Hei,
Kurssitan itseäni kirjanpitokursseilla ja olisin kiinnostunut tietämään, että jos perustaisin mikroyrityksille suunnatun tilitoimiston niin vaatiiko se kirjanpitäjän -tutkinnon vai riittäisikö se, että hankkisin kokemusta kirjojen pitämisestä?
Vai tuleeko lain mukaan olla esimerksi KLT-tutkinto tms.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Pienen kirjanpitoyrityksen perustaminen
6
354
Vastaukset
- feafs
Palataan asiaan sitten, kun sinulla on 5-10 vuoden kokemus kirjanpitotöistä palkollisena. Tällä hetkellä uskottavuutesi kirjanpitäjänä on kutakuinkin 0, eli ainut tapa saada työtäsi myytyä on se, että toimit vastuullisen kirjanpitäjän apulaisena.
- Ehkäyritttäjä
Kysymys oli se, että vaatiiko kirjanpidon harjoittaminen lain mukaan tutkintoa vai riittäisikö, että asiakas uskoo taitoihini. Nimittäin minulla olisi asiakas valmiina.
- Huikeenkivaa
Olet jo yrittäjä! Voit aloitaa heti kirjanpitoyrittäjänä, mitään tutkintoa eikä lupaa tarvita. Firma pystyyn vaan, y-tunnus riittää aluksi siihen.
Onnea onnea tämä ala on huikeen kivaa! - Kuolettava-toimiala
Kirjanpito on niin typerryttävän puuduttavaa hommaa, että jokainen järkevä yrittäjä maksaa mielellään 50 euroa kuukaudessa, että saa lykätä tuon moskan jonkun muun hoidettavaksi.
- Yyrittäjä
Koska kirjanpito on kuivaa hommaa, on tätä tasoitettava nestemmäisillä aineilla, vanhan viinan haju on luotettavan kirjanpitäjän merkki. Tukka nutturalla on tiukkapipo, verottajan kaveri.
- Ilman-nutturaa-tää
Ainakin meidän kirjanpitäjä on todella timmissä kunnossa oleva nelikymppinen, eronnut rouva. Aina sitä koetan vokotella, ja se nauraakin vitseille. Mutta ei se päästä sen likemmäksi eikä lähe kahville eikä mene pidemmälle.
Ehkä se on sitä alan ammattitaitoa. Se että osaa pitää flirtin just siinä hilkulla, melkein puolittaisena lupauksena, mitään ei ikinä anna, mutta miesasiakas pysyy koukussa. Nätti se on kuin valokuva. Ehkä joskus vielä lykästää, kun vaan jaksaa hieroa ja naurattaa sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197