Unilääkekäytön ongelmaan joku lääke ?

eisakuseko

Jos olet pitkän unilääkekäytön jälkeen menettänyt luomu-unesi
millä lääkkeellä vielä voisi toivoa saavansa unta ?
Vuosien Zopinox annoksella 7,5 mg meni unet.
Ei nuku millään. En halua nostaa annosta,
se tuskin parantaa tilannetta.
Olen aikoinani yrittänyt vierottautua Zopinoxista,
ei onnistunut sekään millään.
Millä orjuuttaisi itsensä seuraavaksi ?
Sekoaa valvomisesta.

15

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zqsqrn

      Ketipinorista minä olen kyllä päässyt eroon. 25 mg annoksesta. En kylläkään ole käyttänyt kuin pari kuukautta keväisin. Toinen viikko on nyt mulla menossa ja melatoniinin avustuksella olen ennenkin päässyt eroon siitä...

    • eisakuseko

      Tarvitsen (valitettavasti) toisen unilääkkeen Zopinoxin tilalle.
      Monta vuotta sitten en päässyt eroon Zopinoxista.
      Oli pakko vaan jatkaa sen käyttöä.
      Tuloksena etten enää nuku sillä.
      Mihin "kannattaisi" vaihtaa ?
      Periaatteessa ei tietenkään mihinkään, mutta ei voi elää nukkumattakaan !

      Joku elämänlopun unilääke pitäisi löytää.

    • Zqsqrn

      Ketipinor kyllä antaa minulle hyvät ja syvät unet. Aluksi oli vähän tokkurainen olo seuraavana aamuna ja lääke pitää minulla ottaa viimeistään kello 21. viime sunnuntaina en päässyt sänkyyn ennen kello yhtä yöllä ja en tohtinut enää ottaa koska olisi ollut tokkurainen olo töissä. No tulos oli jotta olin kuitenkin tokkurainen koska tuli täysin uneton yö... miket voisi kokeilla ketipinoria?

      • uneton

        Itselläni on ollut käytössä 10 vuotta ketipinor ja peratsin. Aluksi voi sydän tykyttää,mutta kun hengittää rauhallisesti niin kyllä sen kaa ekalla kertaa pärjää. Itse olen nukkunut sillä hyvin. 18 vuotta ollut lääkitys unettomuuteen. Tenoxit ja imovanet tehosivat vain lyhyen aikaa. ketipinor vaikuttaa nopeasti näin 10 vuoden jälkeenkin. Ja itse käyn säännllisesti muutaman vuodein välein maksa-ja munuaiskokeissa juurikin lääkityksen takia.

        Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia näiden lääkkeiden kanssa. Voin omasta kokemuksesta sanoa että valvominen aiheuttaa mulle enemmän ongelmia kuin lääkkeet. Mulle yhdenkin vuorokauden valvominen aiheuttaa oireita esim. heikotusta,huimausta ja pahoinvointia. Ja olen pari kertaa oksentanut jos olen valvonut vuorokauden. En juo alkoholia joten ei johdu siitä.


      • On.olo.onnellinen

        Paras unilääke: 4cl hyvää konjakkia.
        Kera ajatuksien: jos en nyt nuku, nukun seuraavana yönä.


      • Zqsqrn
        uneton kirjoitti:

        Itselläni on ollut käytössä 10 vuotta ketipinor ja peratsin. Aluksi voi sydän tykyttää,mutta kun hengittää rauhallisesti niin kyllä sen kaa ekalla kertaa pärjää. Itse olen nukkunut sillä hyvin. 18 vuotta ollut lääkitys unettomuuteen. Tenoxit ja imovanet tehosivat vain lyhyen aikaa. ketipinor vaikuttaa nopeasti näin 10 vuoden jälkeenkin. Ja itse käyn säännllisesti muutaman vuodein välein maksa-ja munuaiskokeissa juurikin lääkityksen takia.

        Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia näiden lääkkeiden kanssa. Voin omasta kokemuksesta sanoa että valvominen aiheuttaa mulle enemmän ongelmia kuin lääkkeet. Mulle yhdenkin vuorokauden valvominen aiheuttaa oireita esim. heikotusta,huimausta ja pahoinvointia. Ja olen pari kertaa oksentanut jos olen valvonut vuorokauden. En juo alkoholia joten ei johdu siitä.

        Miten tuo peratsin toimii? Katselin netistä että se on samalla tavalla psykoosilääke kuin on myös ketipinor mutta en löytänyt mistään tietoo jotta peratsinia olisi käytetty unilääkkeenä...


      • uneton
        Zqsqrn kirjoitti:

        Miten tuo peratsin toimii? Katselin netistä että se on samalla tavalla psykoosilääke kuin on myös ketipinor mutta en löytänyt mistään tietoo jotta peratsinia olisi käytetty unilääkkeenä...

        Ei harmainta hajua. Mä sain ne molemmat samalla kerralla. Mulla ei ole ikinä ollut skitsofreniaa tai psykoosia. mutta voin sanoa että noilla saa unta. Joten mä en tiedä miten toi peratsin yksinään vaikuttaa. Mulla on todettu jo vuosia sitten ahdistuneisuus häiriö. Masennuksesta olen parantunut.

        Silloin 18 vuotta sitten kun unettomuus alkoi vaivata niin mä saatoin valvoa aamu neljään ja ihmetellä miksi ei väsytä. Olen yrittänyt päästä unitutkimuksiin mutta ei katsota tarpeelliseksi.

        Jos en ota lääkkeitä niin mä saatan nukkua 15 minuuttia ja herätä. Valvoa tunteja ja sit nukkua 15 minsaa. Tällästä se oli silloin vajaa 20 vuotta sitten.


    • eisakusato

      Jos ei ole nukkunut vuosiin kuin max 3-4 tuntia pätkäunta joka yö, aivot alkaa olla (ON) seulana.
      Konjakilla sitä ei korjata eikä yhtään auta jos ajattelisi: jos en nyt nuku, nukun seuraavana yönä.

      Minähän vuonna se "seuraava yö" tulisi...?

      Todellisiin uniongelmiin on harrastelijoiden "yrtteineen ja konjakkirentoutuksineen" turha tulla vastaamaan yhtään mitään asiaan, josta tiedä yhtään mitään.

    • hyvää.yötä

      Ehkä vuosien unilääkekäyttö on laukaissut sinulle noin pahan unettomuuden? Puhutaan rebound unettomuudesta. Kun lopettaa unilääkkeet, unettomuus palaa pahempana. Niihin voi tulla myös toleranssi, milloin pienempi annos ei enää tehoa mutta isompikaan ei enää takaa välttämättä unta. Tehokin voi mennä ja tulla paradoksaalisia vaikutuksia.

      Minä kävin lääkepolun loppuun. Ensiksi söin miedompaa, sitten raskaampia lääkkeitä uneen, lopulta lääkeyhdistelmää. Tapahtui niin että uni väheni ja unenlaatu heikkeni. Olin lääketokkurassa ja uneton, kamala olo, jyrän alle jäänyt krapulainen olo. Lakkasin uskomasta että on olemassa se oikea unilääke tai että enemmän lääkkeitä tai isompia lääkeannoksia meinaa parempaa unta ja virkeyttä. Jokaisessa oli pahoja haittoja mistä pahin oli ahdistuneisuuden lisääntyminen.

      Nyt olen purkanut lähes kaikki nuo lääkkeet, syön enää pientä murua nukahtamislääkettä. Uni on katkottaista, herään pari kertaa yössä mutta nukun kumminkin n.7 tuntia. Yritän satsata paljon unettomuuden lääkkeettömiin keinoihin ja tukilääkityksenä otan melatoniinin. Olen kuluttanut lääkepurkuun lähes 2 ja puoli vuotta. Aion kokeilla olla ilman jsn vaiheessa silläkin uhalla että unettomuus lisääntyy hetkeksi. Uskon, että kehoni ei tapa minua unettomuuteen, kun hoidan sitä hyvin, vaikka olen kyllä kokenut unettomuuden ihan kamalat kiduttavat puolet. Elämäntapakeinoilla (ruokavalio, reippailu, unihygienia, meditaatio, piristeiden kuten kofeiini välttäminen) olen saanut paljon apua uneen. Uni on onneksi alkanut palautua. Lääkkeistä on tullut lisäksi vieroitusoireita.

      • eisakuseko

        Kiitos vastauksista kaikillel!
        Mitä sinä löysit niin hyvän asiantuntijan/lääkärin, että onnistuit purkamaan lääkityksen ?
        Olen tutkinut lähes kaikki mahdollisuudet. Uniklinikoille pääsisin vain omalla rahalla, noin 5000€, ei ole varaa.
        Jonnekin neurologilleko kannattaisi mennä ?
        Olen kyllä yhdellä ollutkin, mutta kyseinen neurologi ei voinut auttaa minua, kun ne lääkkeet, jotka (mahdollisesti) auttaisivat palauttamaan valve-unirytmiä eivät muuten sovi minulle haittavaikutuksiensa takia. Eikä häntä oikein kiinnostanut paneutua pitkään hoitosuhteeseen, jonka asia vaatisi. Kertakäynti maksoi lähes 300€ !!! Ei ole varaakaan niin kalliiseen.


    • sono.finito

      Mitä käyttää ne, jotka ei saa unta kuin lääkkeillä ? Kun ainoa vaihtoehto on lääketainnutus ?
      Mikä on loppuelämän lääke ? Vai vaihtoehtona kuolla valvomiseen ?
      Mitä sairaalassa tehdään viikon valvoneelle lääkkeitten käyttäjälle ?
      Harvalla kai on kokemustietoa.

    • noutajaa_odotellessa

      Joku kirjoitti täällä jostakin yleisesti moititusta lääkkeestä että se sopii hänelle hyvin muistaakseni aika pienellä annostuksella, vointi on ihan hyvä kun saa nukutuksi hyvin ja kirjoittaja (ei ehkä nuori) kertoi aikovansa syödä sitä lopun ikäänsä. Miksi lopettaisi kun se toimii, ei juuri mitään haittavaikutuksia ja pystyy elämään normaalielämää, jota ei ilman ko. lääkettä pystyisi tekemään.
      Olen sitä kommenttia yrittänyt löytää, mutta valitettavasti en löydä.
      Jos kirjoittaja huomaisi tämän, valaise minua uudestaan !
      Tai jos jollakin sattuisi olemaan hyvin toimiva unta antava lääke pitkään käyttöön, tieto
      olisi rautaa !

      • Potsi76

        Hyvä, unta antava "lääke" , on luontaistuote prosillium-uute.
        Sitä uutetaan docsimiumkasvista. Ko kasvi menestyy Andien vuoristossa.
        Inka-intiaanit ovat käyttäneet sitä vuosituhansien ajan.
        Uutetta voi saada ainoastaan Veden apteekista; suuren kysynnän vuoksi saatavuus on rajoitettu.
        [email protected]


    • pikkelsson

      Äitini käyttää parsaa niin luit oikein. En itsekään meinannut uskoa mutta olin yön äitini luona ja näin miten se toimi. Uskomatonta mutta totta.

      • tarsas

        Mihin se parsa tungetaan että alkaa nukuttaa ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe