Rasistejako me Suomalaiset ??

Stop-somal

"Kaupunki
Kuka tahansa ei kelpaa suomalaiseksi – suomalaisten poikkeuksellisen negatiivinen suhtautuminen somaliväestöön nousi esiin kansainvälisessä tutkimuksessa
Siirtolaisuusinstituutin erikoistutkijan mukaan Suomessa elää hyvin vahvana myytti siitä, että suomalaiset ovat yhtenäinen kansa, ”yhdestä puusta veistettyjä”. Vantaan väestönkasvusta 80 prosenttia oli vuonna 2017 vieraskielistä. Espoossa vastaava luku oli 70 prosenttia ja Helsingissä reilu 60 prosenttia.

Väestöennusteen mukaan noin joka neljäs pääkaupunkiseudun asukkaista on vuonna 2030 vieraskielinen. www.hs.fi/kaupunki/art-2000005705030.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=3d22f73083415f3a4a0c49a0cf28efd1" SUOMI TUMMUU kiitos Sipilä.

27

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stop-somal

      MIKSI minun pitäisi hyväksyä somalit...? Kuka vastaa sana on vapaa..?tai ainakin melkein..

    • Olemme.Realisteja

      Olisi voinut edes yhdellä pienellä lauseella käsitellä sitä, kuinka paljon Somalit ovat omalla käytöksellään aiheuttaneet negatiivista suhtautumista itseään kohtaan.
      No eihän se tietenkään sovi tutkijan agendaan.

    • Nelijakaksijalkaiset

      Rottainvaasio 1700 luvulla euroopassa, sama näyttää toistuvan jälleen.

    • On niitä muitakin kieliä kuin suomi ja arabi.

      • Lingvitsi

        kimmo.kuukkeli.sekoilija " On niitä muitakin kieliä kuin suomi ja arabi. " Mikä kieli on arabi ?


      • Lingvitsi kirjoitti:

        kimmo.kuukkeli.sekoilija " On niitä muitakin kieliä kuin suomi ja arabi. " Mikä kieli on arabi ?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Arabian_kieli

        Anteeksi jos yhden a-kirjaimen puuttuminen meni tunteisiin.


      • polttopullon.väsääjä
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Arabian_kieli

        Anteeksi jos yhden a-kirjaimen puuttuminen meni tunteisiin.

        Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.


      • Nurkka-narkki
        polttopullon.väsääjä kirjoitti:

        Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.

        Mitä kamaa sä kimmo taas vedät oot ihan sekaisin..


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun
        Nurkka-narkki kirjoitti:

        Mitä kamaa sä kimmo taas vedät oot ihan sekaisin..

        En ole ihan niin sekaisin että kirjoittelisin kommentteja omille kommenteilleni toista nimimerkkiä käyttäen.


      • Suvakkionvitsi
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        En ole ihan niin sekaisin että kirjoittelisin kommentteja omille kommenteilleni toista nimimerkkiä käyttäen.

        Senverran alati sekaisin ettet vieläkään osaa suomen kielioppia:) mikä on isäMmaallinen, miten taipuu sana isä! Höööööööönöööööööööö!


      • tuohan.on
        polttopullon.väsääjä kirjoitti:

        Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.

        maailmanmatti mielipuuhassaan polttopullonsa mielessään provoilemassa


      • Suvakkionvitsi kirjoitti:

        Senverran alati sekaisin ettet vieläkään osaa suomen kielioppia:) mikä on isäMmaallinen, miten taipuu sana isä! Höööööööönöööööööööö!

        No katsos kun minä en sitä kirjoittanut. Sitähän minä juuri koitin selittää.


      • Jesse.Torninainen
        polttopullon.väsääjä kirjoitti:

        Isäm-maalliset ovat tunnetusti niin tarkkoja oikeinkirjoituksesta. Heille kun suomilaisen-kultuurin säilyttäminen nykyisessä huipputilassaan on suorastaan sytämmen asia.

        No onse iha sytämme aasia meille Isäm maalisile kasalis soossi lasteile.


    • yhtäänmitään

      Ei kenenkään tarvitse .hyväksyä.

    • TärkeäHuomautus

      Taas kerran valta- eli valhemedia tietoisesti sekoittaa käsitteet!

      Nimittäin suomalainen-käsite on kansallisuutta ilmaiseva, ei kansalaisuutta. Siten esim. somali ei voi olla mitenkään suomalainen. Vaan hän on suomensomali. Ja usein haluaakin olla!

      Kansalaisuutta ilmaiseva oikea nimitys on suomenmaalainen. Me kaikki olemme siis suomenmaalaisia riippumatta olemmeko suomalaisia etnisesti. Toinen kansalaisuutta ilmaiseva nimitys on tietysti Suomen kansalainen.

      Punaviherkelta-tahot ja niiden kanssa liitossa olevat valtamedia ja tutkijat yrittävät tarkoituksella hämärtää suomalaisuuden merkityksen. Koska se kuuluu heidän aatteeseensa, missä suomalaisvastaisuus on keskeisellä sijalla. Nimenomaan etnisyytemme kieltäminen, vähättely ja halveksiminen.

      • lsueew

        Suomenmaalainen on nimityksenä parempi kuin suomalainen, koska jokainen joka asuu enemmän tai vähemmän pysyvästi Suomessa on suomenmaalainen.


    • suvakin_aivopieru

      Outo kirjoitus suvakkitoimittajalta??? Koko jutun ajatus on täysin epälooginen ja tietysti tarkoituksella, jotta hämättäisiin typeryksiä.

      Ei kait mamukriitikot ja yleensä suomalaiset väitäkään, että tänne tunkeutuvat Euroopan ulkopuolelta tulevat ihmiset olisivat "yhdestä puusta veistettyjä" suomalaisia? Niin väittävät vain mamuttajasuvakit!

    • Keskiaika

      Kun ilta ja yö tulee niin somput vaeltavat Hesassa etsien ruokaa kun päivällä ei saa syödä...Rämädämän aikaa...

    • Keskiaika

      Minä oksennan siihen aikaan rankan ryyppäämisen jälkeen.

      • uimaanvaan

        Oppisikon tuo alpakkanikkinyysijä tavoille sikalassa? Tuohan on se Halla-ahoksi tekeytyjä.


      • Tri-Mengele

        jos ryyppäät liikaa niin varaa aika vastaanotoltani voin ehkä auttaa sinuakin..


      • Keskiaika
        Tri-Mengele kirjoitti:

        jos ryyppäät liikaa niin varaa aika vastaanotoltani voin ehkä auttaa sinuakin..

        Tuskin voit, kun en ole juutalainen.


      • Tri-Mengele
        Keskiaika kirjoitti:

        Tuskin voit, kun en ole juutalainen.

        Voisin ympärileikata sinut niin sittenpä olet...


    • missä.se.rassismi

      Ei Suomessa asuva amerikkalainen ja virolainenkaan muutu suomalaiseksi.

      • Tsingiskaanin.sukua

        Haluaisiko arjalaisgermaani yli-ihminen muuttua suomalaiseksi? Just joo ja lehmät lentää.


    • Poispoispoissomput

      Kun äly ei riitä vedetään ihme äidinkieli kortti esiin...

    • Tri-Mengele

      Mitäs vithua nyt täällä on kaksi Tri-Mengeleä ...? Minä olen se aito kukas valelääkäri tämä toinen on ???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe