Hei
Olen 18-vuotias mies pk-seudulta. Viime aikoina olen ollut hyvin kiinnostunut muslimeista ja myös luonnollisesti islamista.
Olisi hienoa keskustella jonkun ihmisen kanssa islamista ja muslimeista. Onko olemassa esim. joitakin Facebook ryhmiä joista saisi tietoa tai voisi esim. jutella ja kysyä kysymyksiä?
Tietoa islamista, muslimeista ja kääntymisestä
25
951
Vastaukset
- Pahuutta
Vääräuskoiset ovat huonoja ihmisiä. Näin ajattelee muslimi. Rauhan uskonnoksi sanotaan mutta sitä se ei ole. Sen huomaa lapsikin.
Etkö siis itse tuomitse tuossa itseäsi?
Ajattelet muslimien olevan pahoja, mutta et näe malkaa omassa silmässäsi?
----
Edellinen kommenttini tähän liittyen lienee ollut liian hankala ymmärrettäväksi yksinkertaiselle moderaattorille. Toivottavasti nyt pysyy seinällä.
Vai pitäisikö kirjoittaa hitaammin, että moderaattorikin ymmärtää?
Asiallisia vastauksia, kiitos
Niin, täytyy myös muistaa opettaa poikalapsia inhoamaan tyttölapsia ja kivittämään niitä aina kohdattaessa.
Tyttölapset ulee sijoittaa aitaukseen, josta ne eivät pääse pilaamaan poikalapsia olemuksellaan.
Tämä selittää osaltaa myös sen lampaiden 'paimentamisen', joka poikalapsilla on verissä.
- Sorikunkysyin
Aaro, onko islam mielestäsi suvaitsevainen uskonto?
Facebookissa on ryhmä Kysy vapaasti kaikilta muslimeilta, js minun profiilistani löytyy sähköpostiosoitteeni.
- Sorikunkysyin
Ei siihen fb sivuun päässyt
- tupuliini10
vaikka islamistiset johtajat tapettaisiin, niin islamista nousee aina uusi yhtä kaistapäinen johtaja, kuin edellinen, joka ajaa vääräuskoisten tappamista. HEDELMISTÄÄN PUU TUNNETAAN sanoo Raamattu ja islamissa näkee hedelmät, mitä se tuottaa. kuolemaa ympärillään.
- Nhjvgv
Perehdy asiaan kunnolla. Islam ei ole vain uskonto, vaan se koskee laajasti koko yhteiskuntaa ja sen säätelyä, mm. lainsäädäntöä ja lakien tulkintaa, ihmisoikeuksia, käsitystä perheestä ja naisen asemasta, islamin ja muiden uskontojen suhteista.
Suosittelen, että luet norjalaisen Hege Storhaugin suomeksi käännetyn uutuuskirjan islamista (Kiuas kustannus 2017). Se sisältää paljon faktoja, joiden löytäminen muista lähteistä on työlästä. Saat kirjan lainaan kirjastosta. - tupuna10
eräs muslimi nainen valehteli minulle, että hän on kristinuskossa. no minä uskoin vilpittömästi sen. Herra sanoi minulle, älä usko kaikkea, mitä sanotaan. meni jonkin aikaa, niin tuo samainen nainen sanoi minulle olevansa islamin uskoinen ja halusi siitä poissa.monet islaminuskoiset tulevat tänne länsimaihin ja pukeutuvat aivan kuin länsimaalaiset ainakin, mutta eivät ole sitä sisältä. valetta, valetta ja taas valetta ne osaavat. säälittävää porukkaa. eihän ne raukat edes sitä älyä, että heidän tekonsa tulee aina julki. jos ei muuten, niin ne itse paljastavat itsensä, niinkuin tässäkin tapauksessa.
- tupuna10
islamin jumala allah on vain luotu, niinkuin me ihmisetkin. allah on alias saatana, joka on langennut enkeli, kun alkoi kukkoilemaan Luojalleen. se nakattiin taivaasta alas ja sillä on täällä valta kiusata ihmisiä ja jos sen metkuja ei erota, niin se vie sinut ja kaltaisesi helvettiin mukana.
- Sorikunsanoin
Minäkin olen kiinnostunut islamista mutta mitä enemmän saan siiitä selville sitä enemmän olen järkyttynyt ja huolissani ihmiskunnan kohtalosta.
- AbbdiMoullah
Miksi kaikki Allahiin uskovien maat ovat takapajuisia kivikautta eläviä maita?
Useat niistä Allahin kansoista eivät kykene edes perustamaan tai ylläpitämään omaa kansallisvaltiota, koska heillä eripuraisuus ja tappelu menee kaiken edelle.- muslimheavymetal
Ja missä on niitten kulttuuriset saavutukset, esim musiikin ja kirjallisuuden saralla?
- xxxxxs
muslimheavymetal kirjoitti:
Ja missä on niitten kulttuuriset saavutukset, esim musiikin ja kirjallisuuden saralla?
Varmaan täältä löytyy jotain aihepiiristä...
http://www.muslimheritage.com/
http://lostislamichistory.com/
https://www.facebook.com/lih2018/
Saudi-Arabiassakin muuten on ainakin yksi heavy metal-bändi... - Sorikunkysyin
Montako nobelistia on muslimeissa?
- tupuna10
no onhan niissä peräti huimat 1 kappaletta, ja sekin on juutalaisen kanssa jaettu. jos tappelusta jaettaisiin nobeleita, niin arabit olisivat sen saaneet kymmeniä kertoja.
- hävetkää.barbaarit
Kertoohan sekin jotain islamin ideologiasta, että oikeasti vasta näinä päivinä naiset saavat ajokortin jossain takapajulassa. Aikaisemminhan perusteltiin naisten ajokortin estoa mm sillä, että se vaikuttaa hedelmällisyyteen. Ja paljon muitakin yhtä "viisaita" ajatuksia siellä riittää.
Kaiken tarkoituksena on pidää muslimit mahdollisimman typerinä, että heille menee läpi kaikki tuollainen idiotismi, suurin osa muslimeista ympäri maailmaa ei osaa edes lukea eikä kirjoittaa.
Ja se halutaan pitääkin näin, etteivät vain silmät aukeaisia ja järki voittaisi.
Ja varsinkin tytöt pidetään mahdollisimman kouluttamattomina, ja leikellään viimeisetkin naisenosat siinä sivussa.
- Urmaspiipeli
Islaminusko sai alkunsa kun muhmetti perusti uskonsa rikkaassa kauppapaikassa Medinassa, yritti aikansa käännyttää vaurasta porukkaa, eivät korvaansa lotkuttaneet höpötyksille, no haistakaa tuumasi ja lähti köyhään Mekkaan. Värväsi porukkaa islamiin julistamalla että vääräuskoisilla on pää tarpeeton ja omaisuuden voi viedä. Suosio oli valtaisa ja niin lähdettiin porukalla Medinaan ja kas huomasivat sielläkin, ettei pitemmän päälle kannata olla vääruskoinen. Tällä periaatteella lähimmäisenrakkaudenuskonto jatkaa leviämistään.
Tämä kuultu Teheranilaisen yliopiston historianprofessorilta - Dfyhh
Haluatko kuulua uskontoon, jossa jokaiseen arkiseen kysymykseen pitää kysyä neuvoa korkeilta uskonoppineita, kuten saako muslimi käyttää vessapaperia.
Tämä on totta. Turkissa vuonna 2015 Turkin korkein uskonnollinen taho, Uskonnollisten asioiden direktoriaatti, julisti fatwan, jossa muslimeille annettiin lupa käyttää vessapaperia, kun he ovatsuorittaneet tarpeensa.
Fatwa tarvittiin, koska piti uudistaa vessa- asiointia koskevaa vanhaa säännöstöä Quadaa al-Haadja, jossa puolestaan määrättiin, että muslimin piti käyttää vasenta kättä ja vettä sekä mahdollisesti kolmea kiveä.
Mietipä näitä sääntöjä. Haluatko kokonaan lopettaa oman ajattelun? - tupuna10
kouluttamattomiahan islamistit ovat. nyt olen huomannut täällä suomessa kun ovat käyneet esim. lähihoitajaksi kouluja, eli siis aika vähän, niin ovat hiukan hämillään kaikesta, jota islamista tulee vastaan kun heille hieman suomentaa islamia.
- 894ljkf
Tässä linkissä opetusta Jeesuksesta englanniksi. https://www.youtube.com/watch?v=enHenXdVV0I
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569