Kamuttaja. Vanha valokuva.

Tätä kuvaa on ollut ainakin 2 kpl, koska sama kuva oli myös minun kotona.
Luulen tietäväni tuon toisenkin sahaajan, koska hän on minun sukuani, siksi kai toinen kuva oli kotonani, sukulaisuuden vuoksi jätän nimen mainitsematta.
Toinen kuva on näköjään ollut Helena Utriaisen kokoelmassa.
Tuo Augusti (kutsuttiin Kustiksi) loukkasi myöhemmin jalkansa pahasti.

Tuota kokoelmasta löytyi useitakin tuttavia henkilöitä ja kuvia.
Meni ilta mukavasti katsellessa.


https://www.finna.fi/Record/pielinen.M011-97373

68

1834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.selviä

      Miksi sitä toista ei voi kertoa ei sitä selviämitään.

    • Selvisi ihan tarpeeksi.

      • ei.selviä

        Kerro muillkin mitä selvisi ei kai se mikään sallaisuus ole.


    • märkää-puuhaa

      Kovasti siinä tallukkaat kastuu. Hankalaa on niillä kahdella miehellä siellä sahan toisessa päässä. Pakko tulla välillä pintaan henkeä vetämään.

      • Hullua.hommaa

        Eihän siellä jään alla voi ihminen olla mutta miten tuolla sahalla jäätä sahattiin ja mitä varten


      • tarvetta-oli
        Hullua.hommaa kirjoitti:

        Eihän siellä jään alla voi ihminen olla mutta miten tuolla sahalla jäätä sahattiin ja mitä varten

        Jäätä tarvittiin kesällä ainakin maidon, lihojen ym. jäähdyttämiseen kun ei ollut sähköisiä laitteita vielä.


      • Tiemaisteri
        tarvetta-oli kirjoitti:

        Jäätä tarvittiin kesällä ainakin maidon, lihojen ym. jäähdyttämiseen kun ei ollut sähköisiä laitteita vielä.

        Ja höpöhöpö. Noista jääkuutioista tehtiin jääteitä eri puolille Lieksaa.


    • Tuo jääsahakin päätyi tietääkseni meille, sitä lapsena ihmeteltiin.

    • Jos oikein muistan, niin Kusti oli vanhin veljeksistä.
      Veljeksistä nuorin kuoli 1950- luvulla.

    • Jään sahaus oli erittäin kovaa hommaa, ja hyvin kylmää.
      Sahatessa hikosi, mutta siinnä kastui jalat ja kun sahattu pala kiskottiin ylös, niin kastui muutenkin.

      Työtä tehtiin vain kovalla pakkasella, koska silloin jäät saatiin mahdollisimman kylmänä säilöön.

    • kuvasta.päätellen

      Onko nuo kuvan sillan rakenteet pelkkää puuta?

      • Ne olivat suurimmaksi osaksi puuta, mutta sillan arkuissa oli sisällä kivitäyte, vaikka päällys oli puuta.


    • On tosi mielenkiintoinen kuva, kaikkine munineen, kuin siltoineen. Minä kiinnitin heti huomioni lapikkaisiin. Molemmilla jääsahaajilla on oikein katsottuna suutarin tekemät lapikkaat. Mitä olette mieltä havainnosta?

      • Jään sahauksessa käytettiin ainoastaan lapikkaita, joissa myös pohja oli nahkaa.
        Vain lapikkaat voi saada vesitiiviiksi kovalla rasvauksella.
        Siinnä käytettiin ensin kyllästykseen traania ja päällys vedeltiin sianrasvalla.

        Pielisjärvellä sahattiin jäitä vielä ainakin 1960- luvulla.


      • JäiTäiHattuun
        kamuttaja kirjoitti:

        Jään sahauksessa käytettiin ainoastaan lapikkaita, joissa myös pohja oli nahkaa.
        Vain lapikkaat voi saada vesitiiviiksi kovalla rasvauksella.
        Siinnä käytettiin ensin kyllästykseen traania ja päällys vedeltiin sianrasvalla.

        Pielisjärvellä sahattiin jäitä vielä ainakin 1960- luvulla.

        Kesällä se oli kivaa hommaa kun voi välillä pulahtaa uimaan.


    • totuuden.torvi

      Kamuttaja on sivun suurin valehtelija älkää uskoko hänen juttujaan keksii omasta päästään kaieken

      • pierullinen.ajatus

        Sinä älä ala noilla ajatuksesi lihaksilla kovin totuuksista, tiedoista, ja muista oleellisista toitottelemaan täällä kovinkaan paljoten ymmmärtämättömyytesi tähden... Ihan ykköseksi voit valehdella kommenttisi perusteella itsellesi, sekä pätemättömyydellesi. Varsinkin tuon kaltaiset kommentit, joita esitädit esittävät, ovat köyhiä! Totuuden torvi on sinun hajua tuottava pi*ru.


      • pyyhkikäämme

    • postihommaa

      Oliko tuo Kusti myöhemmin postin hommissa? Ainakin siitä on laulu tehty, " että kun Kusti polkee, niin posti kulkee"!

      • Kusti oli kivimies, kuten pikkuveljensäkin.
        Hän oli myös eräänlainen kyläteurastaja, ja siinnä hän oli taitava.
        Kusti oli myös aikalaisekseen isokoinen, yli 180 cm, ja tuo kuvassa oleva toinen mies oli vielä isompi.


      • kurkiaura
        kamuttaja kirjoitti:

        Kusti oli kivimies, kuten pikkuveljensäkin.
        Hän oli myös eräänlainen kyläteurastaja, ja siinnä hän oli taitava.
        Kusti oli myös aikalaisekseen isokoinen, yli 180 cm, ja tuo kuvassa oleva toinen mies oli vielä isompi.

        Niinpä. Eloomme on liettyvä monta ajatuksen kalleutta. Kallis ei ole ajatuksen kaltevuus, ei kataluus , ei ystävän varsin olemus. Olemus kallis kalteva vain on ymmärryksessämme kuin auringon lasku. Kuten sen nousu.
        https://www.youtube.com/watch?v=Uv0UFTBxXAM


      • ValehtelekkoNää
        kamuttaja kirjoitti:

        Kusti oli kivimies, kuten pikkuveljensäkin.
        Hän oli myös eräänlainen kyläteurastaja, ja siinnä hän oli taitava.
        Kusti oli myös aikalaisekseen isokoinen, yli 180 cm, ja tuo kuvassa oleva toinen mies oli vielä isompi.

        Kivimies.... jestas?
        Onk nää sammaa sakkia kuin ne Helsingin assan seinäkoristeet?


      • musta.mies
        ValehtelekkoNää kirjoitti:

        Kivimies.... jestas?
        Onk nää sammaa sakkia kuin ne Helsingin assan seinäkoristeet?

        Samaa on ilman muuta. Putkimiehet on sisältä onttoja - sähkömiehet tekee voltteja - kirvesmiehet on rautaa mutta runko puuta - kalamiehillä on evät - metsämiehillä kasvaa sammalta - liikemiehet liikkuu koko ajan ja lapiomiehet on jatkuvasti varastossa - telineessä.


      • tiedän-Kustin
        kamuttaja kirjoitti:

        Kusti oli kivimies, kuten pikkuveljensäkin.
        Hän oli myös eräänlainen kyläteurastaja, ja siinnä hän oli taitava.
        Kusti oli myös aikalaisekseen isokoinen, yli 180 cm, ja tuo kuvassa oleva toinen mies oli vielä isompi.

        Kusti oli aika lyhyt mies, enintäin 170 cm. Toinen mies kuvassa on samanpituinen eli myös n. 170.


      • tiedän-Kustin kirjoitti:

        Kusti oli aika lyhyt mies, enintäin 170 cm. Toinen mies kuvassa on samanpituinen eli myös n. 170.

        No sinä taisit kuulla ja nähdä nimen ensi kertaa elämässäsi, tässä minun aloituksessa.
        Elikkä sinulla ei näy olevan mitään tietoa Kustista., ei edes minkä mittainen hän oli.


    • UTRIAINEN

      En usko sinun tietävän mitään Kustista sillä minäkin sukuun kuitenkin kuuluvana muistan lapsuudesta ukin joskus maininneen hänestä. Sanoi jostain miehestä että se on iso ja vähä kun Kusti Utriinen. Kamuttaja taitaa olla ainoa elossa oleva joka hänestä jotain tietää

      • UTRIAINEN

        Ei pitänyt olla vähä vaan vahva.


      • birre.orava
        UTRIAINEN kirjoitti:

        Ei pitänyt olla vähä vaan vahva.

        Jos Kusti ol vahva nii kyl toi vähäki o iha oikeen niin ku vahva;)


    • Komuonhullu

      Mistähän sais tietää kuka se toinen on siinä olisi avain kamuttajan henkilöllisyyden ratkaisuun

      • Luotettavaa_tietoa

        Kamuttajahan se siinä.. ihan ite!

        Kaikkein fiksuimmmat immeiset osaa päätellä sen jo pelkästä aloitukseen sisältyvästä vihjeestä..

        "sama kuva oli myös minun kotona. Luulen tietäväni tuon toisenkin sahaajan, koska hän on minun sukuani"

        ..sekä1920 -luvulla otetun valokuvan iästä. Nämä tiedot yhdistettynä ei niiden antamaa todistetta voi kumota minkaanlaisilla vastaväittämillä. Kuvan esittämät henkilöt ovat siis veljeksiä ja heidän yhteystiedot löytyy internetistä nykyisin hieman harvinaisemmalla sukunimellä "Kamuttaja."


      • loppuaeinäy
        Luotettavaa_tietoa kirjoitti:

        Kamuttajahan se siinä.. ihan ite!

        Kaikkein fiksuimmmat immeiset osaa päätellä sen jo pelkästä aloitukseen sisältyvästä vihjeestä..

        "sama kuva oli myös minun kotona. Luulen tietäväni tuon toisenkin sahaajan, koska hän on minun sukuani"

        ..sekä1920 -luvulla otetun valokuvan iästä. Nämä tiedot yhdistettynä ei niiden antamaa todistetta voi kumota minkaanlaisilla vastaväittämillä. Kuvan esittämät henkilöt ovat siis veljeksiä ja heidän yhteystiedot löytyy internetistä nykyisin hieman harvinaisemmalla sukunimellä "Kamuttaja."

        Kamuttaja on maailman vanhin lieksalainen. Rapiat 130 vuotta.


      • Hölmölä.olet
        Luotettavaa_tietoa kirjoitti:

        Kamuttajahan se siinä.. ihan ite!

        Kaikkein fiksuimmmat immeiset osaa päätellä sen jo pelkästä aloitukseen sisältyvästä vihjeestä..

        "sama kuva oli myös minun kotona. Luulen tietäväni tuon toisenkin sahaajan, koska hän on minun sukuani"

        ..sekä1920 -luvulla otetun valokuvan iästä. Nämä tiedot yhdistettynä ei niiden antamaa todistetta voi kumota minkaanlaisilla vastaväittämillä. Kuvan esittämät henkilöt ovat siis veljeksiä ja heidän yhteystiedot löytyy internetistä nykyisin hieman harvinaisemmalla sukunimellä "Kamuttaja."

        Sinultako se orava ne sillit söi kun noin pahast sekoilet jo aamuyöstä


      • KatiskallaKalastava
        Hölmölä.olet kirjoitti:

        Sinultako se orava ne sillit söi kun noin pahast sekoilet jo aamuyöstä

        Ei, kun miulta söi oravat kolomattakymmentä killoo könttäsuolattuja ruutanoita jotka ol pakkasee pantu juhlapäiviin varalle.

        Siulla sitä ei taija muuta löytyy nupistas kun perkeleihi riekkumista. Niitä on sitte toteltava ja
        olipa mikä viestiketju hyväsä tai kirjottipa kuka mistä hyväsä mistä tahasa, niin ihan varmasti siun pittää tulla siihe sekkaantummaa ja kirjotella mahollisimman vihtumaisella tavalla.
        Elä turhaa väitä vastaan.


      • loppuaeinäy kirjoitti:

        Kamuttaja on maailman vanhin lieksalainen. Rapiat 130 vuotta.

        Olen minä pari vuotta päälle, mutta sitä ei tiedä muut, joten pidä sinäkin omana tietonasi!


      • Luotettavaa_tietoa
        kamuttaja kirjoitti:

        Olen minä pari vuotta päälle, mutta sitä ei tiedä muut, joten pidä sinäkin omana tietonasi!

        Harhautuksen vuoksi en kertonut tarkemmin ikääsi, sillä ei tarvita kovinkaan paljon tutkimista kun se vuosien tarkkuudella ilmoitettuna paljastaa oikean henkilöllisyyden.
        Nyt kävi valitettavasti niin, että oman toimintasi ansiosta nimesi tulee yleiseen tietouteen, sillä ne vaihtoehdot on erittäin vähissä joista joutuisi valitsemaan 132 vuotiaiden ikäryhmässä.


      • Kamuttajan.isoveli
        Luotettavaa_tietoa kirjoitti:

        Harhautuksen vuoksi en kertonut tarkemmin ikääsi, sillä ei tarvita kovinkaan paljon tutkimista kun se vuosien tarkkuudella ilmoitettuna paljastaa oikean henkilöllisyyden.
        Nyt kävi valitettavasti niin, että oman toimintasi ansiosta nimesi tulee yleiseen tietouteen, sillä ne vaihtoehdot on erittäin vähissä joista joutuisi valitsemaan 132 vuotiaiden ikäryhmässä.

        On se senverran ovela papparainen että on siirtänyt henkikirjansa Armeniaan jossa niitä jugurtlla eläviä 130 v ja risat eläviä ukkoja vähimmillään 10 joka kylässä. Näin minulle kerrottiin Espoon poliisilaitoksella.


      • Luotettavaa_tietoa
        Kamuttajan.isoveli kirjoitti:

        On se senverran ovela papparainen että on siirtänyt henkikirjansa Armeniaan jossa niitä jugurtlla eläviä 130 v ja risat eläviä ukkoja vähimmillään 10 joka kylässä. Näin minulle kerrottiin Espoon poliisilaitoksella.

        Aijaa.
        En ollut tarkistanut asiaa, vaan tietoni oli noin viiden vuoden takaa jolloin tutkin virkani puolesta kamuttajan taustoja valtiollisen poliisin lukuun.
        Nykyisin toimin täysin toisenlaisella alalla, joten en ole joutunut kiinnitämään asiaan huomiota ja oletin herra kamuttajan olevan vielä Suomen väestörekisterissä.
        Kieltämättä hyvä veto, sillä harvempi vaivautuu hankkimaan Armeniasta saakka mahdollisia tietoja epäillystä (eikä niitä ihan pienellä rahalla sieltä saisikaan)vaikka itseasiassa kannattaisi matkustaa paikan päälle jo maassa valmistettavan erinomaisen brandyn takia.
        Vaan tuskin sillä enää siinä vaiheessa mitään väliä on kun on aloittanut maistelemisen.


      • Tunnen.ne.komut
        Luotettavaa_tietoa kirjoitti:

        Aijaa.
        En ollut tarkistanut asiaa, vaan tietoni oli noin viiden vuoden takaa jolloin tutkin virkani puolesta kamuttajan taustoja valtiollisen poliisin lukuun.
        Nykyisin toimin täysin toisenlaisella alalla, joten en ole joutunut kiinnitämään asiaan huomiota ja oletin herra kamuttajan olevan vielä Suomen väestörekisterissä.
        Kieltämättä hyvä veto, sillä harvempi vaivautuu hankkimaan Armeniasta saakka mahdollisia tietoja epäillystä (eikä niitä ihan pienellä rahalla sieltä saisikaan)vaikka itseasiassa kannattaisi matkustaa paikan päälle jo maassa valmistettavan erinomaisen brandyn takia.
        Vaan tuskin sillä enää siinä vaiheessa mitään väliä on kun on aloittanut maistelemisen.

        Se hullu jätkä ei ole yksi ihminen vaan se surkea puoliksi dementoitunut ukko porukka joka pyörii keskustassa. Wanha lieksalainen vetää sitä sakkia ja se on se varsinainen kirjoittaja kamuttajan peitenimi kotoisin partalanmäeltä


      • Luotettavaa_tietoa
        Tunnen.ne.komut kirjoitti:

        Se hullu jätkä ei ole yksi ihminen vaan se surkea puoliksi dementoitunut ukko porukka joka pyörii keskustassa. Wanha lieksalainen vetää sitä sakkia ja se on se varsinainen kirjoittaja kamuttajan peitenimi kotoisin partalanmäeltä

        Niinhän se tietysti on, mutta sinun ei olisi pitänyt mennä mitään tuollaista julkisesti kirjoittamaan, sillä minulla oli juuri meneillään jo pitkään kestänyt peiteoperaatio kamuttajan harhauttamiseksi.
        Syytä siihen en voi kuitenkaan kertoa sen enempää kuin että se on Suomen valtion kannalta äärimmäisen arkaluontoista tietoa!
        Olen esittänyt uskovani erilaisia tarinoita joita palstalla on kirjoiteltu, sekä laittanut vielä oman lisänikin niihin, mutta nyt näyttää käyvän niin että ponnisteluni on ollut täysin turhaa.


      • Ratoja.Rapu
        Luotettavaa_tietoa kirjoitti:

        Niinhän se tietysti on, mutta sinun ei olisi pitänyt mennä mitään tuollaista julkisesti kirjoittamaan, sillä minulla oli juuri meneillään jo pitkään kestänyt peiteoperaatio kamuttajan harhauttamiseksi.
        Syytä siihen en voi kuitenkaan kertoa sen enempää kuin että se on Suomen valtion kannalta äärimmäisen arkaluontoista tietoa!
        Olen esittänyt uskovani erilaisia tarinoita joita palstalla on kirjoiteltu, sekä laittanut vielä oman lisänikin niihin, mutta nyt näyttää käyvän niin että ponnisteluni on ollut täysin turhaa.

        Kamuttaja on se ukko porukka tiedän sen satavarmast. Eilen jututin yhtä ja kysyin suoraan. Ei kieltänyt eikä myöntänyt nauraa höräytti vaan ja oli syyllisen näköinen.


    • Piiroislouhi

      Kävin jututtamassa yli 90 v ikäistä sukulaistani ja häneltä sain nimen. Ei ollut varma mutta luuli tietävänsä toisenkin. Kustin tunnisti pari minuuttia katseltuaan.

      • PIELISEN.HELMI

        Kerrotko sen verran että asuuko sitä sukua vielä jossain päin Liekaa.


      • Ei se nimi paljon vielä auta, sillä enhän kertonut oliko iskän vai äitylin puolelta,


      • varma.tieto
        PIELISEN.HELMI kirjoitti:

        Kerrotko sen verran että asuuko sitä sukua vielä jossain päin Liekaa.

        Ei Kamuttaja ole asunut lähelläkään Liekaa. Hän asui lähellä Lieksaa Pielisjärvellä.


    • Museolla.tiesivät

      Tuo toinen on sukikaan Horttanainen.

      • Etkö.osaa.lukea

        Ei museolla kukaan tiedä nimeä siinähän luki Tuntematon


      • ei.Sukikaasta

        Horttananinen ei ollut Sukikaasta kotoisin, mutta Venäjältä kuitenkin ja aika läheltä Sukikaata Muolaasta Äyräpäänjärven rantamaisemista.


    • kahtokaa.kuvia

      Katselkaa muutkin noita kuvia sieltä voi löytyä vaikka mitä mielenkiintoista. Kamuttajahan tiesi sen vanhan sillankin rakenteista. Kuinkahan vanha Kamuttaja todellisuudessa on ainakin reippaasti yli 80 v.

      • uskokaa_nyt_kerralla

        "Kuinkahan vanha Kamuttaja todellisuudessa on"

        Kun kamuttaja itsekin tuolla ylempänä ilmoittaa ikänsä 132 vuotta, niin ei siinä silloin mitä epäilemistä ole!


      • Älä.usko.valeita
        uskokaa_nyt_kerralla kirjoitti:

        "Kuinkahan vanha Kamuttaja todellisuudessa on"

        Kun kamuttaja itsekin tuolla ylempänä ilmoittaa ikänsä 132 vuotta, niin ei siinä silloin mitä epäilemistä ole!

        Etkö sinä tajua että se valehtelee. Kyllä sinä olet sitten umpityhmä jos uskot sen valheet.se on korkeintaan sata ei enempää


      • usko.pois
        Älä.usko.valeita kirjoitti:

        Etkö sinä tajua että se valehtelee. Kyllä sinä olet sitten umpityhmä jos uskot sen valheet.se on korkeintaan sata ei enempää

        Ei kannata epäillä se on rehellinen lurjus,


      • Mr.Molotov
        Älä.usko.valeita kirjoitti:

        Etkö sinä tajua että se valehtelee. Kyllä sinä olet sitten umpityhmä jos uskot sen valheet.se on korkeintaan sata ei enempää

        Tokihan tuo kamuttajan muunneltu totuus on ilmiselvää, mutta ei niin että liioittelisi ikäänsä, vaan päinvastoin hän väittää olevansa nuorempi kuin mitä on!
        Perustelen ylläolevaa väitettäni joskus aikaisemmin lukemaani viestiketjuun mistä tuli ilmi kamuttajan olleen mukana jo buurisodassa, joten ikävuosia on jonkin verran enemmän kuin 132.
        Onhan kuitenkin ymmärrettävä ettei kovinkaan moni meistä haluaisi olla niin iäkäs seitsemänkymmentä vuotta täytettyään kuin on, (minulla on siihen vielä pitkä matka) joten ehkäpä me vielä tämän kerran annamme kamuttajalle anteeksi totuuden vääristelemisen tästä ihmimillisestä ominaisuudesta johtuen.

        Herra kamuttaja yrittää tästä lähtien muistaa ettei syyllisty vastaavanlaiseen lukijoiden erehdyttämiseen, sillä näissä asioissa ollaan tarkkana tällä palstalla eikä vääränlaista tietoa sallita vähimmässäkään määrin! Sano.


      • Mr.Molotov kirjoitti:

        Tokihan tuo kamuttajan muunneltu totuus on ilmiselvää, mutta ei niin että liioittelisi ikäänsä, vaan päinvastoin hän väittää olevansa nuorempi kuin mitä on!
        Perustelen ylläolevaa väitettäni joskus aikaisemmin lukemaani viestiketjuun mistä tuli ilmi kamuttajan olleen mukana jo buurisodassa, joten ikävuosia on jonkin verran enemmän kuin 132.
        Onhan kuitenkin ymmärrettävä ettei kovinkaan moni meistä haluaisi olla niin iäkäs seitsemänkymmentä vuotta täytettyään kuin on, (minulla on siihen vielä pitkä matka) joten ehkäpä me vielä tämän kerran annamme kamuttajalle anteeksi totuuden vääristelemisen tästä ihmimillisestä ominaisuudesta johtuen.

        Herra kamuttaja yrittää tästä lähtien muistaa ettei syyllisty vastaavanlaiseen lukijoiden erehdyttämiseen, sillä näissä asioissa ollaan tarkkana tällä palstalla eikä vääränlaista tietoa sallita vähimmässäkään määrin! Sano.

        Nyt olet päässyt hälyttävän lähelle minua joten en uskalla julkaista muisteluitani buurisodasta.
        Se panssarijuna oli tehokas jonka englantilaiset toi, ja sieltä lenti mukavasti shrapnelleja.
        Winston Ch… oli siellä vielä pikku pomo vaikka myöhemmin kohosi pääministeriksi.
        Buureilla oli pelottavia koiria Boerboeleja (suomeksi buurikoira), sellaisia 80 kg:n jötiköitä.
        Enempää en kerro siitä kahakasta.


      • Mr.Molotov

        Aivan!
        Jos milloin, niin juuri nyt olet asian ytimessä!
        Eikä siinä vielä kaikki, sillä kamuttaja näyttää olevan kaikista tälle palstalle kirjoittavista yksinkertaisin ja itseasiassa on jo mietittävä, voiko noin yksinkertaista persoonaa olla edes S24 -foorumilla. Luonnollisestikaan omaa idioottimaisuuttaan ei kykene huomaamaan, vaan kirjoittaa entiseen tapaan tällekin palstalle.
        Sopii siis olla kiitolinen ettei sinulle tai minulle ole langennut elämässä tuollainen osa.
        Tai no, minusta niin suurta väliä ole kun paljon ei muutenkaan enää tuosta puutu, mutta se olisi todella surkuteltavaa jos jäisimme sinun terävistä analyyseista osattomiksi.
        Ikään kuin yhteenvetona kaikesta edellä kirjoitetusta käyköön se tosiasia kun näytin tätä viestiketjua tuossa pihan Terijoensalavassa pesiville ja kesyyntyneille harakoille, niin arvattavissa oli että kamuttajan kirjoitusten kohdalla ne päästivät oikein perkeleellisen naurunräkätyksen ja se ei ole vähän se. Sano.


      • Mr.Molotov
        kamuttaja kirjoitti:

        Nyt olet päässyt hälyttävän lähelle minua joten en uskalla julkaista muisteluitani buurisodasta.
        Se panssarijuna oli tehokas jonka englantilaiset toi, ja sieltä lenti mukavasti shrapnelleja.
        Winston Ch… oli siellä vielä pikku pomo vaikka myöhemmin kohosi pääministeriksi.
        Buureilla oli pelottavia koiria Boerboeleja (suomeksi buurikoira), sellaisia 80 kg:n jötiköitä.
        Enempää en kerro siitä kahakasta.

        "Winston Ch…"

        Aikoinaan historian opinnot tarkoin lukeneena oletan sinun tarkoittavan Che Guevara -nimistä terroristia.


      • Olet.tosi.säälittävä
        Mr.Molotov kirjoitti:

        Aivan!
        Jos milloin, niin juuri nyt olet asian ytimessä!
        Eikä siinä vielä kaikki, sillä kamuttaja näyttää olevan kaikista tälle palstalle kirjoittavista yksinkertaisin ja itseasiassa on jo mietittävä, voiko noin yksinkertaista persoonaa olla edes S24 -foorumilla. Luonnollisestikaan omaa idioottimaisuuttaan ei kykene huomaamaan, vaan kirjoittaa entiseen tapaan tällekin palstalle.
        Sopii siis olla kiitolinen ettei sinulle tai minulle ole langennut elämässä tuollainen osa.
        Tai no, minusta niin suurta väliä ole kun paljon ei muutenkaan enää tuosta puutu, mutta se olisi todella surkuteltavaa jos jäisimme sinun terävistä analyyseista osattomiksi.
        Ikään kuin yhteenvetona kaikesta edellä kirjoitetusta käyköön se tosiasia kun näytin tätä viestiketjua tuossa pihan Terijoensalavassa pesiville ja kesyyntyneille harakoille, niin arvattavissa oli että kamuttajan kirjoitusten kohdalla ne päästivät oikein perkeleellisen naurunräkätyksen ja se ei ole vähän se. Sano.

        Nyt en enää osaa sanoa kumpi teistä on surkeampi uivelo sinä vai Kamuttaja kumpikin tarvitsette hoitoa pikaisesti. Etkö sinä tajua että ei harakka osaa lukea eikä ymmärrä ihmisen puhetta. Jos tosiaan uskot tuohon itse niin molemmat voivat olla vaarallisia muille ihmisille haroinenne. Kamuttaja joutui panssarijunasta ei sellaista ole koskaan ollut olemassa


      • Mr.Molotov
        Olet.tosi.säälittävä kirjoitti:

        Nyt en enää osaa sanoa kumpi teistä on surkeampi uivelo sinä vai Kamuttaja kumpikin tarvitsette hoitoa pikaisesti. Etkö sinä tajua että ei harakka osaa lukea eikä ymmärrä ihmisen puhetta. Jos tosiaan uskot tuohon itse niin molemmat voivat olla vaarallisia muille ihmisille haroinenne. Kamuttaja joutui panssarijunasta ei sellaista ole koskaan ollut olemassa

        "Jos tosiaan uskot tuohon itse niin molemmat voivat olla vaarallisia muille ihmisille haroinenne"

        -En ymmärtääkseni ollut kovinkaan vaarallinen haroineni siihenkään aikaan kun asuin vielä maatilalla. Nykyisin minulla ei ole haraa tai muitakaan maanmuokkauskoneita edes käytettävissä, joten sen kautta katson olevani ympäristölle täysin vaaraton.

        -Ehkä sinusta tuntuu vaikealta uskoa harakoiden osaavan lukea, mutta voin rehellisesti vakuuttaa niiden olevan huomattavasti älykkäämpiä kuin monet ihmiset joiden kirjoituksia näkee mm. internetin palstoilla.

        -Mitä taas hoitoon tulee, niin ilmeisestikin tarkoitat humiittikopan kunnostusta sellaisten psyykkisten ongemien tähden, jotka on luokiteltu keskitasoa vakavimmiksi.
        Nyt on valitettavasti käynyt niin että kuntoutuksemme on katsottu täysin turhaksi saavutettuun hyötyyn nähden, joten herra kamuttajan kanssa emme nykyisin ole enää Tikkamäen osasto 25L kanssa asiakassuhteessa. Toki olemme aikaisemmin olleet siellä monituisia kertoja piuhat päähän ja varpaisiin kiinnitettynä, emmekä välttämättä omasta tahdosta ja vapaaehtoisesti sisään kirjautuen. Tämä tunnustus ei varmastikaan tullut lukijoille yllätyksenä.

        -Tokihan herra kamuttaja on panssarijunan kanssa ollut tekemisissä ja kun viimeksi hänet tapasin, kertoi hän kriisiaikojen varalta hankkineen vastaavanlaisen itselleen. Tällä hetkellä tiedän neuvottelujan olevan käynnissä VR-yhtiön kanssa josko kamuttaja saisi oikeuden kohtuullista korvausta vastaan ajella pansasroidulla junallaan Lieksa-Haaparanta väliä säännöllisin väliajoin.

        "Nyt en enää osaa sanoa kumpi teistä on surkeampi uivelo sinä vai Kamuttaja"

        -Sinun eikä kenenkään muun tarvitse miettiä asiaa tämän kauemmin, sillä epäilemättä ja tottakai minä olen se surkeampi uivelo, eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista.


      • Olet.tosi.säälittävä kirjoitti:

        Nyt en enää osaa sanoa kumpi teistä on surkeampi uivelo sinä vai Kamuttaja kumpikin tarvitsette hoitoa pikaisesti. Etkö sinä tajua että ei harakka osaa lukea eikä ymmärrä ihmisen puhetta. Jos tosiaan uskot tuohon itse niin molemmat voivat olla vaarallisia muille ihmisille haroinenne. Kamuttaja joutui panssarijunasta ei sellaista ole koskaan ollut olemassa

        Kiitos kun vertasit minua noin hienoon lintuun.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uivelo


      • Mr.Molotov
        kamuttaja kirjoitti:

        Kiitos kun vertasit minua noin hienoon lintuun.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uivelo

        Nämäkin maininnat todistaa palstan uiveloiden olevan lajin tyypillisiä edustajia:

        "Joitakin yksilöitä talvehtii Suomessakin Ahvenanmaalla ja lounaisrannikolla. Suomessa talvehtivien uiveloiden määrä on kasvanut viime vuosikymmeninä."

        "Talvehtimis- ja levähdyspaikoilla uivelot pysyttelevät mieluummin erillään kuin muodostavat parvia, mutta parhaimmille paikoille voi kerääntyä pieniä tai keskisuuria parvia"


        Niin että TURPA KIINNI SORSAT, NYT SUKELLETAAN!


      • Mr.Molotov kirjoitti:

        "Winston Ch…"

        Aikoinaan historian opinnot tarkoin lukeneena oletan sinun tarkoittavan Che Guevara -nimistä terroristia.

        Se oli Winstonin salanimi silloin nuorena.


      • Mr.Molotov
        kamuttaja kirjoitti:

        Se oli Winstonin salanimi silloin nuorena.

        Minä näistä salanimistä mitä tietämän kun itse omalla nimelläni kirjoitan..


    • Lintuja on monia. Minunkin sukuni aika ovela.

      Kuvien kaikenmuotoinen tutkiskelu on äärettömän mielenkiintoista. Kukapa sitä tietää, jos rautaisia ajatuksia kaikista joskus löytyisi. Ursaa suorastaan olevasti on se kiinnostava, näköjään. Tällä viittaan nyt lähinnä paikkakunnan löytöihin, kellosepän tarkkuudella.

      Jääsahaa käytin viimeksi kuhaa verkoilla pyytäessäni, kahdeksan vuotta sitten;). Pielisellä. Ei mennyt pieleen. Saalis oli kelpo.

      Lentäviä esineitä ja ajatuksia on universaalisti aika paljon. Niin on Lieksa palstallakin. Hyvä niin, koska meissä on kuori, osassa kuorettomuus.
      https://www.youtube.com/watch?v=XCHj3ZgVg4s

      • Mr.Molotov

        Minun mielestäni alla aukeavasta linkistä soiva esitys on paljon parempi verrataessa sitä muihin lastelauluihin.
        Jonkin verran kitaraa rämpyttäneenä tulikin mieleen että onhan palstalaisissa myös heleä-äänisiä lauluveikkoja kuten -kyliltä kuulemani perusteella- herra nimimerkit Katuvankka ja kamuttaja, noin niin kuin pari mainitakseni.
        Siitäpä se ajatus sitten lähti josko koottaisiin näistä käytettävissä olevista eväistä yhtye ja lähdettäisiin Amerikan kiertueelle. Varmaankaan siellä ei aikaisemmin ole mitään sellaista nähty tai kuultu, mitä me pystyttäisiin tarjoamaan katselijoille ja kuunntelijoille. Voi olla ettei missään muussakaan maassa, mutta jostainhan se on aloitettava, niin miksipä sitten ei Amerikasta. Jospa kiireiseltä keikkakalenterilta löytyisi myös sen verran aikaa, niin ohikulkiessa käytäisiin Grand Canyonia ihastelemassa.

        Ja tässäpä tämä sitten:
        https://www.youtube.com/watch?v=b4Lb5PKOt60


    • Ymmärrätkö.mitä.tarkoita

      Hei Kamuttaja liittyykö tuo kuva jotenkin mutkan kautta Kutvosiin?

      • Olen hämmästynyt kysymyksestäsi, mutta voin vastata, että liittyy.


      • Yhtymäkohtia
        kamuttaja kirjoitti:

        Olen hämmästynyt kysymyksestäsi, mutta voin vastata, että liittyy.

        "Mitäs se Kutvonen siellä keittelee."
        ..sanottiin joskus jossain mainoksessa. En kyllä muista missä.


      • biohajoava
        kamuttaja kirjoitti:

        Olen hämmästynyt kysymyksestäsi, mutta voin vastata, että liittyy.

        Mitähän sieltä arkistostasi kerran löytyykää kun etkös sinä luvannut testamentata sen kotiseutu yhdistykselle. Taitaa Stasin paperit jäädä hopealle ainakin lieksalaisten osalta.


      • biohajoava kirjoitti:

        Mitähän sieltä arkistostasi kerran löytyykää kun etkös sinä luvannut testamentata sen kotiseutu yhdistykselle. Taitaa Stasin paperit jäädä hopealle ainakin lieksalaisten osalta.

        On näissä minun papereissa se ero Stasin listaan, ettei näistä Seppo Tiitinen päätä.
        Kyllä olen luvannut, mutta poistan tietysti jotain henkilöihin liittyvää, sillä ei kaikki ole tarpeen tietää muiden.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2594
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      193
      1844
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1584
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1387
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1298
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      83
      1180
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1009
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      760
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      715
    Aihe