voiko kansakoulupohjalta uskoa?

karipekko

Mitä mieltä Vapaakirkossa ollaan?

7

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kautta_teutateksen

      Se on nippa nappa siinä ja siinä. Oikeastaan vaatii opiskelun Arizonan yliopistossa tai Harvardissa. :-)

    • Taukki1

      Hankalaksi menee, kun puuttunee tuo englannin kieli ja johtajuus.

    • Voi uskoa.

      • Suomen Vapaakirkko on maallikkoliike. Meillä pääsee usein palvelemaankin erilaisissa tehtävissä ilman muodollista pätevyyttä. Mutta on hyvä että ainakin osalla on myös useammanlaista akateemista ja ammatillista koulutusta ja osaamista. Suomen teologisesta opistostakin voi valmistua ihan suomen kielellä.


      • Kautta_teutateksen

        Tuntuu kyllä, että nämä hyvinkin oppineet ja akateemiset on ensimmäisenä kurkottelemassa näitä ääri karismaattisia juttuja. Jota sitten syötetään "uutuutena ja puhtaana" seurakunnan rahvaalle eli jäsenille. Oppineisuus ei vakuuta tippaakaan. Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä. Heistä Jeesus koulutti evnkeliumin eteenpäin viejiä, joiden päätä ei sitten erilaiset hapatukset kääntäneet.


      • 1234567---
        Kautta_teutateksen kirjoitti:

        Tuntuu kyllä, että nämä hyvinkin oppineet ja akateemiset on ensimmäisenä kurkottelemassa näitä ääri karismaattisia juttuja. Jota sitten syötetään "uutuutena ja puhtaana" seurakunnan rahvaalle eli jäsenille. Oppineisuus ei vakuuta tippaakaan. Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä. Heistä Jeesus koulutti evnkeliumin eteenpäin viejiä, joiden päätä ei sitten erilaiset hapatukset kääntäneet.

        >>>> Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä <<<<He eivät ainakaan kumonneet Jumalan kymmenenkäskyn lakia. Heistä Jeesus todellakin koulutti evankeliumin eteenpäin viejiä.


      • Tamakinviela
        Kautta_teutateksen kirjoitti:

        Tuntuu kyllä, että nämä hyvinkin oppineet ja akateemiset on ensimmäisenä kurkottelemassa näitä ääri karismaattisia juttuja. Jota sitten syötetään "uutuutena ja puhtaana" seurakunnan rahvaalle eli jäsenille. Oppineisuus ei vakuuta tippaakaan. Jeesuksen opetuslapset olivat ihan tavallisia fyysisen työn tekijöitä. Heistä Jeesus koulutti evnkeliumin eteenpäin viejiä, joiden päätä ei sitten erilaiset hapatukset kääntäneet.

        Kahtiajako näkyy myös vapaakirkossa, ei vain yhteiskunnassa. Vallankäyttäjät patsastelevat koko sivun kuvissa.. Toimintavuosi 2017 kolahti postiluukusta ja kertoo tämän: hyvin menee Suomen Vapaakirkolla. Velat on maksettu ja omaisuutta riittää vielä panna lihoiksi tulevinakin vuosina. Työntekijöitä valmistuu ennätys paljon. On menestytty. Jumala on siunannut, tulee rahaa. Mutta kun katsoo seurakuntien kokoa, 72 % on alle sadan hengen seurakuntia ja lopuistakin monet juuri yli sadan. Ei ole varaa palkata sitä pappia. Nämäkin köyhät srk:t maksavat Suomen Vapaakirkolle kannatus-ym maksuja. Ei kirkon omaisuudesta jaeta seurakunnille, vaan suunta on toisin päin. Parin viikon takaisessa viikkolehdessä lähes joka sivulla oli jo otsikossa sana johtaja, johtajuus. Mitä ihmettä tämä kertoo? Haluavatko seurakunnat tällaista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe