eläkkeensaajan asumistuki ja vessaremontti

khcblhf

Mun vuokra kämpän vessassa tehdään 2kk kestävä remontti(ei putkiremontti!)pintamateriaalit ym.vaihdetaan uusiin kosteusvaurioiden takia(vettä pääsi ihan pieni määrä vuotamaan naapuriin).Kämppä on kaupungin ja talo rakennettu v.1985.Tiedän että saan tästä vuokra alea rempan ajalta,mutta en kysykään sitä.

Kun remppa on valmis ja ilmotan siitä kelalle niin vaikuttaako se asumistukeen nousevasti??Kenelläkään kokemuksia??

T:Möykkis

25

2008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

      Nykyisin ei enää vaikuta ellei vuokra nouse.

      Mulla oli joskus 10 vuotta sitten saman tapainen remontti, vesijohto vuoti pyörävarastoon, kesti vain pari viikkoa mutta vaadin pitkällä kirjallisella vaatimuksella vuokran alennusta sekä korvausta remonttimiesten käyttämästä sähköstä ja paikkojen sotkemisesta sekä tietenkin myös veden kannosta saunasta joka oli kerrosta alempana jossa kävin myös vessassa ja suihkussa. Kirjoitus oli niin hyvä että sain n. 1½ kuukauden vuokran verran alennusta. Tuota alennusta ei voinut tehdä kerralla koska vuokran ja asumistuen ero oli niin pieni että se alennus piti jakaa kolmeen osaan. Maksoin 3 kuukauden aikana vuokraa vain muutaman kympin, Kelalle ei asiasta kerrottu mitään vaan sovittiin vain keskenään vuokraisännän (SATO) kanssa asiat.

      Pidä puolesi noista alennuksista.

      • ettätälläisiä

        sosiaaliturvan hyväksikäyttäjä jo vuosikymmeniä, uskomatonta. oletko koskaan tullut toimeen omillasi ilman yhteiskunnan holhousta?


      • näppis

        Mulla on ollut (tosin hyvin kauan sitten) samanlainen vuokranalennustilanne. Miten niin tämä on sosiaaliturvan hyväksikäyttöä? Tämähän on vuokralaisen ja vuokranantajan keskinäinen asia!
        Sinä varmasti vuokralaisena maksaisit kaiken mitä pyydettään. Jos esimerkiksi vuokranantaja erehdyksissä laskuttaisi sinua autopaikasta, vaikka sinulla ei ole autoa etkä ole varannut autopaikkaa, niin silti maksaisit kiukuttelematta. Ihme, ettei rahasi ilmaistöistä huolimatta riitä mihinkään.


    • jdjhg

      Että tällaisia voisi hakea itsekin napin kaapista ja nauttia:D.
      Ensinnäkään en ole vanha eläkeläinen. Olen sairaseläkkeellä erittäin vaikean sairauden takia, joten älä leiki tietäjää ja kirjoittele asioista joista et tiedä yhtään mitään. Neuvo: Hanki elämä, Se vaikuttaa olevan sulla aika surkea.

      Joo oon pitänyt puoleni vuokran alennusten kanssa. Saan pyykkituvankin käytöstä korvauksen. Täällä aika pitkä matka lähimpään pyykkäriin ja vessaan. Joten sovittiin että vessanpönttö pidetään paikalla ihan siihen asti kun se on pakko repiä irti:D.

      Ja tosiaan ei olla vuokrananantajan kanssa sanomassa kelalle mitään. Eikä vuokranantajalla ole oikeutta edes ilmoittaa. Tosin eihän edes tiedä että oon sairaseläkkeellä kun kaikki maksut hoitanut aina ajoissa. Kaupungin vuokra-asunnot on itelle ainakin ollu parempi vaihtoehto kun yksityiset. Hommat hoituu ja ne tehdään niin kuin on luvattu ja sovittu.

      Mutta tosiaan. Hyvä vinkki tuosta sähkönkulutuksesta. Sitähän menee kun kaikki päällä ja voimakkaat lamput jotka tuodaan vessaan.
      Mulla toimii siis keittiön vesi ym. eteinen ja vessa poiss käytöstä. Jos on hyvä tuuri ja kosteutta ei ole kovin paljon niin sanoivat että jopa 3 viikossa kaikki laitettu, mutta jos kunnon vahinko niin kuivattavat jopa kuukausia!!
      Tosin mulla on kyse pienestä kosteusvauriosta, mutta kuitenkin sen verran että päättivät laittaa uusiksi ennen kuin tulee suuri ja kallis vahinko.

      • 167-176

        Tuli vielä mieleem se että remontista aiheutuva metelikin on vuokran alentamisperuste remontin ajalta.
        Multa hajosi vain veijohto eikä vuotoja sisälle ollut vaan ala puolella olevaan pyöräkellariin. Laittoivat kaikksi sisävesijohdot uusiksi. Vessan pyttyyn ei koskeneet joten se oli käytössä silloin kun remonttimiehet ei olleet paikalla, sankollinen kantovettä vaan pyttyyn käytön jälkeen.


    • lörkkiörkkinnf

      Oli hirveä mäihä että alakerrassa ollut nainen oli juuri silloin vessassa kun olin suihkussa. Vuoto oli ollut niin pieni ettei olisi muuten huomannut. Olisi voinu tulla todella suuri lasku muuten. Toivon ettei tarvitse kauheasti kuivattaa, niin pääsevät tekemään homman nopsaan. Mulla on kyllä vessanpöntto uusittu 2 vuotta sitten että sitä tuskin tarvii vaihtaa. Ennen remonttia koko taloon on sattumalta tulossa hanojen ym.tarkastukset ja ne vaihdetaan ns. vähän vettä kuluttaviin systeemeihin.

      167-176: Tuliko remontista muuten mitään remonttipölyä kämppään? Kun mietin että mulla on vieressä vaatekomero niin tietäis pitääkö suojata kaikki vaikka lakanoilla.

      Isännöitsijä lähetti mulle tällaisen meilin ja mulle ei ihan nyt aukea tuo lause. Mulla on lukivaikeus niin välillä tällaiset haastavia. Kun ei voi laittaa mitään täsmällisiä summia kun ei tiedä vielä kuinka pitkään toi remppa kestää.
      Eli viesti oli tällanen: Hyvityksen suuruus riippuu, siitä joudutaanko kuivattamaan. Huoneiston
      hyvitys on kylpyhuoneen osalta kaksinkertainen neliöhinta ja lisäksi
      maksetaan hyvitystä eteisestä. Yhteensä hyvityksiä tulee 5-7 m² mukaan.

      En edes muista paljonko tässä oli neliö. Jossain vaiheessa oli 8 e, mutta siitä on jo jokunen aika. Hmm..mulla on 33 neliötä ja vuokra 375 e. Osaan kaikki peruslaskut ja kertotaulun ymv. mutta muuten mua säälittävämpää ja surkeampaa laskijaa tuskin on...paitsi että voin sanoa kulkee suvussa:D:D.

      Kiitos sulle muutenkin hyvistä neuvoista! On äärettömän harvoin kun joudun jotain kyselemään. Kun osaan esim. kelan ja sossu ymv. paikkojen jutut ja kaikki "huijausyrityksetkin" etuperin ja takaperin. Tiedän todella paljon sellaisia asioita mitä noissa paikoissa töissä olevatkaan eivät tiedä. Välillä musta tuntuu että mun pitäis olla noissa töissä heidän sijaan:D:D. Mua on turha yrittää huijata. Saan kyllä aina sen selville ja vien eteenpäin. Ja voittanut kaikki kerrat:D. Mä oon aina sanonut että oikeuksistaan täytyy pitää kiinni, muuten se huijaaminen vaan jatkuu ja jatkuu.

      Äiti tapaa aina sanoa: Kiusa se on pienikin kiusa:D.

      • 167-176

        " Tuliko remontista muuten mitään remonttipölyä kämppään? Kun mietin että mulla on vieressä vaatekomero niin tietäis pitääkö suojata kaikki vaikka lakanoilla."
        Aina sitä rakennuspölyä tulee, kannattaa suojata. Muovi on ehkä parempi kun lakanat. Mullakin tulossa putkiremontti tähän taloon jossa nyt asun ehkä vuonna 2021 (siirtyy joka yhtiökokouksessa vuodella eteen päin).

        " Hyvityksen suuruus riippuu, siitä joudutaanko kuivattamaan. Huoneiston
        hyvitys on kylpyhuoneen osalta kaksinkertainen neliöhinta ja lisäksi
        maksetaan hyvitystä eteisestä. Yhteensä hyvityksiä tulee 5-7 m² mukaan."

        Tuo on isännöitsijän näkemys asiaan, voit olla ja kannattaakin olla eri mieltä ja esittää oma vaatimus ja vaatia asiihen perusteltua vastausta.

        "Äiti tapaa aina sanoa: Kiusa se on pienikin kiusa:D."

        On sulla hyvä äiti, terveisiä hänelle.

        Minun äiti on opettanut pitämään puolensa ja kun melkoisia jääräpäitä ollaa niin erimeilisyyksiltä ei voi aina välttyä. Mutta yhtä pidetään omista oikeuksista silti ja vasta äskettäin sanoin suorat sanat sen palvelutalon vastaavalle kun aamukahvi oli ollut vasta yhdekän aikoihin.
        Esimerkkinä pidän kuitenkin äidin isää jolta etunimen ja tukattoman pään lisäksi olen periyt periksiantamattomuuden. Mies kävi 3 sotaa joista voitti vain yhden (1918) ja sen lisäksi kävi yli 20 vuotta oikeutta kaivosyhtiötä vastaa pohjavesien pilaamisesta, voitto sieltä tuli mutta kerkesi äijä kuolla ennen päätöstä.


      • kjiuyhjkmn
        167-176 kirjoitti:

        " Tuliko remontista muuten mitään remonttipölyä kämppään? Kun mietin että mulla on vieressä vaatekomero niin tietäis pitääkö suojata kaikki vaikka lakanoilla."
        Aina sitä rakennuspölyä tulee, kannattaa suojata. Muovi on ehkä parempi kun lakanat. Mullakin tulossa putkiremontti tähän taloon jossa nyt asun ehkä vuonna 2021 (siirtyy joka yhtiökokouksessa vuodella eteen päin).

        " Hyvityksen suuruus riippuu, siitä joudutaanko kuivattamaan. Huoneiston
        hyvitys on kylpyhuoneen osalta kaksinkertainen neliöhinta ja lisäksi
        maksetaan hyvitystä eteisestä. Yhteensä hyvityksiä tulee 5-7 m² mukaan."

        Tuo on isännöitsijän näkemys asiaan, voit olla ja kannattaakin olla eri mieltä ja esittää oma vaatimus ja vaatia asiihen perusteltua vastausta.

        "Äiti tapaa aina sanoa: Kiusa se on pienikin kiusa:D."

        On sulla hyvä äiti, terveisiä hänelle.

        Minun äiti on opettanut pitämään puolensa ja kun melkoisia jääräpäitä ollaa niin erimeilisyyksiltä ei voi aina välttyä. Mutta yhtä pidetään omista oikeuksista silti ja vasta äskettäin sanoin suorat sanat sen palvelutalon vastaavalle kun aamukahvi oli ollut vasta yhdekän aikoihin.
        Esimerkkinä pidän kuitenkin äidin isää jolta etunimen ja tukattoman pään lisäksi olen periyt periksiantamattomuuden. Mies kävi 3 sotaa joista voitti vain yhden (1918) ja sen lisäksi kävi yli 20 vuotta oikeutta kaivosyhtiötä vastaa pohjavesien pilaamisesta, voitto sieltä tuli mutta kerkesi äijä kuolla ennen päätöstä.

        Kaljuus periytyy äidin puolelta, esim. enon kaljuuntumisesta voi mies päätellä oman kohtalonsa.


      • 167-176
        kjiuyhjkmn kirjoitti:

        Kaljuus periytyy äidin puolelta, esim. enon kaljuuntumisesta voi mies päätellä oman kohtalonsa.

        Näin on mullekin käynyt. Äidin puolelta tullut mutta tuo kaluus koskee vain miehiä.
        Etuja tuossa on se ettei mene tukka silmille tuulessa kuten eilen monelle kävi. Lyhyt matka ilmaiseen parturiin, makuuhuoneesta lähtiessä ensimmäinen ovi oikealla, olohuoneesta toinen ovi vasemmalta eli kylpyhuoneeseen. Ostin aikoinaan tukanleikkuukoneen Anttilasta ennen sen konkurssia joka maksoi jotain 16€, monesti on hintansa tienannut. Ei enää kasva kun sivuille sellaista harmaata "naavaa" jossa mustia läikkiä joten muutamassa minuutissa ne lähtee putkia pitkin jäteveden puhdistamolle nupista vetämällä 😁


    • Jdjdjdkdkdk

      Asumistukeen tuo väliaikainen 2-3kk kestävä vuokran alennus ei vaikuta yhtään mitenkään.

      Ainoa etuus mihin se vaikuttaa on toimeentulotuki.

    • looploopbloop

      Itse asiassa. Kelan sivuilla kyllä lukee että se vaikuttaa asumistukeen. Tiedoksi vain kaikille.

      • 167-176

        Vaikuttaa vain jos Kela saa siitä tietää. Kelakin salailee täysin julkisia asiakirjoja joten potut pottuina sinnekin päin.


      • Voivitsi
        167-176 kirjoitti:

        Vaikuttaa vain jos Kela saa siitä tietää. Kelakin salailee täysin julkisia asiakirjoja joten potut pottuina sinnekin päin.

        Varsin monilta vuokranantajilta menee vuokratiedotkin sähköisesti Kelaan, joten ei tuossakaan voi oikein kusettaa. Noista vuokran perimättä jättämisistäkin moni vuokranantaja ilmoittaa Kelaan, joten kusetusmahdollisuudet ovat aika vähissä. Tietenkin eri asia, jos vuokranantaja on yksityinen.


    • remonttikesken

      No niin. Tässä on eletty nyt vessan pintaremonttia 3 päivää 30 neliön yksiössä. Vessa kokonaan pois käytöstä ja naapuritalossa käytävä suihkussa ja vessassa.

      Anyway. Oon säälittävn huono laskija. En tiedä ketään mua surkeampaa:D. Mutta asun kaupungin vuokra kämpässä ja nyt sain tietää että saan korvausta 7 e neliö(mikä on mun mielestä surkea korvaus)vessasta ja eteisestä. En vaan tiedä miten monta neliötä noissa on. Ei näy sopparissakaan. Joku sanoi että mittaamalla pituuden ja leveyden sen saa selville. Ööh...osaan kyllä mitata:D. Mutta en osaa muuntaa(koulussa matikka aina 4 (4-10) tai 1 (1-5)yleensä hylätty nuo on säälistä annettu)noita.

      Osaisko joku kertoa tämän mulle: Eteinen: Leveys: 162 cm ja pituus: 210 cm. Vessa: Leveys: 155 cm ja pituus265 cm.

      Vessassa oli vain pieni kosteusvaurio. Kaivon ympärillä ja sieltä missä oli lattiamatto irti. Jos on ma kuiva(laittoivat maton päälle kuivumaan) niin aloittavat laatoittamaan. Sano että menee n.2 päivää laattojen kanssa, sit pitää vielä maalata katto, asentaa sähköt(töpselit) ja viemäriputket(ne jotka näkyvillä kun käy suihkussa)ja sitte olis valmista.
      Sanoi että tähän menee n. 2 viikkoa.
      Se on lyhyt aika, mutta mietin että voiko tosiaan noihin"pikku" hommiin vielä mennä tosiaan 2 viikkoa??Yks mies tekee noita hommia(tietty sähkö ja putki hommat tulee jostain muusta yrityksestä...kait:D)

      Toi korvaus on muuten tän koko yhtiön käytäntö ja eivät suostu korkeampaan vuokran alennukseen. Eivät vaikka millä oon jo uhannu.

      Yksiössä vaikea olla remontin kanssa samaan aikaan. Kun ei yksityisyyttä juuri ole. Jos olisi kaksio niin voisi makuuhuoneessa nukkua ja touhuta ihan rauhassa. Tai ei muuten haittaa mutta sairastan vaikeaa masennusta ja unettomuus aiheuttaa paniikkikohtauksia. Yritän mennä aikaisin nukkumaan, mutta siltikin pelkään tuota. Ja tiedän juuri kokemuksesta että kun en saa kunnolla unta kohtaukset tulee. Kunhan ei psykoosiin johda:/.

      Remppamies on onneks ihan ok.tyyppi.

      Tässähän tätä. Aloittajan mietiskelyä:D.

      • 167-176

        "Eteinen: Leveys: 162 cm ja pituus: 210 cm. Vessa: Leveys: 155 cm ja pituus265 cm."
        Eteinen 3,4 neliöä ja vessa 4,1, yhteensä 7,5 neliöä kertaa 7€=52,50€
        Tuo korvaus olisi kohtuullinen jos sen saisi koko asunnon neliöiden mukaan eli 30 X 7€=210 €

        "Toi korvaus on muuten tän koko yhtiön käytäntö ja eivät suostu korkeampaan vuokran alennukseen."
        Kun kuulen sana yleinen käytänö tai näin meillä on aina tehty niin silloin alkaa epäilys siitä missä mennään. Voisi kysyä sitä kuinka kauan tuo 7€/neliö on ollut voimassa eli sitä voisi vaatia tarkistamaan. Oikeuteen tuossa ei kannata lähteä kun tulos on epävarma ja lasku saattaa olla moninkertainen.


      • Lawetorder
        167-176 kirjoitti:

        "Eteinen: Leveys: 162 cm ja pituus: 210 cm. Vessa: Leveys: 155 cm ja pituus265 cm."
        Eteinen 3,4 neliöä ja vessa 4,1, yhteensä 7,5 neliöä kertaa 7€=52,50€
        Tuo korvaus olisi kohtuullinen jos sen saisi koko asunnon neliöiden mukaan eli 30 X 7€=210 €

        "Toi korvaus on muuten tän koko yhtiön käytäntö ja eivät suostu korkeampaan vuokran alennukseen."
        Kun kuulen sana yleinen käytänö tai näin meillä on aina tehty niin silloin alkaa epäilys siitä missä mennään. Voisi kysyä sitä kuinka kauan tuo 7€/neliö on ollut voimassa eli sitä voisi vaatia tarkistamaan. Oikeuteen tuossa ei kannata lähteä kun tulos on epävarma ja lasku saattaa olla moninkertainen.

        Googlatkaa, asumishaittakorvaus.

        Sitten se, että luin tuolta aikaisemmasta, että korvaus olisi kaksinkertainen, eli 14€/nm kylpyhuone, jos nyt oikeasta vessa ja eteinen korvauspiirissä. "Hyvityksen suuruus riippuu, siitä joudutaanko kuivattamaan. Huoneiston
        hyvitys on kylpyhuoneen osalta kaksinkertainen neliöhinta ja lisäksi
        maksetaan hyvitystä eteisestä. Yhteensä hyvityksiä tulee 5-7 m² mukaan"


      • Lawetorder
        Lawetorder kirjoitti:

        Googlatkaa, asumishaittakorvaus.

        Sitten se, että luin tuolta aikaisemmasta, että korvaus olisi kaksinkertainen, eli 14€/nm kylpyhuone, jos nyt oikeasta vessa ja eteinen korvauspiirissä. "Hyvityksen suuruus riippuu, siitä joudutaanko kuivattamaan. Huoneiston
        hyvitys on kylpyhuoneen osalta kaksinkertainen neliöhinta ja lisäksi
        maksetaan hyvitystä eteisestä. Yhteensä hyvityksiä tulee 5-7 m² mukaan"

        Täältä lisää tietoa: https://kuluttaja.fi/artikkelit/kuka-maksaa-vesivahingon-aikaisen-asumisen/

        Tosiaan, löysin aika paljon asiaa tuolla hakusanalla, siis asumishaittakorvaus.


      • Turhuuksienturhuus

        Voi hyvät hyssykät.. Muutaman kympin/max satasen takia kauheeta laskelmat ja arviot, mitä nyt voi hyötyä jostain vessaremontista. Kai tuokin vaikuttaa, että on mahdollisuus kuitenkin käyttää vessaa ja suihkua toisessa paikassa. Kyllä tuosta varmaan saa miljoonakorvaukset.


    • Mietivähänlisää

      Aah, vessaremontti kaupungin kämppä. Se pari viikkoa voi sitten vähän venyä. Ainakin mulla venyi kun en asunut rempan ajan siellä. Hyvä että oot siellä päivystämässä niin edistyy ehkä paremmin. Mitä vajaat pari kuukautta se kesti oikeasti, korvattiin vain muutamasta viikosta muutama kymppi.

    • hjhjh

      52 e. No täytyy sanoa että perhanan paska summa siihe nähden mitä tässä joutuu koko ajan tekemään.Edes satku olisi paremmin se summa jota ajattelin. Ja toi 210 e vasta olisikin huikea!! Tää työmies tekee kyllä hommia kovaa koko ajan. Välillä pomo käy tarkistamassa ja juttelevet miten etenevät seuraavaksi.
      Toivon tosiaan että saavat nopsaan valmiiksi. Suihkussa käyminen naapuritalon saunassa ei haittaa tippakaan. Koska en joka päivä käy, mutta vessassa ramppaaminen on eri asia.
      Oon onnistunut kehittämään vielä stressi ihottuman kasvoihin. Saiskohan siitä jotain lääkärin todistuksella:D(just kidding!)

      Eteiseen tosiaan tuotiin laatat seiniin ja lattialle ja betonimassaa ja sen sekottimen. Toivossa on hyvä elää että olis valmis jo ens viikon jälkeen. Tai että menis vaan pari päivää sitte seuraavalle viikolle. Oon lähdössä ystävän luokse reissuun viikolla 29 ja olisi kiva että olis sitä ennen valmis.

      Taidan käydä maanantaina kysymässä suoraan vuokrakorvauksesta. Isännöitsijä jäänyt lomalle, mutta korvaaja hoitaa asiaa. Jos sais sen jo tohon heinäkuun vuokraan.

      Putkia laittaessa tietty vesikatko. Ei varmaan kauan kestä, mutta kaiken varalta varastoin sitä jääkaappiin:D.
      Täytyy sanoa että kesti kauan tuolla vanhassa saunassa saada sopivan lämpöstä vettä. Monta minuuttia tuli jääkylmää ja kun käänsi niin tuli kuumaa samalla tavalla:D. Seisoskelin siinä sellaset 10 min ennen kun homma alko toimia. Ei viissin niin useasti käytössä toi toinen sauna:).

      Pyykkituvan kanssa saakin sitten juosta. On vaan pari avainta sinne ja se pitää hakea ensi hullosta, sitten varata aika ja palauttaa se sinne ja vasta sitten kun oma vuoro niin hakea se takaisin.Blaah.
      Toivon että oma pesukone vielä pelittää kun tämä on ohi. Eipä sillä. Oon suojannut kaikki hyvin, mutta you never know.

      En mä ketään oikeesti nyt oikeuteen raahaa.
      Innolla odotan tulevaa sähkölaskua. Luulevat vielä siellä toisessa päädyssä että kun noin radikaali nouse että kasvatan kannabista;D:D.

      • 167-176

        "Taidan käydä maanantaina kysymässä suoraan vuokrakorvauksesta. Isännöitsijä jäänyt lomalle, mutta korvaaja hoitaa asiaa. Jos sais sen jo tohon heinäkuun vuokraan."
        Sano vaan pokkana että isännöitsijä lupasi 7€/neliö/päivä. Kohtuullistahan olisikin jos vuokran alennus olisi sidottu remontin kestoon.

        "Toivon että oma pesukone vielä pelittää kun tämä on ohi. "
        Jos ei pelitä niin vaadi siitäkin erikseen korvausta ja tarkista myös onko jotain muuta rikki remontin jälkeen, myös loppusiivous on oltava kunnolla tehty.

        "En mä ketään oikeesti nyt oikeuteen raahaa."
        Joo, ei se taida tässä tapauksessa olla oikein bisnestä mutta vaatia ja sovintoa ei ole pakko tehdä vaikka maksavat mitä maksavat. Sähkön kulutuksesta voi vaatia myös erikseen korvausta ja ei se hölmö ole joka vaatii vaan se joka maksaa,

        "Luulevat vielä siellä toisessa päädyssä että kun noin radikaali nouse että kasvatan kannabista;D:D. "
        Tuo olisi sitten sitä lisäbonusta vitutukseen,


      • Hoomoilanen

        Kyllä on ihmisen elämä mennyt totaalisesti persiilleen yhen vessaremontin takia. Mitä sitte, kun tulee ihan oikeita vastoinkäymisiä?


    • gfkjhfklhjl

      :D.
      Joo ajattelin tarkistaa kaikki mahdollinen elektroniikka. Tosin jos vaikka pyykkikone olis hajonnu niin todistapa se jotenkin että liittyy remonttiin. Väittävät kuitenkin jotain aivan muuta. Tosin jos remppamiehet saa mukaan tohon. Tai ehkä ei. Vuokrayhtiö vaatii niiltä sitä korvausta.

      Joo 7e/neliö/päivä. Kuulostaa erinomaiselta. Ei se ole tyhmä joka pyytää:D. Tosin voi tarkistaa asian, mutta yrittänyttä ei laiteta. ja sähkölaskun maksavat kyllä ihan varmasti. Ainakin sen osan mitä käyttävät. Jos ei niin sitten kunnon vuokra ale on tärkeä.

      Mä siis sinne kiusaamaan;D.

    • ehhehe

      Muista sit ilmottaa kelaan jos saat asumistukea, menee 2€yli välitarkistusrajan.

    • lhkogkgfjkjkö

      Aloittaja täällä taas:D. 26.6. alkoi vessaremontti ja vieläkään ei voida tehdä mitään kun vessa on kostea. Kuivausta ja kuivausta, mutta loppua kohti menossa....luulen:D.

      Hienosti mennyt rahaa pyykkitupaan 30 e. Sähkölasku ei vielä ole tullut(vuokranantaja maksaa nuo, se on jo sovittu)sitten kun remontti on valmis saan kuulla paljonko sitä alennusta tulee. No voin jo kuvitella minkälainen 2 kk:n sähkölasku on 30 neliön kämpässä. Huikea. Satasia. Kun kuivurit tekee duuniaan yötä päivää.

      Voin sanoa että tämä helteinen kesä ei todellakaan oo ollu ihana:/. Kun ei päässy suihkuun vaikka vaan minuutiksi kylmettymään!!(sen takia en jaksanu juosta naapuritaloon ja kellariin. Hiki siinä tulee joten ei hyödytä:D). Tänään vuokrayhtiön huoltomies tuli vaihtamaan putket ja hanan keittiössä:). Oonkin naureskellu että kun kaikki tämä on tehty niin saan olla rauhassa seuraavat 20 vuotta:D. Tai tuskin. Putkiremontti odottaa hamassa tulevaisuudessa kun 1985. Valmistunu tämä talo.

      Viemäri putket on kuitenkin tarkistettu ja itsekin näin että näyttivät ikään nähden hyviltä. Vaikka en asiantuntija olekaan:D.

      Julkisivuremontti itsellä osui myös järkyttävälle 2014 kesälle jolloin helle oli yhtä kova ja kesti todella pitkään. Siinä oli kyllä kans kestämistä.
      2010,2014 ja nyt 2018 ollut todella järkyttävän kuumia ja vähäsateisia kesiä. Toivon ettei 2022 ole sitten seuraava. Toivon ettei samaa tule enää koskaan. Tää ei oo Brasilia vaan Suomi:).

      No niin jos nyt lopettaisin tähän:).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe