Hei!
Olen 18-vuotias tyttö ja luulen kärsiväni peräpukamista. Noin 1 vko sitten tuntui peräaukon suulla jotain pientä pullistumaa joka oli melko kipeä. En silloin huomannut peilillä katsoa, että minkä värinen se oli.
Kävellessä olo oli epämukava ja tuntui kuin siellä olisi ollut jotain ylimääräistä. Mitään verta ei ole missään välissä tullut. Tämä pullistuma meni muutamassa päivässä ohi tekemättä mitään, kunnes sitten se tuli takaisin pienempänä pehmeänä ”pattina” peräaukon viereen ja laitoin siihen Bepanthenia jolla se hävisi. Oikeastaan se vaihtoi ikään kuin paikkaa toiselle puolelle, missä se on nyt.
Kävellessä hieman kirvelee ikävästi satunnaisesti, mutta se ei tunnu muuta kuin istuessa kokeilemalla. Peilillä katsottuna näkyy normaali ihonvärinen ”lärpäke” joka peräaukkoa supistamalla menee piiloon hetkeksi. Ostin apteekista Scheriproct -nimistä voidetta ja laitoin sitä ja toivon että se katoaisi. Vatsakin on toiminut normaalisti enkä ole ylipainoinen. En ole myöskään istunut mielestäni normaalia enemmänkään.
En tiedä mitä minun pitäisi tehä. Koen asian jotenkin hankalaksi/kiusalliseksi kertoa vanhemmille, varsinkin jos lääkäriin pitäisi mennä. Osaisiko joku antaa neuvoja tai kertoa omia kokemuksia? Onkohan tämä ulkoinen vai sisäinen pukama? Tai pukama ylipäätään? Olen aika monta keskustelua aiheesta lukenut. Tämä vaivaa mieltäni.
Kiitos, jos vastaat!
Peräpukamat(ko?)
3
182
Vastaukset
- Huolestunut
Eikö kukaan osaa auttaa? :(
-ap - Monisairas
Kyllä se pukamalta vaikuttaa ja voi olla ettei se mennytkään välillä pois kokonaan. Jos eivät häviä muutamissa päivissä tai tuntuvat tosi häiritseviltä, niin käy lääkärissä vaan. Joskus ollut itselläkin ja verta tullut sekä tuntui inhottavalta mutta menivät pois itsekseen noin viikossa. Ummetus mm. altistaa, joten kannattaa syödä kuituja riittävästi ja juoda.
Tuskin mistään muusta kuin pukamista on kyse ellei sulla sitten ole erityistä syytä tähän. - Ohimenee
Usein ovat kiusallisuudesta huolimatta normaaleja. Jos ei ole verenvuotoa niin menee ohi itsekseen muutamassa päivässä, viikossa. Voiteet voivat auttaa mutta liiallinenkin ärsyttäminen ei ole hyvästä. Jos on verenvuotoa niin lääkäriin.
Liian kova pyyhintä, istuminen, vatsa ongelmat, väkinäinen ulostaminen voi vaikuttaa. Vatsa ongelmat on yleisin syy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257758Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161422- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601210Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029