Kurkuntaimien latvominen

Kurkkuuu

Moi! Olen ensikertaa kasvattamassa kurkkuja. Laji on avomaankurkku Rhensk Druv ("Reinin rypäle"). Kaikissa taimissa on tällä hetkellä 2 lehteä. Mietin, että pitääkö taimia latvoa? Olen lukenut joitain keskusteluja, joissa osa sanoo että pitää, ja osa sanoo että ei. Ota siitä nyt sitten selvää, että mitä pitäisi tehdä. Olen laittamassa taimet metrin korkuiseen pieneen ns. kasvihuoneeseen kun ovat vielä vähän isompia. Kiitos vastauksista! Ps. muutenkin saa kurkun hoidosta kaikenlaisia hyödyllisiä vinkkejä kertoa!

4

3116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viljelyseis

Vaikutat tosi tietämättömältä asian suhteen. On varmasti parempi, että haet kurkkusi lähikaupasta. Säästät varmuudella euroja.

• Tätsy

Älä ihmeessä latvo. Sinun taimesi ovat vasta sirkkalehtivaiheessa eli aivan kasvun alkuvaiheessa, anna kasvaa. Kun maa on riittävän lämmin istuta kasvupaikalle ja edelleen anna kasvaa. Koskaan en ole kurkkuja latvonut, tomaatteja kylläkin ja se onkin ihan eri juttu.

• KylmäKevät

Höh "viljelyseis", ei puutarhan ystävä noin ajattele. Harrastukset saavat maksaa, senhän näkee puutarhaliikkeiden hinnoistakin. Omppuja ja marjapensaita lukuunottamatta olen itse reilusti tappiolla pienimuotoisessa puutarhailussani.
      Jos kurkkukasvi on pensastava, ei tietääkseni leikata. Köynnöstävän voi puutarhanetin neuvon mukaan latvoa 5-6 lehtiparin jälkeen. Se saattaa olla kätevää, jos kasvattaa kurkkua matalalla maata pitkin. Itse olen kasvattanut ylöspäin kiertelemään tukien varassa, ja silloin ei leikkaamista ole tarvittu.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      715
    Aihe