Uudistuminen..?!

huomisenlapsi

Älkää käsittäkö väärin; olen bändin suuri fani ja mielestäni Nightwish on maailmankaikkeuden parhaita bändejä. Lisäksi arvostan suuresti Tuomas Holopaista. Koskaan ei sivullisen pitäisi lähteä toivomaan mitään koska bändi tekee musiikin kuten se parhaaksi näkee ja kokee. Endless Forms Most Beautiful oli äärimmäisen hieno levy ja syvällinen; siinä oli syvällinen tai tietty sanoma. Ehkä vakavahkon tai syvällisen sisältönsä vuoksi levy oli ehkä liian syvällinen ja vakava vuoden levyksi tai niissä listoissa pärjäämiseen.
Koska levyt eivät myy millään bändillä edelliseen tahtiin on bändien pakko satsata keikkailuun ja enemmän kokonaisvaltaiseen kuulijoiden miellyttämiseen. Niinpä olen ajatellut että vaikka maailma on nykyisin synkkä ja tulevaisuus epävarma niin pitäisikö Nighwishinkin tehdä välillä vähän erilainen tai iloisempi levy?! Esim. Amorphis on nyt uudella levyllään pystynyt uudistumaan ja hieman keventämään ja modernisoitumaan itseään joten tarjoaa laajemmalle kuulijakunnalle nyt hienoa musiikkiaan. Se ei ole kuitenkaan menettänyt identiteettiään tämän myötä vaan uusi levy on valtavan hieno. Ja Tomi Joutsen omalla sarallaan yksi maailman parhaita laulajia. Joten nyt kun Tuomaksellakin elämä on mallillaan ja keski-iän tuoma seesteisyys on mahdollisesti vallannut mielen niin pystyisiköhän Nightwish jotenkin 'freesaamaan' itseään eli tuomaan jotain freshiä ja uutta musiikkiinsa. Joku iloisempikaan biisi kaikkien synkähköjen sanomien ja riitojen jälkeen ei olisi pahitteeksi. Identiteettiä ei koskaan kannata kadottaa mutta aina voi uudistua ja hieman joskus tuoda kevyempiä mielenmaisemia musiikkiin. Tämä kaikki vain oma mielipide tässä ajottain niin synkässä maailmassa.

6

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sallinappanahka

      Olet käsittänyt väärin.:) https://yle.fi/uutiset/3-7802606

      Amorphis ja Joutsen ei ole makuhermoilleni ollenkaan, mutta vika on varmasti makunystyröissäni.:)

    • endlessforms

      No et ole kovin hyvin EFMB levyä kuunnellut. Takuulla iloisin NW levy ...itse asiassa se on - iloisin;)

    • Delicious

      Nightwish on Tylsin bändi.Turusen kauden biisit ne tuoreimmat,muu vain heikkoa toisintoa.Suomessa on paljon hyviä bändejä,ja soolo artisteja...Nightwish ei kuulu niihin.

    • eräskuulija

      EFMB moitittiin kansainvälisten kuuntelijoiden joukossa osittain tylsäksi. Eikä siellä mielestäni ole 'iloisempia' biisejä kuin Elan ja ehkä Alpenglow.

    • aloittaja

      Iloisuus oli ehkä väärä termi mitä lähdin hakemaan. Endlesillä oli kuitenkin tämä evoluutioteoria jotenkin läsnä. Tarkoitin että tekisikö NW jotenkin jännittävämmän levyn jossa olisi jotakin uutta. Ei 'toisintoja' edellisistä biiseistä tms. Ja tuokin on vähän väärin sanottu ;) Vaikea selittää mitä haen takaa, pahoittelut!

      • seonpiyoa

        Jos et itse osaa selittää, mitä ajat takaa, sitä tuskin voi kukaan muukaan voi tehdä.

        Iloisia biisejä EFMB levyllä ovat ainakin Shudder, Alpenglow, Elan. My Walden...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe