- Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, tai ihmisyyden kieltäminen.
- Jeesuksen Kristuksen todellisen ruumiin ja veren kieltäminen Herran Pyhässä Ehtoollisessa.
- Kuvitteellinen Jumalan voiman SIIRTYMINEN ihmiseen.
- Lihan jalostumisen oppi.
Vääriä, kristinuskon perustotuuksia sotkevia opetuksia on tietenkin paljon muitakin, näiden lisäksi.
Gnostilaisuus
Areiolaisuus
Nestoriolaisuus
Monofysitismi
Monotelitismi
Montanismi
Pelagiolaisuus
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jouko Niemisen kiteytys:
- Lopun ajassa Jumala nostaa esiin uuden ennalleen asetetun eli restauroidun hengellisen armeijan. (Restauraatio-oppi, perustuen Apt.3:21). Uusi armeija koostuu ”uudesta ihmislajista”, joka saavuttaa näkyvän puhtauden uuden hengellisen voitelun kautta. Armeijaa johtavat täysin valtuuksin erikoisen supervoitelun saaneet uudet apostolit, joille on annettu jumalallisia valtuuksia ja kykyjä. (Manifest Sons of God -oppi, perustuen Room.8:19, ym.)
- Tälle uudeksi syntyneelle ihmislajille annetaan maailman herruus. Jumala varustaa voitelun saaneet seurakunnat ja uskovat sellaisella voimalla, että ne saavat myös poliittisen ja taloudellisen vallan maailmassa (Dominion Theory).
- Näin Jumalan varsinainen kuningaskunta syntyy maan päälle ihmisen hengellisen jalostumisen kautta jo nyt – eikä vasta joskus Jeesuksen palatessa (Kingdom Now -oppi).
- Tämä valtakunta syntyy suurien lopunajan herätysten seurauksena. Herätys syntyy lähinnä superapostolien tekemien vakuuttavien ihmeiden avulla. Tällainen globaali herätys on edellytys Jeesuksen paluulle puhdistetun ja uudistetun seurakunnan keskelle. Ylkä tulee ottamaan itselleen morsiamen vasta, kun seurakunta on tehnyt itsensä täydelliseksi. (Latter Rain -oppi, perustuen 5.Moos.11:14, ym.)
- Lopun ajan voittava seurakunta kokee uuden Hengen vuodatuksen, mikä onkin jo menossa (Jooel 2).
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kamppailu ihmisen pääsemisestä Jumalan vertaiseksi, suvereeniksi, kaikkivaltiaaksi, ja muista riippumattomaksi, jatkuu siis edelleen. Sama ylpeys on pohjalla kun ensimmäisessäkin lankeemuksessa oli.
1. Moos. 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
1. Moos. 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Kristinuskon piirissä toimivat harhaopit
2
242
Vastaukset
- ÄläNäytteleParempaa
"Vain me pelastumme"- oppi on myös samaa hengellisen ylpeyden juurta,. vaikka se tekeytyykin nöyryydeksi ja pukeutuu näennäisen nöyryyden kaapuun.
Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
Kol. 2:21
"Älä tartu,
älä maista,
älä koske!"
Kol. 2:22
-sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. Se on niiden häpeä jotka kieltävät Kristuksen ihmisen olemisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849