Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

1803 herjaa Avira antivir

vit--taa

Asennusohjelma sanoo että pitäisi poistaa ensin 'Avira antivir', näitä härpäkkeitä tulee joskus jonkun muun asennuksen mukana eivätkä poistukaan järjestelmästä täysin vaikka niitä yrittää poistaa. Olen yrittänyt windows 10:n 'lisää tai poista sovellus'-sovelluksen kautta poistaa aviraa, mutta ei se löydä mitään aviraa. Eli olen jo poistanut sen. Se on kuitenkin jättänyt jotain härpäkkeitä järjestelmään ja windows-installeri havaitsee ne, eikä suostu asentamaan päivitystä ennen kuin härpäkkeet on poistettu. Olisiko olemassa mitään ohjelmaa, mikää havaitsee kiintolevyltä kaikki härpäkkeet ja poistaa ne?

8

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes
      • 456789654

        No jopa oli hieno ohje. Kiitti vaan.


    • jaahas-taas

      Mitä sitä lataillaan roskaa koneelle, oma vika

      • 34567865

        Kiitos neuvosta


    • 625

      Tee etsintä koneesta C-asemalta "avira" ilman hipsuja ja poistat ne kaikki.

    • optiosanktio

      Hae Windowsista (suurennuslasi) ja kirjpoita sinne regedit. Salli sovellus ja pääset Rekisterieditoriin (ole varovainen siellä tekemisiin) tee seuraavat:
      1. Klikkaa kohtaa HKEY_CURRENT_USER ja sielä kohta Software, jos siellä näkyy Aviraan viittaavaa kohta poista se.
      2. Klikkaa kohtaa HKEY_LOCAL_MACHINE ja siellä kohta SOFTWARE ja jos sielläkin on Aviraan liittyvää poista ne.
      Jos olet eka kerran muokkaamassa Rekisteriä niin ole varovainen älä tee mitään mitä et osaa voit sekoittaa koko järjestelmän jos poistat muuta kuin Aviran. Kannattaa ehkä tehdä ensin näköistiedosto jos tekeejonkin virheen että voi palauttaa järjestelmän alkuperäiseen.

    • avira

      Olen poistanut kaikki avira-nimiset C-levyltä ja rekisteristä. Molemmista löytyi avira-nimisiä filejä ja kansioita. Silti päivitysohjelma löytää vielä aviran. Muistan että joskus vuosia sitten jouduin tekemään vastaavan operaation ja silloin oli saatavilla ohjelma mikä osasi hakea ongelmallisten ohjelmien asennustiedostot automaattisesti. En tietenkään muista ohjelman nimeä enää. Kai sellainen olisi vieläkin saatavilla?

      • 625

        Käytän tuohon Unlockeria. Sillä poistaa jumipalasen kerrallaan.
        En tiedä toimiiko 10:ssä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe