Ihmiset ei osaa suhtautua

Väärin

Sosiaalisesta fobiasta kärsivään. Jännityskohtauksen jälkeen katsotaan oudosti ja aletaan vältellä. Koskaan ei mainita asiasta. Monet luulevat että äänen täriseminen, hengitysvaikeudet ja äänen oheneminen johtuvat siitä että häntä itkettää. Mistä moinen väärinkäsitys? Se on oire kovasta jännitystilasta joka salpaa hengityksen.

11

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niintainäin

Sosiaalisesta fobiasta kärsivä ei osaa suhtautua muihin ihmisiin, sillä ei ymmärrä että se kummaksuttaa joitakin ja se on ihan luonnollista.

• Tärisijä

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että ihmiset tölläävät kun joku alkaa täristä kun saa tuon jännityskohtauksen. Onpa omalle kohdalle sattunut että on kuulteni kysytty toiselta mikä sillä oli kun itse lähdin paikalta ei joudettu edes odottamaan että ehdin pois paikalta. Ahdistavaa tuollainen.

• meitäonmoneen

Antakaa niiden ihmetellä,eivät ole kai itse tarvinneet koskaan lähteä tilanteesta pois?

• Hy543

Joopa joo.
        Kukahan v*ttu vie muistaa edes 5 minsan päästä, että joku tyyppi tärisi jos hytisi.
        Suuretpa on luulot itsestäsi!
        Höh.

• Kenenhäpee

Onko kaikenlaisilla ihmisillä niin väliä? Mitähän ne ihmisetkin siitä ja tästä, aika kulunutta tuppukylän perua. Jospa määrittelisi, miten kivat ihmiset toimivat, ja tekee heistä sitten mittatikun.

• advdfg

Ihan hyvin ajateltu, mutta kaikki eivät elä sen kiva mittatikunkaan mukaan ja jos erehdyt kategorisoimaan ihmisiä heidän haluamatta, he eivät siitä pidä ja saa ylimielisen vaikutelman kun on niin valikoiva ihmisten suhteen.

• kunhan_kysyn

Jos ihmiset eivät osaa suhtautua, niin mitä sillä on väliä? Eivät ihmiset osaa suhtautua luontevasti moniin muihinkaan asioihin ja se on vain hyväksyttävä.

Mitenkähän aloittaja toivoisi itseensä suhtauduttavan? Että joku tulisi ja haliusi ja sanoisi, ettei mitään hätää? Vai miten?

• Tärinäkohtauksia

Minä ainakin toivoisin että ihmiset suhtautuisivat sillä tavalla etteivät tölläisi ja olisivat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Eikä ainakaan ääneen kommentoimaan ja ihmettelemään. Halimaan ei tarvi tulla kun en tykkää että joku vieras tulee liian lähelle.

• part5

Kun sanotaan että ihmiset "katsoo oudosti" niin se on suuressa määrin introverttien, ujojen ja neuroottisten ihmisten tulkinta tilanteesta vaikka katse olisi melko tavanomainen. Toki vapisevaa tai huomiotta heräävä ihmistä voidaan pitempään ja epäilyttävästikin katsoa mutta se ei ole lähtökohtaisesti pahantahtoinen tuijotus. Me introvertit annamme katseille niin suuren merkityksen, emmekä voi sille mitään. Sitä voi treenata sosiaalisissa tilanteissa mutta perusasetuksia ei voi päässä muuttaa.

• Eettähaistakuulevittu

Voisi olla vähän empatiaa eikä mitään tunnekylmää paskaaaaaa.

• Ayey

Mutta jos ei vain voi sietää Antti rinnettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe