Työkaluista

tools.R.Xpensive

Jenkeissä näyttää olevan että autonasentajan on itse hankittava työkalut mennessään korjaamoon töihin:
https://www.youtube.com/watch?v=dPzqmCrT15A

Onko näin Suomessa tai euroopassa yleensä? Työkaluthan voivat maksaa aivan helvetisti, ainakin sellaiset joista on ammattikäyttöön vaikka olisivatkin ihan perustyökaluja, hylsysarjoja, kiintoavainsarjoja, ruuviavaimia, jne. Kenellä aloittelevalla mekaanikolla voi olla niihin varaa?

10

2963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kupinkääntäjä

      Jenkkilä onkin miljonäärien valtio ja miljonäärejä tulee kun maksattaa kaiken muilla, pipilän politiikka tähtää myös tuohon

    • caaron

      Ei kai tuossa videossa niin sanota. Jos olet self employed eli yrittäjä, pitää työkalut tietysti ostaa.

    • sormipoisnenästä

      Aikoinaan 90-luvulla Englannissa oli niin, että merkkikorjaamon asentajalla oli omat "peruskäsityötyökalut". Nykytilannetta en tiedä.
      Korjaamon puolelta oli erikoistyökalut, paineilma yms. työkalut.
      Ei suomessa kaikki asiat ole niin pielessä, vaikka välillä keskutelupalstalta saa semmoisen mielikuvan...

    • AutoVaihtooni

      Niin, no. Palkkatasoon suhteutettena ne työkalut maksaa siellä jenkkilässä varmaan 1/3 siitä mitä suomessa.

      Toisaalta normaali konttorirotta joutuu ostamaan omat vaatteet jotka edustavat työnantajaa?

      • ksddkskfjsdkklsd

        Suomalainen konttorirottako?
        Ainakin teollisuudessa haalarit tms. työvaatteet ja niiden huollon antaa työnantaja, ulkopuolinen firma käy hakemassa käytetyt haalarit pesuun ja korjaukseen samalla kun toiset ovat käytössä.
        Oma pyykkikone voisikin aika äkkiä olla vaihtokunnossa jos sillä pitäisi pestä teollisuudesta paskaantuneet haalarit... rupeaisi jo valmiiksi pieni palkka tuntumaan vieläkin pienemmältä kun pyykkikoneesta tulee nopeasti menevä kulutustavara...


      • Igvvlt

        Jenkkilässä on yhtä kalliit työkalut, eurooppalaiset merkit on kalliimpia, moni erikoistyökalu euroopasta.

        Siellä moni asentaja mielestäni tuhlaa rahansa pelkästään ostamalla " truck tools" eli snap on, ym matco, mac työkaluja joita myyjät myy autoista, aikamoista ylihintaa ja varsinkin snap on työkaluissa.

        Sitten 5000- 10000 hintaisia työkaluvaunuja "euroissa"
        lainalla.. kalliimpiakin yhdistelmiä. Amerikkalaisella foorumilla kun luin niin mekaanikko oli ostanut ison snap on työkaluvaunun ja se oli pari tonnia halvempi kuin minun ostama sijoitusyksiö.. jossa hyvä tuotto euroissa vuodessa.

        Tuottavuus vain kärsii kun vetelet laatikoita auki, saman asian ajaisi iso halpa työkaluvaunu.

        Huonoilla palkoilla usassa työkalujen hankinta jää työntekijälle. Sen ymmärtäisi oman yrityksen kohdalla että ostellaan työkaluja mitä näkee tarvitsevan


    • Anonyymi

      Snap-On työkalut ei ole ylihintaisia. Ovat pelkästään ammattikäyttöön tehtyjä. Laatu maksaa. Kuluttajat eivät näitä osta.

      • Anonyymi

        parasta laatua itse teen omilla työkaluilla firma maksaa työkalu korvauksen


    • Anonyymi

      Maassa maan tavalla ja meilläkin on molempia käytäntöjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe