Puolueeton kysely ?

e-tekki.kokemuksia

Mitä moottoria (n. 40-60hv) suosittelette vähäiseen mökkikäyttöön, ja pulpettiveneeseen. Ajotunteja tulee keleistä riippuen n. 20 -30h. / kesä.

Vaatimuksena koneen helppo huollettavuus. Nelari ketjukoneella, vai joku 2-tahti ruiskukone ? esim. Mercun optimax , tai Evarin E-tecci. ?????

13

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neeivaanosaa

Mercury.

Ja vältä etecciä

• Suvi4000

Miksi pitäisi etecciä välttää? Perustele äläkä jorise huppelissa mitään.

• valkoinenromuläjä
        Suvi4000 kirjoitti:

Miksi pitäisi etecciä välttää? Perustele äläkä jorise huppelissa mitään.

etekistä on ollut pelkkää harmia loputtomiin. etek latistaa aiheen kuin aiheen ja tappaa tunnelman, niin maalla, merellä kuin ilmassa. etek on syöpäläiseen verrattava riesa.
        vältä kuin ruttoa!

• AikalaillaTaitaa
        valkoinenromuläjä kirjoitti:

etekistä on ollut pelkkää harmia loputtomiin. etek latistaa aiheen kuin aiheen ja tappaa tunnelman, niin maalla, merellä kuin ilmassa. etek on syöpäläiseen verrattava riesa.
        vältä kuin ruttoa!

Ottaa pattiin, kun E-tec oli uutta vastaavassa kunnossa puolta pitemmän käytön jälkeen, kuin Mercury, joka ol raapiutunu huolestuttavaan kuntoon. Ymmärtäähän sen, että kesä pilalla,juu.

• romuralli

Ostat vanhan toimivan 2t ajat sen loppuun ja sitten ostat seuraavan, 100-250e per kone edullista ajua.noin vähillä tunneilla hyvällä tuurilla ajat jo ekalla koneella vuosia.

• Hyväjahuonoidea

Ei hullumpaa. On ympäristöystävällisempää ajaa vanha kone loppuun kuin vaihtaa se nelariin.

Homman kääntöpuoli on se että käytettyjen markkinoille päätyy oikuttelevia koneita ja niissä pääsee ropaamaan kaasaria ja sytytystä, usein. Korjaukseen ja kunnostukseen saa budjetilla rahaa, aikaa ja harmaita hiuksia.

Uudemmissa kaksarikoneissa on voitelikin sitten pykälää monimutkaisempi juttu joten vajakkikoneen suurin etu, yksinkertaisuus osin menetetään

• nevaanosaa

Etec
      Ja vältä mercuryä.

• NÄINON

E-TECISSÄ on suurempi vääntö, ja uistellessa uskomattoman pieni kulutus.

• 40-60 HP optimaxit on yhtä yleisiä kuin yksisarviset...

• Kaikkihyviä

Joku luotettava nelitahti.

• Tyrnäväntorpedo

Ajotunteja tulee niin vähän että eiköhän kaikki markkinoilla olevat uudet moottorit toimi vuosikausia ihan hyvin. Voi käydä niin, että kumiosien hapertumisesta tulee ensisijainen korjaustarve ennen kulumista ym...

Minä ostaisin halvan uuden tai uudenkarhean. Kulutuksellakaan ei noilla tunneilla ole väliä. Jos pitää kuljettaa, niin painoa voi myös miettiä. Sinä tietenkin ostat se, minkä haluat.

• Persil

Jos on mahdollista niin vältä pirkka-moottoreita. Takuuasioita on vaikea hoitaa ja takuun päättymisen jälkeen alkaa todellinen rahanmeno. Mercury - Suzuki -linjalla jää enemmän aikaa varsinaiseen veneilyyn ja kesän viettoon.

• valtteri1

Hei

No ei ainakaan nelitahtikonetta. Mahdollisimman yksinkertainen tekniikka ilman liikaa elektroniikkaa. Osta Yamahan 40-60 heppainen kolmipyttyinen kaksitahtikone jota ei ajamlla saa puhki mutta hölmöilemällä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      126
      1882
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      54
      1243
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1121
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      807
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe