Armeija ei pystynyt toimimaan eilen Helsingissä

HuolestuttavaTilanne

YLEn mukaan Helsingissä olivat sääolot eilen niin vaikeat etteivät laskuvarjojääkärit pystyneet hyppäämään.
Minkälaiset pitäisi olot olla?
Tässä olisi eduskuntakyselyn aihe vai mitä....

10

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveysennenkaikkea

      Näin rauhan aikana ei haluta vaarantaa varusmiesten terveyttä, se on ymmärrettävää.
      Varusmiesten käyttämä T-10 varjo on toki toimintavarma, mutta ohjattavuus on käytännössä nolla.

    • ojb

      Saavat sitten hyvin varustettu sontikkat

    • LesboLeenaHalonen

      Aloittaja on selvästi lapinjärven käynyt punavihreä läpsyttelijä reppana.

    • HuolestuttavaTilanne

      Oli pilvetön taivas. Tuulenvire hyvin pieni.
      Ei sadetta, tuulta, myrskyä, yön pimeyttä. Luulisi olevan parhaat olosuhteet. Mikä siis oli vikana?
      ---

      T-10-varjon käyttö loppui varusmiehilläkin 2016. Nyt T-11.

      • kai_ne_itse_tiesivät

        Eilen klo:16 Harmajalla tuuli lännestä n.13m/s


      • terveysennenkaikkea

        Katos perkuletta, niinpä onkin, silti turvallisuus ennen kaikkea, tuskin tuo T_11 on sen parempi ohjattavuudeltaan, vaikka noin äkkiä katsottuna aika kivalta hypättävältä vaikuttaakin.


      • HuolestuttavaTilanne
        terveysennenkaikkea kirjoitti:

        Katos perkuletta, niinpä onkin, silti turvallisuus ennen kaikkea, tuskin tuo T_11 on sen parempi ohjattavuudeltaan, vaikka noin äkkiä katsottuna aika kivalta hypättävältä vaikuttaakin.

        T-11:ssa on kulmissa 4 poistoaukkoa, joka tarkoittaa huimasti vakaampaa laskua.
        10:ssä oli 1 aukko keskellä, joka merkitsi kuljettajan heiluriliikettä laidasta laitaan ja arkuutta sivutuulelle. Fitti juttu, kun ei tiedä missä asennossa kohtaa maan.

        En ollut Kaivarissa. Helsingissä sisämaassa ei lentojen aikaan tuntunut tuulta tuskin lainkaan.


    • ionas

      Nyt sinä kerrot sota salaisuuksia , kohta tule noutaja

    • Oli ilmeisesti liikaa venäläisiä, tai sitten liian vähän. Jotenkin se oli tietenkin Venäjän ja Putinin syytä joten meidän on nyt heti liityttävä Natoon jotta laskuvarjojääkärimme uskaltavat hyppiä.

    • hjuumoria

      Armeija ei pystynyt toimimaan....voi helvetti mikä tollo:)))))))))))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe