.
        On monta syytä tutkia yhteisön toiminta niin eettisyyden, uskonopin, rahoituksen kuin ihmisoikeuksienkin osalta.

        Voisitte edes kerran rukoilla noiden puolesta joita muslimiksi käännytetty tai SYNAGOGALLE.


    • semmoinenhanke

      Yhden tälläisen athoslaisen mukaan joka oli osallistunut päivällisille Lintulassa ja AP oli ollut siellä ja kuullut tästä hankkeesta ja räyhännyt siellä niin että Lintulan nunnat oli tältä athoslaiselta ihan pyydelleet anteeksi AP käytöstä.

      • Anonyymi

        syystä "räyhäsi", jos räyhäsi!!
        Yhteisö on asetettava perusteellisen tutkinnan kohteeksi, niin maallisessa kuin kirkollisessa kontekstissa. Toiveajattelu on varmasti "kivaa" mutta johtaa harhaan. 🐑 n yhteisö EI kuulu Suomen ortodoksiseen kirkkoon, se on itse irrottautunut siitä, koska ei pidä sen jäseniä "oikeina ortodokseina".
        Näissä pienyhteisöissä pääsee kehittymään hyvin epäterveitä ilmiöitä, niin tässäkin Lammi joukkiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syystä "räyhäsi", jos räyhäsi!!
        Yhteisö on asetettava perusteellisen tutkinnan kohteeksi, niin maallisessa kuin kirkollisessa kontekstissa. Toiveajattelu on varmasti "kivaa" mutta johtaa harhaan. 🐑 n yhteisö EI kuulu Suomen ortodoksiseen kirkkoon, se on itse irrottautunut siitä, koska ei pidä sen jäseniä "oikeina ortodokseina".
        Näissä pienyhteisöissä pääsee kehittymään hyvin epäterveitä ilmiöitä, niin tässäkin Lammi joukkiossa.

        Taitaa olla nämä 9.7.2023, klo14,00-15.00 välillä tehdyt kirjoitukset tarkoitettu panetteluksi, juuri KP:n Arkkipiispa Bartelomeuksen vieraillessa suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syystä "räyhäsi", jos räyhäsi!!
        Yhteisö on asetettava perusteellisen tutkinnan kohteeksi, niin maallisessa kuin kirkollisessa kontekstissa. Toiveajattelu on varmasti "kivaa" mutta johtaa harhaan. 🐑 n yhteisö EI kuulu Suomen ortodoksiseen kirkkoon, se on itse irrottautunut siitä, koska ei pidä sen jäseniä "oikeina ortodokseina".
        Näissä pienyhteisöissä pääsee kehittymään hyvin epäterveitä ilmiöitä, niin tässäkin Lammi joukkiossa.

        Ortodokseja pitää hillitä ne kuljettaa hindukynttilöitään luteriseen kirkkoon ja maailman rauha kehikkojaan pysytään nyt vaan omissa maissa ja omassa kirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla nämä 9.7.2023, klo14,00-15.00 välillä tehdyt kirjoitukset tarkoitettu panetteluksi, juuri KP:n Arkkipiispa Bartelomeuksen vieraillessa suomessa.

        Mikähän bartolomeus toikin muka on 2000 vuotta sitten oli alku ihmisiä sen nimisiä.


    • anteeksi.vainnnnnnn

      Se on kumma, miten aina vedetään herneet nenään, jos joku tekee jotakin uutta ja eri lailla. Niinhän tuota ilkeitä juttuja liikkui Kirkkonummen paikastakin aikoinaan. Nyt kai Kirkkonummellakin menee ihan hyvin, on vakituisia asukkaita ja paikka pidetään riittävän suljettuna eli sinne ei oteta turhanpäiväisiä pällistelijöitä kuin avointen ovien päivinä. Ja mitä Lammin Hannuun tulee, niin luterilaisella puolella ex-luterilaista Hannua pidetään " ortodoksisempana kuin ortodoksit itse". Tämän olen kuullut ihan luterilaiselta papilta. Kääntäkääs vain hyvät ihmiset katseenne Lammille. Siellä on uskovainen mies toimintaa johtamassa. Ei ylläpidä turistirysää, viinanmyyntilaitosta tai taidenäyttelyä. Eikä käsittääkseni ole riidan mies.

      • yx.vierihoitaja

        Sorry, mutta sen riidanhaluisempaa ihmistä ei Suomen ort. kirkon sisältä löydy kuin tuo Lammin "omasta mielestään skeemaigumeni". Hänen horinansa kuulostavat ihan samalta kuin hellareitten tai jehovien höpinät. Siis ihan karmea paikka ja ukko opetuksineen myöskin. Sen pitäisi ensin itse päästä siuiksi oman luterilaisen identiteettinsä kanssa, ennen kuin alkaa opettaa ortodokseja ns. käytöstavoille. Mielenterveysongelmista kärsiviä ei koskaan pitäisi päästä sielunhoitotehtäviin... hänen pitäisi itse hakea apua omiin ongelmiinsa, eikä siirtää niitä muille, kuten nyt on jo valitettavan monta kertaa päässyt tapahtumaan.


      • kysyn.vain
        yx.vierihoitaja kirjoitti:

        Sorry, mutta sen riidanhaluisempaa ihmistä ei Suomen ort. kirkon sisältä löydy kuin tuo Lammin "omasta mielestään skeemaigumeni". Hänen horinansa kuulostavat ihan samalta kuin hellareitten tai jehovien höpinät. Siis ihan karmea paikka ja ukko opetuksineen myöskin. Sen pitäisi ensin itse päästä siuiksi oman luterilaisen identiteettinsä kanssa, ennen kuin alkaa opettaa ortodokseja ns. käytöstavoille. Mielenterveysongelmista kärsiviä ei koskaan pitäisi päästä sielunhoitotehtäviin... hänen pitäisi itse hakea apua omiin ongelmiinsa, eikä siirtää niitä muille, kuten nyt on jo valitettavan monta kertaa päässyt tapahtumaan.

        Aika kovaa tekstiä nimimerkin takaa kohdistettuna tunnistettavalle henkilölle.

        Ja mikä sinun ongelmasi pohjimmiltaan on? Viestisi alkavat olla melko helposti tunnistettavissa ja aina tuntuu olevan pykälän isompia kiviä kengässä.


      • se.sama.vierihoitaja
        kysyn.vain kirjoitti:

        Aika kovaa tekstiä nimimerkin takaa kohdistettuna tunnistettavalle henkilölle.

        Ja mikä sinun ongelmasi pohjimmiltaan on? Viestisi alkavat olla melko helposti tunnistettavissa ja aina tuntuu olevan pykälän isompia kiviä kengässä.

        Vai aiotko sinä minua pelotella??? Minulle olisi suuri nautinto istua käräjiä tuota "omasta mielestään skeemaigumenia" vastaan. Ja mieluiten siten, että lehdistö on paikalla raportoimassa kaikista niistä väärinkäytöksistä mitä on tapahtunut niin talousasioissa kuin amatöörimaisissa sielunhoitooperaatioissakin. Transparenssi olisi kaikkein paras vaihtoehto ko. asian hoitoon. Eli jos nyt sitten alat minun henkilöllisyyttäni etsimään, niin siitä vaan... ei ole mitään mikä pelottaisi minua esiintymästä käräjillä tuota ko. henkilöä vastaan, ja sitä paitsi itse kävelisin sieltä voittajana ulos. Katsos ottaen huomion Suomen lait, diskriminoinnista voi saada kovat rangaistukset, ja uhreille, siis minulle, kuuluu korvaukset, jotka ko. henkilön konkurssipesästä voidaan ulosmitata.


      • kysyn.vain
        se.sama.vierihoitaja kirjoitti:

        Vai aiotko sinä minua pelotella??? Minulle olisi suuri nautinto istua käräjiä tuota "omasta mielestään skeemaigumenia" vastaan. Ja mieluiten siten, että lehdistö on paikalla raportoimassa kaikista niistä väärinkäytöksistä mitä on tapahtunut niin talousasioissa kuin amatöörimaisissa sielunhoitooperaatioissakin. Transparenssi olisi kaikkein paras vaihtoehto ko. asian hoitoon. Eli jos nyt sitten alat minun henkilöllisyyttäni etsimään, niin siitä vaan... ei ole mitään mikä pelottaisi minua esiintymästä käräjillä tuota ko. henkilöä vastaan, ja sitä paitsi itse kävelisin sieltä voittajana ulos. Katsos ottaen huomion Suomen lait, diskriminoinnista voi saada kovat rangaistukset, ja uhreille, siis minulle, kuuluu korvaukset, jotka ko. henkilön konkurssipesästä voidaan ulosmitata.

        Eh? En yrittänyt kyllä pelotella, lähinnä vain alleviivasin nimettömänä esiintyen tehtyjen syytösten absurdiutta. Teet sen kyllä jossain määrin itsekin. Henkilöllisyytesi ei minua kiinnosta.

        Diskriminoinnista, syrjinnästä? Yksityinen lafka kuitenkin, kaipa he saavat itse päättää miten operoivat. Kun et kerro mistä on edes puhe, niin jää vain pääteltäväksi että jos ovat jollain tavoin sua hylkineet, lienee syynä selkeä riidanhaluisuutesi. Yritä siinä nyt yhteisöä pyörittää, jos joukossa olisi joku riitaan pyrkivä.

        Mitä tulee "sielunhoito-operaatioihin", niin se on pappien alaa kirkkomme piirissä. Keskustella toki sopii milloin missäkin oloissa milloin kenenkin kanssa, mutta rippi-isä on se, jonka kanssa tulee sielunhoidosta puhua.

        Niin mikä se sun ongelmasi on? Liian suuret odotukset ja luulot ja niiden murruttua jäljelle on jäänyt katkeraksi tekevä pettymys? Rukous ja paasto auttavat siinäkin vaivassa.


      • se.sama
        kysyn.vain kirjoitti:

        Eh? En yrittänyt kyllä pelotella, lähinnä vain alleviivasin nimettömänä esiintyen tehtyjen syytösten absurdiutta. Teet sen kyllä jossain määrin itsekin. Henkilöllisyytesi ei minua kiinnosta.

        Diskriminoinnista, syrjinnästä? Yksityinen lafka kuitenkin, kaipa he saavat itse päättää miten operoivat. Kun et kerro mistä on edes puhe, niin jää vain pääteltäväksi että jos ovat jollain tavoin sua hylkineet, lienee syynä selkeä riidanhaluisuutesi. Yritä siinä nyt yhteisöä pyörittää, jos joukossa olisi joku riitaan pyrkivä.

        Mitä tulee "sielunhoito-operaatioihin", niin se on pappien alaa kirkkomme piirissä. Keskustella toki sopii milloin missäkin oloissa milloin kenenkin kanssa, mutta rippi-isä on se, jonka kanssa tulee sielunhoidosta puhua.

        Niin mikä se sun ongelmasi on? Liian suuret odotukset ja luulot ja niiden murruttua jäljelle on jäänyt katkeraksi tekevä pettymys? Rukous ja paasto auttavat siinäkin vaivassa.

        Yrität siis olla koko ajan tietävinäsi asioista... noh hyvä niin. Mutta et tunne asioiden taustoja, olet kuin kumiseva tynnyri. Diskriminoinnit yms. väärinkäytökset liittyvät aikoihin, jolloin tuo "omasta mielstään skeemaigumeni" oli yliopistolehtorina, siis hän sai palkkaa yhteiskunnalta, ja virantoimuksessaan käyttäytyi Suomen lakien vastaisesti, diskriminoiden tiettyjä ihmisryhmiä, ja jopa Suomen kansan enemmistöä, sekä entistä työnantajaansa.

        Sielunhoitoasia on tuollaisilla ryhmillä erittäin ongelmallista... samoin suljetuin ovin pidetyt jumalanpalvelukset. Joensuussa ko. henkilö järjesti palveluksia, joihin pääsivät vain tietyt aitoilialaiset salaseuralaiset, eli taas käytettiin yhteiskunnan tiloja hämäriin toimiin!!! Ja kun tutkii järjestön opetuksia, se on täysin perustuslain vastaista kiihotusta toisia kansanryhmiä vastaan, joten tuosta vouhotuksesta on pidättäydyttävä kaukana. Onneksi piispat ovat jo aikoinaan päättäneet, että tuosta huru-ukkoporukasta ei ketään vihitä papistoon.

        Niin oudolta kuin se kuulostaakin, niin vielä 2000-luvulla pitää keskustella harhaoppisuudesta... ihan kuin nitiset luterilaiitä ei olisi jo muutoinkin tarpeeksi ympärillä, mutta juuri tuollaiset entiset luterilaiset pastorit tulevat sellaisia keskuutemme julistamaan.. Menkööt paasaamaan sinne mistä on tullutkin, siis niille luterilaisille!!!! Tai vaikka hellareille!


      • kysyn.vain
        se.sama kirjoitti:

        Yrität siis olla koko ajan tietävinäsi asioista... noh hyvä niin. Mutta et tunne asioiden taustoja, olet kuin kumiseva tynnyri. Diskriminoinnit yms. väärinkäytökset liittyvät aikoihin, jolloin tuo "omasta mielstään skeemaigumeni" oli yliopistolehtorina, siis hän sai palkkaa yhteiskunnalta, ja virantoimuksessaan käyttäytyi Suomen lakien vastaisesti, diskriminoiden tiettyjä ihmisryhmiä, ja jopa Suomen kansan enemmistöä, sekä entistä työnantajaansa.

        Sielunhoitoasia on tuollaisilla ryhmillä erittäin ongelmallista... samoin suljetuin ovin pidetyt jumalanpalvelukset. Joensuussa ko. henkilö järjesti palveluksia, joihin pääsivät vain tietyt aitoilialaiset salaseuralaiset, eli taas käytettiin yhteiskunnan tiloja hämäriin toimiin!!! Ja kun tutkii järjestön opetuksia, se on täysin perustuslain vastaista kiihotusta toisia kansanryhmiä vastaan, joten tuosta vouhotuksesta on pidättäydyttävä kaukana. Onneksi piispat ovat jo aikoinaan päättäneet, että tuosta huru-ukkoporukasta ei ketään vihitä papistoon.

        Niin oudolta kuin se kuulostaakin, niin vielä 2000-luvulla pitää keskustella harhaoppisuudesta... ihan kuin nitiset luterilaiitä ei olisi jo muutoinkin tarpeeksi ympärillä, mutta juuri tuollaiset entiset luterilaiset pastorit tulevat sellaisia keskuutemme julistamaan.. Menkööt paasaamaan sinne mistä on tullutkin, siis niille luterilaisille!!!! Tai vaikka hellareille!

        Se on totta, etten tiedä hänen henkilöhistoriaansa. Minulle sillä ei ole myös niinkään väliä, sillä Lammin hanke ansaitsee arvostuksen, puuhamiehensä taustoista huolimatta. Ja on ilmeistä, että se on myös yhtä miestä suurempi hanke.

        Kun jo kerroit valmiudestasi mennä käräjille tämän väittämäsi syrjinnän tiimoilta, niin tiedä että maamme lakien mukaan suurin osa rikoksista -- jos sellaisia on siis tässä kohdassa tapahtunut -- vanhenevat tietyllä aikajänteellä. Vuosien tai vuosikymmenten takaisia asioita on turha ruveta käymään läpi, kun tapahtumista on kulunut aikaa ja syytteitä ei ole nostettu silloin kun asiat ovat olleet ajankohtaisia. Ja näinhän me toimimme myös kristittyinä; annamme anteeksi.

        Ilmeisesti hänen luterilainen taustansa on sinulle jonkinlainen ongelma. Se kertoo enemmän sinusta ja suhteestasi uskontoomme, kuin tästä henkilöstä, jota syytät. Riittävän kauaksi kun mennään, olemme kaikki "käännynnäisiä", jos emme itse, niin esivanhempamme. Jonkun syntyminen tiettyyn uskontoon ei tulisi olla ongelma suhtautumisessa hänen ortodoksisuuteensa. Pitäisikö apostoli Paavalikin sivuuttaa hänen syntyperänsä ja nuoruutensa tekojen tähden? Ja mitä puhuitkaan syrjinnästä?

        Jonkinlaista arvonantoa Lammin Panagia silti nauttii kirkonkin taholta, onhan Kosmas Aitolialaisen Veljestö saanut toiminnalleen arkkipiispan siunauksen. Jokin aika sitten myös Helsingin ortodoksisen seurakunnan säätiö antoi apurahan kirkkotilan seinämaalaustyön jatkamiselle.

        Kun kerta koet asiaksesi sormella osoittelun, niin voitko vielä osoittaa, että millaista harhaoppia he levittävät? Syytös on kuitenkin hyvin vakava, kuten ymmärtänet.


      • Anonyymi

        Kirkkonummen perustaja oli myös sopeutumaton luostarielämään(kin). Perusti sitten armaansa kanssa oman yksikön, jossa voi tunnelmoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkonummen perustaja oli myös sopeutumaton luostarielämään(kin). Perusti sitten armaansa kanssa oman yksikön, jossa voi tunnelmoida.

        Miten niin sopeutumaton luostarielämään? Eihän naimisissa oleva mies voi ryhtyä munkiksi. Oman "luostarikeskuksen" perustamiselle ei taida olla vaihtoehtoja, jos tahtoo naimisissa olevaksi luostaripomoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin sopeutumaton luostarielämään? Eihän naimisissa oleva mies voi ryhtyä munkiksi. Oman "luostarikeskuksen" perustamiselle ei taida olla vaihtoehtoja, jos tahtoo naimisissa olevaksi luostaripomoksi.

        Puhuin Kirkkonummesta, en Lammista. Kirkkonummen perustaja oli kyllä jo aiemmin eronnut vaimostaan.


      • Anonyymi
        yx.vierihoitaja kirjoitti:

        Sorry, mutta sen riidanhaluisempaa ihmistä ei Suomen ort. kirkon sisältä löydy kuin tuo Lammin "omasta mielestään skeemaigumeni". Hänen horinansa kuulostavat ihan samalta kuin hellareitten tai jehovien höpinät. Siis ihan karmea paikka ja ukko opetuksineen myöskin. Sen pitäisi ensin itse päästä siuiksi oman luterilaisen identiteettinsä kanssa, ennen kuin alkaa opettaa ortodokseja ns. käytöstavoille. Mielenterveysongelmista kärsiviä ei koskaan pitäisi päästä sielunhoitotehtäviin... hänen pitäisi itse hakea apua omiin ongelmiinsa, eikä siirtää niitä muille, kuten nyt on jo valitettavan monta kertaa päässyt tapahtumaan.

        Valamo on Suomen mailla tekisitte parannuksen siellä myydään ruokaa tehän asutte muiden maissa.


      • Anonyymi
        se.sama kirjoitti:

        Yrität siis olla koko ajan tietävinäsi asioista... noh hyvä niin. Mutta et tunne asioiden taustoja, olet kuin kumiseva tynnyri. Diskriminoinnit yms. väärinkäytökset liittyvät aikoihin, jolloin tuo "omasta mielstään skeemaigumeni" oli yliopistolehtorina, siis hän sai palkkaa yhteiskunnalta, ja virantoimuksessaan käyttäytyi Suomen lakien vastaisesti, diskriminoiden tiettyjä ihmisryhmiä, ja jopa Suomen kansan enemmistöä, sekä entistä työnantajaansa.

        Sielunhoitoasia on tuollaisilla ryhmillä erittäin ongelmallista... samoin suljetuin ovin pidetyt jumalanpalvelukset. Joensuussa ko. henkilö järjesti palveluksia, joihin pääsivät vain tietyt aitoilialaiset salaseuralaiset, eli taas käytettiin yhteiskunnan tiloja hämäriin toimiin!!! Ja kun tutkii järjestön opetuksia, se on täysin perustuslain vastaista kiihotusta toisia kansanryhmiä vastaan, joten tuosta vouhotuksesta on pidättäydyttävä kaukana. Onneksi piispat ovat jo aikoinaan päättäneet, että tuosta huru-ukkoporukasta ei ketään vihitä papistoon.

        Niin oudolta kuin se kuulostaakin, niin vielä 2000-luvulla pitää keskustella harhaoppisuudesta... ihan kuin nitiset luterilaiitä ei olisi jo muutoinkin tarpeeksi ympärillä, mutta juuri tuollaiset entiset luterilaiset pastorit tulevat sellaisia keskuutemme julistamaan.. Menkööt paasaamaan sinne mistä on tullutkin, siis niille luterilaisille!!!! Tai vaikka hellareille!

        Venäläinen on aina muita vastaan kasakan sielu


      • Anonyymi
        yx.vierihoitaja kirjoitti:

        Sorry, mutta sen riidanhaluisempaa ihmistä ei Suomen ort. kirkon sisältä löydy kuin tuo Lammin "omasta mielestään skeemaigumeni". Hänen horinansa kuulostavat ihan samalta kuin hellareitten tai jehovien höpinät. Siis ihan karmea paikka ja ukko opetuksineen myöskin. Sen pitäisi ensin itse päästä siuiksi oman luterilaisen identiteettinsä kanssa, ennen kuin alkaa opettaa ortodokseja ns. käytöstavoille. Mielenterveysongelmista kärsiviä ei koskaan pitäisi päästä sielunhoitotehtäviin... hänen pitäisi itse hakea apua omiin ongelmiinsa, eikä siirtää niitä muille, kuten nyt on jo valitettavan monta kertaa päässyt tapahtumaan.

        Ehkä tässä pätisi se, miten Paavali opetti Timoteusta: Vastakääntynyt ei sovellu seurakunnan kaitsijan tehtävään. Vaikkei ihan siitä tehtävästä kysymys olekaan. Siitä seuraa liikaa ehdottomuutta.

        Miksi ei sovi nöyränä mennä oikeaan luostariin ja alistua siellä siihen mitä igumeni määrää, vaikka se olisi sitten joku ikävä työtehtävä, turistien palvelemista tms. Miksi pitää perustaa oma muka oikeaoppisempi paikka? Ei se muodollinen teologinen oppineisuus oitis anna asian vaatimaa viisautta.


    • sädrän7

      Ei tietoa, olen kotoaskeetti.

    • ottakaaopiksenne

      Kuten näette se teidän perinteinen ortodoksisuutenne ei toimi ei käännynnäisissä eikä syntyortodokseissa.

      Synnin nimi on: maallinen eriarvoisuus ja sisäpiirit.

      Tämä ei tietenkään johdu uskonnosta itsestään vaan uskontokunnan toimintamalleista ja asenteista.

      Niin kauan kuin on ennakkoasenteita ja eriarvoisuutta toiminnoissa ja asenteissa niin kauan saamme lukea paskaa palstoilla ja niistä on turha kiistellä jos asiat eivät käytännössä muutu.

      • ei_tuu_mitään

        Se mainitsemasi maallinen eriarvoisuus ja sisäpiirit vaikuttaa kaikissa uskontokunnissa, myös politiikassa, työelämässä kuin myös päivittäisissä asioinneissa. Pakanakansasta ei saa kristuksen oppien mukaan toimivaa .


    • fanittaja

      Pyhä Paisios Athosvuorelaisen ajatus on varsin toimiva .
      ”Tiedän kokemuksesta, että tässä elämässä ihmiset jakaantuvat kahteen ryhmään. Kolmatta ei ole; kuulut jompaankumpaan näistä kahdesta. Ensimmäinen ihmisryhmä muistuttaa kärpästä. Kärpäsellä on se ominaisuus, että se menee aina istumaan likaan. Esimerkiksi kun kärpänen on puutarhassa, joka on täynnä tuoksuvia kukkia, se ei suinkaan mene mihinkään kukkaan, vaan jos jossakin on ulosteita, se laskeutuu niiden päälle ja alkaa hyöriä niiden kimpussa. Se pitää niiden lemusta eikä suostu lähtemään sieltä pois. Jos kärpänen osaisi puhua ja pyytäisit sitä näyttämään sinulle ruusun puutarhasta, se vastaisi: ”En edes tiedä, mikä ruusu on. Minä tiedän vain, missä on käymälöitä, lantaa, keittiöitä ja likaa.” Samalla tavoin kärpästen kaltaiset ihmiset ovat tottuneet aina ajattelemaan ja etsimään kaikesta pahaa. Hyvän he syrjäyttävät kokonaan eivätkä tahdo koskaan kiinnittää siihen mitään huomiota.

      Toinen ihmisryhmä muistuttaa mehiläistä. Mehiläisellä on se ominaisuus, että se löytää aina sen mikä on hyvää ja makeaa, ja pörrää sen ympärillä. Sanokaamme, että se on huoneessa, joka on täynnä likaa. Yhteen nurkkaan on joku kuitenkin pannut pehmeän lukumi-makeisen. Mehiläinen hyrrää huoneessa, mutta ei laskeudu mihinkään, kunnes löytää lukumin ja istuutuu sen päälle. Jos nyt kysyisimme mehiläiseltä, missä on roskia, se ei tietäisi. Se sanoisi: ”Tuolla on neilikoita, tuolla ruusuja, tuolla ajanruohoa, tuolla hunajaa, sokeria ja makeisia.” Yleensäkin se tuntisi kaikki hyvät asiat ja olisi täysin tietämätön kaikesta huonosta. Samalla tavoin mehiläistä muistuttavat ihmiset viljelevät hyviä ajatuksia, ja niin he näkevät kaikessa sen, mikä siinä on hyvää, ja ajattelevat aina asioiden hyviä puolia. He pyrkivät peittämää lähimmäistensä hairahdukset suojellakseen heitä, kun taas ensimmäiseen ryhmään kuuluvat vetävät pahan esiin ja asettavat sen näytteille.

      Kun luokseni tulee ihmisiä, jotka alkavat syyttää toisia ja saattavat minut vaikeaan tilanteeseen, kerron heille tämän esimerkin ja kehotan heitä valitsemaan, kumpaan ihmisryhmään he haluavat kuulua. Sitten kehotan heitä valikoimaan myös seuransa oman ryhmänsä ihmisistä.”

      Pappismunkki Kristoduloksen kirjasta Pyhän Vuoren vanhus Paisios.

      • sittarisontiainen

        Hei tämän minä ymmärsin erittäin hyvin.

        Eliitti ortodoksit papit ja heidän vaimonsa sekä karjalaiset ovat näitä mehiläisiä.

        Me muut olemme näitä sittisontiaisia.

        No jokaisella on tehtävänsä ja osansa.


      • niinnäinainaväärinpäin
        sittarisontiainen kirjoitti:

        Hei tämän minä ymmärsin erittäin hyvin.

        Eliitti ortodoksit papit ja heidän vaimonsa sekä karjalaiset ovat näitä mehiläisiä.

        Me muut olemme näitä sittisontiaisia.

        No jokaisella on tehtävänsä ja osansa.

        Ehkä Paisioskin oli kuullut karjalaisista, mutta vähän epäilen että mahtoikohan hän nyt heihin viitata.

        Tuo on ihan kohtalaisen hyvä sitaatti. Toki Luojan luomana kärpäselläkin on työsarkansa ja vaikka se voi ihmissilmälle vaikuttaa epämieluisalta, ei Luoja mitään huonoa tee. Siltä kantilta vähän ontuva vertaus, mutta ydinhän on enempi siinä, että itsekukin tahollaan päättää siitä, miten suhtautuu ympäristöönsä, mihin haluaa annetun aikansa käyttää. Tuolta kantilta sitten taas se, että olet osoittamassa sormella muita kohtaan ja itse samaistumassa siihen vertauksen kärpäseen.. No, itsepä valitset, ei kukaan muu. Miksi teet kuten teet, Jumala tietää sen, mutta hyvä on sekin, jos otat myös itse itsestäsi selvää.


      • ainajaikuisesti

        Ehei se eliittihän se määrittelee keitä me heidän mielestämme olemme.Luuletko että muuten tässä vittuilisin satasella asiasta.


    • hikikainaloinen

      Jaa-a. Minulle taas muinoinen äidinkielen ja viestinnän opettaja sanoi, että merkitystä on sillä, kuvataanko lehtijuttuun loistohotellin hienoa sisäänkäyntiä vaiko sotkuista roskakatosta takapihalta. Kummatkin kuitenkin saman hotellin osia. Tai kuvataanko saman ihmisen hymyilevää hammasriviä vaiko haisevaa p...... . Kuitenkin sama ihminen kyseessä. Eipä silti, olen Hannun ja Lammin puolella-ehdottomasti.

    • rahanpaskaavain

      En tiedä keitä olivat mutta ne filokalian kauppiaat vilkuilivat aina toisiaan asiakkaiden läsnä ollessa kun luulivat ettei ne huomaa ja naureskelivat asiakkaiden tyhmyydelle.

      • jaa_jaa

        Enpä ole käyntieni aikana tuollaista havainnut, hyvinkin asiallisia nuo kaksi nunnaa jotka olen kaupassa tavannut olleet.


      • eijaksahelle
        jaa_jaa kirjoitti:

        Enpä ole käyntieni aikana tuollaista havainnut, hyvinkin asiallisia nuo kaksi nunnaa jotka olen kaupassa tavannut olleet.

        Ei ollu joensuussa filokaliassa koskaan nunnia myymässä...


      • tähtein_tuollapuolen

        No ei siellä ollut varmaankaan luostari aikeitakaan ja tiloja, ehkä joskus luostari jos Jumala niin suo.


    • rajansa-kaikella-

      Hannu Pöyhönen on teologian tohtori, ei mikään harhaoppinen
      .

      • Anonyymi

        Että jos ei nuole jonkun tekemää maalausta kirotaan on yksi harhaoppi sitten että aletaan maalauksia palvomaan puuta ja kangasta pahvia. Joku järjen valo.


    • Varovainen

      Siellä on kosmaiitteja, jotka mm. kannattavat uutta kastetta. Näitä kosmaiitteja on siellä täällä Euroopassa, eivätkä missään ole saaneet merkittävää jalansijaa, koska heidän opetuksensa poikkeaa yleisestä. Heidän mielestään Suomen ortodoksinen kirkko on aivan liian maallistunut. Heillä on hyvin tiukat näkemykset, mitkä ovat miesten ja naisten roolit ja naisten tulee olla miehelleen alamaisia, jonkin Paavalin kirjeen jakeen mukaan. Tätä tulkitaan kirjaimellisesti. Homot ja muut seksuaalivähemmistöt he tuomitsevat ankarasti, eivätkä toivota heitä tervetulleiksi.

      Jos omintakeinen ortodoksinen fundamentalismi kiinnostaa, niin sitten Lammille. Tavallisia ortodokseja he sietävät lähinnä siksi, että he tuovat rahaa taloon. Olisin siis varovainen ja pitäisin mielessä, että taho ei ole Suomen ort. kirkon hyväksymä.

      • hiertääkö

        " Olisin siis varovainen ja pitäisin mielessä, että taho ei ole Suomen ort. kirkon hyväksymä. "

        Kuinkahan tuon " totuutesi" laita on. Jos siellä olevan kummankin kirkon on piispa vihkinyt käyttöön ja Ort.kirkon papit pitää siellä jumalanpalveluksia niin ei se mikään kokonaan kirkon ulkopuolinen yhteisö ole. Tosin ymmärrän ettei kirkolla ei ole säätiön kanssa virallisesti mitään jurirista tekemistä ja säätiö elää kirkosta erillään ainakin taloudellisesti.

        Athosniemi kuten Suomen Ort.kirkko kuuluu samaan Konstanttinopolin patriarkaattiin ja ymmärrän, ettei kirkolla voi olla mitään vastaan jos sen jäsenet pitää yhteyttä muihin ortodokseihin patriarkaatissa.


      • Anonyymi

        No ortodokseilla on myös haaraliike kabbalaa oriental ja apogyfejå myös kasteita missä lapsen alaston perse on pinnalla pää upotettuna tai kolme kertaa järvessä mutta niin että vain vartalo kastetaan eikä päätä ollenkaan . Näin pöljät käyttäytyy. Juutalaista on turha ammeessa kastaa sehän kylpee joka viikko mikvevaltaalla uhraa elukoita.


      • Anonyymi
        hiertääkö kirjoitti:

        " Olisin siis varovainen ja pitäisin mielessä, että taho ei ole Suomen ort. kirkon hyväksymä. "

        Kuinkahan tuon " totuutesi" laita on. Jos siellä olevan kummankin kirkon on piispa vihkinyt käyttöön ja Ort.kirkon papit pitää siellä jumalanpalveluksia niin ei se mikään kokonaan kirkon ulkopuolinen yhteisö ole. Tosin ymmärrän ettei kirkolla ei ole säätiön kanssa virallisesti mitään jurirista tekemistä ja säätiö elää kirkosta erillään ainakin taloudellisesti.

        Athosniemi kuten Suomen Ort.kirkko kuuluu samaan Konstanttinopolin patriarkaattiin ja ymmärrän, ettei kirkolla voi olla mitään vastaan jos sen jäsenet pitää yhteyttä muihin ortodokseihin patriarkaatissa.

        Patria arkat oli synagogalla Mooses Abraham et kannattaa joskus tarkastaa uskonsa suunta.


    • yötönyö2

      " Homot ja muut seksuaalivähemmistöt he tuomitsevat ankarasti, eivätkä toivota heitä tervetulleiksi". Hyvä niin, he kuuluu pakanakirkkoon.

      • Anonyymi

        Kyllä ortodokseja on homoina huumeissa prostituutiosta ihan kuin muissakin uskonnoissa on ihmisikauppiaita eikä sutenöörin hommat ole loppunut niin on juutalaisia homoja ihan julkkiksena turha esittää mitään valkoiseksi kalkittu seinä.


    • Kävijä

      Hei Sinä kysyjä! Otithan jo puheeksi ja vähän väärällä asenteella. Kaikki esittämäsi asiat Lammin Panagiasta ovat ONNEKSI vain kuulopuheita ja myöskin vääriä! Paikan vetäjän Hannu Pöyhösen tunnen, enkä sen perusteella voi olla samaa mieltä kanssasi. Olen myös asioinut Panagian Filokaliassa ja saanut ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Mitä tulee mainitsemiisi "taloussotkuihin" TIEDÄN asiasta. Säätiö hyvää tarkoittaen hankki eräältä firmalta lämmitysjärjestelmän, jonka piti hoitaa alueen lämmitys ekologisesti ja edullisesti. Valitettavasti firma meni selvitystilaan ja urakka jäi vaillinaiseksi. Säätiö on joutunut hoitamaan firmalle maksamiensa kulujen lisäksi "ylimääräiset" lämmityskulut. En katso kyseisten pakollisten kulujen liittyvän mitenkään taloussotkuihin. Jotta saisit kuulopuheidesi sijaan oikeaa tietoa paikasta ja siellä asuvien ihmisten toiminnasta, voisit käydä tutustumassa paikkaan. Voisin ajatella, että ainakin jotain hyvää ja positiivista voisi löytyä Sinullekin.

      • paisepuhkaistava

        Joo, manitsen vielä omalla vastuullani, että konkurssifirman perustajista yksi oli nykyinen pääministeri. pumpattiin yhteiskunnan tukiaiset firmalle. Sipilä ja hyvät veljet ovat saaneet noin 30 miljoonaa tukia firmoillensa. Gasek yhtiö on saanut 2,1 miljoonaa euroa Tekes-rahoitusta vuosina 2011-2014. Tappiota GasEk:lle on kertynyt kahdeksan miljoonaa euroa,
        yhteiskunnalat se on saanut n. 3 miljoonaa euroa.

        Tiedän ettei tämä ole juorupalsta ja rumaa täälä kirjoitella tälläista asiaa mutta jonkun on paise puhkaistava ja omalta osaltani teen sen tässä.

        Saatana hyökkää Athossäätiötä vastaan monin tavoin ( kuin muitakin kristittyjä ) kysyn onko tämä sen yksi keino tuhota ja koitella kristittyjä.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuolema-korjaa-suomalaisia-startupeja---viisi-maksuvaikeuksissa--kaksi-konkurssissa/2EkZgzw7

        http://nikokaistakorpi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/238840-sipilan-tie-miljonaariksi-valtion-tuilla-ja-hyvilla-veljilla-osa-2

        https://seura.fi/isanpikajuna/2017/01/10/kyllahan-jokainen-arjessa-ymmartaa-etta-paaministeri-edistaa-lastensa-bisneksia/?shared=7326-353eedd7-1


      • yötönyö2

        Kävin siellä minäkin pari vuotta sitten. En nähnyt mitään, mistä olisi negatiivista sanottavaa, päin vastoin.
        En ymmärrä mistä tänne ortodoksi palstalle ilmestyy jatkuvasti känkkäränkkä kirjoittajia. Ortodokseja he ei varmaan ole.


      • tarkkana_nyt
        paisepuhkaistava kirjoitti:

        Joo, manitsen vielä omalla vastuullani, että konkurssifirman perustajista yksi oli nykyinen pääministeri. pumpattiin yhteiskunnan tukiaiset firmalle. Sipilä ja hyvät veljet ovat saaneet noin 30 miljoonaa tukia firmoillensa. Gasek yhtiö on saanut 2,1 miljoonaa euroa Tekes-rahoitusta vuosina 2011-2014. Tappiota GasEk:lle on kertynyt kahdeksan miljoonaa euroa,
        yhteiskunnalat se on saanut n. 3 miljoonaa euroa.

        Tiedän ettei tämä ole juorupalsta ja rumaa täälä kirjoitella tälläista asiaa mutta jonkun on paise puhkaistava ja omalta osaltani teen sen tässä.

        Saatana hyökkää Athossäätiötä vastaan monin tavoin ( kuin muitakin kristittyjä ) kysyn onko tämä sen yksi keino tuhota ja koitella kristittyjä.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuolema-korjaa-suomalaisia-startupeja---viisi-maksuvaikeuksissa--kaksi-konkurssissa/2EkZgzw7

        http://nikokaistakorpi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/238840-sipilan-tie-miljonaariksi-valtion-tuilla-ja-hyvilla-veljilla-osa-2

        https://seura.fi/isanpikajuna/2017/01/10/kyllahan-jokainen-arjessa-ymmartaa-etta-paaministeri-edistaa-lastensa-bisneksia/?shared=7326-353eedd7-1

        Olkaa tarkkoina lestadiolaisten kanssa, koittavat kyllä jatkossakin kupata rahat ja tehdä oharit firmojensa kanssa. Sipilä uusi mandaattinsa heidän tuellaan ja kurkkuharjaa sekä kurimusta tarjotaan jatkossakin.


      • rytöjen_kanssa_toiminut
        paisepuhkaistava kirjoitti:

        Joo, manitsen vielä omalla vastuullani, että konkurssifirman perustajista yksi oli nykyinen pääministeri. pumpattiin yhteiskunnan tukiaiset firmalle. Sipilä ja hyvät veljet ovat saaneet noin 30 miljoonaa tukia firmoillensa. Gasek yhtiö on saanut 2,1 miljoonaa euroa Tekes-rahoitusta vuosina 2011-2014. Tappiota GasEk:lle on kertynyt kahdeksan miljoonaa euroa,
        yhteiskunnalat se on saanut n. 3 miljoonaa euroa.

        Tiedän ettei tämä ole juorupalsta ja rumaa täälä kirjoitella tälläista asiaa mutta jonkun on paise puhkaistava ja omalta osaltani teen sen tässä.

        Saatana hyökkää Athossäätiötä vastaan monin tavoin ( kuin muitakin kristittyjä ) kysyn onko tämä sen yksi keino tuhota ja koitella kristittyjä.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuolema-korjaa-suomalaisia-startupeja---viisi-maksuvaikeuksissa--kaksi-konkurssissa/2EkZgzw7

        http://nikokaistakorpi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/238840-sipilan-tie-miljonaariksi-valtion-tuilla-ja-hyvilla-veljilla-osa-2

        https://seura.fi/isanpikajuna/2017/01/10/kyllahan-jokainen-arjessa-ymmartaa-etta-paaministeri-edistaa-lastensa-bisneksia/?shared=7326-353eedd7-1

        Näiden biokaasuvoimala yritysten kanssa on syytä olla tarkkana ei ole Athossäätiön voimala ensimmäinen keskeneräinen ja toimimaton.

        Jyväskylän Mustankorkean BioGTS:n toimittamassa laitoksessa on tilaajan mukaan ongelmia ja puutteita. BioGTS pitää sopimuksen purkamista laittomana ja vaatii merkittäviä vahingonkorvauksia. Nyt rakentaja on maksuvaikeuksissa. Nämä yritykset yleensäkin myyvät ja mainostavat katteettomia lupauksia. Tämänkään yrityksen kohdalta Mustankorkea ei ole ainoa tapaus.

        Muitakin alalla olevia yrityksiä on lähellä selvitystilaa. Syy näiden yritysten vaikeuksiin on mielestäni valtion jakama höveli tuki ja rahoitus jota hyödynnetään omistajien rikastumiseen.
        Tyhjätasku diplomi-insinöörit koittavat hamuta rikkauksia muiden kustannuksella, lopuksi ei taito ja tiedot riitä projektien loppuun saattamiseen jolloin asiakkaat joutuvat itse kriisiin.

        Tätä samaa menoa oli noin 30 vuotta sitten hakevoimaloilla joita rakennettiin mm. valtion ja kuntien omistamiin laitoksiin. Moni niistä jäi omistajan korjattaviksi ja paranneltaviksi urakoitsijoiden nostettua tuet ja tehtyä sitten konkurssin.


      • kirpaiseemaksajia

        Näin siinä sitten kävi. Veronmaksajat maksaa kalliin laskun.

        https://yle.fi/uutiset/3-10446920

        Athossäätiö maksaa laskunsa omasta selkärangastaan, Gasek on ilmeisesti varaton.


      • Anonyymi

        Sama meno sielä lämmitysjärjestelmä kanssa jatkuu vieläkin. Viikko ajetaan ja kuukausi korjataan, toimittaja ei kykene takaamaan lämmitysjärjestelmän toimivuutta. Sunnitelmat ja valmistus pelkkää sutta alusta alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama meno sielä lämmitysjärjestelmä kanssa jatkuu vieläkin. Viikko ajetaan ja kuukausi korjataan, toimittaja ei kykene takaamaan lämmitysjärjestelmän toimivuutta. Sunnitelmat ja valmistus pelkkää sutta alusta alkaen.

        Se on maantapa, että ortodoksi piirejä hyvaksi käyttää rikollisilla tavoilla rikastua haluavat ihmiset. Näin oli hiljan valamossa taidemyyntinäyttelyitä ja muuallakin. Ilmeisen helppoja käyttää heitä hyväkseen kun ovat liian hyväntahtoisia. Tuo heidän lämmitysvoimalansa on kimurantti juttu jos siitä joku tekee rikosilmoituksen. Energiatukien nostajat ja jopa silloiset ministerit ym virkamiehet joutuvat rikokoksesta epäillyksi ja keskustapuolueen uskottavuus putoaa entisestään. Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuman pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama meno sielä lämmitysjärjestelmä kanssa jatkuu vieläkin. Viikko ajetaan ja kuukausi korjataan, toimittaja ei kykene takaamaan lämmitysjärjestelmän toimivuutta. Sunnitelmat ja valmistus pelkkää sutta alusta alkaen.

        Kaikkea riesaa näyttä säätiön toiminnalle tulevan, joka ei ole heistä riippuvaista.
        Lämmitysjärjestelmää Gasek ei ole saanut ilmeisesti luvutuskuntoon ja nyt Gasek irtisanoutuu vastuistaan konkurssin kautta.

        https://theworldnews.net/amp/fi-news/isojen-odotusten-energiayhtio-gasekia-haetaan-konkurssiin-juha-sipila-kuulunut-yhtion-suurimpiin-omistajiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea riesaa näyttä säätiön toiminnalle tulevan, joka ei ole heistä riippuvaista.
        Lämmitysjärjestelmää Gasek ei ole saanut ilmeisesti luvutuskuntoon ja nyt Gasek irtisanoutuu vastuistaan konkurssin kautta.

        https://theworldnews.net/amp/fi-news/isojen-odotusten-energiayhtio-gasekia-haetaan-konkurssiin-juha-sipila-kuulunut-yhtion-suurimpiin-omistajiin

        Tukieurot Gasek kulutti loppuun ja rahoittaja päätti lopettaa tukemisen.
        Athossäätiön projekti jäi heiltä kesken mutta eihän sitä tehty vasta kun kuusivuotta.
        Atomivoimala on yhä kesken se aloitettiin 2005, piti valmistua 2009, rakennetaan vieläkin, ehkä ensivuonna saamme sähköä?.


      • Anonyymi

        Uhraatte vielä elukoita .!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on maantapa, että ortodoksi piirejä hyvaksi käyttää rikollisilla tavoilla rikastua haluavat ihmiset. Näin oli hiljan valamossa taidemyyntinäyttelyitä ja muuallakin. Ilmeisen helppoja käyttää heitä hyväkseen kun ovat liian hyväntahtoisia. Tuo heidän lämmitysvoimalansa on kimurantti juttu jos siitä joku tekee rikosilmoituksen. Energiatukien nostajat ja jopa silloiset ministerit ym virkamiehet joutuvat rikokoksesta epäillyksi ja keskustapuolueen uskottavuus putoaa entisestään. Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuman pitää.

        Asutte muiden mailla mitä teette luterilaisen katolisen mailla??


    • AlkuperäinenKysyjä

      Kiitos näistä mielipiteistä. Oli hyvä lukea positiivistakin asiaa välillä. Ajatukseni Lammia kohtaan ovat muuttuneet.
      T. Ensimmäinen kysyjä

    • travaza

      Pysyn poissa tästä yhteisöstä.

    • Anonyymi

      Muistakaa nyt kummingin, että kyseessä Panagia, Jumalan synnyttäjälle omistettu luostarialue. Tälläisen syntymiseen tänne suomeen on moni taho vastaan, jopa monet kristityiksi luokiteltavat ja tunnustautuvat.

      Kaikenlaista tuola on tapahtunut ja varmaan tulee tapahtumaan mutta eiköhän sinne seuloudu ne jotka jollain tavalla voivat olla tuon paikan tukena ja rukoustuki on kaikkein tärkein. Jumala käyttää " omia muurahaisiaan " tuon paikan rakentumiseksi.

      • Anonyymi

        MITÄ MUURAHAISIA JUUTALAISIA MURKKUJA VAI ? Mitä venäläinen tai Jude romani asuu muiden mailla ? Onko varastaminen muiden maiden himo syntiä. On.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ MUURAHAISIA JUUTALAISIA MURKKUJA VAI ? Mitä venäläinen tai Jude romani asuu muiden mailla ? Onko varastaminen muiden maiden himo syntiä. On.

        Ortodoksi voohottaa niin ettei älyä että kristittyjä on myös katoliset luterilaiset anglikaanit metodistit että käy päälle kuin verikoira. Eksyttää näin.


    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93474dee-383c-4c26-91a7-5aa58d676457

      Tuolla se on tullut päivänvaloon. Athossäätiö menetti sinisilmäisyyttään 600 000 euroa huijareiden taskuun noin vain ja jatko on epävarmaa, jos ei sitä Jumala suo.

      Kreikan ryöväämisessä baalin palvojille puhuttiin jo tähtitieteellisistä summista joten Sipilälle tämä on vain pisara putkensa päässä.

    • Anonyymi

      Lammin ongelmat lyhykäisesti: johtajana on melko tulisieluinen oman tiensä kulkija, käännynnäinen, jota ei ikävä kyllä koskaan tulla vihkimään papiksi. Ja sitten paikassa on töissä hänen vaimonsa sekä yksi muu mies. He puhuvat paikasta luostarikeskuksena, mutta se EI ole luostari, sillä ei ole mitään asemaa Suomen kirkossa tai muuallakaan.

      Johtajaa ei kiinnosta noudattaa Suomen ort. kirkon linjauksia, Lammilaiset mm. ajavat kalenterin siirtämistä toiseksi ja pääsiäisen siirtämistä samaan ajankohtaan kuin monissa muissa ort. maissa.

      Lisäksi Lammin johtaja ei tunnusta yhden kasteen periaatetta, vaan on käännynnäisiä lähettänyt Kreikkaan kastettavaksi.

      Tähän päälle huono johtaminen, osaamattomuus talous- ja käytännön asioissa. Ihan hirveitä sotkuja ja ne rakennukset homehtuu sinne kun kukaan ei pidä huolta niistä. Ja surullisen kuuluisaa lämmitysjärjestelmää on tehty kuin Iisakin kirkkoa, korjattu viimeiset kolme vuotta.

      Olen käynyt Lammilla ja se ei paikkana ole erityisen henkevä. Vanha kehitysvammaisten hoitolaitos, jota ei ole kunnostettu. Suuret suunnitelmat on kuitenkin.

      Lammi haluaisi saada kirkossamme virallisen aseman mutta miten se olisi mahdollista kun johtaja tulkitsee asioita oman päänsä mukaan (kalenteri, kaste...). Tästä syystä Lammin suhtaudutaankin virallisestikin varovaisesti.

      Lammilla on käynyt lähinnä käännynnäisiä ja se pyörii talkootyön ja lahjoitusten varassa. Ehkä paras Lammin väen aikaansaannos on kustannustoiminta. Muutamia hyviä kirjoja on käännetty ja kustanettu. Toki sitten on ne johtajan omat kirjat.....

      Olen käynyt Lammilla muutaman kerran mutta muuta tarvetta ei minulla ole. Oma viitekehykseni löytyy omasta srk:stani ja välillä käyn Valamossa. Myös Pokrovassa käyn silllon tällöin.

      • Anonyymi

        " Käännynnäinen ", sana josta Arkkipiispa Paavali aikoinaan kirjoitti mm. seuraavaa:

        Käännynnäisiksi Raamatussa nimitetään niitä, jotka olivat omaksuneet juutalaisten uskonnon joko kokonaan tai vain opin yhdestä Jumalasta. Juutalaisten käännynnäisistä käyttämä hepreankielinen sana tarkoittaa vierasta, muukalaista. Kristinuskoon kääntyneistä juutalaisista ja pakanoista ei sen sijaan Uudessa testamentissa käytetä nimitystä käännynnäinen. Päinvastoin apostoli sanoo heistä: "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä" (Ef 2:19). Sen mukaisesti kristilliseen kirkkoon liittyneistä käytetään sellaisia nimityksiä kuin "veljet", "pyhät", "pyhitetyt", "rakkaat" jne.

        Uutta testamenttia seuraten emme tänäkään päivänä käytä nimitystä "käännynnäinen". itsestämme, jotka olemme liittyneet kirkkoon pienokaisina, emmekä niistä, jotka ovat sen tehneet aikuisina. Sen jälkeen kun pienokainen tai aikuinen on pyhän sakramentin kautta otettu kirkon jäseneksi, ei hänestä ole paikallaan käyttää sävyltään vierasta ja muukalaista tarkoittavaa ”käännynnäinen”-nimitystä. Kun tästä luonnollisesta ja korrektista tavasta poiketaan ja aikuisina ortodoksiseen kirkkoon liittyneitä nimitellään käännynnäisiksi, on se joko ymmärtämättömyyttä tai - mikäli se on tahallista kirkon jäsenten luokittelua - ortodoksisen kirkon hengelle vierasta rakkaudettomuutta ja Itsensä korostamista.

        Se, joka itse pyrkii aidosti elämään ortodoksista hengellistä elämää, ei voi muuta kuin iloita jokaisesta kirkkoon liitetystä uudesta jäsenestä, olipa hän kastettu pienokainen tai aikuisena voitelun kautta ortodoksiseen kirkkoon otettu. Ja kuinka toisin voisikaan olla! Eihän kirkko ole meidän omaisuuttamme. Se on Herran kirkko ja kaikki sen jäsenet ovat Herran omat. Kaikki elämme samasta Jumalan Hengen voimasta ja toistamme samaa publikaanin rukousta: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!"

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Kirkkoon_liittynyt_-_"käännynnäinen"


      • Anonyymi

        Olenpahan tavannut vauvana kirkkoon liitettyjä ortodokseja, joilla on ollut varsin kummalliset käsitykset. Että ei se "syntymäortodoksisuus" vielä ketään itsessään paremmaksi tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Käännynnäinen ", sana josta Arkkipiispa Paavali aikoinaan kirjoitti mm. seuraavaa:

        Käännynnäisiksi Raamatussa nimitetään niitä, jotka olivat omaksuneet juutalaisten uskonnon joko kokonaan tai vain opin yhdestä Jumalasta. Juutalaisten käännynnäisistä käyttämä hepreankielinen sana tarkoittaa vierasta, muukalaista. Kristinuskoon kääntyneistä juutalaisista ja pakanoista ei sen sijaan Uudessa testamentissa käytetä nimitystä käännynnäinen. Päinvastoin apostoli sanoo heistä: "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä" (Ef 2:19). Sen mukaisesti kristilliseen kirkkoon liittyneistä käytetään sellaisia nimityksiä kuin "veljet", "pyhät", "pyhitetyt", "rakkaat" jne.

        Uutta testamenttia seuraten emme tänäkään päivänä käytä nimitystä "käännynnäinen". itsestämme, jotka olemme liittyneet kirkkoon pienokaisina, emmekä niistä, jotka ovat sen tehneet aikuisina. Sen jälkeen kun pienokainen tai aikuinen on pyhän sakramentin kautta otettu kirkon jäseneksi, ei hänestä ole paikallaan käyttää sävyltään vierasta ja muukalaista tarkoittavaa ”käännynnäinen”-nimitystä. Kun tästä luonnollisesta ja korrektista tavasta poiketaan ja aikuisina ortodoksiseen kirkkoon liittyneitä nimitellään käännynnäisiksi, on se joko ymmärtämättömyyttä tai - mikäli se on tahallista kirkon jäsenten luokittelua - ortodoksisen kirkon hengelle vierasta rakkaudettomuutta ja Itsensä korostamista.

        Se, joka itse pyrkii aidosti elämään ortodoksista hengellistä elämää, ei voi muuta kuin iloita jokaisesta kirkkoon liitetystä uudesta jäsenestä, olipa hän kastettu pienokainen tai aikuisena voitelun kautta ortodoksiseen kirkkoon otettu. Ja kuinka toisin voisikaan olla! Eihän kirkko ole meidän omaisuuttamme. Se on Herran kirkko ja kaikki sen jäsenet ovat Herran omat. Kaikki elämme samasta Jumalan Hengen voimasta ja toistamme samaa publikaanin rukousta: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!"

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Kirkkoon_liittynyt_-_"käännynnäinen"

        Oikein kristitty on kristitty. Juutalaisuuteen käännytettyjä kutsutaan ( saatanan sybagogaa ) teette heistä pahempia kuin juutalaiset itse ovat perkeleen lapsia ! Juutalaiset kieltää Jeesuksen heillä on peite. Koko maailman vihollisia evankeliumin vihollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Käännynnäinen ", sana josta Arkkipiispa Paavali aikoinaan kirjoitti mm. seuraavaa:

        Käännynnäisiksi Raamatussa nimitetään niitä, jotka olivat omaksuneet juutalaisten uskonnon joko kokonaan tai vain opin yhdestä Jumalasta. Juutalaisten käännynnäisistä käyttämä hepreankielinen sana tarkoittaa vierasta, muukalaista. Kristinuskoon kääntyneistä juutalaisista ja pakanoista ei sen sijaan Uudessa testamentissa käytetä nimitystä käännynnäinen. Päinvastoin apostoli sanoo heistä: "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä" (Ef 2:19). Sen mukaisesti kristilliseen kirkkoon liittyneistä käytetään sellaisia nimityksiä kuin "veljet", "pyhät", "pyhitetyt", "rakkaat" jne.

        Uutta testamenttia seuraten emme tänäkään päivänä käytä nimitystä "käännynnäinen". itsestämme, jotka olemme liittyneet kirkkoon pienokaisina, emmekä niistä, jotka ovat sen tehneet aikuisina. Sen jälkeen kun pienokainen tai aikuinen on pyhän sakramentin kautta otettu kirkon jäseneksi, ei hänestä ole paikallaan käyttää sävyltään vierasta ja muukalaista tarkoittavaa ”käännynnäinen”-nimitystä. Kun tästä luonnollisesta ja korrektista tavasta poiketaan ja aikuisina ortodoksiseen kirkkoon liittyneitä nimitellään käännynnäisiksi, on se joko ymmärtämättömyyttä tai - mikäli se on tahallista kirkon jäsenten luokittelua - ortodoksisen kirkon hengelle vierasta rakkaudettomuutta ja Itsensä korostamista.

        Se, joka itse pyrkii aidosti elämään ortodoksista hengellistä elämää, ei voi muuta kuin iloita jokaisesta kirkkoon liitetystä uudesta jäsenestä, olipa hän kastettu pienokainen tai aikuisena voitelun kautta ortodoksiseen kirkkoon otettu. Ja kuinka toisin voisikaan olla! Eihän kirkko ole meidän omaisuuttamme. Se on Herran kirkko ja kaikki sen jäsenet ovat Herran omat. Kaikki elämme samasta Jumalan Hengen voimasta ja toistamme samaa publikaanin rukousta: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!"

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Kirkkoon_liittynyt_-_"käännynnäinen"

        "olipa hän kastettu pienokainen tai aikuisena voitelun kautta ortodoksiseen kirkkoon otettu." Sepä se, kun tuolla Lammilla ei enää riitäkään voitelu, vaan pistetään kertaalleen kastetut uudelleen kasteelle. Siinä menee minulla kyllä ehdoton raja. Plus sitten se, että eräänlaista pseudoigumenin virkaa hoitavalla henkilöllä ei ole tehtäväänsä vaadittavaa käytännöllistä osaamista.


    • Anonyymi

      Suomalainen yhteiskunta ei ole sivistynyt ja modernikin se on vain niiltä osin, että nyt esimerkiksi omatunto, rehellisyys, sananvapaus, empatia ja isänmaallisuus on heitetty romukoppaan. Tilalle on päättäjiemme myötävaikutuksella tullut itsekäs kyynärpäätaktiikka, silikonipakarat, tatuoinnit, valkoiset tennarit, rahanahneus ja lähes sairaalloiselta näyttävä hyväuskoinen hölmöys. Meitä on helppo aivopestä.

      • Anonyymi

        Älkää osallistujia heidän synteihinsä kohta tarkoittaa juutalaisia !


    • Anonyymi

      Sen tiedän, että paikan johtajan mielestä viivakoodit tuotteissa on saatanasta, koska Pyhittäjä Paisios on näin opettanut.

      • Anonyymi

        Arabit ottaa käteen suruja mikä avaa ovet millä maksaa rahan ahneus mammona, ULKOKULTAISUUS. Mutta he täyttävät syntiensä mittaa. Ortodoksit ei voi myös kieltää omia syntejään vapaamuurarit.


    • Anonyymi

      Ei ole oikeita, tai vääriä oppeja mutta esim. polkupyörässä toimii pyöreät renkaat parhaiten. Joku harrastaa nypläystä, joku kalastaa ja joku toinen taas lauleskelee kädet ristissä. Kaikilla saa olla omat harrastukset, mutta niitä ei tarvitse tuputtaa.

      En esim. pidä hiihtämisestä ja hiihtointo ei kasva, jos joku sitä hokee koko ajan.

    • Anonyymi

      Noin on. Hihhuli, jota ei kirkko rakasta, jos ei vijaakaan. Paikka EI ole luostari.

    • Anonyymi

      Onkohan kukaan ottanut huomioon, että myös paikalla on historia. Paikka on entinen kehitysvammaisten laitos. Suomessa on urakalla purettu vanhusten ja vammaisten laitosasumista. Vedoten siihen, että kenenkään ei tulisi asua "kauheissa" laitoksissa. Todellinen syy ovat säästöt kun vanhuksiin ja vammaisiin ei haluta satsata. Monisairaita ja umpidementtejä asutetaan nyt tavallisissa kerrostaloissa. Ovat siis heitteillä. Väsyneet omaiset eivät saa vammaisia lapsiaan mihinkään kun paikkoja ei ole. Luulisi ettei Jumalakaan halua, että vanhusten ja vammaisten hoitopaikat ajetaan niin alas ja minimiin. Jäljelle jäävät kalliit yksityiset hoitolaitokset, joiden voitot ja tuotot valuvat ulkomaille kun nämä ovat tulleet syödyiksi suuriin ulkomaisiin hoivajättiketjuihin.

      • Anonyymi

        Ihminen voi omassa uskonyhteisössään toimia esimerkillisesti, mutta siltikin eettisesti väärin jos ei tule ottaneeksi huomioon kaikkea asiaan vaikuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voi omassa uskonyhteisössään toimia esimerkillisesti, mutta siltikin eettisesti väärin jos ei tule ottaneeksi huomioon kaikkea asiaan vaikuttavaa.

        Otitko nyt kirjoittaessasi huomioon kaiken asiaan vaikuttavan?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyykö tämä poistettu teksti nyt jotenkin piispojen viimeisimpään paimenkirjeeseen?

        Mikä poistettu teksti? Linkki on kahdella rivillä ja toimii, kun copypasteaa alemman rivin ylemmän jatkoksi.


      • Anonyymi

        Laitoksissa on kuitenkin ollut joka päivä ruoka puhtaat vaatteet lakanat hoitajat siivoojat ja lääkärit. Ehkäisy unohtunut kun synnyttää vammaisia minkä näkee ultrakuvissa.


    • Anonyymi

      Raha ja vain raha on eri uskonyhteisössä tärkeintä. Raha!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Neljäs vaihtoehto on toiminnan loppuminen. Panagia on ollut viime vuosina uutisissa taloudellisten vaikeuksien takia, ja voi olla että tällaiset uutiset saa lahjoittajat kaikkoamaan.


      • Anonyymi

        Tarkoittaako yhteistyön lopettaminen jotain muutakin kuin sitä, että seurakunnan papit ei käy enää Panagiassa toimittamassa jumalanpalveluksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljäs vaihtoehto on toiminnan loppuminen. Panagia on ollut viime vuosina uutisissa taloudellisten vaikeuksien takia, ja voi olla että tällaiset uutiset saa lahjoittajat kaikkoamaan.

        Moni varmasti lopettaa Panagialle lahjoittamisen, talkoilun ja ehkä jopa Filokaliassa asioinnin kokonaan. Toisaalta jotkut muut voi tukea sitä entistä avokätisemmin nyt kun se on joutunut tällaisen "vainon" kohteeksi. Aika näyttää, kuinka paljon kannattajia Panagialla on ja kuinka paljon rahaa heiltä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni varmasti lopettaa Panagialle lahjoittamisen, talkoilun ja ehkä jopa Filokaliassa asioinnin kokonaan. Toisaalta jotkut muut voi tukea sitä entistä avokätisemmin nyt kun se on joutunut tällaisen "vainon" kohteeksi. Aika näyttää, kuinka paljon kannattajia Panagialla on ja kuinka paljon rahaa heiltä löytyy.

        Tiedän ettei kannattajilla ole juurikaan ylimääräistä rahaa. Jos ei jostakin äveriäämmistä piireistä rahaa tule, tulee paikka kaatumaan. Ylläpitokustannukset ovat huimat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ettei kannattajilla ole juurikaan ylimääräistä rahaa. Jos ei jostakin äveriäämmistä piireistä rahaa tule, tulee paikka kaatumaan. Ylläpitokustannukset ovat huimat.

        Mahdottomuus, että paikka mitenkään säilyisi. Rapistunut entisestään, oston jälkeen. Sitä rahasummaa ei mistään löydy, että infra tulisi edes kohtuulliselle tasolle, Lisäksi vielä velkojen hoitokulut, lämmittämisestä jäänyt velka yms. Osoittaisin sormellani kaupungin suuntaan, joka halusi päästä paikasta ja sen kustannuksista eroon, sälyttäen ne vähävaraisille tukijoille. Toisaalta paikan ostajan ylpeydessään tekemät, lämmitys valinta virheet, on myös osoitus huonosta koordinoinnista ja tietämättömyydestä. Ronnin kylälle sitä vastoin oli siunaus, ettei bortelli ja huumetoiminta, päässyt paikan omistajaksi. Panagian siunaus paikalle kongreettinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni varmasti lopettaa Panagialle lahjoittamisen, talkoilun ja ehkä jopa Filokaliassa asioinnin kokonaan. Toisaalta jotkut muut voi tukea sitä entistä avokätisemmin nyt kun se on joutunut tällaisen "vainon" kohteeksi. Aika näyttää, kuinka paljon kannattajia Panagialla on ja kuinka paljon rahaa heiltä löytyy.

        Kijoitit sanat " vainon kohteeksi ". On kyllä totta, että vainoamisesta osalliseksi on joutuneet jopa talkoolaisetkin ja tukijat. Joidenkin sähköpostiin on tullut epäilyttävlä viestejä, ulkomaisilta vaikuttavista sähköposti osoitteista. Samaten joidenkin asuinpaikkaa on tarkkailtu ja portinpieliä roskattu, pikaruokapaikkojen kääreillä pulloilla yms.


      • Anonyymi

        Lammilla tai siellä päin toimii myös fanaattisia lestadiolaisia. Siinä on lahko joka laittaa omiaan saatanalle. Aivan sairaat opetukset !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ettei kannattajilla ole juurikaan ylimääräistä rahaa. Jos ei jostakin äveriäämmistä piireistä rahaa tule, tulee paikka kaatumaan. Ylläpitokustannukset ovat huimat.

        Olette olevinaan niin kreikkalaista mutta asutte täällä.


      • Anonyymi

        Kyllä nämä hakkeroinnit ovat itänaapurin tekoja, ja mp-jengi haluaa myös kostaa menettämänsä tilat.


    • Anonyymi

      Tiedotteessa sanotaan ettei järjestä jumalanpalveluksia eikä tilaisuuksia. Siis kaikki virallinen yhteistyö HOSsin nimissä loppuu.

    • Anonyymi

      Onko he nyt asetettu kirkon kiroukseen vai annettu lestaadiolaIsittain saatanalle.

      • Anonyymi

        Ainakin lestaadiolaiset on heidät hylänneet. Säätiöstä on pyydetty asiaan kuuluvia dokumentteja lämmityslaitteesta ja pääsyä ohjelmaan, luvattu on monta kertaa toimittaa mutta koskaan lupausta ei ole täytetty, eikä he enää halua ylläpitää kaasutinta. Gasek teki konkurssin. En tiedä onko tuo sitten se saatanalle heitto, lämmitys on kuitenkin toimintakyvytön.


    • Anonyymi

      Mitään virallista luostaristatusta tällä Lammin paikalla ei ole, vaikka käyttää itsestään niinkin suureellista mainintaa kuin "luostarikeskus". Ei yhtään munkkia puhumattakaan omasta papista joka voisi toimittaa jumalanpalvelukset täydesti. Nykytilanteessa vieläkin oudompi tilanne kun yhteystyö Suomen ort.kirkon kanssa loppunut. Kuka tälle paikalle on ylipäätänsä antanut minkäänlaista lupaa olla luostari, jos oikea luostari olisin paikka kuuluisi alueensa piispan valvontaan ja alamaisuuteen. Paikan pitäjät itse ylentäneet itsensä, käyttäen tuota perin löyhää suhdetta Athokseen, muka olemalla oikea luostari. Pöyhönen kun vetänyt näitä Athos matkoja on saanut aika paljon matkoilla mukana olleita mukaan tähän omaan toimintaa ja he hyvässä uskossa kuvittelevat olevansa jotenkin erikoisen pyhän hengellisen kokemuksen omaavia ja sitä kautta muotoutunut jonkinlainen sisäpiiri tuon Lammin ympärille. Tämän vaikutelman olen saanut muutamalta tutulta jotka ylistävät näitä Athos matkojaan ja Lammia. He myöskin tuovat esiin yleensä varsin kovaa kriitiikkiä ort.kirkkoa kohtaan, vaikka ovat jäseniä ja käyvät palveluksissa. Tämä on ollut se hämmentävä asia joka nyt sitten aktualisoitunut tähän piispojen kannanottoon.

    • Anonyymi

      Miksi muuten Panagia-keskuksessa tunnutaan ajattelevan, että Athos-vuoren ohjaajavanhukset olisi parhaita auktoriteetteja tavallisille suomalaisille?

      Viisaat ja kokeneet ohjaajavanhukset on varmasti oikein hyviä oppaita luostarielämää aloitteleville munkeille, ja heillä on paljon annettavaa myös tavallisille pulliaisille. Elämä Athos-vuoren luostareissa on kuitenkin ihan erilaista kuin tavallisen työssäkäyvän suomalaisen elämä. Olisin siksi hyvin varovainen, jos saisin heiltä sellaisia ohjeita jotka on ristiriidassa kirkon virallisten linjausten kanssa, enkä suhtautuisi muihinkaan heidän käsityksiinsä kritiikittömästi - en, vaikka kaikki ohjaajavanhukset olisi jostain asiasta täysin yksimielisiä.

    • Anonyymi

      Panagiassa järjestetään viikonloppuna tapahtuma, jossa käsitellään uutta tilannetta ja toiminnan jatkumista:
      https://www.panagiaperheet.fi/event/uusi-tilanne-ja-mita-se-merkitsee-19/page/introduction-uusi-tilanne-miten-toimintame-jatkuu-tasta-eteenpain

      Kuinkahan paljon porukkaa sinne menee ja onko kaikki kävijät Panagian puolella? Vai nähdäänkö keskusteluosuudessa sellaista keskustelua, jossa myös kriittiset äänet pääsee esiin? Saattaisin itsekin harkita osallistumista, jos asuisin tarpeeksi lähellä. Tuskin sieltä sentään käännytetään ketään joka osaa olla omista mielipiteistään hiljaa, kun kerran tapahtumaa mainostetaan julkisilla nettisivuilla.

      • Anonyymi

        Tapahtuma on nyt ohi. Tietääkö kukaan täällä olevista, mitä siellä tapahtui? Selvisikö Panagia-keskuksen tulevaisuuden suunta, saatiinko siitä selkeitä vihjeitä vai jäikö kaikki vielä täysin avoimeksi?


    • Anonyymi

      Mitä olen Panagian johtajaan tutustunut, vaikuttaa että hänellä on OCD-piirteitä. Ankaraa synnintuntoa sitten projisoi kaikkiin muihinkin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Jos Panagiaan olisi saatu aikaiseksi miesluostari ja naisluostari, niin johtajapariskunta olisi voinut avioerota. Nyt ilmeisesti pattitilanne: ei ole luostareita ja omatuntonsa ei salli erota, kun ei ole kyse pettämisestä tms.

    • Anonyymi

      Panagian pitäisi saada pankille maksettua n. 80 000 euron rästit tammikuun loppuun mennessä ja muitakin kuluja on. Loppuuko luostarikeskuksen taru tähän vai löytyykö jostain vielä tarpeeksi lahjoittajia?

      • Anonyymi

        Muistetaanpa kaikki, mistä tuo lämmitysjärjestelmän sotku sai alkunsa. Panagia on uhri, kyse ei mistään "taloussotkuista". En lähde jankuttaamaan samoja asioita uudestaan, niistä tietoa ketjussa aikaisemmin. Muistin viekistykseksi vain pari nimeä: Gasek ja Sipilä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaanpa kaikki, mistä tuo lämmitysjärjestelmän sotku sai alkunsa. Panagia on uhri, kyse ei mistään "taloussotkuista". En lähde jankuttaamaan samoja asioita uudestaan, niistä tietoa ketjussa aikaisemmin. Muistin viekistykseksi vain pari nimeä: Gasek ja Sipilä.

        Sillä ei ole väliä, mistä rahan tarve on saanut alkunsa. Fakta on se, että Panagia tarvitsee rahaa ja paljon.

        Tammikuun pankkirästien ja lämmitysjärjestelmän muutoksen kustannukset saadaan katettua melkein kokonaan, jos joku ostaa Athos-säätiön sivuilla myynnissä olevan asunnon. Löytyykö jostain joku, joka uskaltaa ottaa niin ison riskin nyt kun seurakunta on lopettanut kaiken yhteistyön Panagian kanssa eikä Panagia ole ainakaan netissä osoittanut mitään halua muuttaa toimintaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole väliä, mistä rahan tarve on saanut alkunsa. Fakta on se, että Panagia tarvitsee rahaa ja paljon.

        Tammikuun pankkirästien ja lämmitysjärjestelmän muutoksen kustannukset saadaan katettua melkein kokonaan, jos joku ostaa Athos-säätiön sivuilla myynnissä olevan asunnon. Löytyykö jostain joku, joka uskaltaa ottaa niin ison riskin nyt kun seurakunta on lopettanut kaiken yhteistyön Panagian kanssa eikä Panagia ole ainakaan netissä osoittanut mitään halua muuttaa toimintaansa?

        Niin, on 100 % selvää, että jos kuka tahansa ottaa hallittavakseen jättimäisen kompleksin, jossa on tolkuton määrä huonokuntoisia vanhoja rakennuksia, niin rahaa palaa loputtomasti. Tulevaisuudessa vielä paljon enemmän.

        Jos ei aio itse mitään säännöllisiä tuloja järjestää, niin kerjäämistä on jatkettava maailman tappiin saakka. Sinänsä on hämmästyttävää, että ovat saaneet pidettyä paikan pystyssä näinkin kauan. Mutta ei Suomessa voi loputtomasti elää niin että "me ostamme, muut maksavat". USA:ssa tai Venäjällä sellainen ehkä onnistuu, mutta ei täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaanpa kaikki, mistä tuo lämmitysjärjestelmän sotku sai alkunsa. Panagia on uhri, kyse ei mistään "taloussotkuista". En lähde jankuttaamaan samoja asioita uudestaan, niistä tietoa ketjussa aikaisemmin. Muistin viekistykseksi vain pari nimeä: Gasek ja Sipilä.

        Kyllä he tietoisen riskin protolaitoksen ostaessaan ottivat, riskianalyysikin oli heille tehty. Se asia, että kepun poliittiset suhmuroinnit vei lopullisesti omistaja rahastajat tukien nostajiksi ja tuote valmistus ajettiin konkurssiin, oli sitten kaiken loppu. Laitos sinällään vaati jatkuvaa kehittämistä, eikä ollut valmis tuote koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, on 100 % selvää, että jos kuka tahansa ottaa hallittavakseen jättimäisen kompleksin, jossa on tolkuton määrä huonokuntoisia vanhoja rakennuksia, niin rahaa palaa loputtomasti. Tulevaisuudessa vielä paljon enemmän.

        Jos ei aio itse mitään säännöllisiä tuloja järjestää, niin kerjäämistä on jatkettava maailman tappiin saakka. Sinänsä on hämmästyttävää, että ovat saaneet pidettyä paikan pystyssä näinkin kauan. Mutta ei Suomessa voi loputtomasti elää niin että "me ostamme, muut maksavat". USA:ssa tai Venäjällä sellainen ehkä onnistuu, mutta ei täällä.

        Priorisoinnilla, neuvojen kuulemisella / kysymisellä asiaa tietäviltä, olisi vaikeudet vältetty, ainakin olisi ollut lievempiä. Ylpeys joka on synti myös, esti sen. " Helpompi on köyhän päästä Jumalan valtakuntaan, kun rikkaan ".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priorisoinnilla, neuvojen kuulemisella / kysymisellä asiaa tietäviltä, olisi vaikeudet vältetty, ainakin olisi ollut lievempiä. Ylpeys joka on synti myös, esti sen. " Helpompi on köyhän päästä Jumalan valtakuntaan, kun rikkaan ".

        Muistanko väärin vai valittiinko tuo paikka jonkun Athosvuoren ohjaajavanhuksen vahvan vakuuttuneisuuden perusteella? Jos muistikuvani pitää paikkaansa, Panagian toiminnan loppuminen olisi selvä viesti siitä ettei ohjaajavanhuksiin pidä luottaa liikaa.

        Toivon toki edelleen, että Panagia palaisi takaisin kirkon helmaan ja toimintaa voitaisiin jatkaa terveeltä pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistanko väärin vai valittiinko tuo paikka jonkun Athosvuoren ohjaajavanhuksen vahvan vakuuttuneisuuden perusteella? Jos muistikuvani pitää paikkaansa, Panagian toiminnan loppuminen olisi selvä viesti siitä ettei ohjaajavanhuksiin pidä luottaa liikaa.

        Toivon toki edelleen, että Panagia palaisi takaisin kirkon helmaan ja toimintaa voitaisiin jatkaa terveeltä pohjalta.

        Paikka tuskin voi mennä konkurssiin tuonkokoisen velan takia, koska eihän pankki halua ottaa tuollaista kompleksia vaivoikseen. Veikkaan että pankki antaa velan kokoisen uuden lainan jonka vakuutena on se myytävänä oleva asunto. Sen kaupaksi käymistä sitten pankki toivoo yhtä paljon kuin Säätiön väki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikka tuskin voi mennä konkurssiin tuonkokoisen velan takia, koska eihän pankki halua ottaa tuollaista kompleksia vaivoikseen. Veikkaan että pankki antaa velan kokoisen uuden lainan jonka vakuutena on se myytävänä oleva asunto. Sen kaupaksi käymistä sitten pankki toivoo yhtä paljon kuin Säätiön väki.

        En olisi niin varma asiasta. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta, kun Panagialta on jäänyt paljon maksuja maksamatta. Ehkä pankki toteaa, että armonaikaa on jo annettu niin paljon että parempi kärsiä tappiot nyt kuin odottaa niiden kasvamista vielä suuremmiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi niin varma asiasta. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta, kun Panagialta on jäänyt paljon maksuja maksamatta. Ehkä pankki toteaa, että armonaikaa on jo annettu niin paljon että parempi kärsiä tappiot nyt kuin odottaa niiden kasvamista vielä suuremmiksi.

        Aivan mutta tuon rähjäisen kompleksin vastaanottaminenhan olisi pankille paljon suurempi tappiogeneraattori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan mutta tuon rähjäisen kompleksin vastaanottaminenhan olisi pankille paljon suurempi tappiogeneraattori.

        Todennäköistä on, että tuo ongelmallinen kaasutin myydään. Ostaja olisi kiinasta, kaukoidästä kuitenkin. Hintakin kokolailla sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköistä on, että tuo ongelmallinen kaasutin myydään. Ostaja olisi kiinasta, kaukoidästä kuitenkin. Hintakin kokolailla sopiva.

        Sinne ne suomessa kehitetyt haitegit päättyy muutkin, joilla yhteiskuntaa huijattu ja rahastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, on 100 % selvää, että jos kuka tahansa ottaa hallittavakseen jättimäisen kompleksin, jossa on tolkuton määrä huonokuntoisia vanhoja rakennuksia, niin rahaa palaa loputtomasti. Tulevaisuudessa vielä paljon enemmän.

        Jos ei aio itse mitään säännöllisiä tuloja järjestää, niin kerjäämistä on jatkettava maailman tappiin saakka. Sinänsä on hämmästyttävää, että ovat saaneet pidettyä paikan pystyssä näinkin kauan. Mutta ei Suomessa voi loputtomasti elää niin että "me ostamme, muut maksavat". USA:ssa tai Venäjällä sellainen ehkä onnistuu, mutta ei täällä.

        " Mutta ei Suomessa voi loputtomasti elää niin että "me ostamme, muut maksavat".

        Juuri tästä on kysymys, minkäänlainen vuoropuhelu, neuvonta tai ohjaus ei mene heille perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mutta ei Suomessa voi loputtomasti elää niin että "me ostamme, muut maksavat".

        Juuri tästä on kysymys, minkäänlainen vuoropuhelu, neuvonta tai ohjaus ei mene heille perille.

        Easy donation, lahjoita, kassa, keräyslupa... eipä paljon muuta sisältöä paikan sivuilta enää löydy. Rahankeräystä jonkin henkilökohtaisen unelman toteuttamiseksi.


    • Anonyymi

      Kaikella on varmaan jokin syy ja jokin tarkoitus. Aina se ei ole se ilmeisin syy ja ilmeisin tarkoitus. Jos paikka lopahtaakin, niin silläkin varmaan on tarkoituksensa. Mikään ei tapahdu turhaan.

      • Anonyymi

        Näin minäkin olen jo vuosien ajan ajatellut. Jonkin verran asiaa seuranneena sivusta, näin ettei heille ohjaus ja tarvittava apu, lämmityksen suunnittelussa kelvannut, raha kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minäkin olen jo vuosien ajan ajatellut. Jonkin verran asiaa seuranneena sivusta, näin ettei heille ohjaus ja tarvittava apu, lämmityksen suunnittelussa kelvannut, raha kylläkin.

        Huomio mikä minulle jäi paikasta, niin sielä mennään paljolti " ikumenin " intuitioiden mukaan. Todellista faktaa ei halutakaan ymmärtää. Jonkinlainen eksyminen omaan fantasia mailmaan.


    • Anonyymi

      Tarkoituksia voi olla monia. Aina toimijat eivät itsekään ymmärrä tarkoitusta. Silti se on olemassa. Joku muu sen voi toisaalla ymmärtää. Minkä merkityksen sitten itsekukin tapahtumakuluille antaa.

    • Anonyymi

      Onkohan siellä nyt Hannulla putket jäässä?

      • Anonyymi

        En tiedä, itse päätin olla menemättä sinne enää. Talkoolaisia kun on alettu painostamaan ja erittelemään jopa natseiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, itse päätin olla menemättä sinne enää. Talkoolaisia kun on alettu painostamaan ja erittelemään jopa natseiksi.

        Mihin talkoolaisia on ruvettu painostamaan ja mitä nuo natsijutut on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, itse päätin olla menemättä sinne enää. Talkoolaisia kun on alettu painostamaan ja erittelemään jopa natseiksi.

        Tarkoitatko näitä säätiöltä lähetettyjä " paimen sähköposteja ".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko näitä säätiöltä lähetettyjä " paimen sähköposteja ".

        Mitä sähköposteja? Keille kaikille niitä on lähetetty ja mitä painostusta niissä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, itse päätin olla menemättä sinne enää. Talkoolaisia kun on alettu painostamaan ja erittelemään jopa natseiksi.

        Huh, huh!
        Lahkolaisten touhua alusta loppuun.
        Jokin intuitio on estänyt minua sinne koskaan menemästä. Joskus suunnittelin meneväni talkoolaiseksi kesälomalla, mutta en mennyt. En osaa tarkasti sanoa, mistä tuli tunne, että en oikeasti sinne halua.

        Säätiön sivustolla on julkaistu video, jossa surukseni on muutamia tuttujakin, hartaita ortodokseja, esillä. Heidän kommenteistaan huomaa, että he eivät oikeasti tiedä, mihin porukkaan ovat sotkeutuneet.

        Videolla puhutaan luostarista, joten videon tekijäkin on pihalla kuin lumiukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin talkoolaisia on ruvettu painostamaan ja mitä nuo natsijutut on?

        On varmasn vaan pimahtamisia ja pettymyksiä, niistä johtuvaa kireyttä. Talkoolaisista jotkut on joutunut liiankin koville ja tavallaan sijaiskärsijöiksi, huonossa lämmityslaite valinnassa ja Gasekin konkurssissa.


    • Anonyymi

      Tietääkö joku täällä, miten Panagian kannatuksen on käynyt viime aikoina? Onko väki vähentynyt tai ainakin vähentänyt lahjoituksiaan, kuten voisi kuvitella, vai jatkuuko kaikki muu kuin virallinen yhteistyö kirkon kanssa niin kuin ennenkin?

    • Anonyymi

      Sehän tässä nyt onkin, ja kuten eräs luterilainen pappi joskus itselleni sanoi, että Hannu on ortodoksisempi kuin ortodoksit itse. Eli miksi puhua mistään lahkosta. Josko ortodoksinen kirkko olisi päässyt vain maallistumaan.

      • Anonyymi

        Millä perusteella luterilainen pappi voi arvioida kenenkään ortodoksisuutta? Varsinkaan tässä tapauksessa, kun arvioitava henkilö on luterilaisesta ortodoksiksi loikannut?

        Jos henkilö opettaa ja toimii vastoin äitikirkon opetusta, kanoneja ja oppia, niin silloin on kyse harhaopista. Koko historiansa ajan hän on ollut konfliktissa ortodoksisen uskonyhteisön kanssa, ja siksi hän perusti oman lahkon. Hirveän surullista kaikkien kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella luterilainen pappi voi arvioida kenenkään ortodoksisuutta? Varsinkaan tässä tapauksessa, kun arvioitava henkilö on luterilaisesta ortodoksiksi loikannut?

        Jos henkilö opettaa ja toimii vastoin äitikirkon opetusta, kanoneja ja oppia, niin silloin on kyse harhaopista. Koko historiansa ajan hän on ollut konfliktissa ortodoksisen uskonyhteisön kanssa, ja siksi hän perusti oman lahkon. Hirveän surullista kaikkien kannalta.

        No luulisihan noiden Athoksella ohjaajien ohjaavan jos mukamas niin väärässä on. Vai?


    • Anonyymi

      Onko kellään edes luetettavaa tietoa, onko kreikasta luvattu hankkeen rahoitus ja kirkon toimitus. Vai onko koko hanke ainoastaan tohtorin puheita. Kuitenkin rakentaminen alueelle on pitkäjänteistä luvanvaraista toimintaa. Vedätetäänkö meitä pahasti, mikä on totuus asiassa?.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hannu Pöyhönen edustaa linjaa, jossa maallikolla on oikeus kävellä omien piispojensa yli ulkomaalaisiin ohjaajavanhuksiin vedoten. En ole mikään asiantuntija, mutta ainakin minun nenääni Pöyhösen linjassa haiskahtaa kovasti protestanttisuuden henki.


      • Anonyymi

        Jälkimmäisessä linkissä on suomen syöjä Bacmannin kirjoitus ja kommentteja luterilaisista. Paljon saa ortodoksit kiihkossaan putinin johdolla tappaa, jos meinaavat saatanan suomesta ajaa pois. Onhan lammille tehty se kaasutin, lestadiolais firmasta. Ehkä juuri sitä varten?.


    • Anonyymi

      Minusta se näyttäytyy venäläisen ortodoksisuuden new age liikehdintänä.

      • Anonyymi

        ???!?? Miten sitten Kulttuurikeskus Sofian suhde new age-juttuihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ???!?? Miten sitten Kulttuurikeskus Sofian suhde new age-juttuihin?

        Lammilla kyllä varoitettiin mua sofiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lammilla kyllä varoitettiin mua sofiasta.

        Sanottiinko Lammilla tarkemmin, onko Sofia läpimätä vai minkä verran siellä on hyvää ja minkä verran huonoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanottiinko Lammilla tarkemmin, onko Sofia läpimätä vai minkä verran siellä on hyvää ja minkä verran huonoa?

        Ei muuta kuin arveltiin vain, ettei ehkä kannata mennä. Oli kyseessä eräs kurssi.


    • Anonyymi

      Kun uskonnollinen vakaumus ajaa demokratian ja terveen järjen yli, riskejä ei näköjään pohdita – eikä niillä näytä olevan väliäkään. V.I. Lenin kutsui aikoinaan tämänkaltaisia ihmisiä hyödyllisiksi idiooteiksi.

    • Anonyymi

      Ehkä ois kannattanut hankkia jokin pienempi pömpeli, esim. vanha pienehkö kansakoulu, tms. niin ois ollut vähemmän lämmitettävää.

      • Anonyymi

        Tätä samaa sitä on ihmetelty laajemminkin.


      • Anonyymi

        Liian suurta palaa ei kannata haukata ettei tukehdu palaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian suurta palaa ei kannata haukata ettei tukehdu palaansa.

        Varman päälle jos haluaa pelata, niin ei kannata ryhtyä mihinkään mistä ei ääritapauksessa selviä yksin. Ihmisiin, uskonyhteisöihin, ym. ei kannata luottaa. Yhteisöt pettävät, ihmiset eivät tulekaan, on riitaisuutta ja erilaisia näkemyksiä. Siinä mielessä ainoa järkevä tapa on elää erakkolaisuudessa. Viimekädessä kun sitä tekee Korkeimmalle tiliä vain omista toimistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varman päälle jos haluaa pelata, niin ei kannata ryhtyä mihinkään mistä ei ääritapauksessa selviä yksin. Ihmisiin, uskonyhteisöihin, ym. ei kannata luottaa. Yhteisöt pettävät, ihmiset eivät tulekaan, on riitaisuutta ja erilaisia näkemyksiä. Siinä mielessä ainoa järkevä tapa on elää erakkolaisuudessa. Viimekädessä kun sitä tekee Korkeimmalle tiliä vain omista toimistaan.

        Juuri näin on hyvä kilvoitella. Toisten ihmisten tekemät sotkut jättää sikseen, rukoilee ja elää omaa olemistaan, Kristuksen valaistesssa armahdettunsa.


    • Anonyymi

      Kuulin huhuja, että joku osti Panagian mailta asunnon paritalosta, joten toiminnan jatkuminen on taas joksikin ajaksi turvattu. Toivottavasti asunnon ostanutta ei harmita myöhemmin. Asunnosta voi tulla melkoinen riesa, jos koko luostarikeskuksen toiminta loppuu tai lahkoontuu kovasti.

      • Anonyymi

        Ostettiin myös joitakin vuosia sitten, mutta lahjoitettiin panagialle takaisin.


    • Anonyymi

      10 vuoden päästä johtaja on jo niin vanha ettei jaksa pitää koko paikkaa. Kukas sitä sitten jatkaa?

      • Anonyymi

        10 vuotta on pitkä aika. Ties vaikka Panagian seuraavana johtaja olisi joku joka ei ole vielä edes kääntynyt ordoksiksi.


    • Anonyymi

      Johtajista ei ole pulaa. Vaikeampaa on löytää johdettavia. :)

      • Anonyymi

        "Vaikka ammentaisit merestä, saisit vain sen verran kuin ruukkuusi mahtuu." (sananlasku mistä lie) Vaikea on myöskään johtaa jos johdettavat ovat niin matalatasoisia ettei mene jakeluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka ammentaisit merestä, saisit vain sen verran kuin ruukkuusi mahtuu." (sananlasku mistä lie) Vaikea on myöskään johtaa jos johdettavat ovat niin matalatasoisia ettei mene jakeluun.

        " Katso johtajaa ja katso tyhmään hanhiparveen, katso johtajaa ja katso johtajan sorkkaan ja sarveen ". Riimitteli Juice aikoinaan. Sellainen joukko kun on johtajakin, pitää yhä paikkansa.


    • Anonyymi

      Sielun hedelmättömyyttä ilmentää ylpeys, viha, ahneus, kaunaisuus ja lähimmäisen halveksuminen. Ihmisen ylpeys on sielun äärimmäistä köyhyyttä. Ylpeys saa unohtamaan rikkomukset, sillä niiden muisto aiheuttaa nöyryyttä. Sen sijaan ylpeä ihminen omistautuu lähimmäisen heikkouksien etsimiseen ja niiden tuomitsemiseen.

      Itserakas ihminen kokee Jumalan ja ihmisen suhteen lainomaisena sopimuksena. Itserakas ja vihan täyttämä ihminen pyrkii myrkyttämään koko seurakuntayhteisön. Hän on sairastanut oman itsensä ylläpitämisestä. Lähimmäiset ovat hänelle vain välikappaleita ja kaupankäynnin kohteita. Siksi itserakas ihminen voi pahoin yhteisössä ja pyrkii kaikin keinoin yhteisön repimiseen ja hajottamiseen.

      Ortodoksisessa kirkossa kaikki rakentuu Kristuksen Ruumiin jäsenyydelle. Ortodoksinen kirkko on Jumalan totuuden yhteisö ja tuon totuuden todistamista jokapäiväisessä elämässä. Ortodoksisen Kirkon jäsenten tehtävänä on puolustaa yksilöllisten mieltymysten ja oikeuksien maailmassa Katolisen ja Apostolisen Kirkon ehdotonta olemuksellista ja yhteisöllistä totuutta.

      Pyhien isien hengellinen elämä rakentuu Jumalan ilmoittamaan totuuteen. Ortodoksinen teologia on ihmistä parantavaa tiedettä. Ortodoksisen terapian päämääränä on parantaa ihminen sielun sairaudesta ja johtaa hänet elämään Kristuksessa.

      Ortodoksisen kirkon terapeuttisessa teologiassa katumus yhdistyy Jumalan ja lähimmäisen rakastamiseen. Ihminen katuu, koska hänessä on rakkautta Jumalaan ja lähimmäisiin. Pyhät Isät muistuttavat meitä, että jos lyömme laimin käytännön kristillisen elämän, on kirkollisuutemme hedelmätöntä.

      Ihminen voi aloittaa hengellisen parantumisen, jos hän tunnistaa ensin sairautensa. Hengellisen sairauden tunnistaminen vaatii ihmiseltä katumusta ja syntien murehtimista. Hengellisen elämän matka alkaa ihmisessä olevan Jumalan kuvan puhdistavasta kasteesta ja johtaa Jumalan yhteyteen askeesissa.

      Ihmistä rakastava Jumala on vapauttanut meidät Kristuksessa pahojen henkien katkerasta orjuudesta ja on lahjoittanut meille oikeudenmukaisuuden keveän ikeen, nöyryyden. Joka uskoo, pelkää Jumalaa – joka pelkää Jumalaa, nöyrtyy. Nöyrästä ihmisestä tulee puolestaan lempeä, koska hänen mielessään ei ole sijaa luonnonvastaisille vihan ja intohimon puuskille.

      Pyhät Isät opettavat, että Kirkon olemassaolo toteutuu ihmisen terapeuttisena vapauttamisena synnin ja himojen maailmasta. Kirkko on hengellisen elämän keskus. Ortodoksinen kirkko toimii Kristuksen Ruumiina hengellisenä sairaalana. Se ei ole muuten Kirkko, vaan uskonto.

    • Anonyymi

      Ihme tapahtui taas! Laskut on maksettu ja toiminta jatkuu!

      On tämä kyllä erikoinen konsepti :)

      • Anonyymi

        Jos toimitaan ja rukoillaan vilpittömin mielin, niin Panagia toteuttaa tahtomme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toimitaan ja rukoillaan vilpittömin mielin, niin Panagia toteuttaa tahtomme.

        Ilmeisesti ihminen voi vilpittömästi ja puhtaalla sydämellä toimia niin, että tekee ostoksia ja ottaa velkaa ja luottaa että joku muu aina maksaa.

        Me, joilla ei ole vilpitöntä mieltä, ostamme vain sen minkä kykenemme itse maksamaan.

        Ennen vanhaan rukoiltiin, että tapahtukoon sinun tahtosi, nykyään ilmeisesti niin, että toteuttakoon joku muu meidän tahtomme.

        Mutta hauskahan tätä on seurata, kaikkea hyvää Lammin väelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti ihminen voi vilpittömästi ja puhtaalla sydämellä toimia niin, että tekee ostoksia ja ottaa velkaa ja luottaa että joku muu aina maksaa.

        Me, joilla ei ole vilpitöntä mieltä, ostamme vain sen minkä kykenemme itse maksamaan.

        Ennen vanhaan rukoiltiin, että tapahtukoon sinun tahtosi, nykyään ilmeisesti niin, että toteuttakoon joku muu meidän tahtomme.

        Mutta hauskahan tätä on seurata, kaikkea hyvää Lammin väelle!

        Ymmärrän pointtisi, mutta saman voisi sanoa koko Suomen ortodoksisesta kirkosta. Kirkko/seurakunnat ei myy sellaista tavaraa tai palveluita, joista saatavilla tuloilla se voisi rahoittaa edes omistamiensa rakennusten ylläpitokustannukset, vaan se luottaa siihen että maksajia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän pointtisi, mutta saman voisi sanoa koko Suomen ortodoksisesta kirkosta. Kirkko/seurakunnat ei myy sellaista tavaraa tai palveluita, joista saatavilla tuloilla se voisi rahoittaa edes omistamiensa rakennusten ylläpitokustannukset, vaan se luottaa siihen että maksajia riittää.

        Tavallaan noinkin. On kuitenkin tietty ero siinä, onko ensin sitoutettu maksajat (kirkollisvero) ja sitten toimitaan sen mukaan, vai toimitaanko ensin ja sitten kerjätään muita avuksi.

        Kyllä luostarikin voi suunnitella toimintansa niin, että rahoittaa toimintansa itse.


      • Anonyymi

        Kauanko jaksaa muutama mummo hyysätä paikkaa kysyn vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan noinkin. On kuitenkin tietty ero siinä, onko ensin sitoutettu maksajat (kirkollisvero) ja sitten toimitaan sen mukaan, vai toimitaanko ensin ja sitten kerjätään muita avuksi.

        Kyllä luostarikin voi suunnitella toimintansa niin, että rahoittaa toimintansa itse.

        Mikä muuten Panagian rahallinen tilanne oli aluksi: Oliko prorektilla paljonkin sellaisia tukijoita, joilta voi hyvällä syyllä odottaa saavansa rahaa joko suorien lahjoitusten tai kurssimaksujen ja vastaavien muodossa? Vai jätettiinkö kaikkein välttämättömimpienkin kustannusten maksaminen (lainanlyhennykset, lämmityskustannukset yms.) täysin sen varaan, että luotettiin uusia maksajia löytyvän kun vaan heittäydytään Herran haltuun käsi ojossa?


    • Anonyymi

      Mihinköhän sitä yksittäinen ja erakkona elävä mihinkään sitoutumaton ( siis jos ääritapauksessa ei kuulu edes mihinkään seurakuntaan) oikein tukeutuu? Jos ei työssäkään käy eikä saa millään perusteella mitään tukia mistään. Luonto hoitaa? No, niinhän se oli entisaikaankin. Kivikauden ihmiset selvisivät jotenkin hengissä. Piti vain tappaa muutama elikko metsästämällä ruokaa saadakseen, pitää tulta yllä ja toivoa etteivät jalat palellu amputoimiskuntoon.

      • Anonyymi

        Ei muuhun kun Kristukseen. Katselee ympärilleen ja etsii Kristuskansalaista ihmisten seasta, sellaista joka ehkä voisi jotenkin hieman auttaa kilvoittelun tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuhun kun Kristukseen. Katselee ympärilleen ja etsii Kristuskansalaista ihmisten seasta, sellaista joka ehkä voisi jotenkin hieman auttaa kilvoittelun tiellä.

        Mahtaako näitä Kristuskansalaisia löytyä, näistä kirkkojen ja lahkojen muokkaamista jäsenistään. Ensimmäisenä pyydetään käsi ojossa rahaa. Ateistit on oma lukunsa mutta niiden parista Kristuskansalaista on turha etsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako näitä Kristuskansalaisia löytyä, näistä kirkkojen ja lahkojen muokkaamista jäsenistään. Ensimmäisenä pyydetään käsi ojossa rahaa. Ateistit on oma lukunsa mutta niiden parista Kristuskansalaista on turha etsiä.

        Vanhaan testamenttiin on kirjoitettu enemmän kuin kolmesataa Jeesusta koskevaa profetiaa, jotka toteutuivat Jeesuksen elämässä, kuolemassa ja ylösnousemuksessa.

        Vanhan Testamentin luotettavuus vahvistui 1947, kun löydettiin Qumranista suuri määrä n. 2100 vuotta vanhoja kirjoituksia, joista on todettu, että ne yhä pitävät yhtä Raamattumme kanssa. Esimerkiksi löydetty Jesajan kirja on periaatteessa täydellinen. On todettu sen pitävän yhtä käytössämme olevan Raamatun kanssa! - Ne ovat ajalta ennen Jeesusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuhun kun Kristukseen. Katselee ympärilleen ja etsii Kristuskansalaista ihmisten seasta, sellaista joka ehkä voisi jotenkin hieman auttaa kilvoittelun tiellä.

        Pitää katella jostakin Jumalan lapsia jotka ei haluu tehdä syntiä niillä on rakkaus eikä mätiä hedtelmiä. Vaikka niillä olis kaikki tieto mut rakkaus puuttuu ne ei oo mitään.


      • Anonyymi

        Kivikaudella ei elelty erakkona, vaan osana porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivikaudella ei elelty erakkona, vaan osana porukkaa.

        Porukkansa on lupa valita. Kristus sanoi aikoinaan " sano sinä minulla minkälaisessa seurassa sinä liikut, niin minä sanon sinulle minkälainen sinä olet ".


    • Anonyymi

      Vanha Testamentti on osa Raamattua, joka on kirjoitettu ennen Jeesuksen syntymää valmistui vuoteen 450 eKr. mennessä. Jumala oli hiljaa 400 vuotta ennen Jeesuksen syntymää! Se sisältää suuren määrän hämmästyttävän yksityiskohtaisia profetioita.

      - Profetioiden toteutuminen todistaa, että Raamattu on elävää Jumalan Sanaa.
      - Kaikki profetiat jotka ovat voineet toteutua ovat kaikki myös toteutuneet! Toteutuneita on noin 594 kpl.
      -Toteutumatta on ainoastaan Jeesuksen toista tulemusta koskevat ilmoitukset, profetiat, joita on noin 140 kpl.

      Elämme antikristuksen aikaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe