Turun puukottajalle 10v vankeus

Nggkgkggkck

Puolustuksen mielestä kyse ei ollut terroriteko vaan tavanomaine tappo jossa maksimirangaistus suomessa on 10 vuotta vankeutta joka riittäisi muutamasta kurkunkatkomisesta suomessa...

Toki kuvaan kuuluisi myös ensikertalaisuusalennus sekä nuorena henkilönä alennus sekä könttäalennus useasta taposta jossa tuomio saa vain yhdestä...vähennettynä jo istuttu vankeus...


2-3 vuotta kaveri kävelee ulos suomalaisesta vankilasta.....näin suomessa

19

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhad.Akbar

      Suojavärin takia on jo viimeistään syksyllä vapaa jatkamaan lähetytstyötään vääräuskoisten keskuudessa.

    • Aavikon.Ajattelija

      Äläpä Einari vouhkaa. Tuomio annetaan vasta kuukauden päästä. Uskoisin, että tuomio on elinkautinen.

      "2-3 vuotta kaveri kävelee ulos suomalaisesta vankilasta..."
      Jos tekijä onkin sinun kaveri, minun kaverini hän ei ole.

    • pelkoleviää

      Terroristi pääsee kuin koira veräjästä, muualla Euroopassa kaltaiset hullut saa eilinkautisia mutta ei Suomessa. Suvakki pulustaja asianajaja ja vielä suvakki tuomari niin farssi valmis, varsinaista sirkusta koko touhu. Toivon että vapautuessaan joku tappaa tuon hullun ennen kuin tapahtuu lisää murhia. ON TÄÄ IHME MAA. OIKEUSISTUIN TÄYSIN KAHJOJA TÄYNNÄ. Kun näin käy sehän on kaikille radikalisoituneille viesti, tule Suomeen ja tee isku, selviät vähällä.

    • ElinkautinenMaksaja

      "Äläpä Einari vouhkaa. Tuomio annetaan vasta kuukauden päästä. Uskoisin, että tuomio on elinkautinen."

      - no paljonko se elinkautinen on täällä rosvolandiassa?

      • Jgjgjgjgjgjgkg

        Niin .ja kun se oli vieläpä mielentilatutkimuksen mukaanntäysin järsissään katkoessaan kurkkuja niin käy tässä kuten tapaus sarjakuristaja että tämä pääsee tekemään vielä monia jopa kymmeniä kuolonuhreja lisää....

        Suome lait tuntien pyrki tömä puukottaja tekemään mahdollisimman monta uhria kun tuomio tulee kuitenkin vain yhden mukaan...kaikki muu on könttäalennusta..


      • Aavikon.Ajattelija

        "- no paljonko se elinkautinen on täällä rosvolandiassa?"

        Periaateessa se voisi olla oikea elinkautinen. 12 vuoden lusimisen jälkeen Helsingin hovioikeus päättää voisiko tuomitun vapauttaa ehdonalaiseen vankeuteen. Hovioikeus joko vapauttaa vangin tai käsittelee asian aina uudestaan kahden vuoden välein. Vankia ei siis ole pakko vapauttaa minkään määräajan jälkeen, vaan vapauttaminen perustuu aina hovioikeuden harkintaan.

        Käytännössä elinkautinen on lyhimmillään 12 vuotta, toisaalta pisin lusittu tuomio on ollut 22 vuotta. Tälle välille se sattuu.


    • Jfjfjfjfjfjfjg

      Jos tätä marokkolaista ei tuomita terrorismistq niin suomalaisessa oikeuskäytännössä tälläiset kadulla tapahtuvat tuntemattomien puukotukset katsotaan aina tapoiksi ja sillä ei ole merkitystä etä tämä pyrki erityisesti uhrien hengenlähtöön ja katkomaan kaulat....

      Vaikka uhrejanja tapettuja olisi useita niin suomalaisessa oikeusistuimessa tuomin saa vain yhdestä teosta jossa maksimi on se 10 vuotta istumista jota käytännössä yksikään taposta tuomittu ei istu loppuun saakka..

      Aikamoimen farssi tästä on tulossa

    • terroristifani.Li

      Vapauttakaa se matupoika, hän on syytön. Väärin ymmärretty moniosaaja. Työvoimapulan paikkaaja.

      • Ja.Parta.Kasvaa

        Riittääköhän tuo aktiivimallin vaatimaan aktiivisuuden osoittamiseen vai leikataanko raukalta tukia?.


    • Pessimisti

      Ei saa tuomiota ollenkaan vaan ylistetään kunniasankariksi ja saa suuren summan rahaa. Vain SUOmessa.

    • muslimiterrorirtit.ry

      "he eivät ole väkivallantekijöitä, he ovat sen uhreja". Näin lausui viisaudessaan ministeri sanni.

      • Aavikon.Totuudenpuhuja

        "Näin lausui viisaudessaan ministeri sanni."

        Sinä varmaankin osaat tarkemmin kertoa missä yhteydessä ministeri olisi näin lausunut?


    • pysytään.asiassa

      ylen uutisesta tänään:

      "Syyttäjä toisti näkemyksensä siitä, että Turun puukottaja pitäisi tuomita elinkautiseen vankeusrangaistukseen kahdesta terroristisessa tarkoituksessa tehtävästä murhasta ja kahdeksasta samassa tarkoituksessa tehtävästä murhan yrityksestä."

      Tuomio tulee vasta kesäkuussa 2018.

      • Uhuhujuhuhvbub

        https://yle.fi/uutiset/3-10204849

        Turun puukotusten tuomio tulee kesäkuussa – Syytetylle luvassa ainakin kymmenen vuotta vankeutta


        Puolustus puolestaan edelleen kiisti terroristisessa tarkoituksessa tehdyt murhat ja murhan yritykset. Puolustuksen mukaan kyse oli tapoista ja tapon yrityksistä, joista vähimmäisrangaistus olisi kymmenen vuotta vankeutta.
        Puolustuksen mukaan puukotukset on toteutettu tunnekuohuun rinnastettavassa tilassa, eikä niitä ole tehty erityisen raa'alla ja julmalla tekotavalla tai vakaasti harkiten.

        – Hän on päättänyt jollain tavalla toimia, mutta meillä ei ole tietoa, onko nämä olleet ohimeneviä ajatuksia vai oikeita suunnitelmia, syytetyn asianajaja Kaarle Gummerus totesi oikeudelle.

        Puolustuksen mukaan syytetty ei ole pyrkinyt teoillaan tuottamaan uhreilleen tarpeetonta tuskaa, eikä pitkittämään tekoja. Puolustuksen näkemyksen mukaan syytetty on pyrkinyt ensimmäisen veriteon jälkeen pakenemaan paikalta.

        Järjestön kannattaminen ei tee terroritekoa, sanoo puolustus

        Puolustuksen mukaan syytetty on osoittanut mielenkiintoa ja ollut myötämielinen terrorijärjestö Isisiä kohtaan, mutta tämä itsessään ei riitä täyttämään Suomen rikoslain mukaista terrorismirikoksen määritelmää.

        – Jonkun järjestön kannattaminen ei tee teosta terroritekoa, Gummerus sanoi.

        Puolustuksen mukaan vakavan pelon aiheuttaminen väestön keskuudessa ei ole ollut syytetyn tavoitteena. Tekijä ei ole suoraan myöntänyt tätä oikeudessa tai poliisille esitutkinnan aikana.

        Puolustuksen mukaan syytetyn motiivi teoilleen on ollut länsiliittouman ilmaiskut Syyrian Raqqassa sekä paikallisten ihmisten kärsimys.


    • Aavikolle.takaisin

      Onkohan ollut Aavikon puolustusasianajaja kun pää punaisena joutuu huutamaan syytetylle, ettei tämä ole mikään terroriteko ja tämä huutaa parta heiluen takaisin, että kyllä se vaan on terroriteko.
      On se vaan jotenkin niin huvittavaa ; ))))

      • Ujujuuu

        Jos tämä käytännössä saaa sen parin vuoden linnatuomion niin suomeen kyllä kohdistuu kaikkien isis terroristien muuttoaalto..


    • Ei saa edes 10 vuotta, koska on matub niin tottakai häntä ei tuomita ainakaan terrorismista. Tapoista hän istuu puolet eli n 4 vuotta. Sen jälkeen SPR homma hänelle uuden kämpän ja hän asutelee loppuelämänsä sossunrahoilla niin kuin muukin roskaväki. Anteeksi että käytän tuollaista nimitystä, mutta en pidän kaikkia jihad taistelijoita joita asuu
      Asuvat Suomessa roskaväkenä. Minun mielestä roskat pitäisi polttaa.

      • Bibiinknknji

        Juuri näin...koska tämä julistaurui isis terroristiksi niin ei sitä voi enää ksrkoittaa marokkoon takaisin koska siellä isis terroristit hirtetään..


    • Snygiadri

      Niuvanniemiosastoo on tää kekluttaja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe