Turvezheikeille?

istukoverotajatraktorisa

Kun the kesän nostatte turvetta rahaa vastaa, niin mites verotus kohtelee, turvetulohan on monelle sivutuloa Maataloustuloon?

36

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI_NOUSE_USVA

      Turvesheikit,eiks he parjää hirmusen hyvin.Niin ne pikkuset linnut ovat laulelleet. Luonto vaan kärsii,kun suot räävitään. Lailla kieltää turpeen nosto. Miksi kukaan ei nosta äläkkää?

      • eirauhaasaa

        tuo verokysymys pitää selvittää, siis itselleni.


      • missäon100000m3turvetta

        #Pärjää, kun #puolillakuormilla täyet velottavat!


      • palataan
        missäon100000m3turvetta kirjoitti:

        #Pärjää, kun #puolillakuormilla täyet velottavat!

        em ei ollut "huuli!


      • tietuvaon

        voi voi ja margariini, seoli vain yhen-kesän, "sullemulle keskusta puolue-avustusta, Piipsanneva turvetuotantoa on vsta-74 tähänpäivään tehnyt tiliä Keskustalle------------?


      • turvekannattaa
        tietuvaon kirjoitti:

        voi voi ja margariini, seoli vain yhen-kesän, "sullemulle keskusta puolue-avustusta, Piipsanneva turvetuotantoa on vsta-74 tähänpäivään tehnyt tiliä Keskustalle------------?

        ko turvetuotanoto on työllistänyt about 40 traktoria 45 vuotta puolillakuormilla ajelut on tuottaneet ainakin miljoona / traktori


    • itseasiass

      Kylläpä! jo äläkän nosti; Ps kieltää tai siis ei kannata #Patasuon turpeen nostoa syystä, kun alue n170 ha sijaitsee erittäin puhdasvetisen muikku -rikkaan Iso-Lamujärven rantueella, parhaalla Mökki-ja virkistysalueella, joka on "Mallorca Kärsämäkisille, Pulkkilaisille, Piippolaisille, Pyhäntäläisille ja monelle muille kautta suomeniemen!
      Kaavailtu turpeen nosto ko alueella on täysin mahdottomuus ja terroriaa! kesän parhaina loma-aikoina ja mökkiläisten(n400)lomien aikana!

      • tsemmotta

        Turvepöly on leijuvaa ja kulkeutuu vähäiselläkin ilmnvirtauksella kauaksikin, tässä Patasuon tapauksessa matkaa mökkeihin ja rantaan on vain kilometrin kahtapuolta ja tuulensuunta kesäisin on pääasiassa turve-suolta järvelle ja mökkien pihoihin, jopa asukkaitten keuhkoihin ja saattaa siinä pyykinarullakin pöksyt tummua.
        Miten pienistä partikkeleista on kysymys, siihen antoi Wenäläinen turvetyöntekijä havannollisen vastauksen ja sanoi, että rannekellon sisäänkin se turve- pöly menee.


      • turvevaara

        Saattaa siinä lomatunnelma katketa kirouksiin tai ainakin vastaaviin sanankäänteisiin, kun lomailija ajaa mökkinsä pihaan ja huomaa turvepölyä verannalla, kaiteissa, portaissa,
        pihakiveyksellä ja veneen tuhdolla, pyykkinarukin on putsattava.
        Em ilmiöstä saivat tuta Talvivaaran lähistöllä asuvat, kun kaivokselta levisi mineraalipölyä asuntojen pihoihin kilometrien päähän, punnitsemattakin on selvää, että turvepöy on hieman keveämpää.


      • järvisulajäitäsängyssä

        Hei! Kulta aukaise ikkunaa, kun on niin kuuma mökki, voi kultaseni, sieltä ulkoa tulee turvepölyä ja koko yön koneen hurinaa, mina haen jäitä pakastimesta tai jäisiä-muikkuja..


      • pääturvetta
        tsemmotta kirjoitti:

        Turvepöly on leijuvaa ja kulkeutuu vähäiselläkin ilmnvirtauksella kauaksikin, tässä Patasuon tapauksessa matkaa mökkeihin ja rantaan on vain kilometrin kahtapuolta ja tuulensuunta kesäisin on pääasiassa turve-suolta järvelle ja mökkien pihoihin, jopa asukkaitten keuhkoihin ja saattaa siinä pyykinarullakin pöksyt tummua.
        Miten pienistä partikkeleista on kysymys, siihen antoi Wenäläinen turvetyöntekijä havannollisen vastauksen ja sanoi, että rannekellon sisäänkin se turve- pöly menee.

        ..ja epäilen, että sitä on myös keväällisen #teloituskomennuksen päässäkin ja paljon!#


      • onliikkeellä
        järvisulajäitäsängyssä kirjoitti:

        Hei! Kulta aukaise ikkunaa, kun on niin kuuma mökki, voi kultaseni, sieltä ulkoa tulee turvepölyä ja koko yön koneen hurinaa, mina haen jäitä pakastimesta tai jäisiä-muikkuja..

        niiih! ja aamuyöstä turveukko!


    • sanoPs

      #Ps-puolue on ainut Suomalaista veronmaksajaa puolustava puolue, sitten, kun Keskustan pelle-Sipilä Suomen möi

    • ughf

      laskin pikaisesti, että jos Piipsanneva olisi kärrykuormilla aumoihin ajettu, kuin silloin kun traktori kuskeille, isännille ja isäntien rengeille kävi, nykytaxojen mukaan vastikkeeton rahan-saanti olisi noin 95 miljoonaa, em ei ole tapahtunut, koska tuotantomallia on useita joissa yhden tuotanto kauden paljastuneen määrän huijausta ei voi harrastaa.
      Kuitengin, kun ja se jo kerran onnistui, voi olettaa..

    • valkoisetkinttaat

      Piipsanneva turvetuotanto on ollut Laestadiulaisten raha-sampo!

      • rosvotwirttäweisaa

        Minulla silloin kun 100000m3 Lestat varasti turvetta loppui usko!


      • bongobongotsoi
        rosvotwirttäweisaa kirjoitti:

        Minulla silloin kun 100000m3 Lestat varasti turvetta loppui usko!

        on siellä #syntisiäkin, mutta pelko perseessä!


      • suljettuyhteisö
        rosvotwirttäweisaa kirjoitti:

        Minulla silloin kun 100000m3 Lestat varasti turvetta loppui usko!

        tosin en ollut ko turve-tuotannon vastaavana, mutta olin Konsernnissa mukana, enkä koko suolla missään asemassa, mutta joka oli, sai suberluberhyber-nopian irtaantumisen Piipsannevan vastaavan pallillta, #syntilistaa hänelle oli jo vuosia kertynyt ja viimeisen oljenkorren nakkasi eräs Kytökylä urakoitsijan lanceeraus Oulun tstolle.
        Homma olikin sen mannin kohdalta #tabuteltu, mutta kallisolisemies, miljoonia!


      • tätäeiraakkutienny

        pari vuotta katselin ja kuuntelin, niin kukaan ei joutunut vastuisiin miljoonien- poklomista, kunnes pirutin Pääkonttorille, että nyt loppuu wirrenveisuut meleko monelta herralta, niin kaskummaa, se Oulun ukkokin sai pikasen siirron"johonkin


    • ihmeviive

      Missä viipyy klo14,47 laittamani viesti, nyt jo 6 minuttia kulunut, ei näy ei kuulu, menikö ensin Supolle?..

    • uffaffaa

      Niin. Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita.
      Kyllä niistä "turvetuloista" verot maksetaan ihan normaalisti.
      Paljonko aloittaja itse maksaa välittömiä veroja vuosittain?
      Miltähän tuntuu olla tyhmä?

      • tah

        kiva, kun jonkun hermoon otti, siis turvetuottaja on itsensä yhtiöittnyt eika tulolla ole yhteyttä maatalous tuotantoon, millaan tavoin?


      • enluotapätkääkään

        olen niin tyhmä" etten tunne mitään sen ihmeempiä, vsta 1963 elokuusta aloitin veronmaksuni ja jatkuu, kun vielä henki pihisee.
        se että arvoisa "turve menee vastauksessaan henk-koht. paljastaa, että jotain epäselvää taitaa olla kun hermoon otti?


      • suomeksi

        niin tämä hermo on #Raakku, hänellä on jotain hampaankolossa meikää vastaan, kun vsta 1974 alkaen en "kaikkia urkoita voinut hänelle järjestää, mutta minkäs tein kun esimiehilläni oli suuremmat wirren lumerot ja vakanssit!
        e3i minulla ole työasioista sanomista, mutta henkoht, että jokainen aamuyöstä kotonaan vastaa omista tekemisistään, kiitos!


      • pöhölöarvelee
        tah kirjoitti:

        kiva, kun jonkun hermoon otti, siis turvetuottaja on itsensä yhtiöittnyt eika tulolla ole yhteyttä maatalous tuotantoon, millaan tavoin?

        doisaalta, kun ajat maatalouden poistoilla maksetulla traktorilla turvetta, muista merkitä poistot turvetuloksi.


      • tyhmyydentohtori

        "Miltähän tuntuu olla tyhmä?, niinpä, kysy veljesi vaimolta jonka nimesit #tyhmäksi!


      • potutpottuina

        Vastavuoroisesti Kohteliasuudesta kysyn sinulta, miltä tuntuu olla aisankannattimena lopun ikää?


    • EUrengit

      Enkä oikein "wiisana sinuakaan pidä, kun kymmenien vuosien ja miljoonien panostuksenne-tilaan ja elämä/ne työnne hedelmänä , saat/te 850e/kk eläkkee/t, sen jälkeen, kun #maatilanne luovutatte "tunnustetulle jatkajalle.

    • miksiköhä

      mmudef, tuosta P-nevan miljoona boklomista et ole kommentsoinut halaistua-sanaa, on oikein, mutta ihmetyttää, kun olit tapahtumien keskipisteessä

    • miksiköhäntäh

      minulla oli silloin vain 600ha peltoa josta nousi turvetta 100% halvemmalla, kuin P-nevalta 1500halta!

    • suomeksi

      Meillä meni Zheikin kanssa sukset ristille, kun yrititte Kärsämäen Keskustan tapaan #Juntata, loikkari Teuran esittämän hnklön Ps,ään joka ei missää suhteessa ole Ps,läinen, tarkoituksena oli käyttää Ps jalustana ja loikata Keskustaan, ihmeellistä, miksei ko hnklö ei yritä kuntavaaleissa jommankumman valtuutetuksi, siksi, kun läpimenoa ei ole odotettavissa, ko henklö on käennousukomppaniaan hyvä äyskijä ei muuta!

    • viestipilviin

      .. eikä desanttiTeuran lähettämän #vasillin tyrmäys pitäisi aiheuttaa itkupotkuraivaria kohtaani, jonka olen saanut lähes terrorilla kokea, millä valtuuksilla ko hidalkot minua painostaa, olen Ps jäsen ja valtuutettu, joten menkääpä isä ja poika? Merikosken työ-ja Terveyden pääntutkintaan, mutta eihän teistä ole uskallusta mennä, räkyttäjä reuhkasilja kantti pettää;)))

    • eiseusvanouskuivaonsuo

      Ilmasto muuttuu kaiken aikaa. Yksi syy on turpeen nosto. Kyllä ne yrittäjät pärjää,poikaset ovat ajelleet ksäkaudet pienellä palkalla. Isännät ovat rahat käärineet. Ainakin aikoinaan. Kai se jatkuu samaan malliin?

    • asiaa

      Totta turiset, kaikessa mihin ihminen luontoon kajoo se on vahingoksi ilmastolle, mitä tulee turpeen nostossa rahankäärimiseen niin ei siellä ilmaiseksi kukaan ole, urakoitsijat on lujilla kilpailu on kovaa, mitä kerroin #poklomista ne tapahtui kauansitten, mutt ja mutt ihminen ei muutu, kun rahasta on kysymys ja verronkin tämän hallituksen aikana maatalouden alasajo on tosiasia, turve antaa näillä korkeuksiaa sen tulon jolla navetan konkurssit..siirtyy!

    • adiosdios

      jaha raakku on rällyytänyt jo, Erkki tuli vastaan, hehe, sinulla on akkojen pakonomainen tarve killuttaa kaikile, se ilmeisesti helpottaa, kuten lentsikkakin keventää aisaa!

    • isommanKylänKarjunen

      voi teittiä, sano isä meittiä.... Kaaheeta ku nuin kateellisia ootte toinen toista sättiessä. Pikku piirit toki pikku kylällä, että ymmärtäähän se pittee. Ootte te kuitennii tosi säälittäviä pikku paskoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe