Hei
Sain perintönä 5 hp 4t tohatsun vuodelta 2016. Kaasutin ja polttoainelinja oli täynnä vettä joiden putsauksen jälkeen kone lähti käyntiin. Tietty tankin putsaus ja uudet bensat. Moottori ei kuitenkaan vaihde päällä ota täysiä kierroksia. Vapaalla kone kiertää paremmin mutta välillä on tyhjäkäynti ongelma ja iskee liekkiä kaasarista. Tulppa on siisti ja kaasari putsattu. Onko neuvoja mikä vois olla vikana?
Tohatsu 5hv 4t ongelma
13
3005
Vastaukset
- Suvi4000
Käy laihalla, imuvuoto, sytytysennakko. Jokin näistä. Etkai vaan koskenut putsassessai kaasarin säätöihin ja varmistit, että on oikein kasattu ettei vuoda ilmaa mistään? Sytytysennakkoa ei varmaankaan pysty säätämään.
- mertensurma
Ei pysty säätämään, anturi lukee ennakon, olisiko siinä vika, vissiin työntötankokone, joten tuskin jako sekaisin
- Suvi4000
"Kaasutin ja polttoainelinja oli täynnä vettä joiden putsauksen jälkeen kone lähti käyntiin. "
Ilmeisesti kaasutin purettu ja säädetty seoksia laihalle tai kasattu epähuomiossa väärin, tiiviste rikki tai jotain ja imuvuoto...?
Imuvuodon pois suljenta:
Suihkuttele kaasuttimen ja muihin imun härpäkkeisiin paitsi
ilmanpuhdistimeen/imutorveen/imuäänenvaimentimeen bräkliinia, pro cleania yms. Jos kiekat nousee niin imuvuoto. Sitten paikannat imuvuodon suihkuttamalla lisää ja tällä kertaa vain yhteen paikkaan kerralla.
Jos tämä ei auta säädä seoksia rikkaammalle. Aloita seos/ilmaruuvista. En tiedä millainen kaasutin Tohatsussasi on, mutta säädä sitten keski kierroksen säätöjä, luistikaasuttimessa neulan asentoa.
- Villeva1
Onko kukaan muu saanut perinnöksi perämoottoria?
- Feneiliz
Tuskinpa monikaan. Perätuuppari ei mikään normaali "perintökalleus", jota ihmiset yleensä haluavat siirtää jälkipolvilleen.
- köyhinäkuollaan
Minä olen saanut moottorisahan perinnöksi, ja vaimo on saanut rannekellon ja 50x12 kiikarin. Rahaa ei ole näkynyt.
- Villeva1
Olisi kiva tavata muita perämoottorin saaneita. Voitaisi vaikka järjestää tapaaminen.
- SuomiOnOutoMaa
Perämoottorin perinnöksi saaneiden kokoontumisajot, vai pitäisikö sanoa veneilyt. Ja samalla sahailusessiot kaikille moottorisahan perineille.
- Villeva1
Jaha.. jollakin on hauskaa kun käyttää nimimerkkiäni...
Asiaan: olen putsannut useita kaasareita mutta en löytänyt tästä edes seosruuvia :O tuntuu oudolta. Täytyy vielä purkaa ja kasata uudestaa jotta näkee että kaikki tiivisteet on tallella. Kokeilen myös tuon ponnekaasujutun - Tohatsu-huoltomies
Vika on pakoputken painelaakerissa.
Painelaakerin kiristys tai vaihto korjaa vian. - Tohzauilija
Itse myin yhden veneen mukana tulleen 5hv Tohatsun veneliikkeeseen 100 eurolla. Oli täysin soiva peli, mutta mulla oli silloin parempi kone jo valmiina. Jätkä löi kättä päälle eikä edes neuvotellut hinnasta, ilmeisesti satasen pyyntö oli hänen mielestään reilu. Liike varmaankin myi sen eteenpäin 300-400 eurolla.
- Suvi4000
halvalla myit. Oisit laittanut nettiveneeseen 300€ sillä joku olisi sen hakenut. Pienille ja varsinkin uusille 4t koneille on kysyntää mökki ja kala käyttöön.
- Tohzauilija
Suvi4000 kirjoitti:
halvalla myit. Oisit laittanut nettiveneeseen 300€ sillä joku olisi sen hakenut. Pienille ja varsinkin uusille 4t koneille on kysyntää mökki ja kala käyttöön.
Olet oikeassa. 5-heppaiset koneet ja niihin liittyvät veneet ovat käytännössä ainoita mitä tässä maassa kysytään. Ja tiedän sen kokemuksesta, pihalla lojuu tälläkin hetkellä isokoneinen vene trailerin päällä ilman käyttötarkoitusta. Sen sijaan venevajassa talven yli ollut ja koneen juuri kiinni saanut 5-hv-botski putputtaa iloisesti ja palvelee käyttötarkoitustaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110