Tuiran terveysasema

raneonkinggi

Tuiran terveysasema on kyllä lääkäreiden ammattitaidon suhteen onneton paikka. Ei taida olla kovinkaan monta lääkäriä joka on koulutuksensa suorittanut edes keskinkertaisilla papereilla. Voi olla jopa että kaikki siellä työskentelevät ovat ns. valelääkäreitä. Nämä tuirassa toimivat " AMMATTILAISET " kävelevät tekosillaan jopa yliopistollisen sairaalan erikoislääkäreiden lausuntojen yli. No ainako siellä käy hoidossa pitää muistaa ekaksi haukkua lääkäri oikeen hyvin pystyyn. Senjälkeen tarkistaa ettei kyseinen eläinkandi ole tehny vaarallisia muutoksia lääkelistoihin.

20

3291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katotaanpasitte

jos tuon ois tienny että haukkumalla saa pystyyn ni paljolta nussimattomuudelta oisin säästyny
      minä ku oon yrittäny hellästi hyvitellä pystyyn mutta ei ja ilman oon jääny
      tänä iltana kyllä haukun sitä ihan kyrväksi

• HalusikohanTappaa

Joo, kyl ne kävelee Oys:n lekureiden yli muuallakin terveysasemilla.
      Olin saanut 100 mg x 3 erästä lääkettä Oys:n erik.lääkäriltä, niin reseptiä uusiessa tämä kaikki tietävä tk-lääkäri oli muuttanut ihan ite reseptin puolta pienemmäksi eli 50 mg x 3 - kohtauksiahan siitä tuli ja uutta OYS:n keikkaa mulle ja kaikenlaista ongelmaa, eikä tietääkseni edes kukaan Oys:n lääkäreistä puhutellut tätä tk-lekuria, mutta minä puhuttelin ja hän vain hihitteli partaansa, eikä antanut mitään järjellistä selitystä teolleen, ei ottanut yhtään mitään kantaa tekoseensa, ei edes pahoitellut - olisi ollut antekksipyynnön paikka.

• köyhät.kyykkyyn

Minultakin puolittivat lääkeannoksen reseptissä minua näkemättä ja kuulematta. Uuden siionistisen maailmanjärjestyksen sisäänajoon kuuluu ns vähemmän eliitille tuottavien henkilöitten eliminointi. Tämä on vain yksi tapa, mutta se opettaa, kenellä on valta ja voima.

• mummeliinini

Suojatyäpaikka Oulun kaupunki onnettomille lääkäreille

• Monisairas74vM

Valitettavasti näin on. En oikein tiedä, missä pitäisi käydä ja mitä se maksaisi. Oulussa kun ei maksetulle sairausvakuutusmaksulle saa minkäänlaista vastinetta. Eli selvästikin törkeä petos!

• LiianMonesta

Ottakaapas selvää kuinka monesta Tuiran lääkäristä on tehty kantelu! Ihan naurattaa vastaus...

• raneonkinggi

Allekirjoittanut on tehnyt kaksi kirjallista Ja puhelimitse ylemmälle taholle lukuisia ilmoituksia väärinkäytöksistä

• KuinkaMonesta

Mistä sen saa selville monestako on tehty ilomoitus?

• Anonyymi

Minulta tämä tk lääkäri vei hyvät kipulääkkeet pois, luuli että pärjään miedommillakin, en pärjää, OYS määrännyt mulle nuo kipulääkkeet ja tämä perk...l. vei ne pois. Onko oikein että kävellään yli parempien lääkäräreitten ja onko potilaalla mitään oikeuksia nykyään, ei kuunnella vaan tehdään omia johto päätöksiä. Vituttaa ankarasti.😡

• Anonyymi

kyl ne uusii jos oikea syy ja vakuutusyhtiönmaksusitoumus itsellä on ei ongelmaa pyydä sinäkin maksari

• Anonyymi

Elina plörinä opettaja

• Anonyymi

En tiedä onko lääkärit Tuirassa vaihtuneet. 2018 kävin mieslääkärin vastaanotolla. Oli kyllä hyvä lääkäri. Muutaman päivän päästä siitä soitti kotiin ja kysyi vointia. Passitti pikaisesti OYS:iin tutkimuksiin (siis kyseessä ei ollut akuuttitapaus), kun hänen määräämällä hoidolla ei ollut vastetta. Oli vakava tauti mutta selvisin siitä tämän lääkärin ansiosta. Eli kyllä sinne joskus joku helmikin voi eksyä. Miehellä oli myös joku vuosi sitten pätevä lääkäri. Joskin ei kovin miellyttävä, mutta se on sivuseikka. Siskoni joka on lääkäri tokaisi kerran luottamuksellisesti minulle että useimmat lääkärit ovat aivan tollukoita. Sanoin hänelle että eivät kaikki, minun kohdalleni on sattunut hyviä lääkäreitä. Siskon mies joka myöskin on lääkäri oli aikalailla siskoni kanssa samaa mieltä, mutta yritti kyllä myös vähän kehuakin kolleegoita, jos mahdollista. Kirurgikin joka minut leikkasi oli erittäin pätevä, mutta kommunikaatiotaidot olivat erittäin heikot. Minulle riitti että homma hoidettiin muuten mallikkaasti vaikka kirurgi olikin tyyppiä
      poikki ja pinoon. Sekin kyllä on sivuseikka, kun lopputulos oli hyvä.

• Anonyymi

Todella surkeaa paikka. Enemmän tulee kipeäksi odottelusta+ammattitaidoton henkilökunta

• Anonyymi

Terveyskeskuksessa on huomattu, että toimiva hoito perustuu potilaan tuntemiseen – lääkäriltä toiselle pompottelu loppui
      Oulun yliopistossa kehitetty hoidon jatkuvuus -malli kiinnostaa. Sitä on kokeiltu Tuiran terveyskeskuksessa Oulussa. Malli otetaan käyttöön muuallakin Pohjois-Pohjanmaalla sekä Lapin maakunnassa.

• Anonyymi

Terveyskeskuksessa lääkärinä työskentelevä Janne Mäkelä arvioi, että heillä Tuiran terveyskeskuksessa käytössä oleva malli tuo säästöjä terveydenhuoltoon.
      Taina Nuutinen-Kallio
      20.10.2023 18:15

-6:23

1X

Jutun lukee koneääni.Lue lisää.

Kulunut vuosi on ollut yleislääkäri, apulaisylilääkäri Janne Mäkelälle opettavainen ja hyvä. Tuiran terveyskeskuksessa Oulussa työskentelevä Mäkelä kollegoineen aloitti jo vuosi sitten kokeilun jatkuvan hoidon mallista eli Tuiran mallista.

Nyt Oulun yliopiston yleislääketieteen professori Juha Auvisen johdolla kehitettyä mallia toteuttaa koko terveyskeskus, jonka asiakkaat ja henkilökunta ovat olleet tyytyväisiä uuteen työn tekemisen tapaan.

– Viimeisen vuoden aikana olen vahvasti ymmärtänyt, kuinka suuri hyöty sillä on, että tunnemme potilaamme. Sitä ei täysin ymmärrä, ennen kuin sen itse kokee, vuonna 2015 yleislääketieteen erikoislääkäriksi valmistunut Janne Mäkelä toteaa.

Uusi Tuiran malli perustuu siihen, että kiireetöntä hoitoa tarvitsevat potilaat jaetaan vastuulääkäreille. Tämä ei sisällä pelkkiä lääkäreitä, vaan asiakkaalle nimetään oman lääkärin lisäksi myös oma hoitaja.

Potilas ohjataan pääsääntöisesti sille lääkärille tai hoitajalle, jonka kanssa on ollut jo aikaisemmin tekemisissä.

– Hoitosuhde syvenee, joten tekeminen on helpompaa. Vakituiset ja pysyvät lääkärit hoitavat kroonisesti sairaita potilaita. Vaihtuvat lääkärit, kuten erikoistuvat lääkärit, voivat hoitaa helpompia tapauksia, kuten flunssapotilaita.

Mäkelän arvion mukaan Tuiran mallin käyttöönotto tuo säästöjä terveydenhuoltoon. Kun hoitotasapaino on hyvä, ei kallista sairaalahoitoa tarvita niin paljon. Esimerkiksi erikoislääkärilähetteiden määrä on vähentynyt Tuirassa sen mallin ollessa käytössä.

Onko sinulla omalääkäri tai hoitaja?
      Käytkö aina tai ainakin lähes aina saman lääkärin tai hoitajan vastaanotolla?

• Anonyymi

Seurasin läheisen roolissa Tuiran terveyskeskuksen toimintaa ja hoidon etenemistä. Löysin terveydenhuollon ammattilaisena toistuvia väärinkohteluita liittyen hoitoon. Asioihin ei tartuttu, asioita jätettiin hoitamatta toistuvasti ei osattu ammattiin liittyviä vaatimuksia.
      Lääkärit vaihtuivat joka käynnillä, silti muistettiin mainita joka kerta, että potilas hyötyisi omalääkäristä. Lääkärit tosiaan vaihtui joka kerta, siksi ajattelen että tämä on pelkkää puhetta osaltaan tämä malli ja ehkä jonkun kaunisteltua puhetta.
      Tällä mallilla poljettiin läheiseni oikeuksia ja sivuutettiin hoitoa. Nähtyäni tämän uutisen voin pahoin.

• Anonyymi

AVIlle vain ilmoitusta paikasta!

• Anonyymi

Täytyy tehdä!

• Anonyymi

Ei hyviä kokemuksia täälläkään ko. paikasta... vaihdoin lopulta muualle. Ystävä vaihtamut aikanaan muualle hoidon ja ne kaksi kertaa mitä on tullut jonotettua flunssan takia... kullakin kerralla tuli vastaan tyytymätön potilas jonotuksen lomassa. Toinen näistä naisista kävi niin hiilenä, ettei välittänyt kuuleeko joku, olivat kuulemma hukanneet siellä näytteitä ja joku vakava sairaus todettu..toinen naispuolinen kertoi taas käyneensä pitkäaikaispotilaana vastaanotolla ja koki ettei lääkäri kuuntele kunnolla. Pienet on piirit.

• Anonyymi

AVILLE vain ilmoitusta paikasta!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe