parhaat jalkasyndit?

jepulis

Mitkä on mielestänne parhaat jalkasyndit ja mistä saa?hinta`?

28

7389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo

      Kickboxing? Jaa enpä tiedä mutta jotain Fairtexin ja Twinsin malleja kannattanee vilkaista. Googlella löydät niiden nettisivuja.

      Mitäs mieltä porukat on noista? Kummat paremmat? Onhan niillä eri malleja toki...

    • Sand

      ...Twinsin nahkaiset jalkasuojat on erittäin hyvät. Kolmisen vuotta ollut samat, eikä ole mikskään mennyt. Hinta oli noin 80€. Käy tutustumassa: www.twinsfinland.fi

      • Sand

        eli se osoite oli www.twinsfinland.com
        sorry virhe..


      • alkup.
        Sand kirjoitti:

        eli se osoite oli www.twinsfinland.com
        sorry virhe..

        juu.Kiitos!sainkin vinkkiä juuri noihin twinseihin,ja kävin eilen katsomassa sivuilta.
        Käsitinköhän nyt oikein että niitä saa vain tilaamalla porvoosta,vai onkohan hesassa liikettä joka myisi?ainakaan nidanin sivuilla ei ollut,tai sitten en löytänyt...


      • Sand
        alkup. kirjoitti:

        juu.Kiitos!sainkin vinkkiä juuri noihin twinseihin,ja kävin eilen katsomassa sivuilta.
        Käsitinköhän nyt oikein että niitä saa vain tilaamalla porvoosta,vai onkohan hesassa liikettä joka myisi?ainakaan nidanin sivuilla ei ollut,tai sitten en löytänyt...

        Juu näin ymmärsin, että Porvoon kautta olis tilattava. Nidanissa ei ainakaan ole ja epäilen muidenkin vastaavien liikkeiden tarjontaa tuon merkin suhteen. Sitten on tietysti isompia porkunyrk./nyrk.jne. tapahtumia, missä saattaa olla joku ko.merkin myyjä paikalla..
        Itse ostin aikoinaan seuran kautta, kun niitä joku jälleenmyyjä tuli tarjoamaan. Tässä vastauksessani kesti sen verta aikaa, että oletkin jo varmasti vklopun aikana saanut selvitettyä asian. Jos tilaat Porvoosta, kerropa miten onnistui tilaus ja kauan kesti yms.kulut.


      • suoja
        Sand kirjoitti:

        Juu näin ymmärsin, että Porvoon kautta olis tilattava. Nidanissa ei ainakaan ole ja epäilen muidenkin vastaavien liikkeiden tarjontaa tuon merkin suhteen. Sitten on tietysti isompia porkunyrk./nyrk.jne. tapahtumia, missä saattaa olla joku ko.merkin myyjä paikalla..
        Itse ostin aikoinaan seuran kautta, kun niitä joku jälleenmyyjä tuli tarjoamaan. Tässä vastauksessani kesti sen verta aikaa, että oletkin jo varmasti vklopun aikana saanut selvitettyä asian. Jos tilaat Porvoosta, kerropa miten onnistui tilaus ja kauan kesti yms.kulut.

        Blue Corner Sportilla samanlainen jalkasyndi kuin Twinsillä,hinta vain järkevämpi n64e.


      • hmmhh
        suoja kirjoitti:

        Blue Corner Sportilla samanlainen jalkasyndi kuin Twinsillä,hinta vain järkevämpi n64e.

        Ja vaimentaa yhtä hyvin ja kestää yhtä hyvin? Kumpi parempi, Twins vai Fairtex? (sellaiset jalkapöytäsuojalliset, ja tietty noilla on molemmilla myös useampi malli)


      • menee
        hmmhh kirjoitti:

        Ja vaimentaa yhtä hyvin ja kestää yhtä hyvin? Kumpi parempi, Twins vai Fairtex? (sellaiset jalkapöytäsuojalliset, ja tietty noilla on molemmilla myös useampi malli)

        Itsellä BC suojat monta vuotta,hyvin kestänyt ja vaimentanut.Thaimaalaisissa suojissa ei juuri eroja.Osa tehdään samoissa tehtaissa eri nimillä. Usein erona vain,paljonko täällä myyjä haluaa vetää välistä.


      • AndyS
        menee kirjoitti:

        Itsellä BC suojat monta vuotta,hyvin kestänyt ja vaimentanut.Thaimaalaisissa suojissa ei juuri eroja.Osa tehdään samoissa tehtaissa eri nimillä. Usein erona vain,paljonko täällä myyjä haluaa vetää välistä.

        "Thaimaalaisissa suojissa ei juuri eroja."

        Et ole vissiin hirveän monia erilaisia suojia käyttänyt? Minulla on sekä BC:n "Twins"-suojat että Fairtexit ja ne on ihan eri planeetalta. Fairtexit on kevyemmät, saumoitettu paremmin, ei ime yhtä paljon hikeä ja ovat pinnaltaan kovat, kun BC:t ovat pehmeät ja luuosuma tuntuu heti läpi,jos vähänkin kovempaa vetää.

        Ihan pari päivää sitten treenipari veti BC:lla (se toinen malli) säärensä rikki minun kyynärvarsiin. Painoa kaverila tosin jotain 90kg, eli potkukin on kohtuu kova.


      • Albert Kraus
        AndyS kirjoitti:

        "Thaimaalaisissa suojissa ei juuri eroja."

        Et ole vissiin hirveän monia erilaisia suojia käyttänyt? Minulla on sekä BC:n "Twins"-suojat että Fairtexit ja ne on ihan eri planeetalta. Fairtexit on kevyemmät, saumoitettu paremmin, ei ime yhtä paljon hikeä ja ovat pinnaltaan kovat, kun BC:t ovat pehmeät ja luuosuma tuntuu heti läpi,jos vähänkin kovempaa vetää.

        Ihan pari päivää sitten treenipari veti BC:lla (se toinen malli) säärensä rikki minun kyynärvarsiin. Painoa kaverila tosin jotain 90kg, eli potkukin on kohtuu kova.

        No entäs ne aidot Twinsit? Sellaiset vai Fairtexit? Kumpi parempi?

        Btw, Peter Aertsin KB-instruktionaaleissa hepuilla on jonkinlaiset paksut töppöset suojien alla. Näin voivat vetää kunnolla ilman että ottavat damagea. Sinänsä hölmöä, jos ei tarpeeksi paksuja ole myytävänä, mutta Aertsin potkutkin on tietysti tosi harvalla.

        Niillä oli myös jättimäiset kintaat. Varsinkin Aertsin parilla, jonka hanskat näyttivät pitkine ranneosineen varmaan 24-unssisilta (Hindy vai Windykö se merkki oli). Niihin oli hyvä mäjäyttää saapikasta.


      • Kylän suurin kypärä
        Albert Kraus kirjoitti:

        No entäs ne aidot Twinsit? Sellaiset vai Fairtexit? Kumpi parempi?

        Btw, Peter Aertsin KB-instruktionaaleissa hepuilla on jonkinlaiset paksut töppöset suojien alla. Näin voivat vetää kunnolla ilman että ottavat damagea. Sinänsä hölmöä, jos ei tarpeeksi paksuja ole myytävänä, mutta Aertsin potkutkin on tietysti tosi harvalla.

        Niillä oli myös jättimäiset kintaat. Varsinkin Aertsin parilla, jonka hanskat näyttivät pitkine ranneosineen varmaan 24-unssisilta (Hindy vai Windykö se merkki oli). Niihin oli hyvä mäjäyttää saapikasta.

        No entäs pääsuojat? Kummatkos noista ovat parempia, Twinsin vai Fairtexin kypärät?


      • Trippin
        Kylän suurin kypärä kirjoitti:

        No entäs pääsuojat? Kummatkos noista ovat parempia, Twinsin vai Fairtexin kypärät?

        Itselläni on Twinsin pääsuoja ja treenikaverilla Fairtexin. Mitään suurempia eroja ei olla huomattu, mitä nyt Twinsillä kaunis myyjä joten mensin valitsemaan Twinsin.


      • joo
        AndyS kirjoitti:

        "Thaimaalaisissa suojissa ei juuri eroja."

        Et ole vissiin hirveän monia erilaisia suojia käyttänyt? Minulla on sekä BC:n "Twins"-suojat että Fairtexit ja ne on ihan eri planeetalta. Fairtexit on kevyemmät, saumoitettu paremmin, ei ime yhtä paljon hikeä ja ovat pinnaltaan kovat, kun BC:t ovat pehmeät ja luuosuma tuntuu heti läpi,jos vähänkin kovempaa vetää.

        Ihan pari päivää sitten treenipari veti BC:lla (se toinen malli) säärensä rikki minun kyynärvarsiin. Painoa kaverila tosin jotain 90kg, eli potkukin on kohtuu kova.

        90 kiloisen kaverin sääri on huomattavasti vahvempi kuin kätesi,joten käsivartesi murtuisi ennemmin kuin se kaverin sääri.Itsellä on ollut nimenomaan ne ohuemmat BC suojat,jotka mielestäni suojaa aivan tarpeeksi.Jos jalat kaipaa vahvempaa,voi hankkia ne paksummat,jotka ovat täysin samat kuin Twinsin suojat.Fairtexia en ole kokeillut,ei ole ollut tarvetta,muuten aiemmin n 10 eri säärisuojamallia on tullut käytettyä.


      • AndyS
        joo kirjoitti:

        90 kiloisen kaverin sääri on huomattavasti vahvempi kuin kätesi,joten käsivartesi murtuisi ennemmin kuin se kaverin sääri.Itsellä on ollut nimenomaan ne ohuemmat BC suojat,jotka mielestäni suojaa aivan tarpeeksi.Jos jalat kaipaa vahvempaa,voi hankkia ne paksummat,jotka ovat täysin samat kuin Twinsin suojat.Fairtexia en ole kokeillut,ei ole ollut tarvetta,muuten aiemmin n 10 eri säärisuojamallia on tullut käytettyä.

        Ei se siis tietenkään niin mennyt, että kaveri olisi potkaissut sääriluunsa poikki minun käsiini. Johan siinä nyt särkyisi sitten muutakin. En katsonut erityisen tarkkaan, mutta ilmeisesti vahingot tulivat säären ulkosyrjän lihaksiin. Osuma tuli kyynärvarsien luihin, joihin ei satunut mainittavasti. Kaveri kuitenkin linkkasi selvästi eikä pystynyt enää potkimaan kunnolla.

        Itsellenikin on tullut vahinkoja samaan paikkaan, syynä tosin jatkuvat torjunnat kyynärpäällä. Sen jälkeen rupesinpitämään tuplasyndejä eli tekstiiliset karatesuojat BC-"Twinsien" alla. Nyt on sitten vaihtunut Fairtexeihin ja tuplat edelleen alla. Takaisin en vaihda.


      • vaihtoehto
        AndyS kirjoitti:

        Ei se siis tietenkään niin mennyt, että kaveri olisi potkaissut sääriluunsa poikki minun käsiini. Johan siinä nyt särkyisi sitten muutakin. En katsonut erityisen tarkkaan, mutta ilmeisesti vahingot tulivat säären ulkosyrjän lihaksiin. Osuma tuli kyynärvarsien luihin, joihin ei satunut mainittavasti. Kaveri kuitenkin linkkasi selvästi eikä pystynyt enää potkimaan kunnolla.

        Itsellenikin on tullut vahinkoja samaan paikkaan, syynä tosin jatkuvat torjunnat kyynärpäällä. Sen jälkeen rupesinpitämään tuplasyndejä eli tekstiiliset karatesuojat BC-"Twinsien" alla. Nyt on sitten vaihtunut Fairtexeihin ja tuplat edelleen alla. Takaisin en vaihda.

        On opetella olemaan potkimatta kaveria kyynerpäihin. Mikäli tuntuu,että kaverin kyynerpäät kolahtelee usein sääriin,niin silloin tekniikassa on vikaa. Usein kun vedetään monet suojat päällekkäin tai pyritään hankkimaan niin paksut säärisuojat mitä löytyy,niin tuloksena on juuri tämä tekniikan heikkeneminen,kun voi roiskia minne sattuu,eikä tunnu missään.Tavoitteena pitäisi kaveria liikuttamalla,hämäyksillä jne potkaista se jalka vaikka ilman säärisuojaa sen kaverin päähän tai kylkeen. Säärisuojat suojaa lähinnä kolhuilta,kun blokataan toisen potkuja ja silloinhan on molempien säärisuojat vaimentamassa iskua.Lisäksi,jos aikoo joskus otella low kick-tai thaisäännöillä tulee ensimmäisessä ottelussa äitiä ikävä,kun on aina treenannut ylipaksuilla suojilla ja otteluissa vain sukat tai ei suojia lainkaan.


      • mites
        Trippin kirjoitti:

        Itselläni on Twinsin pääsuoja ja treenikaverilla Fairtexin. Mitään suurempia eroja ei olla huomattu, mitä nyt Twinsillä kaunis myyjä joten mensin valitsemaan Twinsin.

        Vai Everlastin kypärä? Siis mallit, joissa poski- ja leukasuoja. Toppausta on Everlastissa ainakin reilunlaisesti.


      • AndyS
        vaihtoehto kirjoitti:

        On opetella olemaan potkimatta kaveria kyynerpäihin. Mikäli tuntuu,että kaverin kyynerpäät kolahtelee usein sääriin,niin silloin tekniikassa on vikaa. Usein kun vedetään monet suojat päällekkäin tai pyritään hankkimaan niin paksut säärisuojat mitä löytyy,niin tuloksena on juuri tämä tekniikan heikkeneminen,kun voi roiskia minne sattuu,eikä tunnu missään.Tavoitteena pitäisi kaveria liikuttamalla,hämäyksillä jne potkaista se jalka vaikka ilman säärisuojaa sen kaverin päähän tai kylkeen. Säärisuojat suojaa lähinnä kolhuilta,kun blokataan toisen potkuja ja silloinhan on molempien säärisuojat vaimentamassa iskua.Lisäksi,jos aikoo joskus otella low kick-tai thaisäännöillä tulee ensimmäisessä ottelussa äitiä ikävä,kun on aina treenannut ylipaksuilla suojilla ja otteluissa vain sukat tai ei suojia lainkaan.

        Taidan kuitenkin ottaa neuvoja varustevalintoihin mieluummin omalta valmentajaltani kuin tuntemattomalta nettinimimerkiltä.

        Se nyt yksinkertaisesti käy kipeää, kun kaveri tuppaa paritekniikkatreenissä kyynärpäät joka kerta potkun tielle ja niihin vetää muutaman kymmentä kertaa täysillä. Olisi tietenkin pitänyt avautua jo alkuvaiheissa, mutta oon vaan niin pöljä, etten mielellään valita siitä, että sattuu.


      • AndyS
        joo kirjoitti:

        90 kiloisen kaverin sääri on huomattavasti vahvempi kuin kätesi,joten käsivartesi murtuisi ennemmin kuin se kaverin sääri.Itsellä on ollut nimenomaan ne ohuemmat BC suojat,jotka mielestäni suojaa aivan tarpeeksi.Jos jalat kaipaa vahvempaa,voi hankkia ne paksummat,jotka ovat täysin samat kuin Twinsin suojat.Fairtexia en ole kokeillut,ei ole ollut tarvetta,muuten aiemmin n 10 eri säärisuojamallia on tullut käytettyä.

        Vertailin tuossa vastikään BC:n ja Twinsin suojia. Ne ovat malliltaan suunnilleen samanlaisia, mutta selviä eroja on. Twinsin neuleet ovat paljon huolellisemmin tehdyt ja kiinnitysremmien paikka on eri. Pintamateriaali on myös erilainen (= laadukkaampi Twinsissä).

        Molempien suojien suojamateriaali on suunnilleen yhtä pehmeä. Fairtexin suoja on näihin verrattuna paljon kovempi.


      • jaksaa
        AndyS kirjoitti:

        Vertailin tuossa vastikään BC:n ja Twinsin suojia. Ne ovat malliltaan suunnilleen samanlaisia, mutta selviä eroja on. Twinsin neuleet ovat paljon huolellisemmin tehdyt ja kiinnitysremmien paikka on eri. Pintamateriaali on myös erilainen (= laadukkaampi Twinsissä).

        Molempien suojien suojamateriaali on suunnilleen yhtä pehmeä. Fairtexin suoja on näihin verrattuna paljon kovempi.

        On se hyvä,että täältä löytyy oikein asiantuntija.Haisee mainonnalta.


      • AndyS
        jaksaa kirjoitti:

        On se hyvä,että täältä löytyy oikein asiantuntija.Haisee mainonnalta.

        Siis häh? Mitä tuotetta oikein mainostan? Asiantuntija en ole väittänyt olevani, mikä varmaan ilmenee jo siitäkin, että minulla oli ensimmäisen kerran tilaisuus vertailla Twinsiä ja BC:a keskenään yhtaikaa aivan viime päivinä. Se, että kalliimpi suojamerkki on huolellisemmin tehty, ei varmaan ole kovin suuri yllätys, vai?

        Jos taas tarkoitit Fairtexia, niin on siinäkin huonot puolensa. Se nimittäin ainakin uutena hinkkaa pahasti jalkaterää. Nilkkatuet tai teippaaminen tosin auttaa asiaa. Kokonaisuutena Fairtex on kuitenkin tällä kokemuksella mielestäni näistä jalkasuojista paras.


      • myös
        AndyS kirjoitti:

        Vertailin tuossa vastikään BC:n ja Twinsin suojia. Ne ovat malliltaan suunnilleen samanlaisia, mutta selviä eroja on. Twinsin neuleet ovat paljon huolellisemmin tehdyt ja kiinnitysremmien paikka on eri. Pintamateriaali on myös erilainen (= laadukkaampi Twinsissä).

        Molempien suojien suojamateriaali on suunnilleen yhtä pehmeä. Fairtexin suoja on näihin verrattuna paljon kovempi.

        Keskustelua seuranneena oli ihan pakko myös verrata ko suojia.Laitettiin samankokoiset suojat vierekkäin ja ne remmit oli molemmissa täsmälleen samoissa kohtaa molemmissa.Myös työn laadussa ei ollut mitään eroa.Molemmat on hyviä ja luultavasti Fairtex myös.


      • AndyS
        myös kirjoitti:

        Keskustelua seuranneena oli ihan pakko myös verrata ko suojia.Laitettiin samankokoiset suojat vierekkäin ja ne remmit oli molemmissa täsmälleen samoissa kohtaa molemmissa.Myös työn laadussa ei ollut mitään eroa.Molemmat on hyviä ja luultavasti Fairtex myös.

        Luultavasti BC:n suojien malli hieman vaihtelee. Itse olen vertaamieni yksilöiden eroista varma, koska ne olivat minulla vierekkäin, eikä erehtymisen mahdollisuutta ollut. BC:n suoja oli pari vuotta sitten ostettu, Twins melkein uusi. Twinsissä oli mm. pohkeen taitse menevien remmien reunat päällystetty kangasnauhalla, BC:ssa ei.

        Olen nähnyt jonkinlaisia eroja BC:n "saman mallin" tuotteissa muulloinkin. Esimerkiksi hanskojen pintamateriaali vaihtelee. Käsittääkseni BC ostaa Thaimaasta tuotteita useammalta eri tehtaalta ja lyöttää niihin sitten oman merkkinsä.


      • tietoa
        AndyS kirjoitti:

        Luultavasti BC:n suojien malli hieman vaihtelee. Itse olen vertaamieni yksilöiden eroista varma, koska ne olivat minulla vierekkäin, eikä erehtymisen mahdollisuutta ollut. BC:n suoja oli pari vuotta sitten ostettu, Twins melkein uusi. Twinsissä oli mm. pohkeen taitse menevien remmien reunat päällystetty kangasnauhalla, BC:ssa ei.

        Olen nähnyt jonkinlaisia eroja BC:n "saman mallin" tuotteissa muulloinkin. Esimerkiksi hanskojen pintamateriaali vaihtelee. Käsittääkseni BC ostaa Thaimaasta tuotteita useammalta eri tehtaalta ja lyöttää niihin sitten oman merkkinsä.

        Tulee kuulemma kaikki samalta tehtaalta ja läheltä seuranneena voin sanoa,että nahka on ollut täysin samanlaista usean vuoden. Uskomatonta,mitä roskaa joku viitsii kirjoittaa.


      • AndyS
        tietoa kirjoitti:

        Tulee kuulemma kaikki samalta tehtaalta ja läheltä seuranneena voin sanoa,että nahka on ollut täysin samanlaista usean vuoden. Uskomatonta,mitä roskaa joku viitsii kirjoittaa.

        Ihme vinkunaa kertakäyttönimimerkeiltä. Voi olla, että ne tulevat kaikki samalta tehtaalta, mutta BC:n pintamateriaali on silti parantunut, kun vertaa vanhempia pari vuotta sitten ostettuja omia hanskojani ja kaverien ostamia uudempia. Näissä uudemmissa nahkassa on samanlaista pientä "rypylää" kuin Fairtexeissa, vanhemmissa pinta on sileämpi. Ero ei ole hirveän suuri, mutta huomattavissa kyllä.

        Miksi ihmeessä keksisin tällaisia eroja omasta päästä?


      • pelle
        AndyS kirjoitti:

        Ihme vinkunaa kertakäyttönimimerkeiltä. Voi olla, että ne tulevat kaikki samalta tehtaalta, mutta BC:n pintamateriaali on silti parantunut, kun vertaa vanhempia pari vuotta sitten ostettuja omia hanskojani ja kaverien ostamia uudempia. Näissä uudemmissa nahkassa on samanlaista pientä "rypylää" kuin Fairtexeissa, vanhemmissa pinta on sileämpi. Ero ei ole hirveän suuri, mutta huomattavissa kyllä.

        Miksi ihmeessä keksisin tällaisia eroja omasta päästä?

        Mikä lie kaverin motiivit,mutta verrattiin salilla suojia ja kaikissa oli remmit kantattu,toisin kuin tää kaveri väittää. Oli suojat hankittu viime viikolla tai 6 vuotta sitten. Myös nahka kaikissa täysin samanlaista. Hyvä saada infoa eri varusteista,mutta todistettavasti väärän tiedon antaminen ei hyödytä ketään ja paljastaa omat motiivit. Seuraavaksi se varmaan väittää,että ne on välillä muovia. Kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa.


      • AndyS
        pelle kirjoitti:

        Mikä lie kaverin motiivit,mutta verrattiin salilla suojia ja kaikissa oli remmit kantattu,toisin kuin tää kaveri väittää. Oli suojat hankittu viime viikolla tai 6 vuotta sitten. Myös nahka kaikissa täysin samanlaista. Hyvä saada infoa eri varusteista,mutta todistettavasti väärän tiedon antaminen ei hyödytä ketään ja paljastaa omat motiivit. Seuraavaksi se varmaan väittää,että ne on välillä muovia. Kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa.

        Tämä alkaa mennä nyt jo ihan naurettavaksi, kun kissojen ja korien kanssa ruvetaan motiiveitani selvittelemään ja tutuiltanikin kyselemään.

        Minulla on ne BC:n syndit itsellä ja remmejä ei ole kantattu. Voi hyvin olla, että joissain muissa BC:n syndeissä on ja hyvä vaan jos on, mutta näissä ei ole. Minulla on tarvittaessa näyttää ne kelle vain tarvitsee.

        Jos pitäisi valita Twinsin ja BC:n säärisuojien väliltä, niin ostaisin ilman muuta BC:t, oli niissä remmit kantattu tai ei, koska suojaus on samaa tasoa ja BC selvästi halvempi. Fairtex on sitten selkeästi erilainen: kevyempi ja kovempi, mutta ei yhtä mukava jalassa.

        Mitään kaupallisia motiiveita minulla ei tässä jutussa ole, paitsi että mielellään ostan mahdollisimman hyviä varusteita mahdollisimman halvalla. BC on tällöin varteenotettava vaihtoehto, hintaluokassaan itseasiassa paras näkemäni. Yhtään BC:n tuotetta en ole nähnyt, jota voisi sanoa huonoksi. Jos sellainen joskus löytyy, niin sanon kyllä senkin. Mikään merkki tai tuote ei tietenkään ole täydellinen ja kunkin henkilön tarpeisiin paras varuste on aina kompromissi eri ominaisuuksista. Lisäksi hinta on syytä ottaa huomioon. Jotta voisi valita mahdollisimman sopivan varusteen itselleen, pitää niistä tietenkin tietää mahdollisimman paljon ja siksi olen tänne kirjoitellut eri varusteista sen, mitä olen omin silmin nähnyt.

        Voin vaikka pienellä viiveellä järjestää digikuvan niistä syndeistä, jos se jotakuta helpottaa. Tarkemmin voi kysellä minulta suoraan, niin ei tarvitse muita ihmisiä vaivata tämän takia. Mielellään kuitenkin omalla nimellä.

        Antti Sariola
        asariola@!poistatämä!jippii.fi


    • Tivat

      www.fairtex.fi

      näillä tuotteilla saat varmasti rahallesi katetta, etkä vain kopioita.....

      • vertailla

        Kannattaa vertailla itse erilaisia suojia,eikä uskoa nettimestareihin. Toiset pitää ohuemmista ja toiset paksummista. Ei kaikki pidä samanmerkkisistä autoistakaan. Kaikki esim Thaimaassa tehdyt suojat ovat hyviä ja eri merkeillä on sielläkin omat asiantuntevat kannattajansa. Thaimaassa eri valmistajien suojat ovat muuten lähes samanhintaisia tehtaalta lähtiessään.Suomessa hintaerot näyttävät olevan aika suuria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe