Oman ponin hankkiminen

Ostaja

Olen 12v tyttö ja ajattelin hommata 2v päästä oman ponin? Oon harrastanut ratsastusta 1 vuoden ja sitten kun olen 14 niin 3vuotta💗Joten olisinko valmis omistamaan ponin?
-Ratsastan Primus tallilla (valmennustalli)
-Vanhempani harkitsevat juuri silloin 14v
-Rahaa ei ole mutta olen itse keräämässä
-Vanhemmat ja sukulaiset auttavat maksamaan :)
-Tiedän HYVIN että Se maksaa vaikka ja mitä
Joten tässä on kysymyksiä mitä haluaisi n tietää☺️
1. Mistä kannattaa etsiä omaa ponia? (verkkosivusto?)
2. Minkälainen poni olisi hyvä silloin noin 50kg ja 170cm?
3. Mitkä ovat semi halpoja talleja minne sijoittaa hevonen Espoossa (ei siis mitään 700€/kk)
4. Paljon se kokonaisuudessaan maksaisi? (poni, vuokra, varusteet, rehut, kulut ja noi)
Että jos voisitte kertoa ilman mitään ylimääräistä niin Kiitos💗💗💗💗🐴

11

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaksaajauhaa

      Ties monennenko kerran kysyt samaa. Vaihda jo teemaa, juttusi ovat turhuutta.

    • z--

      Ei kukaan voi sanoa, onko parin vuoden päästä järkevää hankkia poni. Mutta aina voi haaveilla ja katsoa tilannetta sitten kun se on ajankohtaista :)

      1. Mistä kannattaa etsiä omaa ponia? (verkkosivusto?)
      Hevostalli.netin markkinat -palsta ja ratsut.fi taitaa olla suosituimmat. Lisäksi facebookin myyntiryhmät.

      2. Minkälainen poni olisi hyvä silloin noin 50kg ja 170cm
      Noin pitkänä ei missään nimessä ponia, vaan suoraan hevonen.

      3. Mitkä ovat semi halpoja talleja minne sijoittaa hevonen Espoossa (ei siis mitään 700€/kk)
      Espoossa ei ole halpaa. Jos nuorena hankit hevosen (ei ponia), se tulisi ehdottomasti laittaaa täysihoitotallille jossa on kunnollinen kenttä ja valmentajia saatavilla. 700€/kk joudut varmasti maksamaan kunnollisesta tallipaikasta.

      4. Paljon se kokonaisuudessaan maksaisi? (poni, vuokra, varusteet, rehut, kulut ja noi)
      Riippuu ihan minkä tasoinen poni on, mitä varusteita tarvitaan, mitä rehuja kuuluu tallivuokraan jne...

      Mutta itse laskin joskus, että tallivuokran lisäksi joutuu laittamaan joku 200-300€/kk hevoseen. Eli pk-seudulla kyllä joku 1000€/kk on varattava hevosen pitoon.
      Hyvän ensihevosen hinta sitten on noin 5000€ ylöspäin. Halvemmallakin saa, mutta ensihevosen pitäisi olla riittävän osaava ja turvallinen, joten sellaisesta jotuuu maksamaan.

    • Pojatkiinnostaa

      Menetin jo kiinnostukseni hevosteluun. Nyt minua kiinnostaa pojat.

    • KallistaOn

      Ponin pito maksaa noin tonnin kuussa ja tilillä kannattaa pitää noin kymppitonni ylimääräistä yllättäviä eläinlääkärikuluja varten, esim ähkyleikkaus maksaa suurin piirtein tuon verran.

    • Trölliiii

      Et taida Primuksen ratsastajia olla.

    • 12hepan12vuotiasystävä

      1. ratsut.fi:stä kaikki 12 hepoamme on ostettu ;)
      2. Voi voi voi... Ponia ei niin isona enää kannata ratsuksi ottaa, suosittelen suokkia.
      3. Espoossa on kaikkialla vähintään 700€/kk, mutta Kilon tallin palvelu on laadukasta ja sopivan hintaista. Leppävaarassa ollut hevoseni sai epidemioita, ja hinnat olivat noin tonni kuussa. Vaihdoin Kiloon ja yllätyin iloisesti :) Leppävaara on kamala paikka, rahan tuhlausta :( Kilon jälkeen muutin kauemmaksi taloon, jossa oli pihalla tilaa 12 hevoselle. Toivon että tästä oli apua :)))

    • 12hepan12vuotiasystävä

      1. Ratsut.fi
      2. Ei enää ponia, suomenhevonen on hyvä valinta.
      3. Kilon talli on ihan 5/5

    • 12hepan12vuotiasystävä

      Tulipahan kaksi kertaa😅 Luulin ettei tuo aiempi lähtenyt. Neljänteen vastaus: menee noin 1000-1500 riippuen onko kisoja, ja ponin hinta on noin 3000-12000 riippuen onko kilpaponi. Toivottavasti tässä ei ollut mitään turhaa :3

    • Täysihoitotalli

      Haaveilla saa ja kannattaa. Mutta ei kai kukaan tiedä, ratsastatko edes enää 2 vuoden päästä. Monella tuossa iässä kiinnostus vaan yhtäkkiä loppuu vaikkei uskoisi.

      Jos käyt esim kerran viikossa tunnilla, 3 vuotta on ihan liian lyhyt kokemus. Silloin etenkin tarvitset sen kalliin täysihoitotallin jossa on paljon apua tarjolla.

    • Omistaja

      Itse ponin omistan kannattaa mennä kilon tallille laadukasta palvelua ja hyvä täys hoito koska ton ikäsenä sun pitäs ehkä se poni viskata täykkörille!😂 ja jos sun vanhemmilla ei oo heppa kokemusta niin se hevonen tulis sillon hankkia n.16v ja ratsastaa ainaki 5-6v jos vanhemmilla ei kokemusta ole! Ja se että keräät poniin rahaa ei riitä mieti jos se sairastuu talli maksut vieläpä pk seudulla ylläpito on kallein asia!😔💜👍🏻🐴🐎

    • Anonyymi

      Kuva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe