ICT-muuntokoulutukset, hakijoita?

Kysyjä

Onko täällä ketään, kuka haki näihin ICT-muuntokoulutuksiin. Haku oli 7.-25.5.2018? Tarkoitan näitä esim. http://www.oulu.fi/yliopisto/ict_muuntokoulutus ja https://www.univaasa.fi/hakijat/hakukohteet/maisteriohjelmat/ict-muunto/

Itse hain ja odottelen jännityksellä tuloksia. Mitenköhän paljon ollut hakijoita..?

27

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noko

      Hain tuonne Vaasaan kans!
      Ei mitään hajua hakijoista tms. Mahtaako näistä tulla kans tulokset 28.6. mennessä?

      • Kysyjä

        Jossain Vaasan yliopiston artikkelissa oli, että tulokset tulee tähän 28.6. mennessä.


      • Noko
        Kysyjä kirjoitti:

        Jossain Vaasan yliopiston artikkelissa oli, että tulokset tulee tähän 28.6. mennessä.

        Loistavaa! Ei tässä pidemmälle viitsisikään odotella, vaikka hieman pessimistinä olenkin liikenteessä.


    • Kysyjä
    • ahp

      Hienoa, kun näitä muuntokoulutuksia järjestetään maisteriohjelmiin! Toivottavasti jatkossakin näitä tulee, kun kiinnostusta selvästi on.

    • Kysyjä

      Onko hakijoita linjoilla? :)

      • Noko

        Täällä edelleen, hep!
        Sopiiko kysyä mikä muilla tilanne: Ootteko töissä vai työttöminä ja mikä pohjakoulutus? Itse myyntihommia tekevä tradenomi.


    • Kysyjä

      Itse olen kans tradenomi ja töissä it-alalla. Tietotekniikkaa en ole paljoakaan opiskellut, vaan töissä olen oppinut it-alaa. Tähänhän ktm-tutkintoon oli valintaperusteena aiemmat itc-opintoja, joten voi olla, että jää niiden opintojen vähyydestä kiinni minulla..

      • Noko

        Luulisi että tehdyllä työlläkin on merkitystä. Itselläni opiskelut pitivät sisällään 25% IT-opintoja, mutta pelkään ettei se riitä.


    • Kysyjä

      Ok, saa nähdä miten käy. Sullahan on jo hyvin it-opintoja! Kyllä tämä odottavan aika on pitkä..!

    • Hakija22

      Täällä yksi hakija. Tradenomin opinnot on taustalla. Syksyllä olen valmis FM. Otin yhteyttä noista opinnoista, kun yritin omia pisteitä öaskea. Ei ollut oikein niilläkään selvää miten tutkinnot ja taustat katsotaan. Ktm on pula seudulla missä asun ja töitä olisi heti tarjolla. Fm tutkinto oli jäänyt roikkuu, jonka otan nyt ulos. Toivottavasti tulisi jo ennen 28.6. tieto.

    • Yksi_hakenut

      Täällä kanssa yksi hakija, logistiikan AMK-inssi vuodelta 2016, JAMKin kasvatteja. Hain Oulun yliopistoon tuotantotalouden maisteriohjelmaan ja pääsen jopa haastatteluun :D Saas nähdä, miten käy... En ole ollut oikeestaan ollenkaan työttömänä valmistumisen jälkeen, mutta töiden laadun suhteen alan olla vähän "kuopassa", josta ei ihan helpolla nousta...

    • Kysyjä

      Joo itekin soittelin sinne opintotoimistoon, niin en saanut oikein selvyyttä, että miten aiemmat opinnot/työkokemus huomioidaan. Itsellä ict-opintoja aika vähän, joten it-alan työkokemuksella toivon olevan merkitystä myös valintoihin. Saa nähdä tuleeko tulokset jo juhannukseen mennessä vai pitääkö ootella ihan 28.6. asti!

    • Noko

      Muutamasta muusta yliopistosta tullut näköjään kavereille päätöksiä jo. Tässä taidetaan odottaa sitten ihan päätyyn saakka...

    • Bhgjk

      Ei vielkään mitään...

    • Eieiei

      Ei kuulu vastauksia

    • Noko

      Ja ohi....

      • pöh

        Ei napannut täälläkään... Toivottavasti julkaisevat jotain tietoa tarkemmista valintaperusteista eli millainen vaikutus opinnoilla tai työkokemuksella ollut/ovatko kaikki sisäänpäässeet tällä hetkellä työttömiä jne.


      • Noko
        pöh kirjoitti:

        Ei napannut täälläkään... Toivottavasti julkaisevat jotain tietoa tarkemmista valintaperusteista eli millainen vaikutus opinnoilla tai työkokemuksella ollut/ovatko kaikki sisäänpäässeet tällä hetkellä työttömiä jne.

        Jep! Samaa mietin. Laitoin kuitenkin mailia ja kysyin hieman tarkennusta, noihin valintaperusteisiin. Katsotaan tuleeko vastausta.


    • Kysyjä

      En minäkään päässy, harmittaa kyllä :(

    • Kysyjä

      Ilmoittele Noko tännekin, jos saat vastausta valintaperusteista! Kiitos!

    • Varasijalla

      Hain Vaasaan tuotantotalouden insinöörin papereilla ja varasijalle jäin roikkumaan. Mielenkiintoinen homma kyllä, koska en ole aikasemmin kuullut, että maisteriohjelmissa käytettäisiin varasijamenettelyä.

      • Noko

        Näkykö sulla siellä opintopolussa tai sähköpostissa toi varasija, vai kysyitkö?


      • Varasijalla
        Noko kirjoitti:

        Näkykö sulla siellä opintopolussa tai sähköpostissa toi varasija, vai kysyitkö?

        Sähköpostissa ilmoitettiin varasijan numero ja opintopolussa ilmoitetaan vain ”varasijalla”.


    • Noko

      Noniin, nyt tuli vastausta!
      Eli hakijoita ollut niin pirusti, että esikarsinnalla tehty aikaisempien opintojen perusteella jako. Rajaksi muodostui kuulemma 15 liiketalouden opintopistettä ja 30 ICT-pongoa. Ilmeisesti tämän ylittäneistä korkeammat pisteet saaneet tulivat valituiksi ja loput varasijoille. Eli siis alle tuon opintopistemäärän ei varasijaa tai muutakaan. Höh.

      • Kysyjä

        Okei, siksi minulle ei tullut edes varasijaa, kun ICT-opintoja ei ole yli 30 op... Harmi, kun työkokemusta ei ole huomioitu mitenkään ainakaan esikarsintakriteereissä.


      • Noko

        Selvisi nyt, että eivät ole laskeneet mulle ainuttakaan opintopistettä ICT:hen, vaikka niitä pitäisi olla n. 45op. Opinnot olleet moduulikokonaisuuksina, niin ollut ilmeisesti liian vaikea tulkittava tuo opintorekisteriote ja tottakai luetaan nyt meikäläisen kämmiksi, vaikka kaikki pyydetyt dokumentit on toimitettu....rrrkele.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe