Patric oikaisee Aamulehden ja Repen valheen!

HiemanMoraaliaRepe

Repe väitti Aamulehden innoittamana, että Kuopin helluntaiseurakunta hyväksyy homouden ja Patric on sen jäsen.
Tiainen oikeisee kuitenkin tämän valheen suoraselkäisesti facebookissaan:

"Tässä nyt vielä selvennys paljon hämmennystä aiheuttaneeseen asiaan... Lännen Median 13.5 julkaisemassa artikkelissa oli virheellinen tieto, että minä olisin "rivijäsenenä Kuopiossa sijaitsevassa Helluntaiseurakunnassa". Tällaista en itse ole sanonut, vaan se oli toimittajan referointia kertomastani. Minä siis käyn eräässä seurakunnassa, jäsenkirjaa ei ole. Ilmeisesti joku kuitenkin sai sen käsityksen, että olisin Kuopion Helluntaiseurakunnan (Eelim) jäsen (mikä on ollut lukijan oma tulkinto, artikkelissa ei määritelty mikä seurakunta on kyseessä). Kuopion Helluntaiseurakunnan pyynnöstä useassa lehdessä on nyt julkaistu oikaisu, jossa todetaan että minä EN ole Kuopion Helluntaiseurakunnan jäsen.

Oikaisun seurauksena on nyt herännyt epäily ja huoli, että minä olisin tahallani antanut ymmärtää, että olisi kyse juurikin Kuopion Helluntaiseurakunnasta ja nimenomaan jäsenyydestä, ja että olisin tehnyt näin aiheuttaakseni hallaa sen yhteisön työlle. Pidän toki surullisena jos minä olen läsnäolollani omiani saastuttamaan kokonaisen yhteisön, mutta vielä surullisempana että minun ajatellaan aiheuttaneen tämän väärinkäsityksen tahallani. Rakkaat ystävät, tästä ei toki ole kysymys. Kuten olen jo todennut, oli toimittajan sanavalinta "rivijäsen" väärä tässä yhteydessä.

Noin yleisellä tasolla on hyvä muistaa, että oikeastaan vain luonnollinen oikeushenkilö itse saa lähtökohtaisesti julkisuuteen kertoa omasta kuulumisestaan johonkin uskonnolliseen yhdyskuntaan. Entisenä usk. yhdyskunnan hallituksen puheenjohtajana olen joskus näihin joutunut perehtymään, ja Laki uskontokuntien jäsenrekisteristä (614/1998) sekä sovellettavin osin Henkilötietolaki (523/1999) antaa jäsenrekisterin käytöstä varsin tarkat ohjeet.

Toivottavasti kenellekään ei ole jäänyt nyt paha mieli. "

145

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos.siitä

      Suoraselkäinen teko Patricilta.

    • TotuusSattuuQC

      "Pidän toki surullisena jos minä olen läsnäolollani omiani saastuttamaan kokonaisen yhteisön"

      No tuossahan se näiden yhteisöjen "lähimmäisenrakkaus" onkin oikein hyvin näkyvillä.

      • korjaanhieman

        ""Pidän toki surullisena jos minä olen läsnäolollani omiani saastuttamaan kokonaisen yhteisön"

        No tuossahan se näiden yhteisöjen "lähimmäisenrakkaus" onkin oikein hyvin näkyvillä."

        Täytyy kuitenkin tiedostaa, että Patrick Tiainen katsoo mahdollisesti saastuttavansa kokonaisen yhteisön! Mikään yhteisö ei ole tällaista todennut.


      • Patric tietää, että elää synnissä ja hänen omatuntosa ei ole puhdas. Niin kauna kuin noin ajattelee, hänellä on mahdollisuus tehdä parannus ja palata Jumalan lapseksi.


      • Moikka.usko.vainen
        keskustellaan kirjoitti:

        Patric tietää, että elää synnissä ja hänen omatuntosa ei ole puhdas. Niin kauna kuin noin ajattelee, hänellä on mahdollisuus tehdä parannus ja palata Jumalan lapseksi.

        Miksi et kirjoittanut tätä nimimerkilläsi usko.vainen?


      • Moikka.usko.vainen kirjoitti:

        Miksi et kirjoittanut tätä nimimerkilläsi usko.vainen?

        Miksi hän minun nikilläni kirjoittaisi :O?


      • Moikka.usko.vainen
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi hän minun nikilläni kirjoittaisi :O?

        Koska se on sinun nimimerkkisi. Tee parannut, lopeta valehtelusi ja palaa Jumalan lapseksi.


      • Moikka.usko.vainen kirjoitti:

        Koska se on sinun nimimerkkisi. Tee parannut, lopeta valehtelusi ja palaa Jumalan lapseksi.

        Hän ei ole minun nikkini sen enempää kuin sinunkaan on RepeRuutikallo.


      • keskusteIlaan
        Moikka.usko.vainen kirjoitti:

        Miksi et kirjoittanut tätä nimimerkilläsi usko.vainen?

        Erittäin hyvä kysymys!


      • Moikka.usko.vainen
        usko.vainen kirjoitti:

        Hän ei ole minun nikkini sen enempää kuin sinunkaan on RepeRuutikallo.

        Kyllä keskustellaan on sinun nimimerkkisi. Minulle on sama menetkö Jeesuksen tykö taivaaseen vai Saatanan saattelemana helvettiin.


      • Niin se taitaa sitten olla :D


      • Antaa.sattua

        Nimimerkki Totuus.Sattuu kuvittelee että syntihyväksyntä on lähimmäisenrakkautta. Ihan vain tiedoksi: EI OLE, ei ainakaan kristillistä lähimmäisenrakkautta.


      • Mitäs se Repeliini taas täällä räyhistelee?


      • Antaa.sattua kirjoitti:

        Nimimerkki Totuus.Sattuu kuvittelee että syntihyväksyntä on lähimmäisenrakkautta. Ihan vain tiedoksi: EI OLE, ei ainakaan kristillistä lähimmäisenrakkautta.

        Lähimmäisenrakkaus ei tietenkään ole vain kristillinen käsite eikä edes mikään
        kristittyjen erikoisala. "Syntihyväksynnästä" taas eivät edes puhu muut kuin "uskovat" fundiskristityt, se kun on puhtaasti uskonnolliseen puheenparteen kuuluva sana jolla ei ole useimmille meistä mitään merkitystä.

        Pyyteetön lähimmäisenrakkaus ei odota palkintoja lainkaan, ei edes kuolemanjälkeisiä.


    • KuulesAloittaja

      Repe on tuonut asian esille sen hetkisen tiedon valossa. On siis kohtuutonta peräänkuuluttaa Repen moraalia tässä asiassa, sillä ei ole Repen syy, että toimittaja on keksinyt omiaan.

    • OletErittäinRuma

      Ei tuossa sanottu homoudesta sanaakaan.

      • Mitä siitä pitäisi sanoa?


    • sitähän-minäkin

      Kiitos oikaisusta!

    • RepeHoi

      Missä Repe luuraa? Miksei tule kommentoimaan nyt?

      • niin-on

        Todellakin on.


    • "Kuopion Helluntaiseurakunnan pyynnöstä useassa lehdessä on nyt julkaistu oikaisu, jossa todetaan että minä EN ole Kuopion Helluntaiseurakunnan jäsen."

      Tuo kyllä kertoo jotain kyseisestä seurakunnasta.

      • Terveen seurakunnan merkki.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Terveen seurakunnan merkki.

        Että pyytävät jotain henkilöä ilmoittamaan, ettei kuulu kyseiseen seurakuntaan? Eikö sinne mahdu kaikki uskovat?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Että pyytävät jotain henkilöä ilmoittamaan, ettei kuulu kyseiseen seurakuntaan? Eikö sinne mahdu kaikki uskovat?

        Niin, eikös se ole Tiaisen asia oikaista mitä hänestä kirjoitetaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Että pyytävät jotain henkilöä ilmoittamaan, ettei kuulu kyseiseen seurakuntaan? Eikö sinne mahdu kaikki uskovat?

        Seurakuntaan mahtuu nimeomaan kaikki uskovat eikä ne jotka harjoittavat syntiä eivätkä edes meinaa siitä luopua.
        Seurakunnassa ei harjoiteta syntiä vaan tehdään parannusta synneistä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Seurakuntaan mahtuu nimeomaan kaikki uskovat eikä ne jotka harjoittavat syntiä eivätkä edes meinaa siitä luopua.
        Seurakunnassa ei harjoiteta syntiä vaan tehdään parannusta synneistä.

        Eivätkö etsijät siis sovi seurakuntaan?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eivätkö etsijät siis sovi seurakuntaan?

        Tiainen ei todellkaan ole mikään etsijä :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tiainen ei todellkaan ole mikään etsijä :D

        Ehkä sinä tunnet hänet, minä en. Mutta kirjoitit aika yleisesti tuossa, että seurakuntaan mahtuvat uskovat.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ehkä sinä tunnet hänet, minä en. Mutta kirjoitit aika yleisesti tuossa, että seurakuntaan mahtuvat uskovat.

        Jokainen joka seuraa hengellistä kenttää tietää kyllä hänen historiansa.
        "Seurakuntaan mahtuu nimeomaan kaikki uskovat eikä ne jotka harjoittavat syntiä eivätkä edes meinaa siitä luopua."


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jokainen joka seuraa hengellistä kenttää tietää kyllä hänen historiansa.
        "Seurakuntaan mahtuu nimeomaan kaikki uskovat eikä ne jotka harjoittavat syntiä eivätkä edes meinaa siitä luopua."

        Se ei vielä tarkoita, että tuntisi hänet. Kyllä minäkin jotain tiedän hänen taustoistaan, mutta niin kuin näimme, kaikki mitä lehdissä lukee, ei välttämättä pidä paikkaansa.


      • totuusvoittaa

        ""Kuopion Helluntaiseurakunnan pyynnöstä useassa lehdessä on nyt julkaistu oikaisu, jossa todetaan että minä EN ole Kuopion Helluntaiseurakunnan jäsen."

        Tuo kyllä kertoo jotain kyseisestä seurakunnasta."

        Olet oikeassa - - tuossa seurakunnassa halutaan totta tosiaan totuutta salatuimpaan saakka.


      • hyväonoikaistatieto
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Että pyytävät jotain henkilöä ilmoittamaan, ettei kuulu kyseiseen seurakuntaan? Eikö sinne mahdu kaikki uskovat?

        "Että pyytävät jotain henkilöä ilmoittamaan, ettei kuulu kyseiseen seurakuntaan? Eikö sinne mahdu kaikki uskovat?"

        Mutta kaikki uskovat ei kuulu Kuopion seurakuntaan!

        Väärä tieto on aina hyvä oikaista. Julkisen sanan neuvosto journalistiikassa on ainakin tätä mieltä.


      • totuusvoittaa kirjoitti:

        ""Kuopion Helluntaiseurakunnan pyynnöstä useassa lehdessä on nyt julkaistu oikaisu, jossa todetaan että minä EN ole Kuopion Helluntaiseurakunnan jäsen."

        Tuo kyllä kertoo jotain kyseisestä seurakunnasta."

        Olet oikeassa - - tuossa seurakunnassa halutaan totta tosiaan totuutta salatuimpaan saakka.

        Minulle tulee mieleen sellainen lyödyn lyöminen.


      • kaikkimukaann
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eivätkö etsijät siis sovi seurakuntaan?

        "Eivätkö etsijät siis sovi seurakuntaan?"

        Uskovien seurakuntaan eivät kuulu etsijät - - vain Jeesukseen uskovaiset.

        Etsijät kyllä toivotaan tulevan seurakunnan tilaisuuksiin.


      • totuusvoittaa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulle tulee mieleen sellainen lyödyn lyöminen.

        Ok -- minulle tuli mieleen, että väärät tiedot tulee oikaista. Näin siis kristinuskon piirissä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Se ei vielä tarkoita, että tuntisi hänet. Kyllä minäkin jotain tiedän hänen taustoistaan, mutta niin kuin näimme, kaikki mitä lehdissä lukee, ei välttämättä pidä paikkaansa.

        Miksi minun pitäisi tuntea hänet? Minulle riittää mitä tiedän hänestä.


      • hyväonoikaistatieto kirjoitti:

        "Että pyytävät jotain henkilöä ilmoittamaan, ettei kuulu kyseiseen seurakuntaan? Eikö sinne mahdu kaikki uskovat?"

        Mutta kaikki uskovat ei kuulu Kuopion seurakuntaan!

        Väärä tieto on aina hyvä oikaista. Julkisen sanan neuvosto journalistiikassa on ainakin tätä mieltä.

        Olisi mielenkiintoista tietää, olisiko seurakunta pyytänyt oikaisua, jos kyseessä olisi joku oikein hyvämaineinen henkilö. Toki virheet pitäisi oikaista, mutta jotenkin tuosta nyt vaan tuli vähän paha mieli.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää, olisiko seurakunta pyytänyt oikaisua, jos kyseessä olisi joku oikein hyvämaineinen henkilö. Toki virheet pitäisi oikaista, mutta jotenkin tuosta nyt vaan tuli vähän paha mieli.

        Tuskin Aamulehti olisi kiiinnostunut tekemään juttua kenestäkään hyvämaineisesta uskovaisesta. Joten kysymyksesi on todella hypoteettinen.


      • kaikkimukaann kirjoitti:

        "Eivätkö etsijät siis sovi seurakuntaan?"

        Uskovien seurakuntaan eivät kuulu etsijät - - vain Jeesukseen uskovaiset.

        Etsijät kyllä toivotaan tulevan seurakunnan tilaisuuksiin.

        Ehkä tässä oli erilainen tulkinta seurakunnasta. Ajattelin sitä ehkä vähän eri tavalla tässä, mutta olet oikeassa.


      • totuusvoittaa kirjoitti:

        Ok -- minulle tuli mieleen, että väärät tiedot tulee oikaista. Näin siis kristinuskon piirissä.

        Hyvä on väärät tiedot oikaista. Olisi mukavaa, jos tällä palstallakin tuo toimisi.


      • totuusvoittaa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää, olisiko seurakunta pyytänyt oikaisua, jos kyseessä olisi joku oikein hyvämaineinen henkilö. Toki virheet pitäisi oikaista, mutta jotenkin tuosta nyt vaan tuli vähän paha mieli.

        "Toki virheet pitäisi oikaista, mutta jotenkin tuosta nyt vaan tuli vähän paha mieli."

        Hyvä kun ymmärsit! On selvää, että virheet tulee oikaista. Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Mediassa aina oikaistaan valheet ja virheet. Uskon, että jos tämän ymmärrät, niin se paha mieli siitä lähtee pois eikä enää palaja.


      • nytoletoikeassa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hyvä on väärät tiedot oikaista. Olisi mukavaa, jos tällä palstallakin tuo toimisi.

        Tässä olen samaa mieltä. Varsinkin uskovaisista täällä kerrotaan väärää tietoa jokainen päivä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi tuntea hänet? Minulle riittää mitä tiedän hänestä.

        Jotta voisit kommentoida hänen ajatuksiaan ja aikomuksiaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tuskin Aamulehti olisi kiiinnostunut tekemään juttua kenestäkään hyvämaineisesta uskovaisesta. Joten kysymyksesi on todella hypoteettinen.

        Mutta voi sitä silti miettiä.


      • näinarvelen
        usko.vainen kirjoitti:

        Tuskin Aamulehti olisi kiiinnostunut tekemään juttua kenestäkään hyvämaineisesta uskovaisesta. Joten kysymyksesi on todella hypoteettinen.

        Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä. Se olisi liian positiivista uskovien kannalta ja tähän valtamedia ei suostu missään olosuhteissa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jotta voisit kommentoida hänen ajatuksiaan ja aikomuksiaan.

        Hän on itse niistä kertonut.


      • näinereunaehdoin
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jotta voisit kommentoida hänen ajatuksiaan ja aikomuksiaan.

        Me kommentoimme julkisuuden henkilöitä sen julkisuuden kautta mihin nämä ovat pyrkineetkin. Olemme tässä suhteessa vain median tuomien tietojen varassa. Emme tietenkään voi mennä julkisuuden henkilöiden siihen todelliseen minään. Olemme siis sen julkisuuskuvan varassa.


      • näinarvelen kirjoitti:

        Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä. Se olisi liian positiivista uskovien kannalta ja tähän valtamedia ei suostu missään olosuhteissa.

        Aivan. Media on paikalla vain silloin kun uskovia pitää mustamaalata. Toimittaja suorastaan valehteli, että sai homohyväksynnän juttuunsa ja sitä Repe alkoi heti toitottaa.


      • totuusvoittaa kirjoitti:

        "Toki virheet pitäisi oikaista, mutta jotenkin tuosta nyt vaan tuli vähän paha mieli."

        Hyvä kun ymmärsit! On selvää, että virheet tulee oikaista. Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Mediassa aina oikaistaan valheet ja virheet. Uskon, että jos tämän ymmärrät, niin se paha mieli siitä lähtee pois eikä enää palaja.

        Kyllä minulle tulee aina paha mieli kun lyötyä lyödään. Ei mediassa kyllä aina oikaista virheitä.


      • nytoletoikeassa kirjoitti:

        Tässä olen samaa mieltä. Varsinkin uskovaisista täällä kerrotaan väärää tietoa jokainen päivä.

        Taitaa se koskea kyllä muitakin kuin vain meitä uskovaisia.


      • puolustaheikkoa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyllä minulle tulee aina paha mieli kun lyötyä lyödään. Ei mediassa kyllä aina oikaista virheitä.

        "Kyllä minulle tulee aina paha mieli kun lyötyä lyödään."

        Näin on - - se on aina niin väärin. Siksi me täällä niin voimallisesti puolustammekin täällä henkilöitä, joita mätkitään surutta. Viimeksi Laura Huhtasaarta.


      • näinarvelen kirjoitti:

        Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä. Se olisi liian positiivista uskovien kannalta ja tähän valtamedia ei suostu missään olosuhteissa.

        Voihan se juttu olla muustakin kun vain tavasta tehdä evankeliumin- ja lähimmäistyötä. Onhan meillä uskovia julkkiksiakin, joista tehdään juttuja.


      • kiitetäänJumalaa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voihan se juttu olla muustakin kun vain tavasta tehdä evankeliumin- ja lähimmäistyötä. Onhan meillä uskovia julkkiksiakin, joista tehdään juttuja.

        Näin on - - - Jumalan kiitos, että Heikki Hurstia ei ole lähdetty kalvamaan ja hänen tilejään mikroskoopilla käymään läpi. Ei ainakaan vielä ...


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hän on itse niistä kertonut.

        Onko hän sanonut, että ei aio luopua synnin tekemisestä?


      • näinereunaehdoin kirjoitti:

        Me kommentoimme julkisuuden henkilöitä sen julkisuuden kautta mihin nämä ovat pyrkineetkin. Olemme tässä suhteessa vain median tuomien tietojen varassa. Emme tietenkään voi mennä julkisuuden henkilöiden siihen todelliseen minään. Olemme siis sen julkisuuskuvan varassa.

        Olet oikeassa. Siksi onkin vähän vaarallista olla kovin tietäväinen heidän sisimmästään. Mediassa voidaan kyllä kertoa hieman väritettyä totuuttakin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan. Media on paikalla vain silloin kun uskovia pitää mustamaalata. Toimittaja suorastaan valehteli, että sai homohyväksynnän juttuunsa ja sitä Repe alkoi heti toitottaa.

        Minkä homohyväksynnän?


      • puolustaheikkoa kirjoitti:

        "Kyllä minulle tulee aina paha mieli kun lyötyä lyödään."

        Näin on - - se on aina niin väärin. Siksi me täällä niin voimallisesti puolustammekin täällä henkilöitä, joita mätkitään surutta. Viimeksi Laura Huhtasaarta.

        Hyvä, että puolustetaan. Toisaalta kannattaa kuitenkin hyväksyä tosiasiat eikä sulkea niiltä silmiä vain sen takia, että toinen on uskova.


      • kiitetäänJumalaa kirjoitti:

        Näin on - - - Jumalan kiitos, että Heikki Hurstia ei ole lähdetty kalvamaan ja hänen tilejään mikroskoopilla käymään läpi. Ei ainakaan vielä ...

        Niinpä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minkä homohyväksynnän?

        Lue tuo ketjussa olevan Repen aloitus aiheesta jota aloitus koskee.


      • Onko hän käyttänyt noita sanoja? Käyttänyt siis sanaa synti?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Onko hän käyttänyt noita sanoja? Käyttänyt siis sanaa synti?

        Lue hänen facestaan. Ja mitä merkitystä sillä on sanooko ihminen itse syntiään synniksi 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Lue hänen facestaan. Ja mitä merkitystä sillä on sanooko ihminen itse syntiään synniksi 😳❓

        On sillä aika suuri merkitys.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        On sillä aika suuri merkitys.

        Jaa, mikä suuri mekitys sillä on❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, mikä suuri mekitys sillä on❓

        Joku käsittää synniksi sellaista joka toisen mielestä ei sellaista ole. Siksi on hyvä olla tarkkana siitä, mitä ihmiset itse asiassa sanovat ja pitäytyä heidän sanojensa toistamisessa siinä, mitä oikeasti on sanottu, eikä siinä, mitä omasta mielestä toinen on tarkoittanut. Mutta se on vaikeaa, myönnetään.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Joku käsittää synniksi sellaista joka toisen mielestä ei sellaista ole. Siksi on hyvä olla tarkkana siitä, mitä ihmiset itse asiassa sanovat ja pitäytyä heidän sanojensa toistamisessa siinä, mitä oikeasti on sanottu, eikä siinä, mitä omasta mielestä toinen on tarkoittanut. Mutta se on vaikeaa, myönnetään.

        Ei se niin mene, että et tee syntiä jos et itse pidä sitä syntinä.
        Raamatusta käy oikein hyvin selville mikä on Jumalan tahdon vastaista eli syntiä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei se niin mene, että et tee syntiä jos et itse pidä sitä syntinä.
        Raamatusta käy oikein hyvin selville mikä on Jumalan tahdon vastaista eli syntiä.

        Ei niin, mutta toisen tulkinnassa kuitenkin merkitsee se, mitä hän ajattelee ja mitä sanoja käyttää. Ihan kuin Raamattuakin pitää lukea siinä konteksissa, missä sen kirjat on kirjoitettu, niin kuin itsekin olet todennut. Silloin kun lainaa toisen sanomisia, on syytä olla tarkkana, että tekee sen rehdisti ja oikein.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei niin, mutta toisen tulkinnassa kuitenkin merkitsee se, mitä hän ajattelee ja mitä sanoja käyttää. Ihan kuin Raamattuakin pitää lukea siinä konteksissa, missä sen kirjat on kirjoitettu, niin kuin itsekin olet todennut. Silloin kun lainaa toisen sanomisia, on syytä olla tarkkana, että tekee sen rehdisti ja oikein.

        Kerro toki miten tuo liittyy Tiaiseen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki miten tuo liittyy Tiaiseen.

        Liittyy sikäli, että epäilen että hän olisi sanonut nimenomaan jatkavansa synnin tekemistä. Siis käyttänyt sanaa synti tuossa yhteydessä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Liittyy sikäli, että epäilen että hän olisi sanonut nimenomaan jatkavansa synnin tekemistä. Siis käyttänyt sanaa synti tuossa yhteydessä.

        Jos hän on sanonut, ettei tee parannusta homoseksuaalisesta käytöksestään niin mitä se on jos ei synnissä elämistä😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos hän on sanonut, ettei tee parannusta homoseksuaalisesta käytöksestään niin mitä se on jos ei synnissä elämistä😳❓

        Hän ei ehkä pidä sitä synnissä elämisenä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hän ei ehkä pidä sitä synnissä elämisenä.

        Se ei poista sitä, etteikö se sitä Raamatun mukaan ole.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se ei poista sitä, etteikö se sitä Raamatun mukaan ole.

        Pointti on se, että kun kertoo, mitä joku on sanonut, niin pitäisi pitäytyä niissä sanoissa, joita tämä on käyttänyt eikä värittää niitä omilla versioilla.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Pointti on se, että kun kertoo, mitä joku on sanonut, niin pitäisi pitäytyä niissä sanoissa, joita tämä on käyttänyt eikä värittää niitä omilla versioilla.

        Ei se ole pointti mitä tänoja on käyttänyt vaan mistä ASIASTA on puhunut 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei se ole pointti mitä tänoja on käyttänyt vaan mistä ASIASTA on puhunut 😉

        Minusta pointti on kyllä siinä, mitä hän tarkalleen ottaen on sanonut. Hän varmaan kuitenkin vielä on uskossa, koska seurakunnissa käy. Uskova ei ehkä sanoisi, että jatkan synnin tekemistä kaikesta huolimatta.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minusta pointti on kyllä siinä, mitä hän tarkalleen ottaen on sanonut. Hän varmaan kuitenkin vielä on uskossa, koska seurakunnissa käy. Uskova ei ehkä sanoisi, että jatkan synnin tekemistä kaikesta huolimatta.

        Sijähän sitten taas jankutat ja unohdat sen, että Tiainen ei ole sanonut tekevänsä parannusta vaan jatkaa homosteluaan. Siksi on hyvä, että häntä pidetä Kuopion hellariseurakunnan jäsenenä. Sehän tämän jutun pointti on😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sijähän sitten taas jankutat ja unohdat sen, että Tiainen ei ole sanonut tekevänsä parannusta vaan jatkaa homosteluaan. Siksi on hyvä, että häntä pidetä Kuopion hellariseurakunnan jäsenenä. Sehän tämän jutun pointti on😉

        Onneksi sinä et jankuta. 😀 Tämän ketjun pointti on tuo mainitsemasi, mutta tämän meidän keskustelumme siirtyi vähän toiseen pointtiin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Onneksi sinä et jankuta. 😀 Tämän ketjun pointti on tuo mainitsemasi, mutta tämän meidän keskustelumme siirtyi vähän toiseen pointtiin.

        Niin, onneksi osaan palauttaa sinut asiaan🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, onneksi osaan palauttaa sinut asiaan🤓

        Mitähän nyt tuohonkin sanoisi.. 😀


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mitähän nyt tuohonkin sanoisi.. 😀

        Älä sano mitään niin et jankuta😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä sano mitään niin et jankuta😏

        Juu en, mutta olihan se aika hupaisaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä sano mitään niin et jankuta😏

        Mitä mieltä muuten olit Patrickista ja hänen julistuksestaan ennen tätä kohua?


      • näinarvelen kirjoitti:

        Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä. Se olisi liian positiivista uskovien kannalta ja tähän valtamedia ei suostu missään olosuhteissa.

        "Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä."

        Niinpä. Lukijat kaikkoaisivat.


      • A10097 kirjoitti:

        "Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä."

        Niinpä. Lukijat kaikkoaisivat.

        Kerrotko mistä kumpuaa tuo vihasi uskovia kohtaan.


      • MediaBias
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerrotko mistä kumpuaa tuo vihasi uskovia kohtaan.

        No antaahan tuo tyyppi mediasta ja lukijoista kuitenkin totuudellisen kuvan: lukijat kaikkoaisivat jos kirjoitettaisiin totuudellisesti. 😉


      • MediaBias kirjoitti:

        No antaahan tuo tyyppi mediasta ja lukijoista kuitenkin totuudellisen kuvan: lukijat kaikkoaisivat jos kirjoitettaisiin totuudellisesti. 😉

        Aivan, tuota näkökulmaa en ajatellutkaan....


      • A10097 kirjoitti:

        "Tuskin mikään maallinen, liberaali media suostuu tekemään juttua uskovaisten aidosta ja totuudellisesta tavasta tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä."

        Niinpä. Lukijat kaikkoaisivat.

        Kaikkoavaisivatko? Enpä tiedä. Jotenkin tuntuu, että nykyaikana arvostetaan enemmän toisten auttamista. Jos ajattelee vaikkapa tuota jo mainittua Hurstia, niin luulen, että hänestä ei kovin monella ole pahaa sanottavaa. Tai että jos hänen työstään on mediassa jotain, se karkottaisi lukijat tai katsojat. Riippuu varmaan siitä kuinka se juttu on tehty.


      • puolustaheikkoa kirjoitti:

        "Kyllä minulle tulee aina paha mieli kun lyötyä lyödään."

        Näin on - - se on aina niin väärin. Siksi me täällä niin voimallisesti puolustammekin täällä henkilöitä, joita mätkitään surutta. Viimeksi Laura Huhtasaarta.

        >Siksi me täällä niin voimallisesti puolustammekin täällä henkilöitä, joita mätkitään surutta. Viimeksi Laura Huhtasaarta.

        Korkkiruuvi tarjosi tässä ainakin mulle illan makeimmat naurut. Siis kun luin tämän vasta tänään illalla. 🤣

        Hyvä toki huomata, että nyt kannattajatkin alkavat myöntää, että Laura olisi ollut heikko presidentti, jota "uskovien" olisi pitänyt aktiivisesti puolustaa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kaikkoavaisivatko? Enpä tiedä. Jotenkin tuntuu, että nykyaikana arvostetaan enemmän toisten auttamista. Jos ajattelee vaikkapa tuota jo mainittua Hurstia, niin luulen, että hänestä ei kovin monella ole pahaa sanottavaa. Tai että jos hänen työstään on mediassa jotain, se karkottaisi lukijat tai katsojat. Riippuu varmaan siitä kuinka se juttu on tehty.

        Hursti on niitä harvoja, joista en muista koskaan sanotun mediassa mitään kielteistä. Vaatimaton, epäitsekäs ja humaani mies, vaikka uskovainen onkin. Ei kuitenkaan ymmärtääkseni mikään fundis.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hursti on niitä harvoja, joista en muista koskaan sanotun mediassa mitään kielteistä. Vaatimaton, epäitsekäs ja humaani mies, vaikka uskovainen onkin. Ei kuitenkaan ymmärtääkseni mikään fundis.

        Hän toteuttaa Jeesuksen käskyä rakastaa lähimmäistä. Kunnioitettavaa.


      • kaikkiatarvitaan
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hän toteuttaa Jeesuksen käskyä rakastaa lähimmäistä. Kunnioitettavaa.

        Näin on - - kukin tyylillään! Tässä sodassa on monta eri rintamaa ja tämän foorumin fundikset niissä kovissa paikoissa taistoamme harjoitamme :) Vaikka myös tällä foorumilla on myös noita fiksuja uskovaisia, jotka omalla ihanalla, rauhallisella ja viisaalla tyylillään tuovat esiin Kristuksen rakkautta, niin myös meitä railakasotteisia uskovia myös tarvitaan Herramme elovainiolla. Vihollinen kun on satojen juonten mestari ....

        Ef. 4:14
        ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;


        Ef. 6:11
        Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.



        .... niin meidän ei-niin-kovin-viisauden uskovien tehtävä taasen on torpata jokainen juoni, jonka pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa palvelijoillaan teettää.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerrotko mistä kumpuaa tuo vihasi uskovia kohtaan.

        Kerrotko itse mikä sai sinut inhoamaan julkista liikennettä?


      • kaikkiatarvitaan kirjoitti:

        Näin on - - kukin tyylillään! Tässä sodassa on monta eri rintamaa ja tämän foorumin fundikset niissä kovissa paikoissa taistoamme harjoitamme :) Vaikka myös tällä foorumilla on myös noita fiksuja uskovaisia, jotka omalla ihanalla, rauhallisella ja viisaalla tyylillään tuovat esiin Kristuksen rakkautta, niin myös meitä railakasotteisia uskovia myös tarvitaan Herramme elovainiolla. Vihollinen kun on satojen juonten mestari ....

        Ef. 4:14
        ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;


        Ef. 6:11
        Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.



        .... niin meidän ei-niin-kovin-viisauden uskovien tehtävä taasen on torpata jokainen juoni, jonka pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa palvelijoillaan teettää.

        Totta, kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia tai toimia samalla tavalla. Erilaisuus on rikkaus ja jokaisella meillä on oma tehtävämme.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kaikkoavaisivatko? Enpä tiedä. Jotenkin tuntuu, että nykyaikana arvostetaan enemmän toisten auttamista. Jos ajattelee vaikkapa tuota jo mainittua Hurstia, niin luulen, että hänestä ei kovin monella ole pahaa sanottavaa. Tai että jos hänen työstään on mediassa jotain, se karkottaisi lukijat tai katsojat. Riippuu varmaan siitä kuinka se juttu on tehty.

        Lienen aika tyypillinen median kuluttaja. En seuraa mediaa, jossa kerrotaan erityisesti 'uskovien tavasta tehdä evankeliumin työtä'. Ja jos sellaista alkaa esiintyä, niin etsin muuta kuunneltavaa/luettavaa. Kaikkoamista voisi siis olettaa tapahtuvan.

        Seuraamissani medioissa Hurstit ovat profiloituneet hyväntekijöiksi ilman erityistä Jeesus-markkinointia. En olisi osannut edes kertoa, onko HH jonkin sortin uskovainen.

        Muistaakseni se oli Christopher Hitchens, kun pyysi kertomaan hyvästä teosta, johon pystyy vain teisti..


      • A10097 kirjoitti:

        Lienen aika tyypillinen median kuluttaja. En seuraa mediaa, jossa kerrotaan erityisesti 'uskovien tavasta tehdä evankeliumin työtä'. Ja jos sellaista alkaa esiintyä, niin etsin muuta kuunneltavaa/luettavaa. Kaikkoamista voisi siis olettaa tapahtuvan.

        Seuraamissani medioissa Hurstit ovat profiloituneet hyväntekijöiksi ilman erityistä Jeesus-markkinointia. En olisi osannut edes kertoa, onko HH jonkin sortin uskovainen.

        Muistaakseni se oli Christopher Hitchens, kun pyysi kertomaan hyvästä teosta, johon pystyy vain teisti..

        Jos lehdessä on esim. yksi tylsä juttu, niin hylkäätkö koko lehden?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos lehdessä on esim. yksi tylsä juttu, niin hylkäätkö koko lehden?

        En hylkää, mutta koetan pohtia, miksi edes kysyit.
        Kuvittelitko hylkyhomman olevan kirjoittamani perusteella
        a) mahdollista
        b) todennäköistä
        c) varmaankin melko varmaa
        d) jotakin muuta kuin abc
        ?
        Miksi?


      • lslslsl
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Totta, kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia tai toimia samalla tavalla. Erilaisuus on rikkaus ja jokaisella meillä on oma tehtävämme.

        Erilaisuus on rikkaus? Ihanko totta, kaikki erilainenko on rikkautta?
        Mieti todella tarkaan ennenkuin vastaat.


      • A10097 kirjoitti:

        Kerrotko itse mikä sai sinut inhoamaan julkista liikennettä?

        Yritä kerran vielä.
        Kerrotko mistä kumpuaa tuo vihasi uskovia kohtaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hän toteuttaa Jeesuksen käskyä rakastaa lähimmäistä. Kunnioitettavaa.

        On kyllä, vaikka samalla on surullista että häntä juuri tuossa työssä tarvitaan.


      • lslslsl kirjoitti:

        Erilaisuus on rikkaus? Ihanko totta, kaikki erilainenko on rikkautta?
        Mieti todella tarkaan ennenkuin vastaat.

        >Ihanko totta, kaikki erilainenko on rikkautta?

        Saanko minä vastata? Ei ole. Esimerkiksi sinun palstalla edustamasi räyhäerilaisuus ei ole rikkautta vaan äärimmäistä henkistä köyhyyttä, oi Räyhis.


      • helluillaheiluuvieraskin
        usko.vainen kirjoitti:

        Terveen seurakunnan merkki.

        Vai terveen?
        Tietäisitpä vain milaista haureutta sielläkin harrastetaan! EI niin haittaa vaikka petikumppani olisikin jonkun toisen puoliso...


      • helluillaheiluuvieraskin kirjoitti:

        Vai terveen?
        Tietäisitpä vain milaista haureutta sielläkin harrastetaan! EI niin haittaa vaikka petikumppani olisikin jonkun toisen puoliso...

        Kerro toki minkälaista ja koska noin tuohtunut olet niin laitat varmaan oikein henkilöiden nimetkin 😉


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ihanko totta, kaikki erilainenko on rikkautta?

        Saanko minä vastata? Ei ole. Esimerkiksi sinun palstalla edustamasi räyhäerilaisuus ei ole rikkautta vaan äärimmäistä henkistä köyhyyttä, oi Räyhis.

        Sinä olet räyhännyt tällä palstalla kohta 20 vuotta, Repeliini.
        Tunnetko itsesi paltan rakentajaksi vai palstan räyhääjäksi😳❓


      • Kyllä sinä Räyhis olet täällä kaikkien ongelma etkä vain minun. Tosin sikäli "mukava" ongelma, että se poistuu selaimen välilehden päivityksellä niin pitkäksi ajaksi kuin itse haluaa. 😀


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyllä sinä Räyhis olet täällä kaikkien ongelma etkä vain minun. Tosin sikäli "mukava" ongelma, että se poistuu selaimen välilehden päivityksellä niin pitkäksi ajaksi kuin itse haluaa. 😀

        Et vastannut kysymykseeni😉
        Mutta jos tämä palsta on sinulle koko elämäsi niin ymmärrän toki sen oikin hyvin.
        Olen otettu, että len tehnyt sinuun ja ystäviisi vaikutuksen oikein ongelmaksi asti 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Yritä kerran vielä.
        Kerrotko mistä kumpuaa tuo vihasi uskovia kohtaan.

        Jos haluat asiasta vakavasti keskustella, niin aloita vaikka kertomalla, miksi kuvittelet vihan kohdallani kumpuavan ensinkään.


      • A10097 kirjoitti:

        Jos haluat asiasta vakavasti keskustella, niin aloita vaikka kertomalla, miksi kuvittelet vihan kohdallani kumpuavan ensinkään.

        Haluan keskustella vakavasti ja siksi kysyin.
        Kirjoituksesi ovat hyvin vihamilisiä ja halventavia. Et kai väitä, että se on "vahinko"❓


      • A10097 kirjoitti:

        En hylkää, mutta koetan pohtia, miksi edes kysyit.
        Kuvittelitko hylkyhomman olevan kirjoittamani perusteella
        a) mahdollista
        b) todennäköistä
        c) varmaankin melko varmaa
        d) jotakin muuta kuin abc
        ?
        Miksi?

        b, todennäköistä. Siis mikäli lehden jutuista aina yksi kertoisi jostain uskovasta ja hänen toiminnastaan. Ajattelin kirjoituksesi perusteella sinun toimivan niin. Se, miksi niin olisi, onkin sitten mielenkiintoisempi juttu. Välillä tulee mieleen, että jotkut ei-uskovat ikään kuin pelkäävät, että usko tarttuu.


      • lslslsl kirjoitti:

        Erilaisuus on rikkaus? Ihanko totta, kaikki erilainenko on rikkautta?
        Mieti todella tarkaan ennenkuin vastaat.

        Tavallaan, vaikka kaikki erilaisuus ei olekaan toivottavaa. Erilaisuudesta voi oppia jotain, jos haluaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        On kyllä, vaikka samalla on surullista että häntä juuri tuossa työssä tarvitaan.

        Totta. Soisi kaikilla olevan sellainen tulotaso, että ei leipäjonoja tarvittaisi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Haluan keskustella vakavasti ja siksi kysyin.
        Kirjoituksesi ovat hyvin vihamilisiä ja halventavia. Et kai väitä, että se on "vahinko"❓

        En tunne vihaa uskovia kohtaan sen enempää kuin ihmisiä kohtaan yleensäkään.

        Ehkä luokittelet uskontoon kriittisesti suhtautuvan kirjoittelun vihamieliseksi.


      • A10097 kirjoitti:

        En tunne vihaa uskovia kohtaan sen enempää kuin ihmisiä kohtaan yleensäkään.

        Ehkä luokittelet uskontoon kriittisesti suhtautuvan kirjoittelun vihamieliseksi.

        Jos se mitä kirjoitat täällä uskovista on normaalia kielenkäyttöäsi kaikille niin ihmettelenpä vaan 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos se mitä kirjoitat täällä uskovista on normaalia kielenkäyttöäsi kaikille niin ihmettelenpä vaan 😏

        Pitääpä oikein tarkastella asiaa, jos joskus kirjoitan jotakin uskovista.


      • A10097 kirjoitti:

        Pitääpä oikein tarkastella asiaa, jos joskus kirjoitan jotakin uskovista.

        Teeppä se 👍🏽


    • oksettaa

      Kyllä se on niin, että mielenkiinto menee pois jokaisesta ketjusta, jossa usko.vainen kommentoi.
      Ei kelpaa uskovaisten esikuvaksi millään lailla, eikä kirkasta Kristusta.

      • Etkö vieläkään ole keksinyt mitään muuta tekemistä itsellesi kuin minun jahtaamiseni?
        Mikä tässä ketjussa on sinun kommenttisi aloituksesta?


    • Kiitos oikaisusta, luin itse ilmeisesti samaisen artikkelin sanomalehti Kalevan sivuilta. Minulla jäi myös mielikuva että hän olisi jäsen Kuopion helluntaiseurakunnassa. Mutta hyvä että asia oikaistiin.

      • Juhani, sanon tämän vain kerran: Olet hyvää mainosta uskollesi, koska olet niin rauhallinen ja tyyni – ainakin näiden palstojen asteikolla. Kontrasti Patmoksen päättömiin riekkujiin on ihan valtava. Vaikka emme liene monestakaan asiasta yhtä mieltä, voin helposti ajatella että sinulle on uskosi tuonut ainakin jotain sisäistä rauhaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Juhani, sanon tämän vain kerran: Olet hyvää mainosta uskollesi, koska olet niin rauhallinen ja tyyni – ainakin näiden palstojen asteikolla. Kontrasti Patmoksen päättömiin riekkujiin on ihan valtava. Vaikka emme liene monestakaan asiasta yhtä mieltä, voin helposti ajatella että sinulle on uskosi tuonut ainakin jotain sisäistä rauhaa.

        Kiitoksia kommentistasi, arvostan sitä. Pyrkimykseni on aina keskustella asiallisesti ja rauhallisesti, jos siinä epäonnistun pyydän anteeksi. Ajatukseni on että asiallinen ja toista kunnioittava linja edesauttaa rakentaviin keskusteluihin. Sillä ainakin itse olen täällä keskustelemassa ja myös oppimassa toisten mielipiteistä. Asioista voi keskustella ja toista kunnioittaa keskustelukumppanina vaikka olisikin eri mieltä.
        Hyvää alkavaa kesää!


      • juhani1965 kirjoitti:

        Kiitoksia kommentistasi, arvostan sitä. Pyrkimykseni on aina keskustella asiallisesti ja rauhallisesti, jos siinä epäonnistun pyydän anteeksi. Ajatukseni on että asiallinen ja toista kunnioittava linja edesauttaa rakentaviin keskusteluihin. Sillä ainakin itse olen täällä keskustelemassa ja myös oppimassa toisten mielipiteistä. Asioista voi keskustella ja toista kunnioittaa keskustelukumppanina vaikka olisikin eri mieltä.
        Hyvää alkavaa kesää!

        >Hyvää alkavaa kesää!

        Kiitos samoin, Juhani! Tai jo aikaa sitten alkanutta... 😊

        Ja puhuin vähän paskaa, sillä kyllähän me näköjään aika monestakin asiasta olemme yhtä mieltä, kuten oikeastaan kaikesta mitä yllä esille toit. Ja myönnän myös auliisti, että paremmin sinä noita ihanteita osaat noudattaa kuin minä. 😳


      • Älä pelkää paskaa, kun kuitenkin sitä tuotat ämpäreittäin per päivä, Räyhis. 😀

        Onko Juhani muuten mielestäsi oikea "uskova" lainkaan, kun häneltä ei tule paskaa yhtään?


      • näillämennään
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä pelkää paskaa, kun kuitenkin sitä tuotat ämpäreittäin per päivä, Räyhis. 😀

        Onko Juhani muuten mielestäsi oikea "uskova" lainkaan, kun häneltä ei tule paskaa yhtään?

        Juhani on aito uskova, joka osaa kohdata ihmisiä hoitavalla ja rakkaudellisella tavalla. Me toiset uskovat taasen kohtaamme vähän railakkaammin kuten olet niin monta kertaa tuta. Mutta Jumalan vainiolla kaikkia tarvitaan, sillä me uskovat olemmehan jokainen ainutkertaisia yksilöitä toisin kuin tämän maailman ihmiset ovat vain yhtä ja samaa uskovia haukkuvaa massaa :)


      • näillämennään kirjoitti:

        Juhani on aito uskova, joka osaa kohdata ihmisiä hoitavalla ja rakkaudellisella tavalla. Me toiset uskovat taasen kohtaamme vähän railakkaammin kuten olet niin monta kertaa tuta. Mutta Jumalan vainiolla kaikkia tarvitaan, sillä me uskovat olemmehan jokainen ainutkertaisia yksilöitä toisin kuin tämän maailman ihmiset ovat vain yhtä ja samaa uskovia haukkuvaa massaa :)

        Ilmeisesti luit vähän huolimattomasti Juhanin viestin. Hänhän teki melko täyden pesäeron teihin patmoslaisiin, tosin niin fiksusti että sitä ei ehkä tyhmempi heti huomaa. 😉


      • olemmeyhtä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ilmeisesti luit vähän huolimattomasti Juhanin viestin. Hänhän teki melko täyden pesäeron teihin patmoslaisiin, tosin niin fiksusti että sitä ei ehkä tyhmempi heti huomaa. 😉

        Kaikki uskovat olemme yhtä ja samaa Jeesuksessa Kristuksessa.

        Joh. 17:22
        Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-


        Joh. 17:23
        minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.


      • totisesti
        olemmeyhtä kirjoitti:

        Kaikki uskovat olemme yhtä ja samaa Jeesuksessa Kristuksessa.

        Joh. 17:22
        Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-


        Joh. 17:23
        minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

        Aamen!


    • Aloituksen sanamuoto on väärä (valheellinen), sillä ei ole kyse "Repen" valheesta. Tämän viestiketjun aloittaja on tiennyt, että "Repe" on perustanut kirjoituksensa Aamulehden artikkeliin.

      Tässä ketjussa tarkoitetun alkuperäisen palstakirjoituksen kirjoittajalla -RepeRuutikallolla - on ollut perusteltu syy uskoa kyseistä lehtiartikkelia. Eihän ollut kyse mistään "MV":n tai "Oikeanmedian" jutusta!

      Yksittäisen kirjoittajan kirjoitusta arvioitaessa on lisäksi otettava huomioon yksityishenkilö (olematon) mahdollisuus faktantarkistukseen.

      • pienikorjaus

        Se muuttui Repen "valheeksi", kun Repe alkoi puolustamaan asiaa ja ilkkumaan tämän asian kautta uskovaisia.

        Kuitenkin se, että jos levität valhetta, niin sekin uskovien kohdalla luetaan uskovan valheeksi.


      • Myötähäpeää

        Ainoa "perusteltu syy" RepeRuutikallolle tunnetusti on vain ja ainoastaan se, että jos artikkeli puhuu p*skaa uskovista tai seurakunnista, hän lähtee riekkumaan sen kanssa. Aamulehti julkaisi "homo uhriutuu" -artikkelin. Tätä ilosanomaa hän lähti levittämään ja vielä sitäkin että Patric on löytänyt seurakunnan jossa homous hyväksytään. Sellaiseen "tietoon" jokainen asioista perilläoleva tietää suhtautua tietyin varauksin. Mutta Repe, hän ampaisee juoksuun toiveajattelunsa siivittämänä. Tätäkö sinä nyt lähdet oikein puolustelemaan? Surkuhupaisuuden huippu!


      • Aberkios
        Myötähäpeää kirjoitti:

        Ainoa "perusteltu syy" RepeRuutikallolle tunnetusti on vain ja ainoastaan se, että jos artikkeli puhuu p*skaa uskovista tai seurakunnista, hän lähtee riekkumaan sen kanssa. Aamulehti julkaisi "homo uhriutuu" -artikkelin. Tätä ilosanomaa hän lähti levittämään ja vielä sitäkin että Patric on löytänyt seurakunnan jossa homous hyväksytään. Sellaiseen "tietoon" jokainen asioista perilläoleva tietää suhtautua tietyin varauksin. Mutta Repe, hän ampaisee juoksuun toiveajattelunsa siivittämänä. Tätäkö sinä nyt lähdet oikein puolustelemaan? Surkuhupaisuuden huippu!

        Ei mikään "riekkuminen" tee mistään asiasta valetta!


      • Tarkoitus.ratkaisee
        Aberkios kirjoitti:

        Ei mikään "riekkuminen" tee mistään asiasta valetta!

        Et sinäkään sitten osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Painotus on selvästikin sanoissa "perusteltu syy" eli kirjoittajan motiivissa toistuvasti ja yksipuolisesti tuottaa uskovia loukkaavaa tai halventavaa tekstiä. Lähtökohtaisesti ei ole tarkoituskaan käsitellä aihetta rehellisesti vaan hyökkäyksenä palstan uskovia vastaan. Tuohan käy ilmi jokaisesta Ruutikallon kommentista: tarkoitus hyökätä ja loukata.


      • Tarkoitus.ratkaisee kirjoitti:

        Et sinäkään sitten osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Painotus on selvästikin sanoissa "perusteltu syy" eli kirjoittajan motiivissa toistuvasti ja yksipuolisesti tuottaa uskovia loukkaavaa tai halventavaa tekstiä. Lähtökohtaisesti ei ole tarkoituskaan käsitellä aihetta rehellisesti vaan hyökkäyksenä palstan uskovia vastaan. Tuohan käy ilmi jokaisesta Ruutikallon kommentista: tarkoitus hyökätä ja loukata.

        No voi voi ja hellan lettas, ei ole sinullakaan helppoo!!


      • juuri.näin
        Tarkoitus.ratkaisee kirjoitti:

        Et sinäkään sitten osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Painotus on selvästikin sanoissa "perusteltu syy" eli kirjoittajan motiivissa toistuvasti ja yksipuolisesti tuottaa uskovia loukkaavaa tai halventavaa tekstiä. Lähtökohtaisesti ei ole tarkoituskaan käsitellä aihetta rehellisesti vaan hyökkäyksenä palstan uskovia vastaan. Tuohan käy ilmi jokaisesta Ruutikallon kommentista: tarkoitus hyökätä ja loukata.

        juuri näin!


      • pienikorjaus kirjoitti:

        Se muuttui Repen "valheeksi", kun Repe alkoi puolustamaan asiaa ja ilkkumaan tämän asian kautta uskovaisia.

        Kuitenkin se, että jos levität valhetta, niin sekin uskovien kohdalla luetaan uskovan valheeksi.

        >Kuitenkin se, että jos levität valhetta, niin sekin uskovien kohdalla luetaan uskovan valheeksi.

        Lähes aina tosin ne valheet olisivat aika helposti tarkistettavissa ennen kuin niitä lähdetään levittelemään, jos vain "uskovalla" on uskallusta tsekata pitivätkö saarnaajan jutut yhtään paikkaansa.

        Aamulehdessä on nykyään hyvin vähän oikaistavia virheitä, monessa numerossa ei ainuttakaan, joten oli täysin perusteltua olettaa että tässäkin jutussa faktat olivat kunnossa. Nyt eivät sitten olleetkaan.

        Yleensä haastateltu saa jutun luettavakseen ja voi korjata selvät väärinkäsitykset ja virheet ennen julkaisua. Miksi Patrick ei niin tehnyt, sitä vähän ihmettelen.


      • Tarkoitus.ratkaisee kirjoitti:

        Et sinäkään sitten osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Painotus on selvästikin sanoissa "perusteltu syy" eli kirjoittajan motiivissa toistuvasti ja yksipuolisesti tuottaa uskovia loukkaavaa tai halventavaa tekstiä. Lähtökohtaisesti ei ole tarkoituskaan käsitellä aihetta rehellisesti vaan hyökkäyksenä palstan uskovia vastaan. Tuohan käy ilmi jokaisesta Ruutikallon kommentista: tarkoitus hyökätä ja loukata.

        Pahoittelen ja harmittelen, että tulin aiheetta kehuneeksi Kuopion helluntaiseurakuntaa.


      • Tarkoitus.ratkaisee kirjoitti:

        Et sinäkään sitten osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Painotus on selvästikin sanoissa "perusteltu syy" eli kirjoittajan motiivissa toistuvasti ja yksipuolisesti tuottaa uskovia loukkaavaa tai halventavaa tekstiä. Lähtökohtaisesti ei ole tarkoituskaan käsitellä aihetta rehellisesti vaan hyökkäyksenä palstan uskovia vastaan. Tuohan käy ilmi jokaisesta Ruutikallon kommentista: tarkoitus hyökätä ja loukata.

        >Tuohan käy ilmi jokaisesta Ruutikallon kommentista: tarkoitus hyökätä ja loukata.

        Ehkä tarkastelemme sitten myös omia kommenttejasi ja sitä mitä niistä käypi ilmi. Kerrohan millä nimimerkeillä olet niitä kirjoittanut, jotta voimme repostella sinunkin tarkoitusperiäsi.


      • sananlaskut

        "Sinun kehusi on kuin mätäneviä hampaita täynnä olevan suun henkäys."

        Tämä sananlasku muistuttaa elävästi Salomonin suorasukaisimpia sananlaskuja

        Sananl. 19:13
        Tyhmä poika on isänsä turmio, ja vaimon tora on kuin räystäästä tippuva vesi.


        Sananl. 27:15
        Räystäästä tippuva vesi sadepäivänä ja toraisa vaimo ovat yhdenveroiset.


        : )


    • vai_kuinka

      Nosto hyvälle aloitukselle.

    • TurhaToivo

      Patrickin usko omaan suuruuteensa ja vaikutusvaltaansa on edelleen vailla vertaa.
      "Jos olen saastuttanut kokonaisen yhteisön." Luulenpa, että Tiaisen vaikutus kyseiseen yhteisöön loppui heti, kun hänen hiusgeelinsä tuoksu haihtui kirkon ilmanvaihtokanaviin.
      FaceBook -oikaisusta tulee vaikutelma, että sillä kerätään taas säälipisteitä. Tiainen on jälleen uhri, ja tädit hyssyttelevät ressukkaa.

      Kaiken kukkuraksi Tiainen ottaa jälleen opettajan roolin ja alkaa luennoida tällä kertaa juridikkaa. Jokainen tajuaa, että Metalliliitolla on oikeus oikaista, jos Alex Stubb väittäisi kuuluvansa kyseiseen ammattijärjestöön. Näin siitä huolimatta, että ammsttiliiton jäsenyys on arkaluontoisena pidettävää tietoa, kuten kirkon jäsenyyskin.

      Jospa Tiainen kasvaisi ihan oikeasti aikuiseksi, alkaisi kantaa vastuun tekemisistään ja jättäisi vähemmälle tuon täti-ihmisten säälipisteiden keräilyn.

      Mutta luulenpa toivovani liian paljon.

      • hyvinkirjoitit

        Hyvn kirjoitit.


    • TukikohtaPetosella

      Jos käy helluntaikirkossa, viettää aikaa helluntaikirkkolaisten kanssa ja on helluntaikirkkolaisten kestityksen kohde...niin oikeassahan Patrick on - ei rivijäsen saa samanlaista kohtelua...

      • wrtj64

        Todista toki, että Patric viettää aikaa helluntaikirkkolaisten kanssa ja on helluntaikirkkolaisten kestityksen kohde.
        Itse hän kertoi käyvänsä monissa seurakunnissa.


      • TukikohtaPetosella
        wrtj64 kirjoitti:

        Todista toki, että Patric viettää aikaa helluntaikirkkolaisten kanssa ja on helluntaikirkkolaisten kestityksen kohde.
        Itse hän kertoi käyvänsä monissa seurakunnissa.

        Mikä olisi riittävä todiste epäuskoiselle?


    • rakkausonlempeä

      Ei kukaan ihminen voi toista tuomita synnistä,edelleenkin Jumala kykenee siihen kyllä kykenevä itse,jokaisen kohdalla!Älkäämme siin lausuko tuomioita,kaikki saavat tulla seurakuntaan olkoon sitten homo tai pomo.Rakkaus lähimmäiseen on eka ja tärkein asia asia keskuudessamme ja ,siitä meidät TUNNETAAN kristityiksi!!!

      • TämäOnEka

        1. "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi."
        Matt. 22:37


    • qe5y7

      muistatteko vielä tämän.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe