GSF 1200 -05 paukuttaa putkessa, venttiilivikako?

Banditti

Kävin koeajamassa erästä -05 vuoden GSF 1200 Bandittia, johon oli vaihdettu avarampi putki, mutta kaasareita ei oltu säädetty eikä synkattu. Mittarissa oli noin 40tkm, mutta venttiilisäätöhuollosta ei ollut myyjällä, eikä edellisellä omistajallakaan tietoa, eli todnäk sitä ei ole tehty. Tyhjäkäynti kylmänä oli haparoivaa ja kierroksilla sai pidettyä konetta käynnissä. Tässä ehkä syynä kevään ensi startti. Lämmin kone kävi sitten jo tasaisesti. Kierroksia otti herkästi, mutta aina kun kierrokset alkoi laskea, niin putkessa paukahteli ja kierrokset olivat vähän "röpöttämistä". Tämä ilmiö toistui sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Johtuuko tuo nyt siitä, että kaasarit ja venttiilit on jätetty säätämättä, vai onko sieltä mahdollisesti joku pakoventtiili menossa?

9

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blacbird

      kun putkia pidellään, on myös kaasarit säädettävä.. muuten putkipelleilystä on vain negatiivisia vaikutuksia.

      • Jutustelija1

        Oma kokemus on että vakioputkilla olleet pyöräni on olleet parempia kuin "teharilla" olevat. Ei porukka jaksa säädellä niitä putkitettujaan ja sitten ne ei kulje edes sitä mitä vakiot.


    • mcsolifer

      Imuventtiilien säätöä suositellaan, kun röpöttää! Ja tietysti tarkistus ekana!

      • Banditti

        Kiitos tähän astisista vastauksista! Tosiaan se huolto-ohjelman mukainen venttiilien säätö on jäänyt edellisiltä omistajilta tekemättä. Olikos se GSF:ssä nyt 24tkm välein, vai miten se menikään. Joka tapauksessa pyörällä on päästelty reippaasti sen yli. Pyörä ollut kahdella omistajalla.

        Pyörä kiinnostaisi muuten, mutta tuo venttiilien ja kaasareiden säätöhuoltojen laiminlyönti vähän arveluuttaa. Tiedustelin jo etukäteen hintaa huollolle, eikä se mielestäni päätä huimannut. Uskaltaisiko tuosta pyörästä lähteä hieromaan kauppoja?


      • Banditti
        Banditti kirjoitti:

        Kiitos tähän astisista vastauksista! Tosiaan se huolto-ohjelman mukainen venttiilien säätö on jäänyt edellisiltä omistajilta tekemättä. Olikos se GSF:ssä nyt 24tkm välein, vai miten se menikään. Joka tapauksessa pyörällä on päästelty reippaasti sen yli. Pyörä ollut kahdella omistajalla.

        Pyörä kiinnostaisi muuten, mutta tuo venttiilien ja kaasareiden säätöhuoltojen laiminlyönti vähän arveluuttaa. Tiedustelin jo etukäteen hintaa huollolle, eikä se mielestäni päätä huimannut. Uskaltaisiko tuosta pyörästä lähteä hieromaan kauppoja?

        Jäi vielä mainitsematta, että päällisin puolin se oli hyvässä kunnossa. Ei naarmuja eikä lommoja.


      • Jutustelija1
        Banditti kirjoitti:

        Jäi vielä mainitsematta, että päällisin puolin se oli hyvässä kunnossa. Ei naarmuja eikä lommoja.

        Se voi olla ettei niitä venttiileitä edes olisi tarvinnut säätää vielä, sehän on näet Tarkistus ja TARVITTAESSA säätö. Yleensähän sitä tarvetta alkaa hyvissä vermeissä hyvältä pidolta olla vasta joskus myöhään.


    • Himmeli

      Mulla 1250 Suzuki ja tehoputken laitoin. Soittelin alan gurulle jota kehutaan orgissa ja käydään päljon hänellä eguja ohjelmoimassa, että tarviiko säätää kun alkoi vähän paukuttaa putkessa. Guru sanoi että ei tarvii, kokemusten mukaan nelisylinteristen venttiilit kyllä kestää, jos pelkästään slipari laitettu

      • Jutustelija1

        Sliparikin sotkee säädöt ja vaatii uudet säädöt. Sanoit lisäksi että ostit tehoputken joka on se koko putkisto kun taas slipari on vain se Slip-On äänenvaimentaja.

        Eli laita vakio putki takaisin tai vie sinne gurulle.


    • Hyväpyörä

      Voihan sen säädättää, mut mikään pakko ei ole, ei kestävyyteen vaikuta.
      Monasti se tarvikeputki aiheuttaa ko. ongelman, jos se nyt ongelma on.
      Jos huollot tehty niin kyseinen pyörä on varma peli.
      Puhun kokemuksesta, sillä itsellä on kyseinen pyörä ollut ja vaikuttaa niin tutulta kirjoituksesi että jopa ajattelin onko kyseessä minun vanha pyörä.
      Onko ekan omistajan etunimen eka kirjain P

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe