Hei
Onko kokemuksia palindromisesta reumasta ("hyppyreuma")? Aiempana diagnoosina Oligoarthritis seronegativa useamman vuoden takaa mutta nyt lääkäri epäili oireiden fluktuoinnin takia palindromista reumaa. Aiemmin en sietänyt Salazopyriniä/Trexania ja olen mennyt vain kipulääkkeillä - oireet siis olleet lieviä ja lähes siedettäviä. Nyt ehdotettiin hydroksiklorokiinia. Kokemuksia?
Palindrominen reuma / hydroksiklorokiini
2
3664
Vastaukset
- ykskaskhyppy
Hei! Minulla löytyipolvikivun tutkinnan yhteydessä sattuman kauppana nivelreuma, kun reuma-arvot olivat korkeat. Alkoi perinteinen lääkitys, vaikka varsinaisesti reuman oireita ei ollutkaan. Parin vuoden kuluttua lopetin kaikki sivuoireiden takia ja luulin, ettei mitään reumaa olekaan. Sitten iski palindromiset oireet kovina: vuoron perään isot nivelet olivat todella kipeitä paivän, pari, mutta pranivat kuin taikaiskusta. Tuo malarialääke oli pitänyt jo lopettaa, kun laukaisi mulla psorin, eli en varsinaisesti osaa vastata kysymykseesi, mutta hyppyreuma ja muutkin reumaoireet ovat pysyneet 2,5 pois bilogisella Mabtheralla.
Nyt ei tiedä onko miulla palindrominen reuma vai palindromisilla oireilla alkava nivelreuma, mutta olkoon mikä on. Olen varmaan oireeton niin kauan kuin Mabthera toimii. - Mayetta
Kiitos kommentistasi. Ilmeisesti palindrominen reuma on harvinainen tai ei osata tunnistaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969