Ulkomittari näyttää 34 (tosin nyt käy jo aurinko siihen) ja sisällä varmaankin 50 Millään ei saa viileyttä, vaikka puhallin pauhaa ja ovi on auki pimennysverho alhaalla, että ikkunasta ei paistaisi aurinko.
Kävin äsken kaupassa autolla noin 10 km (eestaas) ja sekin oli tuskaa, sillä auto ei jäähtynyt sillä matkalla ja kaiken lisäksi olen satuttanut häntäluuni ja sekös olikin kipea autossa istumisesta, sillä tietsikan ääressä voin könöttää siedettävämmin.
Naapurikin kyseli viilennys ohjeita ja tietenkin minulla oli hyvä neuvo, että käy välillä suihkussa ja tule sitten märkänä siihen ovenrakoon, johon sentään jonkinlainen ilmavirta käy. Kotiin tultuani muistin, että märkä ohut paita tehoaa paremmin, koska ei kuivu niin nopeasti, kuin paljas iho.
Mikä teillä on paras viilennys? Ei kelpaa, että mene merelle tai edes järvelle, koska sinne pitäisi raahata myös jääkaappi mukaan ja sänky!D
Kuinka pärjätä kuumuudessa?
17
272
Vastaukset
Tänään kuljeskellessani tuolla Espoon Glims'in talomuseon laajoilla mailla, oli kyllä tuskastuttavan tukalaa! Kahvilla ja parilla vesilasillisella kun olin tankannut, läksin kuljeskelemaan ja ihastelemaan.
Jos ei siellä täällä olis ollut penkkejä varjossa, olisin jo istunut avaralle nurmelle lammasaitauksen lähelle. Paahtava ja aurinkoinen paikka se olikin kun ei yhtään puita ollut. Löysin sitten ison kaivonkannen kiuluineen, jossa saatoin istua lepuuttamassa jalkojani. Komea kirjava kukko siellä kiekui kaula pitkällä, kanojen ihaillessa ympärillään,..lampaat taas pysyivät villavine turkkeineen visusti lampolon varjopuolella.
Koiranputki kukki herkin ryppäin jonkin rengintuvan liepeillä, ja samoin kurjenpolvet paikoitellen,. Valtavan suuret vielä kukkivat syreenipensaistot oli hurjan korkeita, samoin upeat vanhat tammet ja puusto yleensä.
Viilein paikka löytyi jykevän kivisillan alla penkillä, joka johti tallin ylisille heiniin varmaan. Siellä alhaalla kävi mukava pieni läpiveto, mutta hakeutuminen päätien varteen sai taas hikoilemaan, ja niin taas istumaan ikivimuurin tasaiselle reunalle. Ihanaa oli tulla vaelluksen jälkeen kotiin, ja tervetuloa jo viileämpi sää!
PS. Ensimmäinen iso parvekemansikkani hehkui äslken punaisena ja makeana, sen kävin hakemassa suuhuni! heippa 😎sini-sirkku
Sinun juttujasi on kiva lukea, koska paikatkin ovat tuttuja minulle, sillä olenhan asunut Espoossa suurimman osan elämästäni ja käyn siellä edelleen satunnaisesti.
Auroran puisto on myös kiva retkikohde, sikäli parempi, kuin tuo Glims kotimuseoineen, koska jos ei tuule, niin onhan se tukahduttava paikka.
Bodomin ja Luukin uimarannoilla kävimme usein ja tietenkin tyttärieni kanssa myös Nuuksiossa. Olihan siellä upeita muitakin paikkoja.
Tuo Kivenlahden suunta tulee mieleeni, kun työkaveriani vein sinne ja hän opasti ajamaan, että tuosta ylös ja sitten alas tyyliin. Hän muisti vain, mistä bussit ajaa!D
Matinkylän sossulassa olin pari vuotta ja Espoon poliisilla toiset kaksi, siis näitä työllisyys töitä, samoin kuin Tilastokeskuksella nelisen vuotta, joten sekin suunta tuli tutuksi.
Parikymmentä vuotta suhasinkin vain Espoo-Hki-Eteläranta väliä, joten kauppatori on mitä läheisin kahvipaikka.
no, ei turhia murheitaD
- ToivottuNeuvo
Tuo aloittajan antama neuvo onkin hyvä.
Täytyy käydä kysymässä naapurin hehkeältä leskirouvalta, että onko kuuma.
Ja neuvoa menemään suihkuun ja sitten alasti uudestaan tähän ovensuuhun.
"Odotan sen aikaa tässä rapussa.""Odotan sen aikaa tässä rapussa."
Minun naapuri kyttää kokopäivän tuossa vastapäätä, että koska tulen suihkusta, mutta olenkin ovela. Istun vain ovenraossa ja hän ei pysty näkemään. Myös pimennysverhot ovat alhaalla, että voin olla kelteisilläni täällä tuulettimen lähellä.- naked_city
Kristiina23 kirjoitti:
"Odotan sen aikaa tässä rapussa."
Minun naapuri kyttää kokopäivän tuossa vastapäätä, että koska tulen suihkusta, mutta olenkin ovela. Istun vain ovenraossa ja hän ei pysty näkemään. Myös pimennysverhot ovat alhaalla, että voin olla kelteisilläni täällä tuulettimen lähellä.naapurisi taitaa olla aika huononäköinen....
ei yli 40-kymppisiä kukaan kyttää siinä mielessä....luulet vaan... - Huhhhhuhhhhh
Kristiina23 kirjoitti:
"Odotan sen aikaa tässä rapussa."
Minun naapuri kyttää kokopäivän tuossa vastapäätä, että koska tulen suihkusta, mutta olenkin ovela. Istun vain ovenraossa ja hän ei pysty näkemään. Myös pimennysverhot ovat alhaalla, että voin olla kelteisilläni täällä tuulettimen lähellä.Kuvottavaa , vanha rupsahtanut ämmä kuvittelee että joku naapuri kyttää suihkusta tuloasi. Itse taidat kytätä kaikkia ja mielikuvitus laukkaa. Onneksi en ole naapurisi !
naked_city kirjoitti:
naapurisi taitaa olla aika huononäköinen....
ei yli 40-kymppisiä kukaan kyttää siinä mielessä....luulet vaan..."naapurisi taitaa olla aika huononäköinen....
ei yli 40-kymppisiä kukaan kyttää siinä mielessä....luulet vaan..."
Kaikki me olemme täällä kunnan rivitalo asumuksissa yli 70 vuotiaita, koska tämä on ns. vanhusten talo. Toki on täällä myös alle 70v, mutta ei 40-v, joten tästä voi havaita, että kyllä ne halut hyrrää vanhanakin!D
Se lyhyt tuokio,jota kesäksi kutsumme?
Lämpöä vihdoinkin!
Nautin jokaisesta päivästä,jolloin aamuaurinko hyväilee tuvanseiniäni ja voin aloittaa askareenani tällä rantatilallani!
Talven puidenpilkkomiseen tosin menee aikaa ja nurmikonleukkaus vaatii omanosansa?
Vapaaajanongelmia ei ole amalla- Itse.entiedä
Olin lukevinani että hyväilet siinä aamutuimaan hiivasieniäsi.
OLisinko kaihileikkauksen tarpehessa?
- Eikähiosta
Aloittaja ei yrityksestään huolimatta vaikuta olevansa päiväntasaajan seuduilla vaan koleassa kotisuomessa. Mikä siis ahistaa??
Ei ole koko vuonna eikä kymmeniin vuosiin ollut 34 -asteisia lämpötiloja Suomessa. Jos mittarisi näyttää tuollaisia lukemia, niin käyttäisit järkeäsi ja laittaisit nenäsi ulos, niin huomaa, että se oikea lämpötila on 15 - 17 asteen välillä. auringonpaisteessa olevan mittarin lämpötilan näytön kanssa ei ole mitään tekemistä virallisen lämpötilan kanssa.
Aivan typerää puhua jostain lämpötilasta varjossa tai auringossa. Molemmat näyttävät pelkästään sen hetkistä mittarin nesteen lämpöä.
Kysykää vaikkapa joltain Pekka Puupäältä ja ketä niitä onkaan. Vanhat akat kai sen tietää täällä paremmin.
Itse olen pilupaljaana sisällä koko päivän. - ja.vaaleata.päälle
Joskus männä vuosien hellepäivinä puhisin kiukusta kun olisi ollut ulkotöitä ok-talossa. Nyt on helpompaa kuun aloitin viime syksynä onnistuneesti painonpudotusta.
Ohuenkin laardikerroksen poistuminen paitsi helpottaa kuumalla, mutta lisää vaatetusta kylmällä säällä. Selvästi huomaa eron.
Nyt aurinkoisella säällä itikoitakin on päiväsaikaan vähemmän. Niiden tankkaushimo vähenee ihan tavallisella, huokeahintaisella deodorantilla. - sisäinen_jäähdytys
Minä iltapäiväauringossa sivelsin kämppäni terassin puuöljyllä. Olin sen eilen painepesurilla pessyt. Vähän hiki meinasi tulla, mutta hain puolen tunnin välein jääkaapista huurteisen kaljan.
- alkoholiprosentti.0.5
Kotikalja on parempaa kuin keppanaolut. Ennen sitä äitini teki kesäkuumiksi päiviksi. Marketin kotikalja on lähellä sitä kotimaltaista makua.
- täältä.tähän
Pitää vaan säätää sähkösauna 60-70 asteeseen. Nimittäin. Eiköhän ne 2018 hellepäivät tulleetkin jo lusittua.
- mr.pullervo
Toukukuun hellepäivät lisäsisvät vuodepotilaiden kärsimyksiä ja aiheuttivat pienen kuolinpiikinkin. Hyvä että saadaan mekin pullervot välillä hengittää viilennytttä ilmaa.
- kuumuus-tuo-vaikeuksia
Tulevat helteet pelottaa varsinki jos on jotain 30 yöllä varsinki olisi vaikeuksia ,
se harmittaa,
suomessa on m u k a korkealaatuinen rakennustekniikka,
MIKSI suomessa ei automaattisesti rakenneta asuntoihin ilmastointia
joka kesähelteellä toisi kylmää ilmaa huoneistoon,
ulkomailla se on automaatisesti selviö,
siellä hotellit on ilmastoitu
ei 40 aseen hellekkää pahemmin haittaa
kun pysyttelee huoneessa ja välliin suihkussa,- että.sellaista
Ai että, niin miksi ei meilläkin, on ensimmäinen vaatimus kun kerran vuosisadassa toukokuussa helle yllätti! On nämä maamme kansalaiset vaativia, kun kerran ulkomailla niin meilläkin täällä pohjoisessa, ah ja voi!. kun on niin korkea rakennustekniikkakin! Ota ja puserra
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193565Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1593364Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101625Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1451471Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277