Elämää 2018 keväällä

Tästä alkaa virallisesti kesä 2018.

Keskustella saa aiheesta kuin aiheesta.

104

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi.hyssykät

      Tässä kuussa on ollu paremmat ilmat kuin koko viime kesänä, niin että se virallisuudesta.


      • Aurinkoista ja leppoisaa lomaa :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Aurinkoista ja leppoisaa lomaa :).

        Kaikille muillekin ihan upeata ja mahtavaa kesää, oli töissä, eläkkeellä tai vaikka sairastuvalla. On tämä jotain, kun ei tarvitse miettiä ulkomaanmatkaa kesällä, vaan voi olla ihan koti-Suomessa.


      • Totta. Minen edes lähtis ulukomaille. Niin perso en auringolle ole. Kotimaan kesä on niin lyhyt että siitä pitää nauttia.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta. Minen edes lähtis ulukomaille. Niin perso en auringolle ole. Kotimaan kesä on niin lyhyt että siitä pitää nauttia.

        Olen joskus ottanut kolmen sateisen viikon jälkeen äkkilähdön Kreikkaan. Siellä paistaa aina kesällä aurinko toisin kuin Suomessa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen joskus ottanut kolmen sateisen viikon jälkeen äkkilähdön Kreikkaan. Siellä paistaa aina kesällä aurinko toisin kuin Suomessa.

        No ehkä minäkin nuorempana tekisin niin mutta näillä kilometreillä ja taustalla enää en. Kotimaanmatkailu riittää satoi tai paistoi.


      • siilenämää kirjoitti:

        No ehkä minäkin nuorempana tekisin niin mutta näillä kilometreillä ja taustalla enää en. Kotimaanmatkailu riittää satoi tai paistoi.

        Ei kai tässä nyt vielä mitään ikäloppuja olla, ihan itsensä sivistämismielessä voisi lähteä vaikka Englantiin?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei kai tässä nyt vielä mitään ikäloppuja olla, ihan itsensä sivistämismielessä voisi lähteä vaikka Englantiin?

        No ei ikäloppuja. oikiastaanhan sitä ollaan parhaassa iässä. Lapset aikuisia, saa elää itselleen. Mutta silti mulla on Suomessakin niin paljon näkemättömiä paikkoja ja en perusta niinkään aurinkorannoista joten ihan lähimatkailu riittää.


      • Lomatonpidetty

    • Mistä tänään pitää olla huolissaan :).

      • Kuinka paljon pitää laittaa aurinkorasvaa ja millä kertoimella.


      • 1eero

        Ei mistään, onneksi löytyy varjopaikkoja.
        Onko muualla mutta täälläpäin on itikat olittaneet kesän.


      • 1eero kirjoitti:

        Ei mistään, onneksi löytyy varjopaikkoja.
        Onko muualla mutta täälläpäin on itikat olittaneet kesän.

        Olen viisi päivää maannut auringossa, ei itikan itikkaa. Erittäin poikkeavaa Suomessa. Omenapuut ovat mahtavassa kukassa ja mehiläiset pysyvät siellä puolella, eivät ole tulleet minun kimppuuni, vaikka hyvältä tuoksunkin (aurinkorasva).


      • 1eero kirjoitti:

        Ei mistään, onneksi löytyy varjopaikkoja.
        Onko muualla mutta täälläpäin on itikat olittaneet kesän.

        Minä näin kotipihalla eilen pari ensimmäistä sääskeä.
        Mulla niitä huolenaiheita aina riittää. Taitaa olla luonnevika :).


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kuinka paljon pitää laittaa aurinkorasvaa ja millä kertoimella.

        Riittävästi että peittää paljaat kohdat ja kerroin ehottomasti 50.


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Minä näin kotipihalla eilen pari ensimmäistä sääskeä.
        Mulla niitä huolenaiheita aina riittää. Taitaa olla luonnevika :).

        Oliskin ihme jollei olisi huolia mitä se semmoinen elämä, mulla on pienet huolet mutta ottaa päähän väliin kun pitäisi käsitellä toisten huolia, tänä aamuna viimeiksi.


      • muotitietoinen
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen viisi päivää maannut auringossa, ei itikan itikkaa. Erittäin poikkeavaa Suomessa. Omenapuut ovat mahtavassa kukassa ja mehiläiset pysyvät siellä puolella, eivät ole tulleet minun kimppuuni, vaikka hyvältä tuoksunkin (aurinkorasva).

        Jokos olet päättänyt loma-asusteesi? Onko käytössä minihame ja hihaton toppi? Isolierinen hattu muuten suojaa auringolta.


      • 1eero kirjoitti:

        Oliskin ihme jollei olisi huolia mitä se semmoinen elämä, mulla on pienet huolet mutta ottaa päähän väliin kun pitäisi käsitellä toisten huolia, tänä aamuna viimeiksi.

        No sehän se onkin kun kaikki huolet ei ole omia vaan toistenkin huolia ja jollain tapaa ne kietoutuu yhteisiksi. Ei mullakaa sellasia isoja mutta kuitenkin mielenpäälläpyöriviä ja aikaavieviä. Muta onneksi tilapäisiä :) Eli kyllä se tästä.


      • muotitietoinen kirjoitti:

        Jokos olet päättänyt loma-asusteesi? Onko käytössä minihame ja hihaton toppi? Isolierinen hattu muuten suojaa auringolta.

        Loma asuna harmaat shortsit ja hihaton t-paita. Miehillä on hyvä, kun ei ole niitä alleja vaan pelkkää lihasta vaan, hehee.

        Käytän lippalakkia suojaamaan päätäni, varmaan kymmenen vuotta vanha lätsä, jota eukko himoitsee roskiin heitettäväksi. Mitä se haittaa minkänäköinen ihminen on omalla takapihallaan?


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        No sehän se onkin kun kaikki huolet ei ole omia vaan toistenkin huolia ja jollain tapaa ne kietoutuu yhteisiksi. Ei mullakaa sellasia isoja mutta kuitenkin mielenpäälläpyöriviä ja aikaavieviä. Muta onneksi tilapäisiä :) Eli kyllä se tästä.

        Juu nahka on saannu kummasti väriä, auttaa psoriakseen, viikko sitten venähti ranne kädestä sitä oon oottanut paranevaksi ja tekemättömiä töitä on täällä mökillä mutta teen sitten kun pystyn, oikeesti näillä ilimoilla kehtuuttaa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Loma asuna harmaat shortsit ja hihaton t-paita. Miehillä on hyvä, kun ei ole niitä alleja vaan pelkkää lihasta vaan, hehee.

        Käytän lippalakkia suojaamaan päätäni, varmaan kymmenen vuotta vanha lätsä, jota eukko himoitsee roskiin heitettäväksi. Mitä se haittaa minkänäköinen ihminen on omalla takapihallaan?

        syljeksitkö lipan alta
        mulla on sellanen käsitys näistä lippalakki tyypeistä
        käytätkö myös farkkutakkia sopii hyvin samaan tyyliin.


      • viivatiina kirjoitti:

        syljeksitkö lipan alta
        mulla on sellanen käsitys näistä lippalakki tyypeistä
        käytätkö myös farkkutakkia sopii hyvin samaan tyyliin.

        Syljen hyvin harvoin, enkä koskaan laittaisi lippalakki julkisille paikoille. Farkkutakki aika on mennyttä, silloin kun takkia tarvitaan, niin puolipitkä kangastakki. Joen vastauksena: en syljeksi enkä käytä farkkutakkia.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Syljen hyvin harvoin, enkä koskaan laittaisi lippalakki julkisille paikoille. Farkkutakki aika on mennyttä, silloin kun takkia tarvitaan, niin puolipitkä kangastakki. Joen vastauksena: en syljeksi enkä käytä farkkutakkia.

        mitäs on talvella päässä kun kesällä lippis

        mun tyttären appiukko on lippis tyyppi ja farkkutakki päällä
        en oo nähny että syleksiikö
        mutta farkkutakki aika edelleen vaikka mies on jo eläkkeellä
        varma tuttu tyyli varmaan jo teiniästä asti.


      • 1eero kirjoitti:

        Juu nahka on saannu kummasti väriä, auttaa psoriakseen, viikko sitten venähti ranne kädestä sitä oon oottanut paranevaksi ja tekemättömiä töitä on täällä mökillä mutta teen sitten kun pystyn, oikeesti näillä ilimoilla kehtuuttaa.

        Hyvä että saat aurinkoa mutta elä polta nahkaas. Oikee vai vasen käsi. Kyllähän sitä yhelläki käellä jotai värkkää hankalampaaa vaan jos oot oikiakätinen ja oikia venähtäny. Laita siihen joku tukilasta vai pelkäätkö rusketusraitoja :D?


      • viivatiina kirjoitti:

        mitäs on talvella päässä kun kesällä lippis

        mun tyttären appiukko on lippis tyyppi ja farkkutakki päällä
        en oo nähny että syleksiikö
        mutta farkkutakki aika edelleen vaikka mies on jo eläkkeellä
        varma tuttu tyyli varmaan jo teiniästä asti.

        Kyllä minäkin tunnen näitä muinaisjäänteitä, joilla on farkkutakkeja. Osalla on vielä pitkät hiuksetkin, vaikka sisuskumi paistaa jo päälaelta.

        Talvella pidän mustaa pipoa!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyllä minäkin tunnen näitä muinaisjäänteitä, joilla on farkkutakkeja. Osalla on vielä pitkät hiuksetkin, vaikka sisuskumi paistaa jo päälaelta.

        Talvella pidän mustaa pipoa!

        pipo on plussaa.


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Hyvä että saat aurinkoa mutta elä polta nahkaas. Oikee vai vasen käsi. Kyllähän sitä yhelläki käellä jotai värkkää hankalampaaa vaan jos oot oikiakätinen ja oikia venähtäny. Laita siihen joku tukilasta vai pelkäätkö rusketusraitoja :D?

        Oikea käsi ja kun oikea kätinen niin haittaapi, eilen kävin Puumalan terveyskeskuksessa kun kämmen alkoi turpoamaan, hoitaja teippasi ranteen ja buranaa että malttia touhuiluun ja hyvää kesää toivotti.


      • viivatiina kirjoitti:

        pipo on plussaa.

        Naisilla on plussaa kesäpuserot ilman rintsikoita. Miehen mieli haahuilee jossain korkeuksissa.


      • 1eero kirjoitti:

        Oikea käsi ja kun oikea kätinen niin haittaapi, eilen kävin Puumalan terveyskeskuksessa kun kämmen alkoi turpoamaan, hoitaja teippasi ranteen ja buranaa että malttia touhuiluun ja hyvää kesää toivotti.

        Nonii. Ihan saat nyt luvan perästä köllötellä auringossa :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Nonii. Ihan saat nyt luvan perästä köllötellä auringossa :).

        Kiitos ystävällisyydestäsi ja ymmärtäväisyydestä, huh hellettä!


      • joopajootaasen
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos ystävällisyydestäsi ja ymmärtäväisyydestä, huh hellettä!

        Oletko sinä 1eero...


      • joopajootaasen kirjoitti:

        Oletko sinä 1eero...

        No en ole, mutta kerranko sitä väärään kohtaan vastailee. Pidän sitä melko inhimillisenä erehdyksensä?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        No en ole, mutta kerranko sitä väärään kohtaan vastailee. Pidän sitä melko inhimillisenä erehdyksensä?

        Ei haittaa erehdys inhimillisiä ihmisiä kaikki me. Saathan sinäkin luvan perästä köllötellä.lomalla :).


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Nonii. Ihan saat nyt luvan perästä köllötellä auringossa :).

        Sanoisin auringon otto on aika tukalaa helteellä, parituntia jaksoin putkeen sitten oli mukava päästä viileään aittaan.
        Oulun seutuvillaki oo ollu lämmintä, täällä ennusteen mukaan loppukuu on yli 20 sen jälkeen kylmenisi.


      • 1eero kirjoitti:

        Sanoisin auringon otto on aika tukalaa helteellä, parituntia jaksoin putkeen sitten oli mukava päästä viileään aittaan.
        Oulun seutuvillaki oo ollu lämmintä, täällä ennusteen mukaan loppukuu on yli 20 sen jälkeen kylmenisi.

        Minä en jaksa enää maata auringossa ollenkaa, muutoin oleilla kyllä.
        Ihanan lämmintä täälä on ollu, Toivottavasti tämä kesä ei ollut tässä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä en jaksa enää maata auringossa ollenkaa, muutoin oleilla kyllä.
        Ihanan lämmintä täälä on ollu, Toivottavasti tämä kesä ei ollut tässä.

        Sääennusteessa näkyy vain punaista ja aurinkoa. Hyvin menee!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sääennusteessa näkyy vain punaista ja aurinkoa. Hyvin menee!

        HIenot lomakelit on :). Vaikka täällä tänään aika kylmä tuuli.


    • Psykoterapeutitar

      Poikkeaako paljon kesästä 1918? Eikä ole liukasta! Muistan ekan kesäloman duuniaikaan, kun Kaisaniemen puistossa penkillä istuin ja ihmettelin, että tässä istun ja siitä vielä maksetaankin.

      • Erittäin paljon poikkeaa kesästä 1918, olin isoisoisäni jalanjäljillä tuon ajan pahoilla paikoilla ja pidin oman hiljaisen hetkeni muistolle. Minä olin ensimmäisessä kesäduunissa kaupungin mittaustoimistossa ja muistan kuinka kaivettiin rajapyykkejä maahan metrin syvyyteen lapiolla.


      • Psykoterapeutitar

        Mulla kummitteli kyllä 1918 tapahtumat punikkeina ja lahtareina omaiseni mielisairauden myötä aina 2005 vuonna tapahtuneeseen kuolemaansa asti. Olin sodassa tavallaan siihen asti itsekin!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Mulla kummitteli kyllä 1918 tapahtumat punikkeina ja lahtareina omaiseni mielisairauden myötä aina 2005 vuonna tapahtuneeseen kuolemaansa asti. Olin sodassa tavallaan siihen asti itsekin!

        Minäpä lähden veljeni kanssa munkkikahveille "Metsolan Erkin" kioskille Kalloon.

        Taitaapi olla yksi Suomen kauneimmista paikoista.


      • Kävin viime kesänä kyseisessä hienossa ja mahtavassa paikassa. Siitä lähtee aallonmurtaja Reposaaren suuntaan, istuskeltiin pojan kanssa suurten kivien päällä ja mato-ongittiin isoja ahvenia. Kallo on myös syksyllä hieno paikka, kun aallot vyöryvät avomereltä rantakallioita vasten.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Mulla kummitteli kyllä 1918 tapahtumat punikkeina ja lahtareina omaiseni mielisairauden myötä aina 2005 vuonna tapahtuneeseen kuolemaansa asti. Olin sodassa tavallaan siihen asti itsekin!

        Minulla tai lähiomaisillani ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen lukenut paljon häpeätahrasta Suomen historiassa.


      • 098743
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kävin viime kesänä kyseisessä hienossa ja mahtavassa paikassa. Siitä lähtee aallonmurtaja Reposaaren suuntaan, istuskeltiin pojan kanssa suurten kivien päällä ja mato-ongittiin isoja ahvenia. Kallo on myös syksyllä hieno paikka, kun aallot vyöryvät avomereltä rantakallioita vasten.

        Mutta oletko ollut loppukesäisellä myrskysäällä esim. Luvian, nykyisen Eurajoen, ulkosaaristossa ja uloimmilla rannoilla, sanokaamme vaikka Ison Pietarin pohjoiskärjen kallioilla?


      • 098743 kirjoitti:

        Mutta oletko ollut loppukesäisellä myrskysäällä esim. Luvian, nykyisen Eurajoen, ulkosaaristossa ja uloimmilla rannoilla, sanokaamme vaikka Ison Pietarin pohjoiskärjen kallioilla?

        Olen käynyt rippileirini Tuulikarissa, joten tiedän kyllä Luvian saaristosta jotain, mutta en ole käynyt kauempana merellä.


    • Ilman vapaita menee tämäkin kesä, syksyllä sitten 10 päivää putkeen.
      Toki on vapaampaa kuin oikeissa töissä olisi, mutta varppina ja paikalla jatkuvasti.

      Sen verran helpotan eläkeläisenä elämääni, etten laita kasvimaata ollenkaan, vain kuusi kesäkurpitsan tainta perunapellon viereen.
      Tilaa jää myös kukille, heittelen hunajakukan ja ehkä kehäkukan siemeniä.

      Tulkoon kesä ja lapsenlapsi kesäkuun lopulla, silloin touhua piisaa.

      • Kovasti työniloa, ilman mitään sarvia tai hampaita.

        En muista lomani osuneen koskaan näin hyvään saumaan. Ole tällä hetkellä varsin onnellinen mies.

        Voisi kylvää pitkästä aikaa vähän perunaa, niin olisi jotain odotettavaa luonnon antimista omenoiden lisäksi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kovasti työniloa, ilman mitään sarvia tai hampaita.

        En muista lomani osuneen koskaan näin hyvään saumaan. Ole tällä hetkellä varsin onnellinen mies.

        Voisi kylvää pitkästä aikaa vähän perunaa, niin olisi jotain odotettavaa luonnon antimista omenoiden lisäksi.

        Kiitos, luotan täysin vilpittönyyteesi :)

        Laita ihmeessä perunaa kasvamaan, on siinäkin seurattavaa ja aina välillä voit kitkeä rikkaruohot (saviheinä on pahin) sekä tutkia kasvuston tuholaisten varalta.
        Meillä kasvaa Asterixia, Timoa ja hiukan Kuningas Edwarttia.


      • hyrrä
        Ancie kirjoitti:

        Kiitos, luotan täysin vilpittönyyteesi :)

        Laita ihmeessä perunaa kasvamaan, on siinäkin seurattavaa ja aina välillä voit kitkeä rikkaruohot (saviheinä on pahin) sekä tutkia kasvuston tuholaisten varalta.
        Meillä kasvaa Asterixia, Timoa ja hiukan Kuningas Edwarttia.

        Olen huomannut että luotat vähän liikaakin. Ettei vain joku olisi palannut takaisin maanpäälliseen helvettiin. Kuitenkin kiva että luotto ihmisen vilpittömyyteen vielä pelaa.

        Paronin lomailmat osuivat kyllä nappiin.


      • Ancie kirjoitti:

        Kiitos, luotan täysin vilpittönyyteesi :)

        Laita ihmeessä perunaa kasvamaan, on siinäkin seurattavaa ja aina välillä voit kitkeä rikkaruohot (saviheinä on pahin) sekä tutkia kasvuston tuholaisten varalta.
        Meillä kasvaa Asterixia, Timoa ja hiukan Kuningas Edwarttia.

        Aivan mahtavia perunanimikkeitä, meikä on aina kasvattanut Timoa. Nauroin ihan ääneen niille perunoille täällä ulkona. Naapurit varmaan ajattelee vanhan miehen saaneen lämpöhalvauksen, hahaa.


      • hyrrä kirjoitti:

        Olen huomannut että luotat vähän liikaakin. Ettei vain joku olisi palannut takaisin maanpäälliseen helvettiin. Kuitenkin kiva että luotto ihmisen vilpittömyyteen vielä pelaa.

        Paronin lomailmat osuivat kyllä nappiin.

        Niin kauan kun keskustelen leppoisasti ystävällisen nimimerkin kanssa, ei minulla ole mitään syytä olla luottamatta hänen sanoihinsa.

        Monensortin epäilijöitä on palstalla riittävästi, rekisteröimättömiltä nimimerkeiltä olen aina eniten ilkeilyjä saanut.
        Jos siellä takana on joku toisella nikillä tuttu, se on ikävää, mutta minkä sille mahtaa. Sellaistakin ehkä tapahtuu, en ala tuota pohtimaan enkä suremaan.


      • suvihuvi
        hyrrä kirjoitti:

        Olen huomannut että luotat vähän liikaakin. Ettei vain joku olisi palannut takaisin maanpäälliseen helvettiin. Kuitenkin kiva että luotto ihmisen vilpittömyyteen vielä pelaa.

        Paronin lomailmat osuivat kyllä nappiin.

        Kesäteatterikausi on alkanut.


      • hyrrä
        suvihuvi kirjoitti:

        Kesäteatterikausi on alkanut.

        Oletko kovakin käymään kesäteattereissa ? Minä en harrasta kulttuuria laisinkaan, mutta tunnen ihmisiä jotka käyvät kesän aikana kymmenissä kesäteattereissa. En kyllä ymmärtänyt miten kommenttisi liittyy kirjoitukseeni.


      • sivustaseurannut
        Ancie kirjoitti:

        Niin kauan kun keskustelen leppoisasti ystävällisen nimimerkin kanssa, ei minulla ole mitään syytä olla luottamatta hänen sanoihinsa.

        Monensortin epäilijöitä on palstalla riittävästi, rekisteröimättömiltä nimimerkeiltä olen aina eniten ilkeilyjä saanut.
        Jos siellä takana on joku toisella nikillä tuttu, se on ikävää, mutta minkä sille mahtaa. Sellaistakin ehkä tapahtuu, en ala tuota pohtimaan enkä suremaan.

        Sinä se olet kova miettimään onko kirjoitusten takana joku toisella nikillä tuttu. Kyllä jokainen kirjoittaja tällä palstalla sinut tuntee. Myöskin mieltymyksesi mukaviin kirjoittajiin. Enemmälti näihin miespuoleisiin.


      • nähty.onjo
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Sinä se olet kova miettimään onko kirjoitusten takana joku toisella nikillä tuttu. Kyllä jokainen kirjoittaja tällä palstalla sinut tuntee. Myöskin mieltymyksesi mukaviin kirjoittajiin. Enemmälti näihin miespuoleisiin.

        Koeta tuo stalkkaaminen, täällä on yksi kyttäkyylä ja se on Tellukka.


      • nähty.onjo
        nähty.onjo kirjoitti:

        Koeta tuo stalkkaaminen, täällä on yksi kyttäkyylä ja se on Tellukka.

        Lopeta


      • sivustaseurannut
        nähty.onjo kirjoitti:

        Koeta tuo stalkkaaminen, täällä on yksi kyttäkyylä ja se on Tellukka.

        Väärää puuta haukut.


      • Sivustaseurannut
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Väärää puuta haukut.

        Mitäs viddua käytät mun nikkiä, tollukka-fani?


      • sivustaseurannut
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Mitäs viddua käytät mun nikkiä, tollukka-fani?

        Enpä ole nimimerkkiisi kiinnittänyt huomiota. Joskus olen huomannut, että joku on kirjoittanut sillä nimimerkillä. Luulin kuitenkin jonkun vain seuraavan sivusta.


      • Sivustaseurannut
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Enpä ole nimimerkkiisi kiinnittänyt huomiota. Joskus olen huomannut, että joku on kirjoittanut sillä nimimerkillä. Luulin kuitenkin jonkun vain seuraavan sivusta.

        Niin tosiaankin, ei tämä musta nikki ole kenenkään oma.


    • tarkka-markka-

      Meillä on neljä vuodenaikaa, ja niihin ei säät vaikuta mitenkään. Kesä on kolme kuukautta, ja se alkaa 1.6 eikä yhtään aiemmin. Nauttikaa nyt lämpimästä keväästä, jos siihen on aihetta.

      • Otin vähän ennakkoa, kupan aloitta sitten syksyn viikkoa aikaisemmin. Onneksi laitoin otsikkoon sentään kevät ettei tullut ihan kardinaali virhettä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Otin vähän ennakkoa, kupan aloitta sitten syksyn viikkoa aikaisemmin. Onneksi laitoin otsikkoon sentään kevät ettei tullut ihan kardinaali virhettä.

        toim.korj
        ...lupaan aloittaa...


    • Heikunkeikku

      Kahdeksan jälkeen lähdin taas kuleksimaan kulkukoirana.
      -Minnes menit, kustas tulet?
      No merenrannalle menin, minnes muualle.
      -Ja se termospullo tietysti taas mukana häh?
      Jep niin oli. Ja kaks leipääki muovipussissa.

      Kesäloma alkanut. Näillä näkymin mun asunnon remontti on valmis 25. päivä ja sitten alkaa kauhea tavaroiden paikoille asettelu ja muutto tästä vuokrakämpästä pois. Kauhistuttaa jo etukäteen.

      Kyllä se vaan niin on, että meikäläisestä ei ole kerrostaloasujaksi. Niin oon sanonut ja ajatellut, mutta välillä tuuminut, että jos mä vaan luulen, että se olis kamalaa asumista ja jos kerrostaloon muuttaisin, niin voishan se mennä ihan hyvin. Kääk, nyt oon hetken kokeillut ja on tämä tosi erilaista asumista. Jotenkin ahdistavaa.

      Kohta meen pesutupaan ja laitan pyykit kuivumaan ja lähden sitten taas kulkukoirailemaan.
      Ihana ilma olla ulkona. Kaikki on niin vihreää, ilma tuoksuu ihanalta, aurinko nauraa koko naamallaan. Kauhean iiiihanaaaa :)

      Ja hyvää lomaa aloittajallekin!!

      • Asuin yli 20 vuotta kerrostalossa ja tiedän sen ihanuuden, varsinkin näin kesällä ahdisti, kun joutui pitämään läpivetoa parvekkeen ovi auki/makuuhuoneen ikkuna auki ja silti oli kuuma.

        Istun nyt pihakeinussa näpyttelemään tätä viestiä. Kohta siirryn taas aurinkotuoliin, kun talon varjo siirtyy pois takapihalta. Jatkan norjalaisen kirjailijan Jo Nesbon kirjan lukemista, teos on nimeltään Jano ja on niin jännittävää luettavaa, että ei uskalla iltaisin tai öisin lukea. Kyllä minullakin on suunta meren rannalle illemmalla vähän grillaamaan, kunhan tulee hieman varjoja.


    • staka

      Olisi vissiin mentävä tänään kääntämään vene. Jos 'ehditään'. Ilma on vähintäänkin suotuisa! Muutama makkara joukkoon ja grillausta korkealla kalliolla sijaitsevassa grillikodassa, suuren makean veden äärellä. Saas nähdä joko onnistumme näkemään s-norpan, edes vilaukselta? Tulee turhan harvoin saaressa käytyä.

      • Hienot suunnitelmat hienolle päivälle. Pikku puuhastelua, ei liian paljon ettei voimat hupene.

        Grillaaminen on kyllä ykköshuvi kesäisin, vaikka ei muuta niin ihan makkaraa vaan.


      • Bengalitikku

        Nämä kevätkesäpäivät ovat kuin hyvityslasku viime vuodelle.
        Ihmisiä kahviloissa, kaduilla ja muutama oluttölkkinsä kanssa jossain kaupan kulmilla piilossa.
        Tämä vihreys on lepoa silmille.
        Laitoin vettä ruukkuun ja ison kiven. Linnut voivat juoda siitä ja mehiläiset ja ampiaisetkin tarvitsevat vettä.
        Vietän siestaa. Kohta on sellaiset kelit, että vasta iltasella on kiva pyöräillä
        rauhallisesti.
        Luulen, että tänä kesänä jäätelö tekee kauppansa. Tosin löräys softia 3,60 € on mielestäni paljon.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Nämä kevätkesäpäivät ovat kuin hyvityslasku viime vuodelle.
        Ihmisiä kahviloissa, kaduilla ja muutama oluttölkkinsä kanssa jossain kaupan kulmilla piilossa.
        Tämä vihreys on lepoa silmille.
        Laitoin vettä ruukkuun ja ison kiven. Linnut voivat juoda siitä ja mehiläiset ja ampiaisetkin tarvitsevat vettä.
        Vietän siestaa. Kohta on sellaiset kelit, että vasta iltasella on kiva pyöräillä
        rauhallisesti.
        Luulen, että tänä kesänä jäätelö tekee kauppansa. Tosin löräys softia 3,60 € on mielestäni paljon.

        On se 3,70€ liian paljon pehmiksestä. Ostin samaan hintaan 8 eskimopuikkoa kaupasta.

        Minäkin huolehdin eläinten nesteensaannista. Laitoin kissalle vesiämpäriin täyteen vettä ja se istuu nyt sen vieressä kuin se olisi lähde. Melko kuuma pitkäkarvaisella eläimellä.

        Päiväkahvit on nyt kova sana täällä minun aurinkoterassillani.


      • Luonnollisestiystävä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        On se 3,70€ liian paljon pehmiksestä. Ostin samaan hintaan 8 eskimopuikkoa kaupasta.

        Minäkin huolehdin eläinten nesteensaannista. Laitoin kissalle vesiämpäriin täyteen vettä ja se istuu nyt sen vieressä kuin se olisi lähde. Melko kuuma pitkäkarvaisella eläimellä.

        Päiväkahvit on nyt kova sana täällä minun aurinkoterassillani.

        Kastele se!


      • staka
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Hienot suunnitelmat hienolle päivälle. Pikku puuhastelua, ei liian paljon ettei voimat hupene.

        Grillaaminen on kyllä ykköshuvi kesäisin, vaikka ei muuta niin ihan makkaraa vaan.

        Huhhuh, kova päivä oli vaikka ihan lepopäiväksi sen ennakoin. Laituri oli irronnut kallioon poratusta kiinnityksestään, kova homma oli kahdella eläkeläisellä kangeta se 'tappiinsa'. Toivottavasti ei ala tuulla väärästä suunnasta kovaa, silloin laituri saattaa lähteä seilaamaan vaikka siinä on ketjuilla painotkin hilattu pohjaan. Mutta homma hoitui, veneenkin pesin, makkarat (87%) paistettiin ja runsaahkot muutkin eväät justjajust jaksettiin pistää poskeen. Sopiva ilma, ei liian kuumaa vaikka 25 asteen raja rikkoutuikin. Tällaisia kesäpäiviä lisää!

        Mutta tosi on että saisi välillä sataa ropsauttaa. Mustikat kukkii, mutta sato menetetään jos ei pikkuhiljaa saada sadetta.


      • kylmätotuus
        staka kirjoitti:

        Huhhuh, kova päivä oli vaikka ihan lepopäiväksi sen ennakoin. Laituri oli irronnut kallioon poratusta kiinnityksestään, kova homma oli kahdella eläkeläisellä kangeta se 'tappiinsa'. Toivottavasti ei ala tuulla väärästä suunnasta kovaa, silloin laituri saattaa lähteä seilaamaan vaikka siinä on ketjuilla painotkin hilattu pohjaan. Mutta homma hoitui, veneenkin pesin, makkarat (87%) paistettiin ja runsaahkot muutkin eväät justjajust jaksettiin pistää poskeen. Sopiva ilma, ei liian kuumaa vaikka 25 asteen raja rikkoutuikin. Tällaisia kesäpäiviä lisää!

        Mutta tosi on että saisi välillä sataa ropsauttaa. Mustikat kukkii, mutta sato menetetään jos ei pikkuhiljaa saada sadetta.

        Mustikat, herukat ja karviaiset kukkivat täälläkin ja kukinta on runsasta. Mutta missä ovat pölyttäjät? En ole nähnyt kuin muutaman kimalaisen ja yhden "pitkäpyllyn"=ampiainen.
        Jos pölyttäjiä ei piakkoin ilmaannu ja tämä kuivuus jatkuu, niin turha on lähteä metsään marjoja etsimään. Tyhjän saa pyytämättäkin!

        Luonto kulkee viikkoja etuajassa, kuten toissa vuonna.
        Silloinkin toukokuu oli lämmin ja sateeton.

        Täällä on nyt täysin pilvistä, mutta yhtään pisaraa vettä ei ole ainakaan vielä satanut.
        Hengessäni olen sadetanssia tanssinut koko illan, vaan eipä se taida tehdä vaikutusta säiden haltijaan.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Mustikat, herukat ja karviaiset kukkivat täälläkin ja kukinta on runsasta. Mutta missä ovat pölyttäjät? En ole nähnyt kuin muutaman kimalaisen ja yhden "pitkäpyllyn"=ampiainen.
        Jos pölyttäjiä ei piakkoin ilmaannu ja tämä kuivuus jatkuu, niin turha on lähteä metsään marjoja etsimään. Tyhjän saa pyytämättäkin!

        Luonto kulkee viikkoja etuajassa, kuten toissa vuonna.
        Silloinkin toukokuu oli lämmin ja sateeton.

        Täällä on nyt täysin pilvistä, mutta yhtään pisaraa vettä ei ole ainakaan vielä satanut.
        Hengessäni olen sadetanssia tanssinut koko illan, vaan eipä se taida tehdä vaikutusta säiden haltijaan.

        kylmätotuus,

        Kyllä täällä etelässä ovat pölyttäjät aivan täydessä työn touhussa. Olin varjossa omenapuun alla ja kuului mieletön surina ja kymmennittäin lenteli mehiläisiä. Ne tulevat vähän myöhemmin sinne Savoon, kunhan saavat hommat hoidettu täällä, odottele vaan paronitar.


      • staka kirjoitti:

        Huhhuh, kova päivä oli vaikka ihan lepopäiväksi sen ennakoin. Laituri oli irronnut kallioon poratusta kiinnityksestään, kova homma oli kahdella eläkeläisellä kangeta se 'tappiinsa'. Toivottavasti ei ala tuulla väärästä suunnasta kovaa, silloin laituri saattaa lähteä seilaamaan vaikka siinä on ketjuilla painotkin hilattu pohjaan. Mutta homma hoitui, veneenkin pesin, makkarat (87%) paistettiin ja runsaahkot muutkin eväät justjajust jaksettiin pistää poskeen. Sopiva ilma, ei liian kuumaa vaikka 25 asteen raja rikkoutuikin. Tällaisia kesäpäiviä lisää!

        Mutta tosi on että saisi välillä sataa ropsauttaa. Mustikat kukkii, mutta sato menetetään jos ei pikkuhiljaa saada sadetta.

        staka,

        Tällaisia kesäpäibiä lisää, olen samaa mieltä. Hyvä että saitte laiturin paikoilleen, hankala tehdä mitään töitä, kun hiki juoksee ihan solkenaan. Onneksi otette hyvät eväät mukaan, palkkio hyvin tehdystä (tai välttävästä) työstä.


      • Luonnollisestiystävä kirjoitti:

        Kastele se!

        Luonnollisestiystävä,

        Kuulkaas nyt ystävä! Koiria heitetään järveen ja milloin mihinkin jortaneihin. Mutta kissat! Kissoja ei kastella milloinkaan, kissat vihaavat vettä ja täytyy olla hyvä perustelu mikäli kissan joutuu kastelemaan. Sen verran hienoja eläimiä, että osaavat huolehtia puhtaudestaan. Kissat eivät tuoksu miltään, täysin hajuttomia ja puhtaita.


      • staka
        PorvoonParoni kirjoitti:

        staka,

        Tällaisia kesäpäibiä lisää, olen samaa mieltä. Hyvä että saitte laiturin paikoilleen, hankala tehdä mitään töitä, kun hiki juoksee ihan solkenaan. Onneksi otette hyvät eväät mukaan, palkkio hyvin tehdystä (tai välttävästä) työstä.

        Veneen pesu se rankinta oli, tietystä syystä. Järven äärellä ei tullut kuuma, mutta sainpa vähän väriä kroppaan.

        Laiturin hilaaminen ja nosto paikoilleen tarvitsi jo vipukonsteja sekä ymmärrystä siitä miten vesi kannattelee, ja että sitä kautta nostoon saadaan vauhtia. Onneksi löytyi kunnon rautakanki - ja vahva reipas akka!

        Aina pitää itseään palkita kun on jonkin tärkeän homman tehnyt, ainakin yrittänyt. Sitten jää hyvä mieli jatkaa seuraavalla kerralla, ehkä paremmin tuloksin.


      • staka kirjoitti:

        Veneen pesu se rankinta oli, tietystä syystä. Järven äärellä ei tullut kuuma, mutta sainpa vähän väriä kroppaan.

        Laiturin hilaaminen ja nosto paikoilleen tarvitsi jo vipukonsteja sekä ymmärrystä siitä miten vesi kannattelee, ja että sitä kautta nostoon saadaan vauhtia. Onneksi löytyi kunnon rautakanki - ja vahva reipas akka!

        Aina pitää itseään palkita kun on jonkin tärkeän homman tehnyt, ainakin yrittänyt. Sitten jää hyvä mieli jatkaa seuraavalla kerralla, ehkä paremmin tuloksin.

        Naisten merkityksen remontti- ja harrastustoiminnassa huomaa vuosi vuodelta paremmin, korvaamattomia?


    • raatimies

      Ihana kevät-ilta 😀

      • Niin oli eilen upea ilta, tuli taas vähän grillattua...


    • Sadetta ei vain kuulu, kaivossa alkaa vesi olla vähissä kun olen kastellut istutuksiani.
      Ajelin trmmerillä sellaisia paikkoja joita ei ruohonleikkurilla pysty ajamaan.
      Välillä makailin auringossa ja kuuntelin äänikrjaa.
      Kun pahin helle oli ohi, läksin ajelemaan sähköpyörällä. Tuli matkaa lähes 20km. Nämä sivutiet ovat kuoppaisia ja isolla tiellä pelottaa kun autot ajavat kovaa vauhtia läheltä. Lähimmälle pyörätielle on pitkä matka.

      • Ei ole kahteen viikkoon satunut, eipä tarvitse leikata nurmikkoa niin usein. Lähden kohta ihan vaan kävellen aamulenkille, hiukan ennakoiden ennen helteen alkamista. Suurimmaksi osaksi auringonottoa ja lepäilyä. Aivan mahtavat kesäilmat, lämpötila nyt jo melkein 20°C.


    • reppuonpainava

      Ajelin pyörällä. Ajelin 40 km töihin ja takas.
      Reppu on täynnä

      • Bengalitikku

        Kas, huomasin, että balleriinaomenapuussa on valtavasti kukannuppuja, vaikka rusakot kenkusti jyrsivät pintaa, kun en ollut laittanut suojuksia.
        Annoin aikoinaan puulle nimen Jorma Uotinen, kun se ei suostunut kukkimaan. Oisko se nyt Isadora?


      • reppuonpainava,

        En itse ole koskaan ollut fillari-ihmisiä, mutta kelit ovat nyt todella kohillaan pyöräilemiseen. Selkäreppu on kätevä keksintö, kun ei tällää liikaa tavaraa, ettei ala hiertämään.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Kas, huomasin, että balleriinaomenapuussa on valtavasti kukannuppuja, vaikka rusakot kenkusti jyrsivät pintaa, kun en ollut laittanut suojuksia.
        Annoin aikoinaan puulle nimen Jorma Uotinen, kun se ei suostunut kukkimaan. Oisko se nyt Isadora?

        Bengalitikku,

        Omenapuut kukkivat kauniisti, eilen puhkesi kukkaan myös talviomenapuu, lajike luultavasti Lobo, mutta voihin sitä kutsua vaikka Paavoksi, heh. Isadora on myös hyvä nimi.


      • Bengalitikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        reppuonpainava,

        En itse ole koskaan ollut fillari-ihmisiä, mutta kelit ovat nyt todella kohillaan pyöräilemiseen. Selkäreppu on kätevä keksintö, kun ei tällää liikaa tavaraa, ettei ala hiertämään.

        Mulla on pieni reppu, mutta se hiostaa, koska materiaali on keinoa. Sauvakävelyllä kätevä, sillä siihen saa vesipullon, kännykän ja vaikkapa mandariinin tai ompun mukaan.
        Piti lähteä pyöräilemään, mutta aamupäivän pari sadepisaraa sai pyörtämään päätöksen. Tuulee.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mulla on pieni reppu, mutta se hiostaa, koska materiaali on keinoa. Sauvakävelyllä kätevä, sillä siihen saa vesipullon, kännykän ja vaikkapa mandariinin tai ompun mukaan.
        Piti lähteä pyöräilemään, mutta aamupäivän pari sadepisaraa sai pyörtämään päätöksen. Tuulee.

        Taisit perus turhaan menosi, ei ainakaan täällä ole näkynyt vesipisaraakaan?


      • Bengalitikku

        Pyörittelin sitten kiviä.
        Kumpi on kivempaa.
        Kukkapenkin reunuskivet piti kaivaa ylös ja asetella uusiksi.
        Nyt se on tehty.
        Pieni pätkä toisaalla vielä, ehkä huomenna.
        Hyttyset olivat kimpussa kaiken aikaa. Ne tykkää, mä en. Ei ole oikein molemminpuolista.
        Inhotti katsella, kun rastas kiskoi matoa nurmesta: venyi, venyi ja poks.
        Onkohan niillä kasvissyöjät ja lihassyöjät erikseen? Äänellään ne eivät hurmaa.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Pyörittelin sitten kiviä.
        Kumpi on kivempaa.
        Kukkapenkin reunuskivet piti kaivaa ylös ja asetella uusiksi.
        Nyt se on tehty.
        Pieni pätkä toisaalla vielä, ehkä huomenna.
        Hyttyset olivat kimpussa kaiken aikaa. Ne tykkää, mä en. Ei ole oikein molemminpuolista.
        Inhotti katsella, kun rastas kiskoi matoa nurmesta: venyi, venyi ja poks.
        Onkohan niillä kasvissyöjät ja lihassyöjät erikseen? Äänellään ne eivät hurmaa.

        Räkättirastas on ihan kaunis lintu ulkomuodoltaan, mutta ääneltään kamala,varmaan siitä lienee saaneen nimensä?

        Kyllä pyöräily kivien pyörittelyn voittaa, mutta ikävä kyllä viime hetken säätilassa on tapahtumassa muutos. Tummat pilvet vyöryvät Porvooseen.


      • Bengalitikku

        Tänään oli se huomen ja sain kaikki kivet ruotuun. Tuhatjalkaisia ja muita ölliäisiä elää kivien alla ja ilmassa häirintää harjoittivat hyttyset.
        Pitääpä hakea pari pussia kukkamultaa ja siirtää hajuherneet isompaan ruukkuun. Kylvin keväällä ja nyt sojottavia alkuja.

        Mustarastaita käy pomppimassa nurmikolla ja etsimässä ruokaa.
        Omenapuun kukissa käy pöllyttäjiä ja ne ovat ilmeisesti kukkakärpäsiä.
        Ilmassa ne pysyvät hetken aloillaan ja sutivat siivillään ja sitten äkkinäinen kulmikas paikanvaihdos ja sama sutina.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tänään oli se huomen ja sain kaikki kivet ruotuun. Tuhatjalkaisia ja muita ölliäisiä elää kivien alla ja ilmassa häirintää harjoittivat hyttyset.
        Pitääpä hakea pari pussia kukkamultaa ja siirtää hajuherneet isompaan ruukkuun. Kylvin keväällä ja nyt sojottavia alkuja.

        Mustarastaita käy pomppimassa nurmikolla ja etsimässä ruokaa.
        Omenapuun kukissa käy pöllyttäjiä ja ne ovat ilmeisesti kukkakärpäsiä.
        Ilmassa ne pysyvät hetken aloillaan ja sutivat siivillään ja sitten äkkinäinen kulmikas paikanvaihdos ja sama sutina.

        Meillä on kaksi omenapuuta ja kyllä ihan mehiläiset siellä porrää. Onneksi eivät kiinnitä alla olevaan auringonottajaan mitään huomiota. Ei jaksa edes nurmikkoa leikata, tosin ei se paljoa kyllä kasvakaan kuumina päivinä. Täällä ei ole satanut kahteen viikkoon.


    • suvivieras

      Voiko kaverin luo mennä tuosta vaan ilmoittamatta etukäteen?

      • suvikoti

        Kiippuu laverista, meille taa sulla :)


      • En ilmoittele parhaalle kaverilleni, eikä hänkään etukäteen kerro tulemisistaan. Koskaan ei ole ollut vaivautunut tai sopimaton hetki, sillä tiedämme molemmat kuinka tärkeitä olemme toisillemme.


    • Hiuspinni

      Kesäistä iltaa:) Täällä Savon seudulla on tänään ollut varsin kesäinen sää ja ilokseni on tuullut virkistävästi. En jaksa maata auringon paahteessa, olen herkästi palavaa sorttia joten riittää rusketukseksi se mitä varjoisammassa sattuu tulemaan.
      Kerrostalossa kesä on kakkoslaatua, sisällä on kuuma mutta onneksi on yhteinen pihamaa jossa voi oleilla ja rantakin on aika lähellä.
      En vielä ihan yllä eläkeikään, teen vähän etätyötä kotoa käsin, tykkään kun voi valita työaikansa. Rikastumaan tällä ei pääse mutta onpahan "joutavalle jotain".
      Mieheni työ on kiireisempää, ajan hermolla menoa,eii käy kateeksi. Ei olisi minun juttuni mutta hän osaa suodattaa kiireestä vapaa-aikaan sujuvasti. Toisin kuin minulla, hänellä ei asiat jää pitkäksi aikaa pyörimään mieleen.

    • Tervehdys paroni.
      Tämän yhden illan olen tässä kisun kanssa kaksin.
      Aikamoista menoa ja meininkiä ollut koko kuukausi ja jatkoa seuraa.
      Eräänää aamupäivänä noin klo 10,30 pojantytär ryntäsi sisään (olivat alamökillä) toinen koiransa sylissä, itkien, että kyy puri koiraa.
      Sitten mentiin, eikä meinattu eläinklinikalle. (nuorten autoissa oli bensakin vähissä, joten muori hyppäsi pakunsa rattiin)
      Kyyt ovat olleet aktiivisia ja hyttysiä on myös tällä hetkellä niin, että hyttystakki päällä kuljin illallakin.
      Kyyn vastamyrkky maksoi jotain alle 500 euroa, onneksi oli vakuutus.

      • No terve terve, pitkästä aikaa!
        Joskus on suuri nautinto olla pelkastään kissan kanssa ja olla vaan ilman mitään velvoitteita.
        Toisinaan se hässäkkä tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Yht'äkkiä on vaan tilanne päällä. Laitoin oman kissani koipeliinia 1200€ edestä kuntoon eläinlääkärillä, onneksi siitä tuli hyvä ja teilläkin säilyi koiran henki. Raha on vaan sivujuonne näissä asioissa.

        Oma poikani alkaa tehdä lähtöä pois meidän nurkistamme ja se on aiheuttanut monenlaista ylimääräistä. Sinulla siis lapsenlapset tulossa kotiin, joten vuoroin vieraissa, heh.


    • e.lä.mä

      Parooni--asumisesta 1970-1974 asuin kerros talossa. Ei sen jälkeen. Suomessa tämä on köyhien rieputus ja rikollinen tapa jota rikollinen valtio haluaa.

      • Ei kerrostalot ole pelkästään köyhille, vaan kyllä se on monelle elämäntapavalinta. Omakotitalossa alkaa olla vanhemmille ihmisille liian paljon huolehdittavia asioita. Kerrostaloissa saa vaan asua.


      • Bengalitikku

        Aurinkoinen päivä tussa. Näitä lisää, kun on jo tottunut.
        Sateenropsahduksen tilaan aamuyölle la-su n. klo 4.00.
        Luonto tarvitsee vettä.


    • kökkötraktorix

      Kyllä on lämmin toukokuu. Edes hyttysiä ei näy, kun on niin kuivaa. Sattui muuten hauska tilanne kun kiipesin katolle putsaamaan kouruja. Kumarruin koukkaamaan lehtiä ja saman tien puhelin putosi rintataskusta söksytorven reikään. Jumahti kuitenkin heti ensimmäiseen mutkaan, kun oli varmaan jokin risu esteenä. Tietenkään ei ollut tikkaita, joten päätin kokeilla löydä nyrkillä ränniinn. Ja kas, sieltähän ne puhelin singahti nurmikolle ja jäi vielä ehjäksi.

      • Bengalitikku

        Onni onnettomuudessa. Tuon kun olisit saanut videolle, se olisi kutkuttanut jälkeenpäin.
        Noita kommelluksia on. Muovikassiin jäänyt pyöränavain, jonka kaivat sitten
        roskapussiksi muuttuneen kassin pohjalta. Pieni punainen lanka paljasti avaimen. Näin n. 30 vuotta sitten. Se toinen avainhan oli kadonnut aikaa sitten.
        Kävin toissailtana poimimassa lupiineja ja laitoin ne keramiseen maljaan omenapuun juurelle. Heti kimalainen tuli niihin. Muistin, että ne pitävät lupiineista. Tuo paljon parjattu vierasperäinen kukka on kimalaisille tärkeä.
        Näämmä.


    • 19,0C
      Parvekkeeni ovi möllöttää suunsa levällään.
      Se ylettömän itse-varma nainen on tullut aamu-teeveeseen juontamaan.
      Ilmeisesti haastattelu-tyylinsä poliitikkojen kesken alkoi tympiä tuottajia liikaa.
      Noh.
      On sitä vyötäröä kumminkin.
      -
      Lapin äidit joutuvat laulamaan kehdolleen kovemmalla äänellä.
      Ilma kylmenee.
      Poro-Vällyt lisääntyvät.
      Vauvat uppoavat syvemmälle.
      Onneksi Lohi taas nousee.
      -
      Vaan onpahan tuulen tuivertaman Huuhkajan näköinen tuo Helmi-Pöllöjen valmentaja.
      -
      Vihanneksia ja 2kpl.Kaali-Käärylettä.
      Hirveä lataus hiilareita.
      Ettei menisi jo epä-terveellisyyden puolelle.
      Toivottavasti kääreissä on edes pikkuisen lihaa.
      Olis niin-ku protskuakin.
      -
      Koulu-laitoksemme luuserit ovat pystyneet romahduttamaan maamme taksi-liikenteen.
      Ovat kateellisia heille, joilla on varaa suorittaa ajo-kortti-tutkinto sekä omistaa ihan iki-oma auto.
      Romutettu taksi-liikenne voi ottaa rahaa keneltä haluavat, kuinka paljon haluavat.
      Kaverinsa kulkevat ilmaiseksi sitten niillä rahoilla.
      Karmean väärää ja hävytöntä tulo-erojen tasaamista.
      Mamutkin pääsevät kolaroimaan.
      Tappamaan sähkö-polku-pyöräilijöitä.
      -
      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1749
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      72
      1092
    3. 45
      1045
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      67
      1005
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe