Kiusaava puolustaja?

VoiHerraJessusPerkele

Ketä Jumala puolustaa? Miten?
Raamatussa Jumalaa nimitetään puolustajaksi.
- Pyhää henkeä
- Jeesusta.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=puolustaja&kirjat=kr

Kun sitten katsotaan Raamatusta, millainen puolustaja tämä Jumala on, huomio kiinnittyy Jobin kirjaan. Hurskaasti esitetään, kuin saatana olisi jokin eri olento, erillään Jumalasta, ja Jumala vehkeilee/neuvottelee saatanan kanssa, kuin heittäisi arpaa Jobin kohtalosta, tai kuin pitäisi Jumalan käydä kauppaa saatanan kanssa. Sitten Jumala komentaa siihen tyyliin, että mene vain kiusaamaan Jobia, mutta säästä nyt hänen henkensä kuitenkin. Tällainen jumalako uskovilla on puolustajana? Raamattu sanoo, että Jumala on aina sama, eikö totta? Ei muuttunut yhtään paremmaksi mistään ristiinnaulitsemisesta. Joten, mihin perustuu haaveilu, että uskoville käy aina hyvin, ja mitään riesaa, vaivaa ei tule?

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=job 1&kirjat=kr
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=job 2

27

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capiche

      Kuka ihmistä syyttää? Saatana. Jobin kirja on kertomus tästä. Jumala salli sen, koska Hänellä oli vahva luottamus Jobiin. Hän tiesi, ettei tämän usko perustu olosuhteisiin. Jobin kirja on myös loistava kuvaus kärsimyksestä ja lähipiirin suhtautumisesta siihen.

      Saatanan tehtävä on siis sekoittaa ihmisen ja Jumalan välit. Se tapahtuu viettelemällä ihmisiä syntiin ja syyttämällä heitä Jumalan edessä. Saatana yrittää myös horjuttaa ihmisen uskoa muistuttamalla jo anteeksi annetuista synneistä

      Mutta ei huolta, Jumala on antanut Hänen armoonsa turvaaville myös puolustusasianajajan:

      1 Joh. 2: 1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
      2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

      • >Jobin kirja on myös loistava kuvaus kärsimyksestä ja lähipiirin suhtautumisesta siihen.

        Se on myös loistava kuvaus tuon ajan ihmisten hirvittävästä eriarvoisuudesta jopa Jumalan omaisuuskansan keskuudessa. Vain Jobilla oli arvoa, kun taas tämän rikkaan miehen laajaan työväkeen kuuluneet olivat ainoastaan uhrattavia pelinappuloita.


    • 12____13

      "Sitten Jumala komentaa siihen tyyliin, että mene vain kiusaamaan Jobia, mutta säästä nyt hänen henkensä kuitenkin"

      Jumala ei komenna, vaan sallii Saatanan osoittaa meille kaikille kuinka paha hän on. On käsittämätöntä, että ihmiset ovat Saatanan puolella, vaikka hän, kun saa vapaat kädet, on järkyttävän paha sadisti, joka kaikin mahdollisin tavoin piinaa Jobia, yrittäessään todistaa kaikkitietävän Jumalan olevan väärässä. Niin, Saatana ei vain siis todista olevansa paha, vaan todistaa myös, ettei tiedä yhtä hyvin kuin Jumala. Ja kaiken sen jälkeen Jumala osoittaa oman hyvyytensä, korvaamalla Jobin kokeman kärsimyksen, vaikka sen aiheutti Saatana.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Eikö tässä ollut mitään komentamisen kaltaista, tai jotain pahempaa:

        Job 2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."

        Myöhemmin Job syytti Jumalaa, että Jumala häntä oli rääkännyt. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein. Joten miksi uskovaa teeskentelevät ihmiset yrittävät selitellä, ettei Jumala mitään pahaa ole tehnyt? Mihin se "usko" kohdistuu, jos ei Raamattu kelpaa?

        Näinhän yrittivät selitellä Jobin lohduttajat, joista Jumala sanoi, että väärin puhuivat. Onko syynä se, että tekopyhä haluaa kuvitella Jumalasta joulupukin, joka ei rankaise eikä tuomitse? Kun tekopyhä ei ole oikeassa evankeliumissa, eikä oikeasti armon alla, sitten haluaa selitellä Jumalan pelkäksi hyväntekijäksi? Sittenkö nämä samat tekopyhät ovat yhteiskunnassa ja maailmassa niitä, jotka herjaavat ja vainoavat uskovia, veljeilevät julkisen sektorin kanssa, ja aloittelevat sotia?


      • 12____13
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Eikö tässä ollut mitään komentamisen kaltaista, tai jotain pahempaa:

        Job 2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."

        Myöhemmin Job syytti Jumalaa, että Jumala häntä oli rääkännyt. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein. Joten miksi uskovaa teeskentelevät ihmiset yrittävät selitellä, ettei Jumala mitään pahaa ole tehnyt? Mihin se "usko" kohdistuu, jos ei Raamattu kelpaa?

        Näinhän yrittivät selitellä Jobin lohduttajat, joista Jumala sanoi, että väärin puhuivat. Onko syynä se, että tekopyhä haluaa kuvitella Jumalasta joulupukin, joka ei rankaise eikä tuomitse? Kun tekopyhä ei ole oikeassa evankeliumissa, eikä oikeasti armon alla, sitten haluaa selitellä Jumalan pelkäksi hyväntekijäksi? Sittenkö nämä samat tekopyhät ovat yhteiskunnassa ja maailmassa niitä, jotka herjaavat ja vainoavat uskovia, veljeilevät julkisen sektorin kanssa, ja aloittelevat sotia?

        > Eikö tässä ollut mitään komentamisen kaltaista, tai jotain pahempaa:
        > Job 2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."

        Tuo ei ole komento, vaan luvan antaminen. Ei Saatanan olisi ollut pakko rääkätä Jobia mitenkään.

        > Myöhemmin Job syytti Jumalaa, että Jumala häntä oli rääkännyt. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein.

        Näyttäisitkö kohdat?

        Raamatun mukaanhan se on Saatana, joka Jobia rääkkää, ei Jumala.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        > Eikö tässä ollut mitään komentamisen kaltaista, tai jotain pahempaa:
        > Job 2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."

        Tuo ei ole komento, vaan luvan antaminen. Ei Saatanan olisi ollut pakko rääkätä Jobia mitenkään.

        > Myöhemmin Job syytti Jumalaa, että Jumala häntä oli rääkännyt. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein.

        Näyttäisitkö kohdat?

        Raamatun mukaanhan se on Saatana, joka Jobia rääkkää, ei Jumala.

        >>Tuo ei ole komento, vaan luvan antaminen. Ei Saatanan olisi ollut pakko rääkätä Jobia mitenkään.<<

        Paskaa. Tuo imperatiivimuoto on nimenomaan komentamista, eikä luvan antamista.

        Näyttäisinkö kohdat? Kohta on Jobin kirja. Miksi te olette lähteneet keskustelemaan jostain, jota ette välitä lukea ja selvittää ensin? Jobin kirjassa on erittäin runsaasti Jobin valitusta Jumalalle, ja loppupuolella Jumala myöntää Jobin puhuneen oikein. Että nimenomaan Jumala on Jobille vääryyttä tehnyt. Ei siinä Job syytellyt mitään erillisiä saatanoita, vaan Jumalaa.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Eikö tässä ollut mitään komentamisen kaltaista, tai jotain pahempaa:
        > Job 2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."

        Tuo ei ole komento, vaan luvan antaminen. Ei Saatanan olisi ollut pakko rääkätä Jobia mitenkään.

        > Myöhemmin Job syytti Jumalaa, että Jumala häntä oli rääkännyt. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein.

        Näyttäisitkö kohdat?

        Raamatun mukaanhan se on Saatana, joka Jobia rääkkää, ei Jumala.

        >Raamatun mukaanhan se on Saatana, joka Jobia rääkkää, ei Jumala.

        Jos Jumala on kaikkivaltias, Saatana ei voi tehdä mitään ilman Jumalan lupaa ja sallimusta. Jos ei ole, sitten voi.


      • 12____13
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        >>Tuo ei ole komento, vaan luvan antaminen. Ei Saatanan olisi ollut pakko rääkätä Jobia mitenkään.<<

        Paskaa. Tuo imperatiivimuoto on nimenomaan komentamista, eikä luvan antamista.

        Näyttäisinkö kohdat? Kohta on Jobin kirja. Miksi te olette lähteneet keskustelemaan jostain, jota ette välitä lukea ja selvittää ensin? Jobin kirjassa on erittäin runsaasti Jobin valitusta Jumalalle, ja loppupuolella Jumala myöntää Jobin puhuneen oikein. Että nimenomaan Jumala on Jobille vääryyttä tehnyt. Ei siinä Job syytellyt mitään erillisiä saatanoita, vaan Jumalaa.

        "Että nimenomaan Jumala on Jobille vääryyttä tehnyt."

        Minun tietääkseni siellä ei ole kohtaa, jossa Job tai Jumala sanoisi Jumalan tehneen vääryyttä.


      • 12____13
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        >>Tuo ei ole komento, vaan luvan antaminen. Ei Saatanan olisi ollut pakko rääkätä Jobia mitenkään.<<

        Paskaa. Tuo imperatiivimuoto on nimenomaan komentamista, eikä luvan antamista.

        Näyttäisinkö kohdat? Kohta on Jobin kirja. Miksi te olette lähteneet keskustelemaan jostain, jota ette välitä lukea ja selvittää ensin? Jobin kirjassa on erittäin runsaasti Jobin valitusta Jumalalle, ja loppupuolella Jumala myöntää Jobin puhuneen oikein. Että nimenomaan Jumala on Jobille vääryyttä tehnyt. Ei siinä Job syytellyt mitään erillisiä saatanoita, vaan Jumalaa.

        "Että nimenomaan Jumala on Jobille vääryyttä tehnyt."

        Minun tietääkseni siellä ei ole kohtaa, jossa Job tai Jumala sanoisi Jumalan tehneen vääryyttä.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        "Että nimenomaan Jumala on Jobille vääryyttä tehnyt."

        Minun tietääkseni siellä ei ole kohtaa, jossa Job tai Jumala sanoisi Jumalan tehneen vääryyttä.

        No pitääkö minun sitten lukea /kuunnella tuollaista typerää jankutusta joltakin, joka ei tunnu ymmärtävän suomea, tai ei välitä tietää Jobin kirjasta, josta on keskustelevinaan. Enhän minä voi millään kirurgisella operaatiolla väkisin tunkea tietoa päähäsi. Keskustelun 1. viestissä oli selvät linkit Jobin kirjaan, ja sieltä on helppo selata eteenpäin. Yritätkö sinä tietoa vastaan väitellä tietämättömyydellä - niin kuin se olisi jotenkin parempi?

        Keskustelevatko esim. ydinvoimaloista sellaiset ihmiset, jotka eivät tiedä edes niiden olemassaolosta vielä? Ja onko heillä tapana jankuttaa: ei ole ydinvoimaloita?


      • 12____13
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        No pitääkö minun sitten lukea /kuunnella tuollaista typerää jankutusta joltakin, joka ei tunnu ymmärtävän suomea, tai ei välitä tietää Jobin kirjasta, josta on keskustelevinaan. Enhän minä voi millään kirurgisella operaatiolla väkisin tunkea tietoa päähäsi. Keskustelun 1. viestissä oli selvät linkit Jobin kirjaan, ja sieltä on helppo selata eteenpäin. Yritätkö sinä tietoa vastaan väitellä tietämättömyydellä - niin kuin se olisi jotenkin parempi?

        Keskustelevatko esim. ydinvoimaloista sellaiset ihmiset, jotka eivät tiedä edes niiden olemassaolosta vielä? Ja onko heillä tapana jankuttaa: ei ole ydinvoimaloita?

        "Keskustelun 1. viestissä oli selvät linkit Jobin kirjaan, ja sieltä on helppo selata eteenpäin. "

        Olen lukenut Jobin kirjan, ja koska et pysty tuoda esiin sieltä lausetta, joka tukisi väitettäsi, katson, että olet väärässä. Jos siellä olisi sinua tukevaa materiaalia, olisi jo tuonut sen esiin.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        "Keskustelun 1. viestissä oli selvät linkit Jobin kirjaan, ja sieltä on helppo selata eteenpäin. "

        Olen lukenut Jobin kirjan, ja koska et pysty tuoda esiin sieltä lausetta, joka tukisi väitettäsi, katson, että olet väärässä. Jos siellä olisi sinua tukevaa materiaalia, olisi jo tuonut sen esiin.

        Itse olet tuonut esiin vastaväitteen, jota et ole todistanut, etkä voikaan todistaa. Minä sen sijaan laitoin jo keskustelun 1. viestiin linkit Jobin kirjan teksteihin. Siellä on juuri sitä, mitä edellä esitin siellä olevan. Job syytti Jumalaa, ei saatanaa. Ja Jumala tunnusti Jobin puhuneen oikein - Jumalasta.
        Onko sinulla tarve jokin perverssi tarve jankuttaa valhetta ja tietämättömyyttä ja vääristelyä - selviä tekstejä vastaan? Minulla ei ole mitään velvollisuutta tuoda keskusteluun kopio Jobin kirjan kaikesta tekstistä. Yllä on jo esimerkki, miten vääristelit jo sitäkin vähäistä pätkää, jonka toin esille. Joten, pitäisikö tuollaiselle vääristelevälle sialle heittää sitten helmiä lisää, että saisit lisää aineistoa, jolla pelleillä ja haastaa riitaa, jollain lisävääristelyillä? Eikö asenteesi tullut jo tarpeeksi esille?


      • VoiHerraJessusPerkele
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Raamatun mukaanhan se on Saatana, joka Jobia rääkkää, ei Jumala.

        Jos Jumala on kaikkivaltias, Saatana ei voi tehdä mitään ilman Jumalan lupaa ja sallimusta. Jos ei ole, sitten voi.

        >> Jos Jumala on kaikkivaltias, Saatana ei voi tehdä mitään ilman Jumalan lupaa ja sallimusta. Jos ei ole, sitten voi. <<

        Kummallista, että joku ymmärtää aiheesta edes jotakin. Mutta minun mielestäni on alkeellista - ja jossain mielessä vääristelyä tämäkin - selitellä, että Jumala vain "salli" pahan. Asia on niin päin, että Jumala on hallinnut jokaikisen atomin ja lumihiutaleen, ja kaiken, joten syyllisyys kaikesta kuuluu hänelle. Raamatussa on kohtia, joissa asiaa on suoraan sanottu, ja kohtia joissa vihjaillaan.

        Jes 45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa...... 6..... paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Ei ole siis mitään erillistä saatana-herraa. Vain yksi ja sama Jumala on toiminut milloin perkeleenä, milloin hyväntekijää esittäen. Jumala tekeytyy valkeuden enkeliksi. Kolminaisuus on yksi osa tätä temppuilua. Uudessa testamentissa kun Jeesus rukoilee isää, tai kun kuuluu ääni taivaasta, että tämä on minun rakas poikani, niin tämä temppuilu, esitys selittää Jobin kirjaa. Jobin kirjassa Jumalan keskustelu "saatanan" kanssa on vastaavanlaista esitystä kuin UT:ssa Jeesus rukoili isää! Näytelmä. Kuitenkin sillä tavalla oleellinen näytelmä, että sen havaitsemisen kautta, myös Ilmestyskirjan pedot voidaan ymmärtää kolminaisuudeksi - nimenomaan Jumalan kolminaisuudeksi.

        Ilmestyskirjassa puhutaan pedoista etenkin luvuissa 12-13.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ilm 12&kirjat=kr
        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=ilm 13

        Tässä on kohtaa selittävä teksti VT:n puolelta - tästä selviää, kuka se peto on - Jumalan itsensä puheesta:
        Hoosea 13:7 Niin minusta tuli heille ikäänkuin leijona, niinkuin pantteri tien ohessa minä heitä väijyin.
        13:8 Minä käyn heidän kimppuunsa kuin karhu, jolta on riistetty poikaset, revin heidän sydänkalvonsa ja syön heidät siinä paikassa kuin naarasleijona. Metsän pedot raatelevat heidät.

        Ilmestyskirjassa on nimitetty Jeesusta Juudan jalopeuraksi. Petoa sekin.
        Ilm 5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."


      • 12____13
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        >> Jos Jumala on kaikkivaltias, Saatana ei voi tehdä mitään ilman Jumalan lupaa ja sallimusta. Jos ei ole, sitten voi. <<

        Kummallista, että joku ymmärtää aiheesta edes jotakin. Mutta minun mielestäni on alkeellista - ja jossain mielessä vääristelyä tämäkin - selitellä, että Jumala vain "salli" pahan. Asia on niin päin, että Jumala on hallinnut jokaikisen atomin ja lumihiutaleen, ja kaiken, joten syyllisyys kaikesta kuuluu hänelle. Raamatussa on kohtia, joissa asiaa on suoraan sanottu, ja kohtia joissa vihjaillaan.

        Jes 45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa...... 6..... paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Ei ole siis mitään erillistä saatana-herraa. Vain yksi ja sama Jumala on toiminut milloin perkeleenä, milloin hyväntekijää esittäen. Jumala tekeytyy valkeuden enkeliksi. Kolminaisuus on yksi osa tätä temppuilua. Uudessa testamentissa kun Jeesus rukoilee isää, tai kun kuuluu ääni taivaasta, että tämä on minun rakas poikani, niin tämä temppuilu, esitys selittää Jobin kirjaa. Jobin kirjassa Jumalan keskustelu "saatanan" kanssa on vastaavanlaista esitystä kuin UT:ssa Jeesus rukoili isää! Näytelmä. Kuitenkin sillä tavalla oleellinen näytelmä, että sen havaitsemisen kautta, myös Ilmestyskirjan pedot voidaan ymmärtää kolminaisuudeksi - nimenomaan Jumalan kolminaisuudeksi.

        Ilmestyskirjassa puhutaan pedoista etenkin luvuissa 12-13.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ilm 12&kirjat=kr
        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=ilm 13

        Tässä on kohtaa selittävä teksti VT:n puolelta - tästä selviää, kuka se peto on - Jumalan itsensä puheesta:
        Hoosea 13:7 Niin minusta tuli heille ikäänkuin leijona, niinkuin pantteri tien ohessa minä heitä väijyin.
        13:8 Minä käyn heidän kimppuunsa kuin karhu, jolta on riistetty poikaset, revin heidän sydänkalvonsa ja syön heidät siinä paikassa kuin naarasleijona. Metsän pedot raatelevat heidät.

        Ilmestyskirjassa on nimitetty Jeesusta Juudan jalopeuraksi. Petoa sekin.
        Ilm 5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."

        > minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Pimeys on valkeuden poissaoloa. Eli kun Jumala ei ole suojelemassa Saatanalta, pimeys saa vallan. Kun Jumala ei loista, tilalla on pimeys, eli Jumalattomuus. Ja kun paikalla on Jumalattomuus, ikäviä asioita voi tapahtua, kun Jumala ei ole suoelemassa.

        Voidaan siis sanoa, jumala tuottaa onnettomuuden sillä, ettei varjele, jolloin pahat asiat tulevat mahdolliseksi. Jumala ei itse tee pahoja asioita, mutta kun Hän ei suojele, pahat asiat tulevat mahdolliseksi.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        > minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Pimeys on valkeuden poissaoloa. Eli kun Jumala ei ole suojelemassa Saatanalta, pimeys saa vallan. Kun Jumala ei loista, tilalla on pimeys, eli Jumalattomuus. Ja kun paikalla on Jumalattomuus, ikäviä asioita voi tapahtua, kun Jumala ei ole suoelemassa.

        Voidaan siis sanoa, jumala tuottaa onnettomuuden sillä, ettei varjele, jolloin pahat asiat tulevat mahdolliseksi. Jumala ei itse tee pahoja asioita, mutta kun Hän ei suojele, pahat asiat tulevat mahdolliseksi.

        ¨>> Jumala ei itse tee pahoja asioita, mutta kun Hän ei suojele, pahat asiat tulevat mahdolliseksi. <<

        Täysin väärin. Ettekö osaa lukea ja ymmärtää selvääkin selvempää suomea:

        Job:
        1:16 Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."

        - Ei tuossa väitetä, että saatana heitti kuuman kiven taivaasta. Ei vaan Jumalalta, Jumalalta, Jumalalta tuli iski alas taivaasta, niin että elukoita ja ihmisiä menehtyi. - Mikä tässä on niin vaikeaa havaita?


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        > minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Pimeys on valkeuden poissaoloa. Eli kun Jumala ei ole suojelemassa Saatanalta, pimeys saa vallan. Kun Jumala ei loista, tilalla on pimeys, eli Jumalattomuus. Ja kun paikalla on Jumalattomuus, ikäviä asioita voi tapahtua, kun Jumala ei ole suoelemassa.

        Voidaan siis sanoa, jumala tuottaa onnettomuuden sillä, ettei varjele, jolloin pahat asiat tulevat mahdolliseksi. Jumala ei itse tee pahoja asioita, mutta kun Hän ei suojele, pahat asiat tulevat mahdolliseksi.

        Kun tuossa yllä siteerasit Raamatun kohtaa, ryhdyitkö sitten väittelemään sitä vastaan? Olisiko aika huomata, mitä vastaan väittelit?

        - Asiasta toiseen. Minulla on eri mielipiteitä kuin gnostilaisilla. Näiden jokin suuntaus uskoo, että VT:n luoja on saatana. On käytetty mm. sellaista nimitystä kuin demiurgi. Minä olen väittänyt, ettei ole mitään Jumalasta erillistä riippumatonta saatanaa. VT:n lainantaja-Herra ei ole Jumalasta erillinen saatana. Ei ole siis kahta herraa minun mielestäni, vaikka jotkut gnostilaiset sellaista ovat esittäneet.

        Manikealaisuutta on pidetty harhaoppina.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Manikealaisuus
        https://www.gnosis.fi/historia/manikealaisuus/
        https://www.gnosis.fi/historia/paulikiaanit_ja_bogomiilit/

        - VT:n luoja on ymmärretty sellaiseksi, että hänen kädessään on ihmisten elämä ja kuolema - että hän päättää, mihin ikään asti kukin elää.

        5. Moos 32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

        - Joten, kun Jobin palvelijoita kuoli, ei siitä kuulu kunnia millekään erilliselle saatana-herralle, vaan on yksi ainoa herra. Ja mikä oli tämä herra lainantaja, kuolettaja ja eläväksitekijä - se selviää ainakin tästä kohdasta:

        Juudaan kirje:
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        "Keskustelun 1. viestissä oli selvät linkit Jobin kirjaan, ja sieltä on helppo selata eteenpäin. "

        Olen lukenut Jobin kirjan, ja koska et pysty tuoda esiin sieltä lausetta, joka tukisi väitettäsi, katson, että olet väärässä. Jos siellä olisi sinua tukevaa materiaalia, olisi jo tuonut sen esiin.

        >> Olen lukenut Jobin kirjan, ja koska et pysty tuoda esiin sieltä lausetta, joka tukisi väitettäsi, katson, että olet väärässä. Jos siellä olisi sinua tukevaa materiaalia, olisi jo tuonut sen esiin. <<

        Minulla ei ole menossa mikään pätemisen tarve selitellä nurjille ihmisille kuin helmiä sioille. Mutta kun nyt asian äärelle palasin, löytyi Jobin kirjasta mm. tällaista Jobin puhetta:

        Job 19:6 Tietäkää siis, että Jumala on tehnyt minulle vääryyttä ja on kietonut minut verkkoonsa.

        - Job syytti Jumalan tehneen hänelle vääryyttä, mutta Jobin toverit puhuivat kuin Job olisi itse ansainnut kärsimyksensä. Mutta kirjan loppupuolella Jumala myöntää Jobin puhuneen hänestä oikein -Jumalasta. Ei Job syytellyt "saatanaa", vaan Jumalaa.

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.


      • 12____13
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        >> Olen lukenut Jobin kirjan, ja koska et pysty tuoda esiin sieltä lausetta, joka tukisi väitettäsi, katson, että olet väärässä. Jos siellä olisi sinua tukevaa materiaalia, olisi jo tuonut sen esiin. <<

        Minulla ei ole menossa mikään pätemisen tarve selitellä nurjille ihmisille kuin helmiä sioille. Mutta kun nyt asian äärelle palasin, löytyi Jobin kirjasta mm. tällaista Jobin puhetta:

        Job 19:6 Tietäkää siis, että Jumala on tehnyt minulle vääryyttä ja on kietonut minut verkkoonsa.

        - Job syytti Jumalan tehneen hänelle vääryyttä, mutta Jobin toverit puhuivat kuin Job olisi itse ansainnut kärsimyksensä. Mutta kirjan loppupuolella Jumala myöntää Jobin puhuneen hänestä oikein -Jumalasta. Ei Job syytellyt "saatanaa", vaan Jumalaa.

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

        > Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

        Job kuitenkin itse sanoo, ennen tuota:
        ”…minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää…. … Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

        Tekikö Jumala siis vääryyttä? Ei minun mielestäni.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        > Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

        Job kuitenkin itse sanoo, ennen tuota:
        ”…minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää…. … Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

        Tekikö Jumala siis vääryyttä? Ei minun mielestäni.

        Ei ole mitään syytä nyt heittäytyä ääliöksi, kieroilemalla.

        Job syytti Jumalaa, että Jumala on hänelle vääryyttä tehnyt. Jobin ystävät puhuivat tätä väitettä vastaan. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein, ja sanoi Jobin toverien puhuneen väärin. Onko tässä jotain liian vaikeaa ymmärtää? He puhuivat eri tavoilla, ja Jobin tapa oli ollut oikea. Toisten tapa väärä. Ei Jumala sanonut, että molemmat puhuivat samoin. Eikä Jumala sanonut, että oli yhdentekevää, mitä puhuttiin ennen jotain jaetta.


    • ValehtelijatHelvettiinRa

      Olet valehtelemaan ryhtynyt.

      Olkoon tuomiosi oikeudenmukainen !

      Kuvottaa valehtelemaan ryhtynyt saatanan suulla kysekevä iljettävä valehtelemaan ryhtynyt!

      Olkoon tuomiosi oikeudenmukainen, saatanan suulla loisiva? Tuskin haluat väärääkään tuomiota itselkesi? Niin, haluat, mutta Jumala tuomitsee sut oikein.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Kuka on valehdellut mitä?


    • VoiHerraJessusPerkele

      Jumala on puolustanut itseänsä, heittelemällä herjaa ihmisille. Omista teoistaan on syytellyt ihmisiä, halunnut rangaista omista teoistaan ihmisiä, ja sitten vielä on teeskennellyt olevansa sijaiskärsijä "maailman synnin tähden", ikään kuin maailma itsekseen jotain tehnyt olisi.
      Ymmärrättekö selvääkin selvempää Raamatun sanaa:

      Matteuksen evankeliumi:
      28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      1.Johanneksen kirje:
      5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

      - Ei tästä voi mitään muuta järjellistä johtopäätöstä tehdä kuin, että Jumala on paha, Jeesus on paha, Jumala on se "saatana", joka Jobia rääkkäsi, jne. Eri asia, jos Jumala on toisaalta olevinaan muka hyväkin sitten lisäksi. Minun mielestäni surkeaa näytelmää monin paikoin.

      Roomalaiskirje:
      11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

      - Jos ette mitään pahaa Jumalan teoissa näe, oletteko sitten itsekritiikittömiä pikku hitlereitä, muille riesaksi? Ettekä usko kaikkivaltiaaseen, vaan teillä on erillinen saatana, joka on ehkä Jumalaakin mahtavampi, niinkö?

    • Jeesuksen-veren-voima

      Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

      1 Pt 1:3-> Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
      ja Isä,
      joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

      turmeltumattomaan
      ja saastumattomaan
      ja katoamattomaan perintöön,
      joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,

      Jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen,
      joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

      Sentähden te riemuitsette,
      vaikka te nyt,
      jos se on tarpeellista,
      vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,

      että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta,
      joka kuitenkin tulessa koetellaan,
      ja koituisi kiitokseksi,
      ylistykseksi
      ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

      Häntä te rakastatte,
      vaikka ette ole häntä nähneet,
      häneen te uskotte,
      vaikka ette nyt häntä näe,
      ja riemuitsette sanomattomalla
      ja kirkastuneella ilolla,

      sillä te saavutatte uskon päämäärän,
      sielujen pelastuksen.

      Sitä pelastusta ovat etsineet
      ja tutkineet profeetat,
      jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,

      1Joh. 3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit;
      ja hänessä ei ole syntiä.

      Biblia (1776)
      Joh. 1:29 Toisena päivänä näki Johannes Jesuksen tykönsä tulevan,
      ja sanoi:
      katso,
      Jumalan Karitsa,
      joka pois ottaa maailman synnin!

    • VoiHerraJessusPerkele

      Kolminaisuuden käsite hämmentää monien mieliä. Mutta asia voidaan ymmärtää melko helposti. Saatana on käsite, jota kolminaisuuden persoonat ovat käyttäneet puhuessaan toisistaan. Esim. siellä se perkele on nyt tuomittu ristillä. Tai: te olette isästä perkeleestä. Saatana on hepreaa ja tarkoittaa vastustajaa.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15006774/kristus-perkele-kolminaisuuden-perkeleet

      Mikä teki Jeesuksen uhrista suuren? Se oli Jumalan ilmoitusta, vertauskuvallista näytelmää. Laki vaati viatonta uhria, verta, synnin tähden. Jeesuksen ihmiselämän väitettiin olleen viatonta, joten siinä mielessä Jeesuksen ihmisyyden osalta, Jeesuksen veri oli kelvollinen veri lailliseksi maksuksi. Jumalan verenä maksu oli äärettömän arvokas, luomakuntaan verrattuna. Eri asia sitten, millainen Jumala vaatii murhaamista hyvitykseksi synnistä, viatonta verta jne. Eikö antikristus? Jumala on siis samalla Kristus ja antikristus, uhri ja syyllinen.

      Kristinuskoa verrattu muihin uskontoihin mm. tuossa:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15265058/onko-raamattu-itse-harhaoppia

    • VoiHerraJessusPerkele

      Jobin kirjassa kerrotaan, kuinka Jobille tehtiin vääryyttä - nimenomaan Jumalan toimesta. Monessa kohdassa Job toivoo, että voisi käräjöidä Jumalaa vastaan, puolustautua Jumalan vääryyttä vastaan.

      Joitain näistä kohdista on lueteltu Youtube-videolla:
      https://www.youtube.com/watch?v=InWQ_2QZAIk

      En ole videon tekijän kanssa samaa mieltä, että saatana olisi olematon. Mielestäni saatana on hahmo, avatar, jonka Jumala on luonut itselleen, ilmestyäkseen - tai käsite, joka tarkoittaa vastustajaa.

      Aiheen ei luulisi olevan vieras kristityille. Jos Jumala palkitsee hurskautta vainolla, kuka täysjärkinen sitten tahtoo olla Jumalan palvelija, tai elää jumalisesti?

      2.Timoteuksen kirje:
      3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.

      Job
      1:16 Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."

      10:1 "Minun sieluni on kyllästynyt elämään; minä päästän valitukseni valloilleen ja puhun sieluni murheessa,
      10:2 minä sanon Jumalalle: 'Älä tuomitse minua syylliseksi; ilmaise minulle, miksi vaadit minua tilille.
      10:3 Onko sinulla hyötyä siitä, että teet väkivaltaa, että oman käsialasi hylkäät, mutta valaiset jumalattomain neuvoa? ...

      10:16 Jos minun pääni nousee, niin sinä ajat minua niinkuin leijona ja teet yhä ihmeitäsi minua vastaan.
      10:17 Sinä hankit yhä uusia todistajia minua vastaan, ja vihasi minuun kasvaa, ja sinä tuot vereksiä joukkoja minun kimppuuni.

      16:7 Mutta nyt hän on minut uuvuttanut. Sinä olet hävittänyt koko minun joukkoni
      16:8 ja olet minut kukistanut - siitä muka tuli todistaja - ja raihnauteni nousi minua vastaan, syyttäen minua vasten silmiä.
      16:9 Hänen vihansa raateli ja vainosi minua, hän kiristeli minulle hampaitansa. Viholliseni hiovat katseitaan minua vastaan,
      16:10 he avaavat minulle kitansa ja lyövät häväisten minua poskille; kaikki he yhtyvät minua vastaan.
      16:11 Jumala jättää minut poikaheittiöiden valtaan ja syöksee minut jumalattomain käsiin.

      19:21 Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.
      19:22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?

      42:11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.

    • jooeisitäjeesustataas

      Turha saatanaa syyttää yhtään mistään. Laittaisi kaikkivaltias vain poikansa ojennukseen.
      On meillä löperö ja aikaansaamaton jumala. Varmaan se sadisti nauttii ihmisten ym. eläinten kärsimyksistä.

    • VoiHerraJessusPerkele

      Kun Job oli menettänyt karjaa, palvelijoita ja lapsia, niin ei Job sitten syytellyt erillistä saatanaa, vaan totesi:

      Job 1:21 Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."

      - Ei Job sanonut: Jumala antoi, saatana otti. Sitten kun Jumala oli järjestänyt Jobille sairautta, ei Job vieläkään syytellyt erillistä "saatanaa", vaan totesi pahan tulleen Jumalalta:

      2:9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
      2:10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?"

      - Vielä jos joku on näkemättä näitä kohtia, keskustelussa, Jobin kirjasta, ja kuitenkin pitää itseään uskovana, sitten herää kysymys, mikä on se uskonto. Uskontunnustuksissa ei vaadita uskomaan Jumalasta erilliseen saatanaan, eikä siihen, että Jumala tekisi vain hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe