Finskillä vihdoin suoraan Pattayalle.

MatkailijaMaija

Viimeisimmän uutisen mukaan finski aloittaa juhannuksena suorat lennot Pattayalle ja se on todella hyvä asia.

Mitä on lentokenttä savoksi?
- Kaaheen laakee aakee.

- Miten sanotaan savoksi ilman saastuminen?
- Iliman pilluu.

- Miten savolainen tavaa sanan vene?
- Ve-ne - poatti.

- Mitkä ovat savolaisten lammasjuhlat?
- Kilipailut.

- Mitä eroa on savolaisella ja neiti ajalla?
- Neiti ajan puheisiin voi luottaa.

- Mitä on ryhmäseksi savoksi?
- Mulukkutalkoot.

Mulukkutalkoot voi vittunen sentään ja vain rahalla taas ensimmäisenä Pattayalla.

46

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äojakengannumerosama

      Onkö näitä kysymyksiä pattayan suomibaareissa, esim. helmessä kirjallisena, tarvitsen vastausaikaa.... Finnairin oulun lentolla tulipalo.

    • MatkailijaMaija

      Noh Pojut kyllähän te huumormiehinä aloituksen ymmärrätte vain pieneksi kiusoitteluksi, mutta varsinainen kysymykseni.

      Kun kerran suomi-pattayan matkailu on niin vilkasta, miksi finski ei landaa Pattayalla ???

      • 63NumBall

        voisiko olla syynä se että
        1. varsin pieni osa matkaajista matkustaa pattayalle, mutta sitäkin äänekkäämpi osa.
        2. pattayalla ei ole niin isoa lentokenttää, mihin mahtuu laajarunkokoneita, miten voisikaan sellainen rakentaa 22,2 km2.


      • MatkailijaMaija
        63NumBall kirjoitti:

        voisiko olla syynä se että
        1. varsin pieni osa matkaajista matkustaa pattayalle, mutta sitäkin äänekkäämpi osa.
        2. pattayalla ei ole niin isoa lentokenttää, mihin mahtuu laajarunkokoneita, miten voisikaan sellainen rakentaa 22,2 km2.

        Mutta eikö ole ristiriitaista, että Pattaya on ehdottomasti Thaimaan suosituin ja eniten turreja vetävä kohde, mutta sinne ei pääse lentokoneella.

        Onhan noita kenttiä pallo pullollaan jonne koneet laskeutuu, jopa Suomessa ja Madeirallakin muutamia esimerkiksi.

        Eikös tuossa juuri Kerosen mollausjutussa finski ole voittoa tuottava Oy.
        Miksi ei tee varmaakin varmempaa voittoa lennättäen vaikka pelkästään tämän palstan kaikkia piipahtelijoita eestaas ja uudestaan.


      • LentäjänVeneilijäPoika
        MatkailijaMaija kirjoitti:

        Mutta eikö ole ristiriitaista, että Pattaya on ehdottomasti Thaimaan suosituin ja eniten turreja vetävä kohde, mutta sinne ei pääse lentokoneella.

        Onhan noita kenttiä pallo pullollaan jonne koneet laskeutuu, jopa Suomessa ja Madeirallakin muutamia esimerkiksi.

        Eikös tuossa juuri Kerosen mollausjutussa finski ole voittoa tuottava Oy.
        Miksi ei tee varmaakin varmempaa voittoa lennättäen vaikka pelkästään tämän palstan kaikkia piipahtelijoita eestaas ja uudestaan.

        Mikäli finski perustaisi käyttöasteeseen perustuen piipahtelijalennot ilman pomppuja, sen tulisi hankkia 2 paikkainen Piper-vesitaso suurilla tankeilla ja purjelento-ominaisuuksilla.


      • Ensinnäkin pitää miettiä mikä olisi tuon U-Tapaon kentän todellinen hyöty matkaajalle. Eli kentän virallinen nimihän on U-Tapao Rayong-Pattaya international airport ja se ei todellakaan sijaitse Pattayalla, vaan viereisessä Rayongin "maakunnassa" ja sieltä kestää Pattayalle ajankohdasta ja määränpäästä riippuen 45-60min. kun Bangkokin lentokentältä kestää taksilla noin 1h 30min. eli aika-ero U-Tapaon hyväksi on luokkaa 45min.

        Mutta sitten tärkein asia H:ki - Bangkok on erittäin monelle väin välietappi jatkolennolle joko muuhun osaan Thaimaata taikka Kaakkois-aasiaa ja nimenomaan Pattayalla matkaavat ovat aika pieni vähemmistö noissa H:ki-BKK lennoissa.
        Eli tuo Helsinki - U-Tapao lento ei käytännössä kävisi kuin joko Pattayalle, taikka muuhun Thaimaan itärannikon kohteeseen, ja jatkolento mahdollisuudet olisivat hyvin rajatut.

        Pattaya on kuitenkin vain yksi Thaimaan lukuisista matkakohteista ja siellä käy arvoista riippuen luokkaa 20000-25000 suomaista vuodessa, kun Thaimaan matkailijoiden kokonaismäärä on noin 130 000 suomaista vuodessa. Ja pitää muistaa attä osa matkailijoista lentää muillakin lennoilla kuin kuin suoralla Finnairin Helsinki - Bangkok lennolla (Qatar, Norwegian, Aeroflot yms.).

        Eli tuo lento U-tapaolle ei toisi juurikaan etuja sen tuomiin haittoihin nähden, kun tuo Bangkokin kenttä on kuitenkin niin lähellä ja palvelee myös erinomaisena välikenttänä jatkolennoille.

        PS. tämän viestin kirjoitan majapaikasta, josta on tuonne U-Tapaon kentälle matkaa alle 40km.


      • MatkailijaMaija
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ensinnäkin pitää miettiä mikä olisi tuon U-Tapaon kentän todellinen hyöty matkaajalle. Eli kentän virallinen nimihän on U-Tapao Rayong-Pattaya international airport ja se ei todellakaan sijaitse Pattayalla, vaan viereisessä Rayongin "maakunnassa" ja sieltä kestää Pattayalle ajankohdasta ja määränpäästä riippuen 45-60min. kun Bangkokin lentokentältä kestää taksilla noin 1h 30min. eli aika-ero U-Tapaon hyväksi on luokkaa 45min.

        Mutta sitten tärkein asia H:ki - Bangkok on erittäin monelle väin välietappi jatkolennolle joko muuhun osaan Thaimaata taikka Kaakkois-aasiaa ja nimenomaan Pattayalla matkaavat ovat aika pieni vähemmistö noissa H:ki-BKK lennoissa.
        Eli tuo Helsinki - U-Tapao lento ei käytännössä kävisi kuin joko Pattayalle, taikka muuhun Thaimaan itärannikon kohteeseen, ja jatkolento mahdollisuudet olisivat hyvin rajatut.

        Pattaya on kuitenkin vain yksi Thaimaan lukuisista matkakohteista ja siellä käy arvoista riippuen luokkaa 20000-25000 suomaista vuodessa, kun Thaimaan matkailijoiden kokonaismäärä on noin 130 000 suomaista vuodessa. Ja pitää muistaa attä osa matkailijoista lentää muillakin lennoilla kuin kuin suoralla Finnairin Helsinki - Bangkok lennolla (Qatar, Norwegian, Aeroflot yms.).

        Eli tuo lento U-tapaolle ei toisi juurikaan etuja sen tuomiin haittoihin nähden, kun tuo Bangkokin kenttä on kuitenkin niin lähellä ja palvelee myös erinomaisena välikenttänä jatkolennoille.

        PS. tämän viestin kirjoitan majapaikasta, josta on tuonne U-Tapaon kentälle matkaa alle 40km.

        Kysymys kuuluikin miksi Thaimaan ehdottomassa ykkösessä ei ole edes lentokenttää, mikä semmoinen ykkönen on kun tälle palstalle ladataan muiden paikkakuntien matkailijamääriä ja vielä väitetään että BKK turistit ei ole VARSINAISIA turisteja?


      • Pitää tosiaan muistaa tuon U-Tapaon "maakuntakentän" luonne, sinne on kansainväliä reittilentoja vain Kiinasta/kiinaan (Nanchang, Nanning, Macao ja Sanya), Malesiaan (Kuala Lumpur) ja Venäjälle (Irkutsk) ja kaikkiin näihinkään koteisiin ei lentoja ole päivittäin.

        Kaikki muut Pattayalle (ja muualla Thaimaan itärannikolle tulevat) lentävät lähtökohtaisesti Bangkokin kautta.


      • 63NumBall
        MatkailijaMaija kirjoitti:

        Mutta eikö ole ristiriitaista, että Pattaya on ehdottomasti Thaimaan suosituin ja eniten turreja vetävä kohde, mutta sinne ei pääse lentokoneella.

        Onhan noita kenttiä pallo pullollaan jonne koneet laskeutuu, jopa Suomessa ja Madeirallakin muutamia esimerkiksi.

        Eikös tuossa juuri Kerosen mollausjutussa finski ole voittoa tuottava Oy.
        Miksi ei tee varmaakin varmempaa voittoa lennättäen vaikka pelkästään tämän palstan kaikkia piipahtelijoita eestaas ja uudestaan.

        Samaa ihmetellyt ettei thaimaan helmeen ole saatu arvonsa mukaista lentokenttää, onhan sellainen Hua hinissäkin, jopa kansainvälinen... Santtu on ihan oikeassa kun kertoi syitä miksi suomesta ei pääse rayongin lentokentälle, muuten tiedoksi että finnair on muutaman viikon lentänyt sinne, kun suvalla tai bangkokissa oli ongelmia, mutta tästä on jo aikaa.


      • Maakuntakenttää2010
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitää tosiaan muistaa tuon U-Tapaon "maakuntakentän" luonne, sinne on kansainväliä reittilentoja vain Kiinasta/kiinaan (Nanchang, Nanning, Macao ja Sanya), Malesiaan (Kuala Lumpur) ja Venäjälle (Irkutsk) ja kaikkiin näihinkään koteisiin ei lentoja ole päivittäin.

        Kaikki muut Pattayalle (ja muualla Thaimaan itärannikolle tulevat) lentävät lähtökohtaisesti Bangkokin kautta.

        Hyvin heitetty.

        MAAKUNTAKENTTÄ VÄHÄN NIIN KUIN SAVOSSAKIN SANOTAAN.

        Chiang Maissa on sellainen lentokenttä, että piipahtaa siitä sutjakkaasti pelipaikalle ja toiset jopa kotiin.
        Matka Bkk:sta samaa luokkaa kuin BKK:sta tyttölään.


    • WinKapitaali

      Onko lennoilla oikea ykkösluokka? En nimittäin voi lentää köyhien kanssa bisneksessä, koska siellä on vain ne jotka luulevat että heillä on rahaa. Minä tiedän että minulla on rahaa. Tiedän sen koska joka herätessäni katson naapurieni pihalle Marjaniemessä ja totean että heidän E Mersut ovat lähes yhtä kalliita kuin oma S Mersuni. Toki talot ovat kaikilla meillä sen reippaat 300 neliötä, mutta minulla on sen lisäksi vierastalo aivan meranrannassa. Pattayalla en naapureita katsele koska lähimmät ovat alapuolellani, koska omistan koko yläkerran ja se on kerroksessa 32. Sieltä näkyy MERI! Ryhdyn lentämään Finnairilla heti suoraan PAttayalle kun koneesta löytyy oikea ykkösluokka, saan ihottumaan köyhistä.

      • Mäoonparempimies

        Sähän oot ihan persaukinen asut marjaniemessä ja näät naapurin.


      • WinKapitaali

        Marjaniemenranta..... ai niin ei se sano teillä itä-keskuksen pummeille mitään. Tuli paha olo kirjoituksestasi!!!!


      • 63NumBall

        tai Kaskisaari...Hesasta... sekään ei sano resulle mitään, mutta kiljun teon se osaa, kuten palstalla on useasta todettu, en viitsi nyt mainita mielenterveysongelmista mitään...


      • hehehehee
        63NumBall kirjoitti:

        tai Kaskisaari...Hesasta... sekään ei sano resulle mitään, mutta kiljun teon se osaa, kuten palstalla on useasta todettu, en viitsi nyt mainita mielenterveysongelmista mitään...

        Jälleen lerpan haaveilua hoitokodissa. Sinällään kuitenkin hyvää, että on vain haavetta, ei pääse suomalaisten mainetta Thaimaahan pilaamaan.
        Vanhoja ketjuja avaamalla, saa lukemalla ja vastaamalla kaikki ladyboy ja homoiluhaaveensa Pattayallakin hoidettua, jopa Chiang Maihin matkustamalla ja avioitumalla perseiCM:nä viattoman, uskollisen ladyboyhampulääkärin kanssa, joka ei oman kertomansa mukaan ole huora. Unohtaa ei myös pidä Hua Hinin ballinumban seikkailujaan, kiinteistöjen ja loistocondojen omistajana Thaimaassa. Ai niin, mainitsemisen arvoista on vielä korkealle arvostettu lento kapteeniutensa ja NASA:n salainen avustaja, puhumattakaan Vaisalan ansioistaan.
        Ajatelkaa, että olemme tällaisen suuren lahjakkuuden saaneet pienelle palstallemme tuomaan valaistusta aamusta-iltaan päivittäin ja hoitohenkilökunnan huomaamatta öisinkin.

        Niin unohtua meinasi poliisituttunsa Udon Thanista, tunteeko myös Jyväskylän antiikkipirssimiehen, luoja tietää? Ainakin väittää Jyväskylästä lähteneensä Thaimaahan.

        Luoja ei kiellä suuria haaveilemasta, ovat hoitokodin tädit hänelle päivittäin kertoneet, kuunneltuaan taas juttujaan. Kuuluisa tohtori Hotakaan ei ole saanut häntä kirjoituksiaan lopettamaan, sadoista varoituksista huolimatta, banneja ei hänelle voi antaa, koska mielenterveytensä järkkyisi liikaa ja seurauksena voisi olla suuresta ylilihavuudesta kärsiville ihmisille tyypillinen sydänkohtaus.


      • 63NumBall

        No resu et siis tiedä mikä on kaskisaari, mutta tiedät miten kiljua tehdän, minä taas teidän mikä on kaskisaari mutta en tiedä miten juomaasi tehdään jota vedät kuksasta, oi sinä kaikkien mielenterveytyjien äiti ei isoäiti.onko taas palstalla näkynyt amalioita ja onkopoikia minusta ei ole koskaan näkynyt, mutta sinä näet muutenkin kummallisia asioita, mutta taitavat aina häipyä kun lääkitys saadaan kohdalleen... resupeppu.


      • Aviomies
        63NumBall kirjoitti:

        No resu et siis tiedä mikä on kaskisaari, mutta tiedät miten kiljua tehdän, minä taas teidän mikä on kaskisaari mutta en tiedä miten juomaasi tehdään jota vedät kuksasta, oi sinä kaikkien mielenterveytyjien äiti ei isoäiti.onko taas palstalla näkynyt amalioita ja onkopoikia minusta ei ole koskaan näkynyt, mutta sinä näet muutenkin kummallisia asioita, mutta taitavat aina häipyä kun lääkitys saadaan kohdalleen... resupeppu.

        Moikka.

        Kovin on aktiivisella päällä isotissisen sulhanen taas tänään.
        Puhe nyt kuitenkin oli lentokentästä, joten.......
        Jos Pattaya on ehdoton ykkönen, niin eikö nyt ihan perusasia olisi lentokenttä hyvänenaika?

        Kovasti Maijalla noi asuinpaikat vaihtuu kateellisena mun tyttären asuinpaikalle.

        Mukavaa päivää tässä lekotellaan ja kiva että sattui kelitkin kohdalle tälle junttilan matkailulle.
        Maanantaina Hesaan viikoksi ja sitten kotiin Chiang Maihin.

        Kovasti on Pojuilla ongelma tuo mun tapaaminen Hesassa, mutta yksikään ei uskaltaudu puskahuutelua lähemmäksi.
        Mun ainoa ehto on Dillen sensuroidut joulumatkailuliput aijattuna, mutta mitäs aijaa kun ei oo aijattavaa, sekä muutenkin neiti on rauhoittunut aijailuissaan viimeaikoina.

        Antitrollausta......voihan vittunen mikä persaukinen kateellinen omanapanarssu Savon sydämestä.


      • JaBlaaBlaataas

        Lentokentät sijaitsevat harvemmin kaupungissa. Siihen on syynä että se vaatii paljon tilaa, pitää meteliä ja vaatii runsaasti logistista liikennettä.
        Hong Kongin kenttä oli viime vuosikymmenen maailman suurin rakennushanke. Se sijaitsee Hong Kongin ytimessä, joka sekin on varsin pieni.
        U-Tapaolle mahtuu laskeutumaan laajarunkoiset koneet Numeromiehen valheista huolimatta ja monet yhtiöt ovat ilmaisseet kiinnostuksensa lentää sinne suoraan.

        Suomalaisten Pattayan reissut kestävät yleisimmin kuukauden. Sillä ei ole mitään merkitystä 10 tunnin lennon jälkeen istuuko taksissa puoli tuntia vai 1,5 tuntia. Se loma kun ainakin minulla alkaa jo Hki-Vantaan lentokentälle mentäessä.

        Hui Hain kentältä ei pääse nykyään oikein minnekään. Hyvä niin, niin meteliä on vähemmän.


      • Bablagagaa2010
        JaBlaaBlaataas kirjoitti:

        Lentokentät sijaitsevat harvemmin kaupungissa. Siihen on syynä että se vaatii paljon tilaa, pitää meteliä ja vaatii runsaasti logistista liikennettä.
        Hong Kongin kenttä oli viime vuosikymmenen maailman suurin rakennushanke. Se sijaitsee Hong Kongin ytimessä, joka sekin on varsin pieni.
        U-Tapaolle mahtuu laskeutumaan laajarunkoiset koneet Numeromiehen valheista huolimatta ja monet yhtiöt ovat ilmaisseet kiinnostuksensa lentää sinne suoraan.

        Suomalaisten Pattayan reissut kestävät yleisimmin kuukauden. Sillä ei ole mitään merkitystä 10 tunnin lennon jälkeen istuuko taksissa puoli tuntia vai 1,5 tuntia. Se loma kun ainakin minulla alkaa jo Hki-Vantaan lentokentälle mentäessä.

        Hui Hain kentältä ei pääse nykyään oikein minnekään. Hyvä niin, niin meteliä on vähemmän.

        Eipä tässä kaupunkikentästä olekaan kyse vaan kysymys jos Pattaya ykkönen, miksi ei kenttää lähempänä kuin 1,5 tuntia taksilla.

        Ei Chiang Main kentästä mitään haittaa ole ja alkaa ne muidenkin lomat seutulasta.

        Miksi Pattayalle "pikajunaa" ollaan järjestämässä kun taksissa istuminen miljoonille turreille on niin vitun kivaa?

        Sun juttus on aina blaablaa ja lopuksi Hua Hin.


      • 63NumBall
        JaBlaaBlaataas kirjoitti:

        Lentokentät sijaitsevat harvemmin kaupungissa. Siihen on syynä että se vaatii paljon tilaa, pitää meteliä ja vaatii runsaasti logistista liikennettä.
        Hong Kongin kenttä oli viime vuosikymmenen maailman suurin rakennushanke. Se sijaitsee Hong Kongin ytimessä, joka sekin on varsin pieni.
        U-Tapaolle mahtuu laskeutumaan laajarunkoiset koneet Numeromiehen valheista huolimatta ja monet yhtiöt ovat ilmaisseet kiinnostuksensa lentää sinne suoraan.

        Suomalaisten Pattayan reissut kestävät yleisimmin kuukauden. Sillä ei ole mitään merkitystä 10 tunnin lennon jälkeen istuuko taksissa puoli tuntia vai 1,5 tuntia. Se loma kun ainakin minulla alkaa jo Hki-Vantaan lentokentälle mentäessä.

        Hui Hain kentältä ei pääse nykyään oikein minnekään. Hyvä niin, niin meteliä on vähemmän.

        Taas sinä resu valehtelet hua hinin lentokenttä sijaitsee nimen omaan kaupungissa, ja siltä lennetään kerran päivässä kuala lumpuriin ja samoin takaisin reppana... Pattayalta ei lennetä yhtään mihinkään, ota ensin selvää asioista ennenkuin yrität päteä...


      • 63NumBall
        JaBlaaBlaataas kirjoitti:

        Lentokentät sijaitsevat harvemmin kaupungissa. Siihen on syynä että se vaatii paljon tilaa, pitää meteliä ja vaatii runsaasti logistista liikennettä.
        Hong Kongin kenttä oli viime vuosikymmenen maailman suurin rakennushanke. Se sijaitsee Hong Kongin ytimessä, joka sekin on varsin pieni.
        U-Tapaolle mahtuu laskeutumaan laajarunkoiset koneet Numeromiehen valheista huolimatta ja monet yhtiöt ovat ilmaisseet kiinnostuksensa lentää sinne suoraan.

        Suomalaisten Pattayan reissut kestävät yleisimmin kuukauden. Sillä ei ole mitään merkitystä 10 tunnin lennon jälkeen istuuko taksissa puoli tuntia vai 1,5 tuntia. Se loma kun ainakin minulla alkaa jo Hki-Vantaan lentokentälle mentäessä.

        Hui Hain kentältä ei pääse nykyään oikein minnekään. Hyvä niin, niin meteliä on vähemmän.

        resu, resu kirjoituksessi on toinenkin looginen virhe, jossain itkit että käytät maassaoloajan jatkamiseen 12.000b, jos sinulla on asiat kunnossa, saat luvan 20 minsassa immigrationista 1.900b, reppana, mutta ei ole mikään ongelma istua ensin 11 tuntia koneessa, jonottaa maahan pääsystä pari tuntia, ja vielä istua taxissa jos ruuhkia on paljon jopa 2,5 tuntia, lisäksi takseissa pitää olla kaasupolttoaine säiliöt, joten edes matkalaukkusi ei kunnolla mahdu tavaratilaan, eikä taxi suharit yleensä halua falleja eteenistumaan, istut vielä pahimmassa tapauksessa tavaroittesi seassa, reppana, tuon kaksi ja puoli tuntia, ja sitten sinulla ei ole aikaa immagrationiin 20 minsaa.. taidat olla hieman tyhmä... resupeppu.

        Minut haetaan kentältä omalla autolla, johon varmasti mahtuu matkatavarat tavaratilaan...


      • Aviomies
        63NumBall kirjoitti:

        resu, resu kirjoituksessi on toinenkin looginen virhe, jossain itkit että käytät maassaoloajan jatkamiseen 12.000b, jos sinulla on asiat kunnossa, saat luvan 20 minsassa immigrationista 1.900b, reppana, mutta ei ole mikään ongelma istua ensin 11 tuntia koneessa, jonottaa maahan pääsystä pari tuntia, ja vielä istua taxissa jos ruuhkia on paljon jopa 2,5 tuntia, lisäksi takseissa pitää olla kaasupolttoaine säiliöt, joten edes matkalaukkusi ei kunnolla mahdu tavaratilaan, eikä taxi suharit yleensä halua falleja eteenistumaan, istut vielä pahimmassa tapauksessa tavaroittesi seassa, reppana, tuon kaksi ja puoli tuntia, ja sitten sinulla ei ole aikaa immagrationiin 20 minsaa.. taidat olla hieman tyhmä... resupeppu.

        Minut haetaan kentältä omalla autolla, johon varmasti mahtuu matkatavarat tavaratilaan...

        Maijukalla on äärimielipide kaikkeen eikä hän huomaa kirjoittavansa itsensä äärimielipiteen vastaisesti koska ainoa tarkkoitus on olla eri mieltä kaikesta.
        Eikös tuossa jokin aika sitten hehkuttanut "kenttänsä" jotain lisäkiitorataa ja oli niin mielissään kun Chiang Main kentän parkkipaikalle oli tilannut moottoripyörän pelkällä puhelinsoitollaan,

        Chiang Main ilmansaasteistakin hän oli huolissaan mutta ei siitä että tuhannet ja taas tuhannet istuu takseissa sen sijaan, että tuossa kohdin lentokone voisi aloittaa laskettelun "Helmeen".

        Voi onhan näitä, mutta sehän on normaalia kateelliselle narsisti Savolaiselle.


      • Bablagagaa2010 kirjoitti:

        Eipä tässä kaupunkikentästä olekaan kyse vaan kysymys jos Pattaya ykkönen, miksi ei kenttää lähempänä kuin 1,5 tuntia taksilla.

        Ei Chiang Main kentästä mitään haittaa ole ja alkaa ne muidenkin lomat seutulasta.

        Miksi Pattayalle "pikajunaa" ollaan järjestämässä kun taksissa istuminen miljoonille turreille on niin vitun kivaa?

        Sun juttus on aina blaablaa ja lopuksi Hua Hin.

        Puhutaan kuitenkin nykypäivänä jo miljardiluokan investoinneista (esim. Bangkokin uuden kansainvälisen pääkentän, Suvarnabhumin auetessa vuonna 2006, sen arvioitiin tulleen maksaamaan noin 4.4mrd. usd.).

        Esimerkiksi Chiang Main kentän sijainti nykyisessä paikassaan (eli melkein kaupungin ytimessä), selittyy paljolti sillä, että lontokenttä on nykyiselle paikalle perustettu jo vuonna 1921 jolloin kyseinen kaupunkin on varmasti ollut hyvinkin toisenlainen ja josta kyseinen kenttä on sitten ajan kuluessa muotoutunut nykyiseen muotoonsa.
        Mutta nyt tuollakin kentällä ongelmia, kun pitäisi laajentaa mLentokenttien rakentaminen ja niiden sijoittautuminen on aina valtakunta-tason politiikkaa ja päätöksiä.
        atkustajamäärien kasvaessa, mutta nykyisessä paikassa se on hyvinkin haasteellista, uutta Chiang Main kenttää ollaankin kaavailtu noin 30km. päähän nykyisestä kentästä ( http://www.chiangmaicitylife.com/news/aot-approves-budget-new-chiang-mai-airport/ ). Eli voipi olla, että Chiang mainkin kenttä on tulevaisuudessa suuhka-aikana 45-60min. päässä keskustasta...

        Pattayan läheisyys Bangkokin kansainvälisiltä kentiltä (Aikaisemmin Don Mueang ja nykyään Shuvarnabhumi) on tehnyt sen, että se on pystynyt kehittymään ilman "omaa" lentokenttää (tuo lähempi U-Tapaon kenttä ei matkustajamäärissä ole näytellyt kovin isoa merkitystä) ja taasen kustannusten takia ei kenttä ole myöskään ollut järkevää rakentaa näin lähelle Bangkokia Tuon U-Tapaon historiahan on se, että kyseessä vanha sotilaskenttä (Vietnamin sodan aikaan kyseinen kenttä laajennettiin palvelemaan Yhdysvaltain ilmavoimien B-52 pommittajien tukikohtana kun kävivät pommituslennoilla Vietnamissa) ja ilman tuota sotilas historiaa, niin kyseistä kenttää olisi nykymuodassa tuskin rakennettukkaan.
        Mutta toisaalta, nyt kun Shuvarnabhumin kentän kapasiteetti jo alle 15v. avaamisestaan on käymässä pieneksi ja kapasiteetin laajentamisessa omia haasteita, niin yhtenä keinona on kaavailtu U-Tapaon kapasiteetin nostamista nykyisestä monin kertaiseksi ja että tosiaan osa Bangkokin lennoista (ainakin Charter koneiden osalta) ohjattaisiinkin U-Tapaoon. Mutta pitää tajuta, että se ei tapahtu siksi että U-Tapaosta on se 30-45min. nopeampi yhteys Pattayalle, vaan siksi että Bangkokissa alkaa matkustajakapasitetti loppumaan.

        Tuo 1.5h. matkustusaika BKK-Pattaya ei ole mikään kovin iso asia ja pitkä aika, kun katsoo miten nykyaikana lentokentät sijaitsevat suhteessa varsinaiseen matkan päämäärään, jos tätä ei tiedä, niin kovin kauheasti ei ole matkustanut.


      • Irwinjalerppa

        Jos Irwin olisi tehnyt laulun Lerpasta niin se ei olisi "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan" vaan "viideltä pattayapalstalla, kuudelta pattayapalstalla, seitsemältä pattayapalstalla, kahdeksalta pattayapalstalla... jne jne jne..."

        "Joka aamu seitsemältä palstalle hän tulee, maijaa etsii maijaa kaipaa juttujansa hakee, satoi taikka paistoi palstalla hänet näkee, kunnes koittaa arkinen maanantai. Hei seitsemältä palstalle ja iltakympiltä nukkumaan, se on sellainen lerpan maanantai ja tiistai ja keskiviikko ja torstai ja perjantai, kunnes koittaa viimein sen lauantai".

        Ja sitten tulee sunnuntai samoin ja sitten alkaa arkinen maanantai. Ympäri vuoden.


      • Aviomiess
        santtu_1975X kirjoitti:

        Puhutaan kuitenkin nykypäivänä jo miljardiluokan investoinneista (esim. Bangkokin uuden kansainvälisen pääkentän, Suvarnabhumin auetessa vuonna 2006, sen arvioitiin tulleen maksaamaan noin 4.4mrd. usd.).

        Esimerkiksi Chiang Main kentän sijainti nykyisessä paikassaan (eli melkein kaupungin ytimessä), selittyy paljolti sillä, että lontokenttä on nykyiselle paikalle perustettu jo vuonna 1921 jolloin kyseinen kaupunkin on varmasti ollut hyvinkin toisenlainen ja josta kyseinen kenttä on sitten ajan kuluessa muotoutunut nykyiseen muotoonsa.
        Mutta nyt tuollakin kentällä ongelmia, kun pitäisi laajentaa mLentokenttien rakentaminen ja niiden sijoittautuminen on aina valtakunta-tason politiikkaa ja päätöksiä.
        atkustajamäärien kasvaessa, mutta nykyisessä paikassa se on hyvinkin haasteellista, uutta Chiang Main kenttää ollaankin kaavailtu noin 30km. päähän nykyisestä kentästä ( http://www.chiangmaicitylife.com/news/aot-approves-budget-new-chiang-mai-airport/ ). Eli voipi olla, että Chiang mainkin kenttä on tulevaisuudessa suuhka-aikana 45-60min. päässä keskustasta...

        Pattayan läheisyys Bangkokin kansainvälisiltä kentiltä (Aikaisemmin Don Mueang ja nykyään Shuvarnabhumi) on tehnyt sen, että se on pystynyt kehittymään ilman "omaa" lentokenttää (tuo lähempi U-Tapaon kenttä ei matkustajamäärissä ole näytellyt kovin isoa merkitystä) ja taasen kustannusten takia ei kenttä ole myöskään ollut järkevää rakentaa näin lähelle Bangkokia Tuon U-Tapaon historiahan on se, että kyseessä vanha sotilaskenttä (Vietnamin sodan aikaan kyseinen kenttä laajennettiin palvelemaan Yhdysvaltain ilmavoimien B-52 pommittajien tukikohtana kun kävivät pommituslennoilla Vietnamissa) ja ilman tuota sotilas historiaa, niin kyseistä kenttää olisi nykymuodassa tuskin rakennettukkaan.
        Mutta toisaalta, nyt kun Shuvarnabhumin kentän kapasiteetti jo alle 15v. avaamisestaan on käymässä pieneksi ja kapasiteetin laajentamisessa omia haasteita, niin yhtenä keinona on kaavailtu U-Tapaon kapasiteetin nostamista nykyisestä monin kertaiseksi ja että tosiaan osa Bangkokin lennoista (ainakin Charter koneiden osalta) ohjattaisiinkin U-Tapaoon. Mutta pitää tajuta, että se ei tapahtu siksi että U-Tapaosta on se 30-45min. nopeampi yhteys Pattayalle, vaan siksi että Bangkokissa alkaa matkustajakapasitetti loppumaan.

        Tuo 1.5h. matkustusaika BKK-Pattaya ei ole mikään kovin iso asia ja pitkä aika, kun katsoo miten nykyaikana lentokentät sijaitsevat suhteessa varsinaiseen matkan päämäärään, jos tätä ei tiedä, niin kovin kauheasti ei ole matkustanut.

        "Tuo 1.5h. matkustusaika BKK-Pattaya ei ole mikään kovin iso asia ja pitkä aika, kun katsoo miten nykyaikana lentokentät sijaitsevat suhteessa varsinaiseen matkan päämäärään, jos tätä ei tiedä, niin kovin kauheasti ei ole matkustanut"

        Kyllä se minun mielestäni on todella hauskaa ettei Rottalassa ole edes omaa kenttää! Hahhahahahahahahahahh!!!! Kärsikää huoranperseet!!! HaHHAHAHAHHAHAH!!!


      • Aviomiess kirjoitti:

        "Tuo 1.5h. matkustusaika BKK-Pattaya ei ole mikään kovin iso asia ja pitkä aika, kun katsoo miten nykyaikana lentokentät sijaitsevat suhteessa varsinaiseen matkan päämäärään, jos tätä ei tiedä, niin kovin kauheasti ei ole matkustanut"

        Kyllä se minun mielestäni on todella hauskaa ettei Rottalassa ole edes omaa kenttää! Hahhahahahahahahahahh!!!! Kärsikää huoranperseet!!! HaHHAHAHAHHAHAH!!!

        "Kyllä se minun mielestäni on todella hauskaa ettei Rottalassa ole edes omaa kenttää! Hahhahahahahahahahahh!!!! Kärsikää huoranperseet!!! HaHHAHAHAHHAHAH!!!"

        Niin, onhan se ihmeellistä että tuosta kentän puuteestä huolimatta Pattayan alueella kävi viimekin vuonna yli 15milj. turistia. Paljonkohan olisikaan käynyt jos vielä oma kenttäkin olisi...


      • Aviomies
        santtu_1975X kirjoitti:

        "Kyllä se minun mielestäni on todella hauskaa ettei Rottalassa ole edes omaa kenttää! Hahhahahahahahahahahh!!!! Kärsikää huoranperseet!!! HaHHAHAHAHHAHAH!!!"

        Niin, onhan se ihmeellistä että tuosta kentän puuteestä huolimatta Pattayan alueella kävi viimekin vuonna yli 15milj. turistia. Paljonkohan olisikaan käynyt jos vielä oma kenttäkin olisi...

        Tuossa joku kovasti tahtoo olla meikä.

        Onhan noi historiat ym. aiheeseen liittyvät Santtu ihan ok.

        Kunhan nyt vaan annatin hieman koska Pattayalla on kaikille kaikkea, vaan ei matkustajille lentokenttää.

        Tottahan myös että Helsinki-Vantaa voisi olla jossain muualla näkemykseesi viitaten.

        Arvelen että tämän palstan porukan elämän aikana Chiang Main kenttä ei siirry toisaalle.


      • Aviomies
        santtu_1975X kirjoitti:

        "Kyllä se minun mielestäni on todella hauskaa ettei Rottalassa ole edes omaa kenttää! Hahhahahahahahahahahh!!!! Kärsikää huoranperseet!!! HaHHAHAHAHHAHAH!!!"

        Niin, onhan se ihmeellistä että tuosta kentän puuteestä huolimatta Pattayan alueella kävi viimekin vuonna yli 15milj. turistia. Paljonkohan olisikaan käynyt jos vielä oma kenttäkin olisi...

        Smurffi 2010 on kirjoittanut pitävänsä matematiikasta ja niin näyttänee Santtukin olevan matikkamiehiä, joten annetaan hieman matematiikkaa seuraavassa enkä ota kantaa 1,5 millin oikeellisuuteen koska Chon Buri ei ole Pattaya.

        1.500.000 turrea BKK-Pattis ja myös takas on 3.0 milj. fallea.

        Matka-aika autolla noin 2 h tekee 6 miljoonaa tuntia autossa istujaa.

        En viitsi jatkaa.


      • nokankonna
        Aviomies kirjoitti:

        Smurffi 2010 on kirjoittanut pitävänsä matematiikasta ja niin näyttänee Santtukin olevan matikkamiehiä, joten annetaan hieman matematiikkaa seuraavassa enkä ota kantaa 1,5 millin oikeellisuuteen koska Chon Buri ei ole Pattaya.

        1.500.000 turrea BKK-Pattis ja myös takas on 3.0 milj. fallea.

        Matka-aika autolla noin 2 h tekee 6 miljoonaa tuntia autossa istujaa.

        En viitsi jatkaa.

        Se on kamalaa kun ihmisiä istuu autossa? Henkilöliikenne voitaisiin tietenkin hoitaa kävellen tai rollaattoreilla. Helsinki-Vantaa kentälle kun kone laskeutuu klo 15.35. niin olen kotona Katajanokalla noin 17.30. Menee sama aika kuin toisessa päässä ruuhka-aikaan, vaikka kenttä on stadissa.


      • LaiffiAsuuNytNokalla
        nokankonna kirjoitti:

        Se on kamalaa kun ihmisiä istuu autossa? Henkilöliikenne voitaisiin tietenkin hoitaa kävellen tai rollaattoreilla. Helsinki-Vantaa kentälle kun kone laskeutuu klo 15.35. niin olen kotona Katajanokalla noin 17.30. Menee sama aika kuin toisessa päässä ruuhka-aikaan, vaikka kenttä on stadissa.

        Kokeile ensikerralla junaa keskustaan ja sitten ratikkaa nokalles.

        Mikäli et pidä 6 milj. tuntia edes keskustelunaiheen veroisena, mutta haaveasumistas Katajanokalla, niin maipenrai.


      • IkikiukunLaiffi2010
        nokankonna kirjoitti:

        Se on kamalaa kun ihmisiä istuu autossa? Henkilöliikenne voitaisiin tietenkin hoitaa kävellen tai rollaattoreilla. Helsinki-Vantaa kentälle kun kone laskeutuu klo 15.35. niin olen kotona Katajanokalla noin 17.30. Menee sama aika kuin toisessa päässä ruuhka-aikaan, vaikka kenttä on stadissa.

        On mahdottomuus keskustella henkilön kanssa joka on ikikiukkuinen, kaikkea vastaan, sekä aina oikeassa oleva äärimielipiteinen.

        Taisi tuossa sulla Savonennätys tehtyä äärimielipiteestä 6 miljoonaa tuntia autossa istumista vs. rollaattori.

        Miksi tuon kaltainen ihiminen hakeutuu keskustelupalstalle kerron:
        Yksikään tervepäinen ihminen ei tahdo kommunikoida livenä ikikiukun kanssa jolla todisteena tuostakin pelkkiä ex-ihmissuhteita.
        Koska ikikiukulla ei ole muita sananvaihtajia kanssaan, niin hän on päätynyt ylitsepursuavaa tarvettaan tyydyttämään tämän Pattayan palstan ohella monella muullakin aihealueella, kuten ufot, Viro, Espanja, laivaristeilyt, matut ja politiikka.


      • Aviomies kirjoitti:

        Smurffi 2010 on kirjoittanut pitävänsä matematiikasta ja niin näyttänee Santtukin olevan matikkamiehiä, joten annetaan hieman matematiikkaa seuraavassa enkä ota kantaa 1,5 millin oikeellisuuteen koska Chon Buri ei ole Pattaya.

        1.500.000 turrea BKK-Pattis ja myös takas on 3.0 milj. fallea.

        Matka-aika autolla noin 2 h tekee 6 miljoonaa tuntia autossa istujaa.

        En viitsi jatkaa.

        "Smurffi 2010 on kirjoittanut pitävänsä matematiikasta ja niin näyttänee Santtukin olevan matikkamiehiä, joten annetaan hieman matematiikkaa seuraavassa enkä ota kantaa 1,5 millin oikeellisuuteen koska Chon Buri ei ole Pattaya.

        1.500.000 turrea BKK-Pattis ja myös takas on 3.0 milj. fallea.

        Matka-aika autolla noin 2 h tekee 6 miljoonaa tuntia autossa istujaa."

        Niin, Shuvarnabhumilta Pattayalle kohteestä riippuen (ja etenkin kellonajasta=liikenteestä) se 1,5-2h. taikka U-tapaolle (taas kohteesta ja kellonajasta riippuen) 45-60min.
        Aivan kelvollisia matka-aikoja kentältä kohteeseen, kun suhteuttaa kyseiset ajat lähes missä päin maailmaa oleviin lentokenttiin ja kohteisiin.

        Mitä sitte "ehdottaisit" ratkaisuksi? Shuvarnabhumi tulee pysymään Thaimaan pääkenttänä ja lentoliikenteen solmukohtana, siihen ei muutosta ole näkyvissä. Tuota kokoajan kasvavaa lentoliikenteen kasvupainetta, sitten saatetaan helpottaa ohjaamalla osa lennoista vaihtoehtoisille kentille ja lisäämällä niiden kapasitteettia (Esim. U-tapao), mutta jos ehdotat kokonaan uutta kenttää Pattayan ytimen läheisyyteen, niin sitten sinulla on hieman kyllä suhteellisuudentaju hukassa.

        Nopea raideyhteys Shuvarnabumin lentokentän ja koko itärannikon välillä, voisi olla ehkä pitkän päälle se paras ja kestävin vaihtoehto.


      • Aviomies
        santtu_1975X kirjoitti:

        "Smurffi 2010 on kirjoittanut pitävänsä matematiikasta ja niin näyttänee Santtukin olevan matikkamiehiä, joten annetaan hieman matematiikkaa seuraavassa enkä ota kantaa 1,5 millin oikeellisuuteen koska Chon Buri ei ole Pattaya.

        1.500.000 turrea BKK-Pattis ja myös takas on 3.0 milj. fallea.

        Matka-aika autolla noin 2 h tekee 6 miljoonaa tuntia autossa istujaa."

        Niin, Shuvarnabhumilta Pattayalle kohteestä riippuen (ja etenkin kellonajasta=liikenteestä) se 1,5-2h. taikka U-tapaolle (taas kohteesta ja kellonajasta riippuen) 45-60min.
        Aivan kelvollisia matka-aikoja kentältä kohteeseen, kun suhteuttaa kyseiset ajat lähes missä päin maailmaa oleviin lentokenttiin ja kohteisiin.

        Mitä sitte "ehdottaisit" ratkaisuksi? Shuvarnabhumi tulee pysymään Thaimaan pääkenttänä ja lentoliikenteen solmukohtana, siihen ei muutosta ole näkyvissä. Tuota kokoajan kasvavaa lentoliikenteen kasvupainetta, sitten saatetaan helpottaa ohjaamalla osa lennoista vaihtoehtoisille kentille ja lisäämällä niiden kapasitteettia (Esim. U-tapao), mutta jos ehdotat kokonaan uutta kenttää Pattayan ytimen läheisyyteen, niin sitten sinulla on hieman kyllä suhteellisuudentaju hukassa.

        Nopea raideyhteys Shuvarnabumin lentokentän ja koko itärannikon välillä, voisi olla ehkä pitkän päälle se paras ja kestävin vaihtoehto.

        En ole esittänyt mitään kenttää minnekään ja suhteellisuudentajullani keskustelen asiasta asiana enkä muuttele sitä.

        Olen kiusannut Pattayan rakkaita, en muuta ja mikäli Chiang Main ilmansaasteet on ongelma jossain vitun Seinäjoella mutta 6 miljoonaa tuntia autossa istumista aiheuttaen ilmansaastetta BKK:hon ja lähiympäristöön ei ole puheenaiheen veroinen, niin googlemaps pelastaa mailman.


    • QR828

      Muutama faktan tarkistusta juttuihin.
      Qatar Airways lentää U-Tapao
      HKG avattiin 20 vuotta sitten, ei viime vuosikymmenellä.
      BKK on rakenteilla uusi sateliittiterminaali, joka avautuu ensi vuonna.

      • HuntujaPojuille

        Huntupäiden paratiisi siis.


    • AJuhanaKeronen

      Utapaolla on huono maine ja historia.

      Imperialistit eli jenkit tekivät sieltä pommituslentoja B52-koneillaan isänmaallisia ja rohkeita kansalaisia kohtaan Kaakkois-Aasiaan.

      Me Vihreät ja Vasemmistosiipi Finnairin hallintoneuvostossa olemme päättäneet, ettei meidän aikana ainakaan tulla Utapaon kentälle Finnairin koneilla lentämään.

    • vanhojamuistellen

      Vielä 2000-luvun alussa Finski lensi Utapaolle Aurinkomatkojen seuramatkat. Bussi Welcome Jomppariin vei 25 min. Ne oli hyviä aikoja. Etenkin vielä markka-aikana.

      Nythän rahamiehet ottavat CopterServicen BKKsta.

      • SavolainenFläpFläpFläp

        Ai eikö Pattayan raharakkailla ole vieläkään omia koptereita ?


      • tyttökopteli
        SavolainenFläpFläpFläp kirjoitti:

        Ai eikö Pattayan raharakkailla ole vieläkään omia koptereita ?

        Lelppa Hellanlestaksen kannattaa valmaan tehdä kopteleista oma aloitus. Lelpalla valmaan on jo pali koptelia hesassa ja muutama espanjassa joissa isot nokkapyölät.


      • Poekapohjanmaalt
        SavolainenFläpFläpFläp kirjoitti:

        Ai eikö Pattayan raharakkailla ole vieläkään omia koptereita ?

        Se on pojaat lerpan päivä kovas vauhis!


      • Kirjoitan tätä viestiä hotellissa osoitteessa Soi Jomtien 5, Google maps antaa ajo-ajaksi U-Tapaon kentälle kyseisestä osoitteesta 47min., Puhelimen karttasovellus 48min. Thaimaan kartoilla oleva moottoripyörä navigaattori 50min., (eli keskimäärin tuon 48min.)

        Shuvarnabhumille kyseisestä osoitteesta ilmoitetut ajoajat ovat 1h.48min., 1h.50min ja 1h.45min samoilla sovelluksilla (eli keskimäärin noin 1h.48min).

        Joten tästä jomtienin osoitteesta aikasäästö on tasan tunti. Jos mennään Pattayan puolelle, aikasäästö kutistuu 45min. luokkaan tai jopa alle. Paljon riippuu liikenteestä, eli ajankohdasta millä kentätä/kentälle matkustaa.


      • MaanmiestenTapaaminen
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä hotellissa osoitteessa Soi Jomtien 5, Google maps antaa ajo-ajaksi U-Tapaon kentälle kyseisestä osoitteesta 47min., Puhelimen karttasovellus 48min. Thaimaan kartoilla oleva moottoripyörä navigaattori 50min., (eli keskimäärin tuon 48min.)

        Shuvarnabhumille kyseisestä osoitteesta ilmoitetut ajoajat ovat 1h.48min., 1h.50min ja 1h.45min samoilla sovelluksilla (eli keskimäärin noin 1h.48min).

        Joten tästä jomtienin osoitteesta aikasäästö on tasan tunti. Jos mennään Pattayan puolelle, aikasäästö kutistuu 45min. luokkaan tai jopa alle. Paljon riippuu liikenteestä, eli ajankohdasta millä kentätä/kentälle matkustaa.

        Onko 2010 esittänyt mielenkiintoaan tarjota juomaa ja juttutuokiota maanmiehelle, kuten niin usein tällä palstalla anonyymeille ?

        Tehän nyt siellä molemmat olette Jomtienilla ja jopa ehkä ihan näköetäisyydellä tiedä tuota.


      • Lerp

        Olisi jo korkea aika Sinunkin antaa palstalaisille jotain muuta kuin toteamuksiasi henkilöstä joka porautunut pysyvästi kaaliisi.


      • Kaaliton
        Lerp kirjoitti:

        Olisi jo korkea aika Sinunkin antaa palstalaisille jotain muuta kuin toteamuksiasi henkilöstä joka porautunut pysyvästi kaaliisi.

        Lerppa kuuluuko Hiekkaharjuun hyvää?


      • AikasäästöäThaimaassa
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kirjoitan tätä viestiä hotellissa osoitteessa Soi Jomtien 5, Google maps antaa ajo-ajaksi U-Tapaon kentälle kyseisestä osoitteesta 47min., Puhelimen karttasovellus 48min. Thaimaan kartoilla oleva moottoripyörä navigaattori 50min., (eli keskimäärin tuon 48min.)

        Shuvarnabhumille kyseisestä osoitteesta ilmoitetut ajoajat ovat 1h.48min., 1h.50min ja 1h.45min samoilla sovelluksilla (eli keskimäärin noin 1h.48min).

        Joten tästä jomtienin osoitteesta aikasäästö on tasan tunti. Jos mennään Pattayan puolelle, aikasäästö kutistuu 45min. luokkaan tai jopa alle. Paljon riippuu liikenteestä, eli ajankohdasta millä kentätä/kentälle matkustaa.

        Voi kikkeliskokkelis kun minä katson tabletista, puhelimesta ja autosta karttasovelluksia laskien ne yhteen ja jaan kolmella saan keskiarvoksi taasen kaikista 1h51 min ja jos menen tuonne lähemmäksi niin aikasäästö kutistuu mutta jos vieläkin menen lähemmäksi niin aikasäästö entisestään kutistuu.
        Taasen jos menen loitommaksi niin aikasäästöä ei synny.
        Paljon tietysti riippuu liikenteestä eli ajankohdasta, sekä onko punaisia valoja matkalla, tällöin aikasäästö joko tai on säästöä tai ei.
        Paljon myös on merkitystä mistä ja minne matkustaa.


    • kehityskehittyy

      Markka-aikana liikennemäärät saattoivat olla niin vähäiset, että 35 km matkan ajelikin puolessa tunnissa. Nykyisin alue on niin urbaani ja vauras, että ruuhka kaduilla vie tuplat tuosta vanhasta ajasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe