Mitä mieltä Vapaakirkossa ollaan?
voiko kansakoulupohjalta uskoa?
7
309
Vastaukset
- Kautta_teutateksen
Se on nippa nappa siinä ja siinä. Oikeastaan vaatii opiskelun Arizonan yliopistossa tai Harvardissa. :-)
- Taukki1
Hankalaksi menee, kun puuttunee tuo englannin kieli ja johtajuus.
Voi uskoa.
Suomen Vapaakirkko on maallikkoliike. Meillä pääsee usein palvelemaankin erilaisissa tehtävissä ilman muodollista pätevyyttä. Mutta on hyvä että ainakin osalla on myös useammanlaista akateemista ja ammatillista koulutusta ja osaamista. Suomen teologisesta opistostakin voi valmistua ihan suomen kielellä.
- Kautta_teutateksen
Tuntuu kyllä, että nämä hyvinkin oppineet ja akateemiset on ensimmäisenä kurkottelemassa näitä ääri karismaattisia juttuja. Jota sitten syötetään "uutuutena ja puhtaana" seurakunnan rahvaalle eli jäsenille. Oppineisuus ei vakuuta tippaakaan. Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä. Heistä Jeesus koulutti evnkeliumin eteenpäin viejiä, joiden päätä ei sitten erilaiset hapatukset kääntäneet.
- 1234567---
Kautta_teutateksen kirjoitti:
Tuntuu kyllä, että nämä hyvinkin oppineet ja akateemiset on ensimmäisenä kurkottelemassa näitä ääri karismaattisia juttuja. Jota sitten syötetään "uutuutena ja puhtaana" seurakunnan rahvaalle eli jäsenille. Oppineisuus ei vakuuta tippaakaan. Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä. Heistä Jeesus koulutti evnkeliumin eteenpäin viejiä, joiden päätä ei sitten erilaiset hapatukset kääntäneet.
>>>> Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä <<<<He eivät ainakaan kumonneet Jumalan kymmenenkäskyn lakia. Heistä Jeesus todellakin koulutti evankeliumin eteenpäin viejiä.
- Tamakinviela
Kautta_teutateksen kirjoitti:
Tuntuu kyllä, että nämä hyvinkin oppineet ja akateemiset on ensimmäisenä kurkottelemassa näitä ääri karismaattisia juttuja. Jota sitten syötetään "uutuutena ja puhtaana" seurakunnan rahvaalle eli jäsenille. Oppineisuus ei vakuuta tippaakaan. Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä. Heistä Jeesus koulutti evnkeliumin eteenpäin viejiä, joiden päätä ei sitten erilaiset hapatukset kääntäneet.
Kahtiajako näkyy myös vapaakirkossa, ei vain yhteiskunnassa. Vallankäyttäjät patsastelevat koko sivun kuvissa.. Toimintavuosi 2017 kolahti postiluukusta ja kertoo tämän: hyvin menee Suomen Vapaakirkolla. Velat on maksettu ja omaisuutta riittää vielä panna lihoiksi tulevinakin vuosina. Työntekijöitä valmistuu ennätys paljon. On menestytty. Jumala on siunannut, tulee rahaa. Mutta kun katsoo seurakuntien kokoa, 72 % on alle sadan hengen seurakuntia ja lopuistakin monet juuri yli sadan. Ei ole varaa palkata sitä pappia. Nämäkin köyhät srk:t maksavat Suomen Vapaakirkolle kannatus-ym maksuja. Ei kirkon omaisuudesta jaeta seurakunnille, vaan suunta on toisin päin. Parin viikon takaisessa viikkolehdessä lähes joka sivulla oli jo otsikossa sana johtaja, johtajuus. Mitä ihmettä tämä kertoo? Haluavatko seurakunnat tällaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 98973
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581