Jos olet teini-iässä, ahdistus on normaaliakin. Olen itse sairastanut ko. sairautta teini-iästä, olin päällepäin puhelias mutta todellisuudessa ujo ja arka. Ahdistuneisuus nosti päätään myöhemmällä iällä; tuli kahvikuppineuroosi työpaikalla johon hain apua. Sain beetasalpaajaa joka ei pahemmin tepsinyt. Ajattelin nuorella iällä että lääkkeet auttavat. Hain uudelleen apua kun välttämiskäyttäytyminen (en pystynyt juomaan kahvia tai syömään muiden läsnäollessa) oli jo hallitsemassa elämääni. Sain taas lääkkeitä mutta tällä kertaa rauhoittavia.
Ne olivat minulle ..turmio. Otin yli-annostuksen kun ajattelin että nitä enemmän, sen parempi. Siitä nyt 4 vuotta ja olen 47 vuotias. Ja sanon..ei ikinä enää. Ahdistuksen kanssa joten kuten jo sinut, nautin pienistä asioista elämässä. Käyn työssä jota rakastan. Siellä ei tarvitse juoda kahvia jne. jos ei halua.
Kerron tarinani niille nuorille (14-18 v.) jotka tänne kirjoittavat ahdistuneena. Teini-ikä on se a joka aiheuttaa helposti näitä oireita mutta kun se rupeaa menemmään jo välttämiseen (niinkuin minulla kouluaikoina esim) tiettyjä tilanteita, hakekaa apua.
Tunnista Ahdistuneisuushäiriö
Meerivee
0
122
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1932604Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki392468Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from582149- 1082103
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276702054Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402040Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la661426- 1311248
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241127- 55988