Voinko jättää vauvan yksin kauppareissun ajaksi?

Janni

Olis tarve käydä kaupassa mutta oon yksin muksun kanssa ku poikaystävä lähti käymään porukoilla.
En jaksais lähtee lastenvaunujen kanssa kauppaan ku takasin tuleminen on niin vaikeaa niitten kauppakassien kans :/ yleensä käydään yhessä kaupassa poikaystävän ja vauvan kans mut nyt oon yksin ekaa kertaa ja pelottaa etten jaksa.
Voiko vauvan jättää ihan vain 20-30 minuutiksi yksin nukkumaan? Oon 17 ja ei oo autoakaan mutta kauppa on ihan lähellä siis

14

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi123

      Ei. Vauvaa ei voi jättää ilman valvontaa vaikka vauva nukkuisi. Jos sinusta tuntuu että et pysty huolehtimaan vauvasta sinun kannattaa keskustella siitä esim. neuvolakäynnin yhteydessä. Meidän aikuisien tulee muistaa että lapsen etu menee aina aikuisien mielihalujen edelle.

      • Janni

        Meillä menee ihan hyvin vauvan kanssa ku poikaystävä on kotona mutta yksin kaupassakäynti tuottaa vaikeuksia ku en oo mikää maailman vahvin ihminen nii vaikeaa työnnellä lastenvaunuja ja kantaa kauppakasseja kotiin. Poikakaverin kanssa helppo sit ku toinen kantaa kasseja ja toinen työntää vaunuja.
        Poikkis tulee sunnuntaina kotiin niin täytyy sit vissii paastota sinne asti itse. Tai käydä hakemassa jostain. Vauva on niin pieni vielä että elää onneksi tissimaidolla :D


      • IkäväIhminenkö
        Janni kirjoitti:

        Meillä menee ihan hyvin vauvan kanssa ku poikaystävä on kotona mutta yksin kaupassakäynti tuottaa vaikeuksia ku en oo mikää maailman vahvin ihminen nii vaikeaa työnnellä lastenvaunuja ja kantaa kauppakasseja kotiin. Poikakaverin kanssa helppo sit ku toinen kantaa kasseja ja toinen työntää vaunuja.
        Poikkis tulee sunnuntaina kotiin niin täytyy sit vissii paastota sinne asti itse. Tai käydä hakemassa jostain. Vauva on niin pieni vielä että elää onneksi tissimaidolla :D

        Ihan oikeasti mieleen ei tullut hoitaa kauppa-asioita ennen sen "poikkiksen" lähtöä? Voi haloo! Kai tämä sentään on provo? Ja keneltäkään muulta ei voi apua pyytää?


      • 1säpappa
        IkäväIhminenkö kirjoitti:

        Ihan oikeasti mieleen ei tullut hoitaa kauppa-asioita ennen sen "poikkiksen" lähtöä? Voi haloo! Kai tämä sentään on provo? Ja keneltäkään muulta ei voi apua pyytää?

        Ja ne vähät päivittäistavarat joita nämä muutaman päivän ajan pitää käydä ostamassa, saa kyllä laitettua vaikka vaunuihin.
        Kai sä nyt muutenkin käyt vauvan kanssa ulkoilemassa.


    • Enkelinsiipi

      Hei, onko sukulaisia lähellä joita vois pyytää sinne vauvaa katsomaan siksi aikaa, tai naapuria? Valitettavasti vauvaa ei pidä jättää yksin, vaikka voihan wc:ssä käyntikin viedä aikaa jne. mutta kun ketään ei ole lähettyvillä kun vauva on yksin, niin ei voi.

    • JANNI

      Unohin siis sanoa et munki porukat asuu siis toisella paikkakunnalla ja kaverit kokoajan jossain ja muutenki sitä luokkaa ettei paljon lapsenlikkana oleminen taida kiinnostaa.

      Noh ei täs oo ku enää 2 päivää ja kaikki mitä vauva tarttee niin on kyllä riittävästi :)

    • SosssunTäti

      Älä nyt vaan erehdy.Se on lastensuojelu-rikkomus.
      Tästä on seuraus lastensuojelu-ilmoitus.

    • No ei sul oo tilata pitsaa?

    • Lastenäiti

      Ei ole todellista, että on näin uusavuttomia äitejä. Kautta maailman on saanut vaunun alakoriin tai vaikk kädessä kantaa 10 kg kauppakassin,kun kerroit ,että kauppa on lähellä. Yleensä vaunuissa on madollista myös laittaa riippumaan pari kassia.
      Olen kasvattanut kolme lasta ja vaunujen kanssa käynyt aina kaupassa,koska lähikauppa oli alle km päässä ja päivällä oli aikaa aina tehdä kauppaostokset-ei tarvinnu iltasin lähteä autolla miehen tultua töistä .
      Siis ei vauvaa yksin kotiin?

    • FaktatEsiin

      Avaaja on joko äärimmäisen typerä trolli tai aitten äärimmäisen typerä teiniäiti. Niin tai näin, ei hyvältä näytä.

    • AvaajaUusavuttomalle

      Vauvaa ei saa jättää yksin edes viideksi minuutiksi.
      "En jaksais lähtee lastenvaunujen kanssa kauppaan ku takasin tuleminen on niin vaikeaa niitten kauppakassien kans :/"

      Ei sitten tullut aikaisemmin mieleen, että kun saa lapsen, elämä ei ole yhtä helppoa kuin aikaisemmin? Kun kauppa on lähellä, niin tee vaikka viisi eri reissua, että saat tavarat kotiin tuotua vaunujen kanssa.
      Jos sulla on kaikki mitä vauva tarvitsee, niin kuinka helvetin paljon ajattelit itse syödä kahden päivän aikana, kun et saa niitä ostoksia kerralla tuotua? Juo vettä hanasta, niin ei ainakaan tarvitse mitään nesteitä kaupasta raahata!

      • Janni

        Asiat on hoidossa jo.
        ja en mä tätä muksuakaan nyt ihan tahalleni tän ikäsenä tehny... Ja en tekis aborttia ainakaa enää ku mulla on maailman ihanin pieni poika, jote kyllä tiesin ettei tuu välttis olee helppoo mut mä en omaa lastani tapa!


      • 1säpappa
        Janni kirjoitti:

        Asiat on hoidossa jo.
        ja en mä tätä muksuakaan nyt ihan tahalleni tän ikäsenä tehny... Ja en tekis aborttia ainakaa enää ku mulla on maailman ihanin pieni poika, jote kyllä tiesin ettei tuu välttis olee helppoo mut mä en omaa lastani tapa!

        Ei nyt varmaan kukaan tervejärkinen lastasi neuvois tappamaan. Tervetuloa nyt kuitenkien tähän vanhempien maailmaan, jossa OMA elämä jää pitkälti toisarvoiseksi. Sitä vaan pitää oppia toimimaan sen mukaan mitä on, ja etköhän sinä opi. Kaupassakäynti ei ole ihan niin helppoa kuin mihin olet tottunut, ja monesti suihkussakäyntikään ei onnistu vaikka se lapsettoman mielestä ois miten yksinkertainen operaatio tahansa.

        Toisaalta kyllä vauva lopulta kuitenkin antaa enemmän kuin ottaa.
        Ja mulla ei sit myöskään ollut puolisoa auttamassa noissa arkioperaatioissa.


      • AvaajaUusavuttomalle
        Janni kirjoitti:

        Asiat on hoidossa jo.
        ja en mä tätä muksuakaan nyt ihan tahalleni tän ikäsenä tehny... Ja en tekis aborttia ainakaa enää ku mulla on maailman ihanin pieni poika, jote kyllä tiesin ettei tuu välttis olee helppoo mut mä en omaa lastani tapa!

        Ei syntynyttä lasta voikaan abortoida.
        "Ja en tekis aborttia ainakaa enää ku mulla on maailman ihanin pieni poika..."

        Kannattaa nyt kuitenkin jatkossa huolehtia todella hyvin ehkäisystä, ettei lastensuojelun tarvitse puuttua teidän perhe-elämäänne. Kahden kanssa et tule selviämään, jos yhden lapsen kanssa kaupassakäynti tuntuu noin ylitsepääsemättömän vaikealta.

        Otat nyt itseäsi niskasta kiinni ja ajattelet, että sulla on tuo lapsi 18-20 vuotta vastuullasi. Sinun tulee asettaa hänen tarpeensa itsesi edelle, mikäli meinaat että hänestä tulee hyvä ihminen, kunnon kansalainen, joka joskus aikuisena perustaa perheen ja pitää huolta lapsistaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe