Minun ajattelevan vain itseäni. Tottakai ajattelen ensisijaisesti itseäni. Yhteiskunta on vapaiden yksilöiden kilpailua jossa jokainen ajattelee ensisijaisesti itseään. Tällä tavoin toimittaessa myös heikommista pidetään parhaiten huolta kun annetaan menestyjien menestyä.
Joku täällä sanoi
15
182
Vastaukset
- Työ.tervehdyttää
Kyllä se on juuri noin, itse itsestä pidettävä huolta, ei yhteiskunnan, kun se ajattelu jo monella on.
Sosiaali toiminta vasta sitten jos kertakaikkiaan ei muuta ole, mutta nyt sen asettavat ensisijaiseksi, jopa politiikassa vasemmisto sitä vaatii ensimmäikseksi " hoidoksi" kun työtä esitetään ja tarjotaan. Jos kaikki puolueet lähtisi hallituksen lailla, että otetaan työ ensin, vasta sitten muu avustus, kun sitä sanaa toimittaisi kaikki puolueet, varmaan ihmiset "työttömät " tervehtyisi". Varmaankin olisi esim. vasemmistoliiton potiikka-kaverin suusta outoa kuultavaa,
kun sanoisi, että eiköhän ensin yritetä työntekoa.HYvä. "Majuri" ymmärsi pointtini. Taitaa olla vähän liian vaikeaa vasemmiston räkyttäjille.
- Häpeäisit
Tukiaisilla elelevä apina pankolta huutelee. Oikeaa työtä tehnyt koskaan. Kotiin aina elätetty.
Häpeäisit kirjoitti:
Tukiaisilla elelevä apina pankolta huutelee. Oikeaa työtä tehnyt koskaan. Kotiin aina elätetty.
Aina vain argumentointi paranee. Hupaisaa sakkia.
- to.verisi
Pötyä, että ajattelisit vain itseäsi, tai että ylipäätään ajattelisit. Syytön olet.
- LesTaxKlan
”Cogito, ergo sum” (latinaa: ”ajattelen, siis olen [olemassa]”) on René Descartesin filosofinen lausuma, josta on tullut länsimaisen rationalismin kulmakivi.
Herääkin ajatus, että onko Sipilä edes olemassa... On tuo tekoäly hupaisaa. Ilmeisesti Oikeistodemarin lauseen "Tottakai ajattelen ensisijaisesti itseäni" perusteella selaimen oikeaan laitaan ilmestyi automaattisesti ylimmäksi linkki juttuun Paavo Väyrysestä. Alapuolellaan vastaavat linkit juttuihin Timo Harakasta, Petteri Orvosta ja perussuomalaisten uudesta varapuheenjohtajasta.
- Sammakoiden.aika
"Yhteiskunta on vapaiden yksilöiden kilpailua jossa jokainen ajattelee ensisijaisesti itseään. Tällä tavoin toimittaessa myös heikommista pidetään parhaiten huolta kun annetaan menestyjien menestyä".
Monenko menestyjän olet nähnyt tai kuullut pitävän huolta heikommista? Tiedätkö heidän antaneen jatkuvaa rahallista tai muuta apua esim. leipäjonoille ja muille avuntarvitsijoille? - KauKes--
Kyllä menestyjien tulo ja kiinteistö verotus, pitää huolen köyhenmistä. Sillä tuo verotus on tosi suolaista suuremmissa tulo ja omaisuusluokissa. Sitä ei vain köyhenmät huomaa kun itse maksavat veroa vain muutaman kympin kk.
En kyllä ymmärrä, miksi persaukiset palstalla itkevät menestyvien ja hyvin toimeentulevien veroista. Eivät ne verot ole todellakaan mitenkään kovia, varsinkaan kun niitä on mahdollista aivan lain puitteissa "järjestellä" mieleisekseen. Miksi koetat keskustella ja esittää asioista, joista et selvästikään tiedä mitään ?
Turmiola.Tommi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miksi persaukiset palstalla itkevät menestyvien ja hyvin toimeentulevien veroista. Eivät ne verot ole todellakaan mitenkään kovia, varsinkaan kun niitä on mahdollista aivan lain puitteissa "järjestellä" mieleisekseen. Miksi koetat keskustella ja esittää asioista, joista et selvästikään tiedä mitään ?
Sinulla on vähän ikävä tapa moittia toista kirjoittajaa tietämättömäksi jos hän on eri mieltä kanssasi. KauKe on ihan oikeassa siinä että niillä rikkaiden ja hyvätuloisten veroilla köyhistä huoli pidetään. Mutta onko tarpeen niistä huolehtia ylenmäärin jotka kykenevät auttamaan itse itseään? Ohitat jatkuvasti tämän kaikista oleellisimman kysymyksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401898- 1861601
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461230Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40769
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23712Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627