Elämä on vittujen elämä

kumipeelo

Olen kohta 28-vuotias ja asun yhä äidin luona. Istun päivät pitkät koneella katsoen animea ja chaneja selaillen. Makaan myös sängyllä aika paljon. Minulla ei ole ystäviä, ei edes netissä. En osaa olla sosiaalinen edes irkissä. Rahani käytän kaljaan ja tupakkaan. Kaljaa en siis juo kavereiden kanssa vaan tietokoneen edessä. En saa nukahdettua ellen juo jotain alkoholia iltaisin. Minun ei pitäisi juoda psyykelääkityksen takia, mutta juon silti.

Olen niin syvällä hikikomeroinnissa, etten tiedä onko tästä paluuta normielämään. Miten muilla menee?

22

3041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autamuita

Auta muita jos pystyt se auttaa eniten sinua, vaikka netissä, koska saat siten välittämistä ja kiitollisia ihmisiä ympärillesi. Voit auttaa vaikka toisten tietämättäkin niin karma tuo kuitenkin sinulle jotain hyvää ja toiset ihmiset eivät ainakaan ala pyytää liikoja.

Etsi henkisyyttä, ihminen ei ole pelkkä fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen, jos sen puolen laiminlyö, niin se vie pohjan elämältä. Elämäntarkoituskin olisi hyvä löytää, ei tänne ole tultu vain löhömään.

Juominen kävisit edes AA:ssa, jos mahdollista.

• hei1111

Tykkäätkö liikunnasta? esim juoksulenkkeily säännöliseks sit jos vaikka löytyy jotain ulkotreeni laitteita niin tekis niilläkin jotain samalla reissulla. sit syö jotain halpoja kanankoipia niin parantuu hormoonitoiminta ja tulee itseluottamusta... tommosta pari vuotta niin alkaa helpottamaan

• kasvahanmiehenmittaan

Jospa kasvaisit aikuiseksi?

Äitisikö sinut elättää?
      Katsopa muita 28 vuotiaita,
      Sinun kannattaisi keksiä joku harrastus. Mieti myös miten ilahdutat äitiäsi. Autatko kotitöissä?
      Vai peseekö äitisi vaatteesi, laittaa ruoan, tiskaa ja siivoaa?

Jos sinä et aio tormistautua, niin äitisi pitäisi ainakin!

Ymmärtäisin jos olisit sairas jotenkin.
      Paitsi että sairaaatkin yrittävät jotain!

• päätöksenvoima

Kyllä sinä pääset uuden elämän alkuun kun otat vain ensimmäisen askeleen!

Päätät että tästä se nyt lähtee. Eteenpäin hivuttamalla.
      Päätöksenteko on muuten ihmeellinen voima. Vaikka jos teet yhdenkin pikkupäätöksen, niin se muuttaa jo pikkusen. Ja kun olet osannut muuttaa pikkusen tilannetta niin siitä se lähtee hiljaa hivuttamalla sitten.

Ota munakello avuksi. Päätä että teet jotain (esim järjestelet huonettasi/verryttelet/katsot jonkun asiaohjelman tai dokumentin/etsit jonkun kurssin netiltä/tai jotain järkevää) ja laitat sen munakellon tikittämään vaikkapa 10 tai 15 minuuttia. Sitten teet sen jutun.
      Olet päässyt alkuun. Sitä rataa sitten treenaat itseäsi.
      Voit tehdä vaikka päätöslistan. Siinä näet itse konkreettisesti mitä sinä itse haluat ja yrität!
      Se on tavallaan tiekartta uuteen elämääsi.

Voi naurattaa ehkä, mutta itselläni toimii hyvin. Kun on esim siivoaminen ja ei yhtään huvittaisi, niin laitan munakellon päälle ja siivoan sen 15 minuuttia sitten. Oma apu, paras apu!

Tupakin polttoon ja kaljan juomiseen on olemassa tämä linkki.
      Kun otat yhteyttä, niin saat jonkun joka pitää sinuun yhteyttä, se on seuraa sekin ja apu yksinäisyyteen! Kas tässä:

nuorille:
      https://www.paihdelinkki.fi/fi/kohderyhma/nuorille
      https://www.paihdelinkki.fi/

Se että olet kirjoittanut tänne avoimesti, on jo oikeastaan se ensimmäinen askel: yrität näin muuttaa tilannetta.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää ja yritysmieltä!

• LonelinessSucks

Joo-o. Kyllä yksin rypeminen on hanurista. Jonkin aikaa se kuulostaa ehkä valinnalta, mutta pidemmän päälle ei. Olin minäkin pitkään melko yksinäinen, enkä välittänyt koko asiasta yhtään mitään. Pidemmän päälle se vasta on alkanut tuntumaan aivan paskalta olotilalta. Alkoholi on minunkin ainoa "kaveri". Sitä saa rahalla, eikä se valita turhista.

Mitä pidemmälle rypee omissaan, on aina hankalampi nousta montusta. Onko aloittajalla työpaikka? Jos on, niin aina on helpompi irrottautua syntymäkodista silloin. Mutta tee edes se nopeasti, jos vain suinkin voit. En tiedä mitä nappeja vetelet, mutta tuskin niistäkään mitään oikeaa iloa on.

• kumipeelo

Ikinä en ole ollut töissä. Kouluja en ole käynyt peruskoulun lisäksi.

• LonelinessSucks

Eli tässä lienee nyt kyseessä se kuuluisa "syrjäytyminen", jollaista ei oikeasti ole olemassakaan. Yhteiskunta syrjäyttää kyllä helpolla.

Eipä ole ihan helppoa nousta, mikäli on jo 28-vuotias, eikä ole koskaan ollut työsuhteessa. Tämä on uusi tilanne ja ilmeisen laaja myös.

• kivaidea

Eikö olis hyvä idea ruveta opiskelemaan jotain?

Olisi jännä vaihtaa omia kuvioita ja ruveta tietämään ja osaamaan ihan uusia juttuja?
      Saisiti sipinää, vaihtelua ja uutta elämää!

On vaikka mitä mahdollisuuksia! On etäopiskelua, nettikursseja, vapaaopiston piirejä ym ym.
      Varmaan joku tietää täälläkin.
      Kerro kiinnostuksistasi, niin voimme jelppiä neuvoilla!

• hermoheikko

Kannatan ehdottomasti opiskelua! Itselleni kävi aikoinaan niin, että kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, josta syystä linnoittauduin kotiini, en pystynyt etsimään töitä tai edes juuri harrastamaan mitään muuta kuin lukemista ja netissä roikkumista. Olin hyvää vauhtia syrjäytymässä. Sitten 26-vuotiaana ahdisti jo kotona olokin niin paljon, että päätin hakea kouluun vaikka väkisin. En tiennyt mikä minua olisi kiinnostanut, ei oikein mikään erityisesti, joten hain vaan opiskelemaan erästä käytännönläheistä alaa. Opintojen aloittaminen tuntui tosi pelottavalta, mutta kun vain päättäväisesti meni sinne takapenkkiin istumaan joka aamu, niin kyllä se siitä pikkuhiljaa helpotti. Jossain vaiheessa huomasin, että hei, mähän pärjään ihan hyvin, ja opiskelemani alakin alkoi tuntua ihan kiinnostavalta! Ja pikkuhiljaa sos.tilanteiden pelko alkoi hellittää.

Nyt olen valmistunut ja ollut työelämässäkin jo muutaman vuoden, ja elämä näyttää huomattavasti valoisammalta! Edelleenkin olen yksinäinen, mutta sentään minulla on mielekäs työ ja sosiaalisia kontakteja työpaikalla. Ja pystyn itse maksamaan laskuni, ostamaan ruokani, joskus jopa tekemään jonkun pienen lomareissunkin. Olen myös alkanut harrastamaan kuntosalia. En olisi varmasti ikinä päässyt tähän pisteeseeen, jos en olisi silloin aikoinaan ottanut itseäni niskasta kiinni ja pakottanut itseäni kouluun. Siitä sain tunteen, että olen minäkin ihan yhteiskuntakelpoinen ihminen. Edelleen kärsin jännittämisestä, mutta se on huomattavasti lievempää, kuin ennen.

• hyviäuutisia

Hyvä että tulit kertomaan tänne, kiitos!

Opiskelu on tosiaan hyvä askel toisenlaiseen elämään, saa uuden otteen ja elämä tulee mielekkääksi ja pääsee kiinni sosiaaliseen elämään.

• noirk

Ei kukaan ole irkannut enää yli kymmeneen vuoteen. Irc oli joku 2000-luvun alun juttu.

• Meillä muilla menee -kiitos kysymästä -hyvin..
      Jonkun pitäisi vain tulla nostamaan sinut sieltä sängystäsi rinnuksista jalkeille..Sitten läpsiä avokkaita muutaman kerran ympäri poskia ja vielä paukauttaa kengän syrjällä persauksiin kertaalleen, jotta heräisit torellisuuteen omasta kuplastasi.
      Nämä opiskelu hömpät voit unohtaa kokonaan ja sieltä vain hakemaan perustason hommia ja niitä nyt on tarjolla jokapuolella. Kaikenlaista tehdastyötä on tarjolla ja esim. Uudessakaupungissa oli tarjolla autonrakennus hommia , sen kun vain olisit hakenut..

Siinä on vaan semmonen homma, että laiskoille perseellään istuville kaljan kittaajille nyt on turha mitään neuvoja antaa kun se elämän ongelma on laiskuus!. Se on vaikeasti parannettava sairaus.
      Äitiäsikin vituttaa suunnattomasti katsella kotonaan kököttävää "poikaa", joka ei ole tajunnut jo lähteä menemään sieltä aikaa sitten.

• opinnotparasta

Aloittaja kertoo että on psyykelääkitys, eli on ongelmia terveyden kanssa.

Kyllä opiskelujen aloittaminen parasta tässä tilanteessa.
      Voisi jutella äitinsä kanssa opiskelujen aloittamisesta.
      Varmaan on joku muukin jonka kanssa voisi keskustella. Ja sitten voi tietysti plärätä netillä, saa vinkkejä.

• Opinnot eivät tuo leipää pöytään, eikä rahaa asumiseen...Työnnä ne opinnot omaan anukseesi..Aloittajan älykkyysosamäärä lienee lähempänä 80:ntä, joten mitä sellaisen päähän saat uppoamaan. Tohtorin paperitko?
        Opinnot ovat tuon ikäisillä ajan hukkaa ja tyhjänpäiväistä runkkaamista opistolla.

• saisithävetä

Huomaatko itse miten tyhmä ja varsinkin sydämetön ihminen olet?
        Sanankäyttösi on myös ala-arvoista ja kertoo sinusta itsestäsi että varsinkaan sinä et ole ollut itseäsi sivistämässä missään.

Opinnot nimenomaan tuovat leipää pöytään kun pääsee alkuun.
        Täysin mahdollista on saada vaikkapa tohtorin paperit!
        Sinä siellä et tiedä tilannetta ja etkä tiedä kenenkään älykkyysosamääriä!

Jos olisit empaattisempi ja sinulla olisi jonkinlaista sydämen sivistystä, niin häpeäisit että olet ilkeilemässä aloittajalle ja painamassa häntä alaspäin.

Kannusta paremminkin!

• ColdSteel
        CamelBoots kirjoitti:

Opinnot eivät tuo leipää pöytään, eikä rahaa asumiseen...Työnnä ne opinnot omaan anukseesi..Aloittajan älykkyysosamäärä lienee lähempänä 80:ntä, joten mitä sellaisen päähän saat uppoamaan. Tohtorin paperitko?
        Opinnot ovat tuon ikäisillä ajan hukkaa ja tyhjänpäiväistä runkkaamista opistolla.

Kamelikalossi on siis itse suoraan peruskoulusta töihin siirtynyt hanttiduunari, joka ei ymmärrä opiskelun merkitystä rahansaannin suhteen. Sitä mennään isin ohjeiden mukaan suoraan raatamaan, koska "Opinnot eivät tuo leipää pöytään, eikä rahaa asumiseen...". Tehdastyöläiset ovat alimman palkkatason duunareita, ja totta vitussa kannattaa välttää sellaista saatanan orjatyötä alkamalla opiskelemaan jotain, koska viimeistään hanttihommissa hajoaa, paitsi, jos on kamelikalossin kaltainen vajakki, joka on ylpeä siitä, että on isin ohjeiden mukainen hanttiduunari, joka ei luultavasti ole edes peruskouluakaan läpäissyt.

"Äitiäsikin vituttaa suunnattomasti katsella kotonaan kököttävää "poikaa", joka ei ole tajunnut jo lähteä menemään sieltä aikaa sitten."

Olisiko äidin kannattanut itse ajatella siinä vaiheessa, kun levitteli jalkojaan, ettei kaikki välttämättä mene suunnitelmien mukaisesti? Ihan kuten olisit itsekin voinut ajatella sitä opiskelua, ettei tarvitsisi nyt katkerana vittuilla muille sitä, ettei omat rahat riitäkään mihinkään kaljan ja röökin jälkeen. Kaltaisesi punaniskajuntin voisi minun puolestani pistää seinää vasten ja vetää kuulan kalloon, teikäläisiä saastoja kun on aivan liikaa jo pelkästään tässä maassa.

• opinnotparasta

Opiskelujen aloitus on varmaan parasta tässä tilanteessa.
      Aloittaja kertoo että joutuu syömään psyykelääkkeitä. Ei ole silloin helppoa siirtyä työelämään.

Itse uskon että aloittaja yrittää etsiä eri vaihtoehtoja miten saada muutos elämäänsä.
      Opinnot on hyvä vaihtoehto. Voi ottaa aluksi kevyesti.

• onhanmeitä

Voin lohduttaa sillä, että on meitä muitakin. Itse olen jo 37-vuotias ja asun äitini kanssa. Alko ei ole elämässäni, mutta töiden lisäksi olen omaishoitaja, eli se on toinen työ.
      Yksinäisyyttä poden. Olen tavallaan kasvanut ja tottunut yksinäisyyteen, mutta parisuhde olisi tervetullut. Se vaan,un ei ole koskaan edes seurustellut, on jo pitkästi yli 30v, ei ole mikään etu parisuhderintamalla. En ole ikinä edes kertonut treffeillä tilanteestani, koska pelkään reaktioita. Tilannetta ei helpota, että poden sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Olen myös neitsyt.

Tsemppiä jatkoon.

• onhanmeitä

Rohkaisen myös opiskelemaan. Itse aloitin yliopistossa 2006, valmistuin 2013. Nyt tosiaan töissä, mut myös omaishoitajana. Suoritan ohella toista yliopistotutkintoa, valmistunee tämän vuoden puolella. Opiskelu kannattaa aina ja työnhaku. Myös mieluisat harrastukset.

• Kokeilenaita

Paras idea olisi muutto muualle. Ainoita keinoja saada apua olisi kysyä sossusta. Sieltä voivat järkätä kämpän ja tarvittavat tuet siihen. Voi olla iso kynnys kysyä mutta paras keino.

Riippuu fyysisestä ja henkisestä tilanteesta mutta parasta olisi kysyä samaa kautta mahdollisesta oppisopimuskoulutuksesta ja mistä tahansa töistä.

Idea on siinä että kannattaa hyväksyä mikä tahansa työ josta maksavat palkkaa. Jos tälläistä ei ole tarjolla niin mene te-toimiston kuntoutuspaikkoihin. Sossu pystyy auttaa asioissa.

Alkoholia ja tupakkaa olisi hyvä saada vähennettyä. Pyri lisäämään liikuntaa vähän kerrassaan. Mitä paremmin voit fyysisesti niin sitä paremmin jaksat ja pystyt tekemään joitakin töitä.

• Fkckckc

Kuka sun käskee asua äidin helmoissa. Irrota jo niistä äidin essun nauhoista ja hanki oma kämppä.
      Sossu ja Te-keskus sun muut auttaa varmasti. Viimeistään silloin kun
      seuraavan kerran käyt terkkarissa niin otapa asia siellä puheeksi hoitsun tai lääkärin kanssa. Hekin neuvovat ja auttavat sinua oikeisiin virastoihin jne..

Ne lääkkeet kaljan kanssa popsittuina on yhtä tyhjän kanssa tai pahentavat vaan tilannettasi.
      Omaan asuntoon kun muutat, tunnet taatusti jo senkin vuoksi olevasi tolpillasi. Vai onko äidin seura niin tarpeen ettet uskalla lähteä omille siivillesi. Iso mies!
      Jos olisin äitisi, pistäisin sinut maailmalle. No, hopi hopi! Pärjäät sinä!

• eivikaneuvoja

Jos et viitsisi naruttaa noilla "äidin helmoissa"-stooreillasi!

Aloittajalla on omat syynsä, joita et sinä. enkä minä eikä kukaan muukaan tiedä.

Aloittaja ja äitinsä ovat ihan varmaan yrittäneet parhaansa. Ja yrittävät edelleen.
      Aloittaja on mielestäni tosi rohkea kun kertoo tilanteensa ja haluaa saada uusia näkökohtia.
      Uskon vakaasti että tilanteensa hoituu ja asia selvenee!

Voi olla että omaan asuntoon muutto ei ole mahdollista, joten älä ivaile "uskaltamisella" ym ja muulla lällyllä.

Jos olisit äiti, - SIIS OIKEASTI (mitä et ole), niin et pistäisi "maailmalle"!!!!
      Rakastava äiti ei toimi niin!

Kun wet tiedä tilanteesta, niin parempi olla vikaanneuvomasta.

Opiskelujen aloittaminen olisi hyvä keino.
      Ja että tuetaan tätä nuorta miestä, ja kannustetaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe