Muistelen että elokuvaa näytettiin aina joulun aikoihin joskus ehkä 80 - 90 -luvuilla.
Oli linnoja ja keskiaikaisen näköistä meininkiä.
Yhden nuoren pojan/miehen lauseen kaverilleen muistan kun hän koettelee kädellä lumeen jäänyttä Sotaherran vaunujen jälkeä: "Huhutaan että Sotaherra olisi liitossa Noidan kanssa. Eihän sitä tiedä mutta ei sillä muuten tuommoisia vaunuja olisi"
En koskaan nähnyt elokuvaa kokonaisena, vain pätkiä.
Mikä? (suomalainen, joulu, sotaherra, noita...)
7
357
Vastaukset
- Repliikkiäenmuista
Ilmari Unhon SADAN MIEKAN MIES tulee mieleen linnoista ja keskiaika meiningistä. Esitetty mm. marraskuussa -89 ja -93. Joulua ja "linnaa" on sitten Valentin Vaalan LINNAISTEN VIHREÄ KAMARI filkassa, joka on esitetty mm. jouluaattona 1988.
- QwertyFuthark
Tarkennetaanpa vielä:
Kyseessä on lapsille tai nuorille suunnattu elokuva. Ja sen täytyy olla aikaisintaan 80-luvun alusta.
Luulinkin että sen nimi olisi ollut Joulutarina mutta se onkin toinen elokuva. - QwertyFuthark
Ehdottakaapa jotain.
- QwertyFuthark
Eikö löydy?
- snow
ensimmäisenä tuli mieleen lumikuningatar
- QwertyFuthark
Ei taida olla Lumikuningatarkaan.
- Anonyymi
Olisko ollu Eija-Elina Bergholmin Lohikäärme?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855050- 473522
- 1053345
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342541- 1992513
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262207- 1332069
- 201809
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51699- 1821678