"Kaupunki
Kuka tahansa ei kelpaa suomalaiseksi – suomalaisten poikkeuksellisen negatiivinen suhtautuminen somaliväestöön nousi esiin kansainvälisessä tutkimuksessa
Siirtolaisuusinstituutin erikoistutkijan mukaan Suomessa elää hyvin vahvana myytti siitä, että suomalaiset ovat yhtenäinen kansa, ”yhdestä puusta veistettyjä”. Vantaan väestönkasvusta 80 prosenttia oli vuonna 2017 vieraskielistä. Espoossa vastaava luku oli 70 prosenttia ja Helsingissä reilu 60 prosenttia.
Väestöennusteen mukaan noin joka neljäs pääkaupunkiseudun asukkaista on vuonna 2030 vieraskielinen. www.hs.fi/kaupunki/art-2000005705030.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=3d22f73083415f3a4a0c49a0cf28efd1" SUOMI TUMMUU kiitos Sipilä.
Rasistejako me Suomalaiset ??
27
439
Vastaukset
- Stop-somal
MIKSI minun pitäisi hyväksyä somalit...? Kuka vastaa sana on vapaa..?tai ainakin melkein..
- Olemme.Realisteja
Olisi voinut edes yhdellä pienellä lauseella käsitellä sitä, kuinka paljon Somalit ovat omalla käytöksellään aiheuttaneet negatiivista suhtautumista itseään kohtaan.
No eihän se tietenkään sovi tutkijan agendaan. - Nelijakaksijalkaiset
Rottainvaasio 1700 luvulla euroopassa, sama näyttää toistuvan jälleen.
On niitä muitakin kieliä kuin suomi ja arabi.
- Lingvitsi
kimmo.kuukkeli.sekoilija " On niitä muitakin kieliä kuin suomi ja arabi. " Mikä kieli on arabi ?
Lingvitsi kirjoitti:
kimmo.kuukkeli.sekoilija " On niitä muitakin kieliä kuin suomi ja arabi. " Mikä kieli on arabi ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Arabian_kieli
Anteeksi jos yhden a-kirjaimen puuttuminen meni tunteisiin.- polttopullon.väsääjä
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Arabian_kieli
Anteeksi jos yhden a-kirjaimen puuttuminen meni tunteisiin.Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.
- Nurkka-narkki
polttopullon.väsääjä kirjoitti:
Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.
Mitä kamaa sä kimmo taas vedät oot ihan sekaisin..
Nurkka-narkki kirjoitti:
Mitä kamaa sä kimmo taas vedät oot ihan sekaisin..
En ole ihan niin sekaisin että kirjoittelisin kommentteja omille kommenteilleni toista nimimerkkiä käyttäen.
- Suvakkionvitsi
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
En ole ihan niin sekaisin että kirjoittelisin kommentteja omille kommenteilleni toista nimimerkkiä käyttäen.
Senverran alati sekaisin ettet vieläkään osaa suomen kielioppia:) mikä on isäMmaallinen, miten taipuu sana isä! Höööööööönöööööööööö!
- tuohan.on
polttopullon.väsääjä kirjoitti:
Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.
maailmanmatti mielipuuhassaan polttopullonsa mielessään provoilemassa
Suvakkionvitsi kirjoitti:
Senverran alati sekaisin ettet vieläkään osaa suomen kielioppia:) mikä on isäMmaallinen, miten taipuu sana isä! Höööööööönöööööööööö!
No katsos kun minä en sitä kirjoittanut. Sitähän minä juuri koitin selittää.
- Jesse.Torninainen
polttopullon.väsääjä kirjoitti:
Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.
No onse iha sytämme aasia meille Isäm maalisile kasalis soossi lasteile.
- yhtäänmitään
Ei kenenkään tarvitse .hyväksyä.
- TärkeäHuomautus
Taas kerran valta- eli valhemedia tietoisesti sekoittaa käsitteet!
Nimittäin suomalainen-käsite on kansallisuutta ilmaiseva, ei kansalaisuutta. Siten esim. somali ei voi olla mitenkään suomalainen. Vaan hän on suomensomali. Ja usein haluaakin olla!
Kansalaisuutta ilmaiseva oikea nimitys on suomenmaalainen. Me kaikki olemme siis suomenmaalaisia riippumatta olemmeko suomalaisia etnisesti. Toinen kansalaisuutta ilmaiseva nimitys on tietysti Suomen kansalainen.
Punaviherkelta-tahot ja niiden kanssa liitossa olevat valtamedia ja tutkijat yrittävät tarkoituksella hämärtää suomalaisuuden merkityksen. Koska se kuuluu heidän aatteeseensa, missä suomalaisvastaisuus on keskeisellä sijalla. Nimenomaan etnisyytemme kieltäminen, vähättely ja halveksiminen.- lsueew
Suomenmaalainen on nimityksenä parempi kuin suomalainen, koska jokainen joka asuu enemmän tai vähemmän pysyvästi Suomessa on suomenmaalainen.
- suvakin_aivopieru
Outo kirjoitus suvakkitoimittajalta??? Koko jutun ajatus on täysin epälooginen ja tietysti tarkoituksella, jotta hämättäisiin typeryksiä.
Ei kait mamukriitikot ja yleensä suomalaiset väitäkään, että tänne tunkeutuvat Euroopan ulkopuolelta tulevat ihmiset olisivat "yhdestä puusta veistettyjä" suomalaisia? Niin väittävät vain mamuttajasuvakit! - Keskiaika
Kun ilta ja yö tulee niin somput vaeltavat Hesassa etsien ruokaa kun päivällä ei saa syödä...Rämädämän aikaa...
- Keskiaika
Minä oksennan siihen aikaan rankan ryyppäämisen jälkeen.
- uimaanvaan
Oppisikon tuo alpakkanikkinyysijä tavoille sikalassa? Tuohan on se Halla-ahoksi tekeytyjä.
- Tri-Mengele
jos ryyppäät liikaa niin varaa aika vastaanotoltani voin ehkä auttaa sinuakin..
- Keskiaika
Tri-Mengele kirjoitti:
jos ryyppäät liikaa niin varaa aika vastaanotoltani voin ehkä auttaa sinuakin..
Tuskin voit, kun en ole juutalainen.
- Tri-Mengele
Keskiaika kirjoitti:
Tuskin voit, kun en ole juutalainen.
Voisin ympärileikata sinut niin sittenpä olet...
- missä.se.rassismi
Ei Suomessa asuva amerikkalainen ja virolainenkaan muutu suomalaiseksi.
- Tsingiskaanin.sukua
Haluaisiko arjalaisgermaani yli-ihminen muuttua suomalaiseksi? Just joo ja lehmät lentää.
- Poispoispoissomput
Kun äly ei riitä vedetään ihme äidinkieli kortti esiin...
- Tri-Mengele
Mitäs vithua nyt täällä on kaksi Tri-Mengeleä ...? Minä olen se aito kukas valelääkäri tämä toinen on ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381