Terveystieteet Jyväskylä 2018

Joojuu18

Miltä koe tuntui? Englanninkielinen tuntui ensin aika raffilta mut sitten alko sujuu ihan hyvin.

78

6858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äite87

      Joo mun mielestä kans alkuun tuntui aineistokoe ”raskaalta”, mut paremman tutkiskelun jälkeen tuntui vähän liiankin helpolta. Aloin jo epäilemään, että voiko olla mahdollista, että vastaukset löytyvät taulukoista niin helposti...

    • oijjoi

      Komppaan edellistä vastausta... apua jos pisterajat ovat tänä vuonna sitten erittäin korkealla, musta ainakin tuntui aika helpolta koko koe. Onko tietoa, että tuleeko oikeita vastauksia ikinä mihinkään?

    • Huhhei

      Sama täällä, koe tuntui kokonaisuudessaan helpolta ja aineistostakin löytyi kaikki tiedot yllättävän suoraan. Saattaa olla pisterajat korkeella!

    • Äite87

      Käsittääkseni Jyväskylän kokeiden vastauksia ei tule nettiin. Kyllä mulla sinne tuli ihan typeriä virheitä, mutta ei määrällisesti mielestäni montaa. Paljonkohan siellä voi olla vääriä vastauksia, et pääsee sisään?? Riippuu toki pisterajoista, mutta eräs aiemmin ollut kertoi, että vääriä vastauksia voi olla paljonkin ja silti pääsee sisään...

    • oijjoi

      Niin no viime vuonnahan sisään oli päässy 48 pisteellä eli kyl siihen aika paljon virheitä on kuitenkin sallittu. Kauhistuttaa vaan ku tästä "mun kategoriasta" pääsee sisää vaan 6 hakijaa, ni vaikka mul oli kui paljo pisteit ni näinköhä pääsen toho 6 ihmisen joukkoon...

    • Äite87

      Tulee olemaan pitkä kuukausi vastauksia odotellessa... :D

    • Pitkäkuukausi

      Enkunkielinen osio tuntui kyllä helpolta mutta ärsyttävän ympäripyöreitä/epäselviä kysymyksiä ekassa osiossa kyllä oli ettei yhtään osaa sanoa vieläkään menikö osa oikein vai väärin :D mua pelottaa kans et kuinka korkealle rajat nousee, katotaan sitten kuukauden päästä !:)

    • Hakija

      Aineisto tuntui helpolta, tai vastaukset tuntui löytyvän melko hyvin. Aiemmin julkaistuun materiaaliin liittyvissä kysymyksissä oli joitakin kinkkisiä kohtia, joista en ole ollenkaan varma. Aika riitti hyvin kokeen tekemiseen, mutta mulla tuli kauhea päänsärky, joten en tarkistanut vastauksia.

    • SaapiNähdä

      Koe oli todella helppo, joten pisterajat ovat taatusti taivaissa tänä vuonna :-/

    • Joojuu18

      Haitteko kandiin/maisteriin vai maisteriohjelmiin?

    • Äite87

      Mä hain gerontologian ja kansanterveystieteen maisteri-ohjelmaan.

    • Teesiivilä

      Mustakin aineistokoe oli ihan iisi, mut se eka osio oli jokseenkin hankala. Aika paljon nuoria hakioita ja ei kovin montaa kypsmpään ikään ehtinyttä hakijaa,johon itsekin kuuluun. 😁Toiveena olis päästä gerontologian maisteriohjelmaan.

    • Xxo

      Mulla meinasi aika loppua kesken 😳 kirjallisuuskokeeseen tuli monta virhettä.. oletteko aiemmin hakeneet?

    • Äite87

      Tämä oli mulla ensimmäinen hakukerta. Millaisia keskiarvoja maisterilinjalle hakeneilla on yhteispisteitä ajatellen?

      • Jupelis

        Mulla kans eka kerta. Amk-tutkinto alla ja näyttäis täydet 30 pistettä tulevan sieltä. Jännittää nyt vaan kuinka monta hutia tuli...


    • Valivali

      Kokeessa ärsytti ne muutamat epäselvät kysymyksenasettelut, joista ei tiennyt mitä kysyjät haluavat. Aineistokysymyksissä oli 2 kohtaa joiden vastaukset eivät löytyneet siitä kohtaa tekstistä, mistä käskettiin hakea. Mietin näitä valehtelematta 10 minaa sillä vaikka väittämät itsessään olivat tosi, niin vastaukset niihin löytyivät eri kohtaa, joten onko oikea vastaus sittenkin että väittämä on väärä? Kotona luettavaan materiaaleihin perustuvissa kysymyksissä oli myös 2 kohtaa, joissa ilmeisesti haettiin vastausta Taulukko 1:stä, mutta Käypä hoito suosituksissa oli asia avattu eri tavalla.. Kieltämättä tuli tunne, että hakijana oli tullut luettua materiaalit tarkemmin läpi kuin mitä kysymykset laatineet. Selkeästi he olivat poimineet vain jonkin tietyn kohdan materiaaleista, joista sitten väkänneet kysymyksiä miettimättä kokonaisuutta.

    • Väskä

      Onko täällä sellaisia, jotka oli myös kevään 2017 kokeessa? Lähinnä mietin, oliko tämän vuoden koe vaikeustasoltaan samaa tasoa vai helpompi?

    • Xxo

      Minä olin myös vuosi sitten. Viime vuonna piti kirjoittaa aineistokokeen vastaukset. Joten tämä vuosi ainakin tuntui helpommalta koska oli vastausvaihtoehdot. Tosin viime vuonnakin luulin että aineistokoe meni hyvin 😅

    • Lähellämuttakaukana

      Mäkin olin 2017. Koe oli tosiaan tänä vuonna ainakin aineistokokeen osalta paljon helpompi kun oli monivalintaa ja vastaukset löytyi paljon helpommin tekstistä. Vuosi sitten oma suoritus kaatui täysin siihen osioon ja pistettä vaille jäi etten päässyt sisään (ekasta osiosta lähes täydet pisteet).

    • Jumpe84

      Minä en ole koskaan hakenut yliopistoon aikaisemmin joten mitään vertailupohjaa ei ole. Hain gerontologian ja kansanterveystieteen maisteriohjelmaan. Koe tuntui tosi helpolta mutta kyllähän siellä niitä kompakysymyksiä oli jonkin verran... Niiden miinuspisteiden vuoksi ei yhtään voi etukäteen laskea että paljonkohan pisteitä on tulossa. Minulla on amk ja yamk tutkinnot alla ja 30 pistettä on lähtöpisteet, silti jännittää että pääseekö sisälle.

    • Halija

      Hain terveyskasvatuksen maisteriohjelmaan.

    • 1234sh

      Minäkin hain maisteriohjelmiin (kaikkiin kolmeen). Pääsykokeessa osa ennakkomateriaalin kysymyksistä oli todella kinkkisiä mutta englannin kielinen matsku tuntui liiankin helpolta! Ensimmäistä kertaa hain tosiaan, sillä vasta sh tutkinto suoritettuna!

      Lukemiseen ehkä hieman enempi olisi voinut panostaa, mutta kiva tehdä töitä pelkästään opintojen välissä, niin ensi vuonna uudestaan jos nyt ei tärppää!

    • Jupelis

      Kyllä on piinaavaa tämä odotus! Voisi tulokset jo tulla:D

    • Jeps123

      Onko kukaan saanut vielä tuloksia?

      • Nn09

        Tuskin ne ihan vielä tulee


    • Jeps123
      • jepujee

        Kokeesta saadun paperin mukaan tulokset tulevat vasta kuun lopussa 28. pvä


    • 12akdov

      Odottavan aika on pitkä, päivittäis tsekkailuita opintopolkuuna :DD !

    • Jakzöö1983

      ... tällä viikolla kyllä jännittää!

    • tärppi123

      Aiempina vuosina on tässä vaiheessa jo näkynyt alustavia tietoja, varasijaa ym.. nyt vain että valinta kesken. Todella piinaavaa!

      • Kdkdbdj

        Okei jospa huomenn


    • jouhpoo

      onko kukaan saanut vielä vastausta? ...hermostuttaa tää odottelu jo.

      • Xxo

        Eipä ole tullut. Viime vuonna tuli vikana tulosten julkistamispäivänä. Veikkaan että nytkin saadaan odottaa perjantaille.


      • Jakzöö1983

        Jooo ei näy mitääään :((((


    • vastauksensaanut

      mulle tuli tulokset

    • Plöö

      Mulle kanssa tuli fysioterapian maisterista, mutta terveyskasvatuksen ei vielä! 49. varasija vasta

    • Ety18

      Tulokset tuli!!!

    • varasija

      Tulokset ovat tulleet.

      • AEGh

        Pääsitkö?


    • Plääh

      Minkälaisilla pisteillä pääsitte sisään? Itsellä näyttää f12-toiminnolla pisteitä 68, mutta varasija 15. gerontologiaan ja kansanterveyteen.

      • ftmaisteriksi

        miten omat pisteet saa näkyviin?


    • Plöö

      Siis miten ne pisteet näkee?

    • Jumpe84

      8. Varasija gerontologiaan ja terveyskasvatukseen kumpaankin. 😭
      Milläköhän sijoilla vielä pääsee sisään?

    • pisteetnäkyy

      Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)[/quote]


      1. Klikkaa oma opintopolku
      2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)
      3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
      4. Päivitä sivu (esim. F5)
      5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)
      6. Klikkaa applications-pyynnöstä
      7. Klikkaa preview
      8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)
      8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)
      9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)
      10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

    • pisteitäpisteitä

      f-näppäinten kanssa saattaa joutua painamaan fn-näppäintä.

    • Xxo

      Juu ja siis to viim eikä pe ja näköjään joo tuli tulokset. 17 18 ja 19 varasija eli ei mitään mahiksia.. pläääähh!! Onnea kaikille jotka pääsee sisään! :)

    • Jkl201
      • ftmaisteriksi

        täältä löydän, että pisteet 99,5 ja siis pääsin - mitkä oli maksimipisteet?


      • Xxo
        ftmaisteriksi kirjoitti:

        täältä löydän, että pisteet 99,5 ja siis pääsin - mitkä oli maksimipisteet?

        Nuo on varmaan yhteispisteitä? 114 oli yhteipistejonon maksimit. Omat pisteet 93 enkä päässyt sisään.


      • Äite87

        Mä en kestä... Sain 98,5 pistettä, eli jäinkö toisin sanoen pisteen päähän...


    • Xxo

      Mitäs nyt. Kuinka moni on käynyt tai aikoo käydä avoimen kautta täydentävät ensi vuonna uusi yritys?

    • Tärppi123

      Neljäs varasija tällä hetkellä. Ketutuksen määrä on rajaton.

      • Äite87

        Mullakin 4. varasija gerontologian puolelle... Kyllä ketuttaa.


    • Tärppi123

      ^ gerontologian maisteriohjelmaan vai kandi maisteri?

      • Äite87

        Maisteripuolelle...


      • Tärppi123

        ^Mäkin oon neljännellä varasijalla maisteripuolelle :o


    • Arghhh

      Äh, vituiks män. Koe tuntui menevän niin hyvin mutta tiesin, että pisterajat ovat taivaissa..

    • MITÖhwk

      Siis missä tuolla linkissä pisteet näkyy?

      Kokeilin myös noiden annettujen ohjeiden mukaan, mutta tökkää pyynnöstä kohtaan? Mitä sillä tarkoitetaan, ei lue missään niin?

      OLENKO IDIOOTTI :DDDD

    • WishfulThinking

      Miksi tuolla näkyy ainoastaan yhteispisteet? Onko noi lopulliset tulokset vai vasta yhteispistekiintiön kautta sisään päässeet? Jyväskylän yliopiston sivuilla lukee että ensin täytetään yhteispistekiintiö ja vasta sen jälkeen valintakoekiintiö :-/

    • wtfisthis

      Mulla ei näy kyllä mitään pisteitä?!

    • Apuaaaaaaaaa

      Ekalla varasijalla!! Tietääkö joku kuin usein on päässyt ekalta??

      • Etyui

        Tai yleisesti kuinka varasijat ovat liikkuneet terveystieteiden puolella?


      • Tärppi123

        Todella huonosti. Viime vuonna olin kolmannella varasijalla eikä siitä noustu yhtään pykälää.


    • Vilii

      Saako pisteet tietää jotenkin jälkikäteen? En oo niin hyvä et osaisin tolleen ne kattoo heh

      • Xxo

        Ne tulee kyllä sitten tuloskirjeessä joka tulee sähköpostiin. Siinä on eritelty molempien osioiden pisteet myös.


      • jepjee

        Kirjaudu opintopolkuun ja klikkaa sitten tota linkkiä mikä on yllä postattu. Kohdassa pisteet näkyy pistemäärä. Mikäli vaikea löytää (ainakin kännykällä yhtä sekasotkua) niin käytä hakutoimintoa. (Koneella ctrl F ja kirjoita hakukenttään "pisteet". Puhelimellakin ko. haku onnistuu mutta tätä en osaa neuvoa kun en tiedä millä puhelimella mahdollisesti surffaat XD)


      • Beuukö

        Mä koitin jo haulla, ei oo pisteet-kohtaa. Mitä ihmettä nyt..


    • Heittämälläsisään

      Tulokset tuli ja heittämällä sisään :) vähän alko jännittämään että miten käy kun kaikki täällä puhu että oli helppo koe mut jee😍 varasijoista sen verran että viimevuonna olin varasijalla 5 ja ei yhtäkään pykälää liikkunut. Onnea muillekkin sisäänpäässeille!🤗

      • Äite87

        Onnea! 😊 Millä pisteillä pääsit sisään?


    • Gero

      Gerontologian maisteriin pääsin ja pisteitä 74, jos osasin oikein katsoa. Mutta mikä on jonosija?

      • Jhjh

        Jonosija on sijoituksesi paremmuusjärjestykseen asetetuissa hakijoissa. Parhaiten menestynyt on nro 1 jne.


    • Jkl201

      Mitä pisteitä saitte ja mitkäköhän oli alimmat hyväksytyt?

    • tietämätön123

      mitkä oli rajat terveystieteitten pääsykokeissa??

    • Tttt

      Pisterajat näkyvät tänään ilmestyneessä tuloskirjeessä. Yhteispistejono 140 ja valintakoe 74.

      • Tarkennus

        Siis yhteispistejonon maksimi oli 140 ja sisäänpääsyn raja 101,5. Valintakoemaksimi 84 ja raja 74,5.


      • Mitä

        Mä sain yhteispistejonos 143 pistettä niin millä järjellä maksimi on 140 😂 pääsin siis sisälle mut pisterajoista en tiiä


    • Vemu

      Oliko kokeessa paljon matikkaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe