Onko raamattu itse harhaoppia?

Kaikki riippuu siitä minä aikana hindulaisuuden pyhät kirjat on kirjoitettu ja koska niiden kirjoihin merkityt tapahtumat tapahtuvat. Hinduilla on kala taivas, joka on ajaton. Itse olen usein väittänyt, että nuo kirjat itse asiassa kertovat tulevaisuuden tapahtumista. Eikä menneisyyden.

Väitän että Kurusektran taistelu käydään tulevaisuudessa. Joskus vuoden 4000 jKr paikkeilla ehkä. Veedat on vain lähetetty tulevaisuudesta alas menneisyyteen jotakin tiettyä tarkoitusta varten. Tuo tarkoitus voi olla esim. Kolossalaiskirjeessä mainittu : Kaiken yhdistäminen mikä on taivaassa ja maan päällä.

1. Jos veedat ovat kirjoitettu menneisyydessä on raamattu harhaoppi
2. Jos veedat on kirjoitettu tulevaisuudessa tai ajattomassa Kala taivaassa on raamattu ehkä oikea oppi ja veedat itse aikaansa edellä, ja siten epäilyttäviä.

http://tapiok1.suntuubi.com/datafiles/userfiles/File/harhaoppi2.html

16

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VoiHerraJessusPerkele

      Olen joskus pohtinut tuota, että onko mahdollista Jumalan puhua ei-uskoville, tai muiden uskontojen edustajille, kuin käyttäisi Jumala näitä ihmisiä profeettoina tai kanavina. On väitetty, että eri kulttuureissa on esiintynyt samantyyppisiä näkyjä, kuin mitä kuvastoa on Ilmestyskirjassa.

      Periaatteessa kaikki maailman kulttuureissa esitetty tieto pitäisi olla Raamatun mukaista siltä osin, kuin on kyse tosiasioista. Mutta.

      Hindulaisuudessa esiintyy maya-käsite. Kuin maailma olisi valhetta, harhaa, tai Jumalan unta. Jos tämä ajatus sovitetaan yhteen Raamatun opin kanssa, niin sitten vastaus on kyllä, tottakai, Jumala eksyttää ihmisiä Raamatulla, Raamattu on harhaoppia.

      Mutta mikä tässä on ongelmallista: ihmiset eivät ole tuon valhetodellisuuden yläpuolella, vaan Jumalan todeksi määrittelemän todellisuuden alaisia. Joten, jos tiedämme Jumalan valehtelijaksi, niin mitä se meitä hyödyttää, jos meidän pitää kuitenkin jatkaa siinä valhetodellisuudessa elämistä?

      Psalmit:
      62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.

      https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kol 1&kirjat=kr

      Kolossalaiskirje:
      1:13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
      1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
      1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
      1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      Hebrealaiskirje:
      13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

      - Toisin sanoen, Jumalako loi kaiken, ja pitää kaiken yllä, sanallansa, joka on aina sama, ja on myös ihminen, Psalmin 62 mukaan valhetta. Eli kaikki luotu valheella ja pysyy yllä valheella? Jumalan sanasta kumpuaa kaikki paha, jota sinne on kirjoitettu, joka siellä oli jo ennen maailman luomista - sieltä sanasta tuli Aatamin lankeemus ja kaikki muu synti. Jumala toteuttaa itseään.

      Markuksen evankeliumi:
      7:20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
      7:23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

      - Ihminen on Jumalan kuva. Vastaavasti Jumalasta itsestään on tullut kaikki paha. Mutta jos ei ole ketään toista, sitten Hänen kannaltaan ei ole uhria, rikosta, syntiä?

      Jes
      45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
      45:6 jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
      45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

      - Huom. jakeessa 5, ei ole toista! Monismia!

      • Ukko ylijumala nimensä mukaan ymmärrettävästi on muiden vähäisempien hammaskeijujen, kuten kristinuskon kolmiomaisen epäjumalan ylijumala.

        Ajan käsite taitaa vielä olla pikkuisen hakusessa. Jos Andromedan galaksissa jeesus tulee takiaiseen tänään ja siellä joku onnistuu viestin lähettämään tuosta ihmeellisestä sattumuksesta, saamme tiedon 2.5 miljoonan vuoden päästä, tietysti olettaen että postimiehet eivä lakkoile tuona aikana.


      • VoiHerraJessusPerkele
        he-ma kirjoitti:

        Ukko ylijumala nimensä mukaan ymmärrettävästi on muiden vähäisempien hammaskeijujen, kuten kristinuskon kolmiomaisen epäjumalan ylijumala.

        Ajan käsite taitaa vielä olla pikkuisen hakusessa. Jos Andromedan galaksissa jeesus tulee takiaiseen tänään ja siellä joku onnistuu viestin lähettämään tuosta ihmeellisestä sattumuksesta, saamme tiedon 2.5 miljoonan vuoden päästä, tietysti olettaen että postimiehet eivä lakkoile tuona aikana.

        Hauska ajatus tuo, että Ylijumala on kolminaisuuden ylijumala. Raamatussa esitettiin, että Poika oli alamainen Isälle. Rukoili Isää, että tapahtuisi Hänen tahtonsa mieluummin kuin oma tahto. Kuitenkin kaikki valta taivaassa ja maan päällä on "annettu" Jeesukselle. Ja silti Hän on aina sama. Joten, onko mahdollista lukea Raamattua ilman ristiriitoja, tai onko tuo ristiriitaisuus todiste siitä Jumalan valehtelusta/teeskentelystä. Perinteinen kirkkojen vastaus olisi, että me emme tiedä, tämä on hypoteesi tai mysteeri. Minua ei sellainen vastaus tyydytä.


      • VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Hauska ajatus tuo, että Ylijumala on kolminaisuuden ylijumala. Raamatussa esitettiin, että Poika oli alamainen Isälle. Rukoili Isää, että tapahtuisi Hänen tahtonsa mieluummin kuin oma tahto. Kuitenkin kaikki valta taivaassa ja maan päällä on "annettu" Jeesukselle. Ja silti Hän on aina sama. Joten, onko mahdollista lukea Raamattua ilman ristiriitoja, tai onko tuo ristiriitaisuus todiste siitä Jumalan valehtelusta/teeskentelystä. Perinteinen kirkkojen vastaus olisi, että me emme tiedä, tämä on hypoteesi tai mysteeri. Minua ei sellainen vastaus tyydytä.

        En ole vielä yhtään kristinuskonharhaista nähnyt, joka uhmaa Ukko Ylijumalaa kiipeämällä kellotornin katolle hiilikuituvapa kädessä ja komentaa jeesuksen nimeen Ukon jyrinää hiljenemään.

        Kesän kuluessa on todennäköisesti olisi paljonkin mahdollisuuksia moiseen uskonosoitukseen. Pidetään kännykamerat videoasennossa. Saadaan ainakin liikkuvaa kuvaa pakoon pötkivistä kristinuskon epäjumalanpalvojista.


      • VoiHerraJessusPerkele
        he-ma kirjoitti:

        En ole vielä yhtään kristinuskonharhaista nähnyt, joka uhmaa Ukko Ylijumalaa kiipeämällä kellotornin katolle hiilikuituvapa kädessä ja komentaa jeesuksen nimeen Ukon jyrinää hiljenemään.

        Kesän kuluessa on todennäköisesti olisi paljonkin mahdollisuuksia moiseen uskonosoitukseen. Pidetään kännykamerat videoasennossa. Saadaan ainakin liikkuvaa kuvaa pakoon pötkivistä kristinuskon epäjumalanpalvojista.

        Herra Jessus tyynnytti myrskyn. VOIdaan siis ajatella, että sama Herra Vanhassa ja Uudessa testamentissa. Miksi sitten Uudessa Jeesukselle on "annettu" kaikki valta taivaassa ja maan päällä? "Annettu"? Antoi itse itselleen vallan, niin kuin Jumala myös antoi "saatanalle" luvan koetella Jobia?

        Ps
        107:6 Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
        107:29 Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät.

        Mark
        4:39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa." Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
        4:41 Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?"

        Matt
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=job &kirjat=kr


      • VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Herra Jessus tyynnytti myrskyn. VOIdaan siis ajatella, että sama Herra Vanhassa ja Uudessa testamentissa. Miksi sitten Uudessa Jeesukselle on "annettu" kaikki valta taivaassa ja maan päällä? "Annettu"? Antoi itse itselleen vallan, niin kuin Jumala myös antoi "saatanalle" luvan koetella Jobia?

        Ps
        107:6 Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
        107:29 Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät.

        Mark
        4:39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa." Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
        4:41 Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?"

        Matt
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=job &kirjat=kr

        Lasten satukirjoissakin on ihmeellisiä sattumuksia.

        Tosipaikan tullen jeesustelijalla menee löysät housuun.


      • Anonyymi

        Vipatkaa ne Paavali ja Lukaksen harhaopit roskii.
        Johan tulee selkeyttä Yahuan viestiin.


      • Anonyymi

        "Ihminen on Jumalan kuva. Vastaavasti Jumalasta itsestään on tullut kaikki paha. "

        Jla loi ihmisen omaksi kuvakseen, Jlan kuvaksi.
        Mutta tämä kuva turmeltui syntiinlankeemuksessa.

        Jeesus tuli palauttamaan Jlan kuvaa ihmiseen.
        Jeesus myös otti kantaakseen kaikkien ihmisten synnit - pahuuden Jlan Poikana.
        Jla oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.


    • Joo, Jumala on erään profetian mukaan sellainen, että hän kirjoittaa muistiin jokaisen pahan sanan itseään vastaan. Mitä hyödyttää puhua Luojaa vastaan, joka loi oliivit, appelssiinit, omenat, banaanit, tillit, ruohosipulin ja kaikkinaista hyvyyttä maan päälle. Hän ruokkii lukua pitämättä kenet tahtoo ja muuta sellaista.

      EN OLE HYÖDYN TAKIA TEKEMÄSSÄ TÄTÄ, VAAN KILVOITTELEN TOTUUDESSA JA ARVOLLISUUDESSA NIITÄ VASTAAN, JOTKA PALJON VALEHTELEVAT JA ESITTÄVÄT VAIN TOIVEHAAVEITA. Pyrin olemaan totuudessa ykkönen. Sain tosin Jehovalta ikuisen siunauksen:
      Tapio sinun ei enää koskaan tarvitse kuunnella valheita. Sama siunaus oli alunperin kuningas Daavidilla Psalmien mukaan.

      Sen lisäksi muutama vuosi sitten vihkiydyin Jehovalle rukouksessa ja lupasin hänen tahtonsa mukaan hieman alentaa ja vähentää Jehovan todistajien uskottavuutta ja valtaa.

      Pyydän anteeksi kun voi olla että vaikutan väärin moniin, joilla ei ole samaa kilvoitusta ja jotka eivät juokse samalla radalla. Monet tavoittelevat viimeisen tuomion voittopaikkaa Uuden Jerusalemin asemesta. Heitä ei hydytä lainkaan Don Quijote taisteluni.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Kummallinen käsitys Jumalasta minun mielestäni, jos kuvitellaan, että ihmiset touhuilevat itsekseen, ja Jumala sitten vain jälkiviisaasti kirjoittelee muistiin, sihteerinä, mitä saivat aikaan. Tuntuu, että siinä käsityksessä ei ole mitään Jumalan hallinnosta. Ettei ilman Jumalaa mitään ole tapahtunut. Vai tuliko minulle jokin väärinkäsitys?


    • kerty

      Apostoli Tuomas julisti kristinuskoa eli Evankeliumia aIntiassa. SIihen aiikaa eteläosa oli saari, joka nOusi merestä vuoden 1500 tienoilla. Kristillinen oppi kuitrnkin maallistui ja säilyi vain Tuomaskirkossa! Krisnalla esimerkiksi on 100 % samallainen historia kuin Jeesuksella!

      • Neitsyistä syntyneitä ja kuoleman voittaneita riittää kasoittain tarustoissa.

        Kaikista heistä on ihan yhtä paljon todisteita kuin kristinuskon kolmasosajeesuksestakin.


    • VoiHerraJessusPerkele

      Periaatteessa mahdollista yrittää tulkita Raamattua vaikkapa taolaisesti. Että mitä jos taivas olisi toisaalta helvetti. Tai jos seurakunta olisi toisaalta harhaoppinen portto Babylon, toisaalta puhtoinen neitsykäinen, oikeiden uskovien yhteisö. Samat ihmiset? Olisiko tämä Raamatun tulkinta oikea?
      Puhutaanhan Raamatussa, ettei usko ole joka miehen, Juudas meni omaan paikkaansa, ja Ilmestyskirjan lopulla on erottelu, pelastuneisiin ja ulkopuolella oleviin. Mutta voidaanko tulkita, että samasta ihmisestä menee uusi luomus taivaaseen, vanha Aatami /liha kadotukseen? Että Jumala on toisaalta perkele, toisaalta puolustaja? Mitä Jumala puolustaa? Ja onko siinä kova työ, kuin taistelisi itsensä kanssa?
      Siitäkö sitten on kuvajaista uskovassa hengen ja lihan taistelu?

      • Anonyymi

        " Että mitä jos taivas olisi toisaalta helvetti. "

        Taivaasta meinasi tulla helvetti. Mutta onneksi Jeesus voitti.
        Syttyi sota taivaassa. Paholainen ja hänen enkelinsä heitettiin ulos.

        "Tai jos seurakunta olisi toisaalta harhaoppinen portto Babylon, toisaalta puhtoinen neitsykäinen, oikeiden uskovien yhteisö. Samat ihmiset? Olisiko tämä Raamatun tulkinta oikea?"

        Babylon kuvaa langennutta seurakuntaa.
        Toivottavasti sen keskuudessa on myös todellisia uskovia.
        Uskovat ovat myös syntisiä, mutta anteeksipyytäneitä ja anteeksisaaneita armahdettuja syntisiä, jotka seuraavat Paimenta.


    • VoiHerraJessusPerkele

      Jos Jumala on totuus, sittenhän kaikki muu on valhetta.
      Mutta onko Jumala turha? Saarnaajan kirjassa ihmisen elämää on luokiteltu turhuudeksi, ja Jeesus julisti olevansa elämä ihmisille. Sittenhän Raamattu on täysin linjassa buddhalaisen minättömyyden opin kanssa?

      https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=turhuu&kirjat=kr

      Johanneksen evankeliumi:
      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Matteuksen evankeliumi:
      16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

      Joten, ajammeko päämme kaljuiksi, ja kuljemme buddhalaismunkkeina, oranssiin viittaan pukeutuneina? Ollaksemme kelpo kristittyjä? Ai niin, ristiriipus roikkumaan kaulasta lisäksi vielä?

    • VoiHerraJessusPerkele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe