ABS-veneen korjaus

Arha68

Omistan 40 vuotta vanhan Tabur Yak III:n jossa on toinen ponttooni haljennut noin 60 cm:n matkalta. Purjehdukseen sitä ei ole käytetty enää käytetty enää 25:n vuoteen, ainoastaan soutuveneenä. Kannattaako se vielä korjata?

3

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-saa-polttaa

No sehän on ihan sinusta itsestä kiinni että haluatko sen vielä pysyvän pinnalla vai et, jos haluat niin korjaat = kannattaa ja jos et halua niin pistät ongelmajätteisiin = ei kannata.
      Mistä me sitä voitais tietää. Rahallista arvoahan tuolla ei ole paitsi ehkä negatiivistä!

• Tabur

Minulla on samanlainen Tabur Yak III. Maalasin koko veneen alkuperäisen väriseksi (Hempel-maali). Halkeimia ei ollut vaikka pinta oli kulunut. Olen kuullut että muovipuskureita korjaavat firmat osaavat korjata ABS-veneitä, jos ei omat taidot riitä. Ehdottomasti kunnostaisin jollan, on sen verran harvinainen kapine. Parhaimmillaan se on purjevarustuksella, nopea ja hauska kesälelu. Edelliseen kommenttiin lisäyksenä, että euroopan unionin alueella niitä on myynnissä 200 - 800 € hinnalla.

• Ei-saa-polttaa

Paljonko on arvoa euroopan unionin alueella rikkinäisenä soutuveneenä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      266
      3338
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      80
      1448
    3. 66
      1213
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1049
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      943
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      941
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      51
      932
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      787
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      772
    10. Olet hirviö

Eikä kukaan saa mua muuttamaan mieltäni.
      Ikävä
      113
      716
    Aihe